به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
بدبینی به همسر

بدبینی به همسر

بدبینی به همسر را چگونه کاهش دهیم؟

یکی از اتفاقاتی که برای اغلب زوجین رخ می دهد و سبب بر هم خوردن روابط عاطفی بین ایشان می گردد بدبینی به همسر و شک کردن به او می باشد که باعث می شود که در انتها علاوه بر بی اعتمادی به یکدیگر، زوجین هر دو دچار خشم و کینه و ناراحتی گردند، یکی از زوجین به سبب بی اعتمادی همسرش به خود و دیگری به سبب اینکه چرا همسرش رفتارهای شک آمیز دارد؟!

به طور کل شک و بدبینی به همسر لحظات تلخ و ناراحت کننده ای را برای زوجین تداعی می سازد و به مرور سبب می گردد که زوجین رابطه عاطفی کمرنگی با یکدیگر داشته باشند.

یکی از سوالاتی که در اینباره پیش می آید این است که چرا زوجین نسبت به یکدیگر شکاک می شوند؟ و چه راه حلی برای کاهش و برطرف شدن این شکاکیت و بدبینی وجود دارد؟ آیا می توان بدبین بودن به همسر را کاهش داده و از بین برد؟

بدبینی به همسر

چرا زوجین به یکدیگر بدبین می شوند؟

زمانی که زوجین بسیار یکدیگر را دوست دارند و به قولی حساسیت زیادی بر روی یکدیگر دارند نیز به سبب این حساسیت و علاقه زیاد دچار شک و تردید به یکدیگر می شوند و گاهی حتی خودشان هم نمی خواهند نسبت به یکدیگر بدبین باشند ولیکن نمی توانند فکر و خیالات خود را کنترل کنند.

زمانی میزان شکاکیت به همسر افزایش می یابد که زوجین احساس مالکیت زیادی به یکدیگر دارند و گاها این احساس سبب می گردد زوجین حتی ناخواسته یکدیگر را کنترل کنند و اگر همسرشان از این کنترل گری ها شکایت کند نیز نسبت به او دچار شک و تردید می شوند.

اینکه چرا زوجین فکر می کنند که مالک یکدیگر هستند؟ به سبب اینکه به همسرشان بدبین هستند و می خواهند با مالکیت بر وی و  کنترل گری بر همسر خود او را از انجام برخی کارها منع کند چرا که تماما به همسر خود اعتماد ندارند..و این بی اعتمادی سبب بروز مشکلاتی مثل طلاق عاطفی بین زوجین، درحواست مشاوره طلاق عاطفی و..به طور کل برهم خوردن رابطه عاطفی و گاهخا جنسی زوجین می گردد.

چرا زوجین دچار طلاق عاطفی می شوند؟ زیرا بی اعتمادی شان به یکدیگر سبب می گردد نتوانند به مانند قبل احساسات و هیجانات خود را صادقانه ابراز نمایند و خود واقعی شان باشند و مدام از این ترس دارند که نکند توسط همسرشان قضاوت شوند.

چرا نسبت به همسرم احساس مالکیت می کنم؟

گاهی احساس مالکیت داشتن به همسر هم می تواند این سوال را برای افراد ایجاد نماید که چرا این کنترل گری را بر روی همسرم دارم؟

باید بیان داریم زمانی که فرد نگران باشد که نکند همسرش را از دست بدهد و یا همسرش دیگر او را نخواهد و..سبب می گردد که نسبت به او احساس مالکیت کند..

زمانی که افراد به سبب ترس از دست دادن همسرشان بر او احساس مالکیت می کنند و تمام رفتارهای وی را کنترل می کنند نیز احساس می کنند که حال بهتری دارند..

فرضا با خود می گویند چون ما یکدیگر را دوست داریم و او همسر من است پس من حق دارم رفتارهای او را کنترل کرده و رفت و آمدمش را مدام چک کنم..به طور کل اجازه دارم مدام پیگیر او باشم و آزادی هایش را سلب کنم تا همیشه در هر لحظه در کنار من باشد چون او جز من به کسی نیاز ندارد و..

در حالی که این ناشی از شک و بدبینی به همسر و البته ترس از این است که همسرش او را در سایر زمان هایی که در کنارش نیست فراموش کرده و طرد کند و..

باید بیان داریم اگر احساس مالکیت و شک به همسر ادامه یابد می تواند آسیب بسیار شدید و جدی به رابطه و زندگی مشترک زوجین وارد گرداند بنابراین نیاز است که افراد جهت کاهش و درمان بدبینی به همسر خود سریعا از جلسات مشاوره روانشناسی بهره مند گردند.

راهکارهای کاهش شکاکیت همسر

بسیار مهم است که زوجین به هنگام مواجه شدن با حساسیت همسر خود نیز از راهکارهای ذیل جهت کاهش میزان حساسیت وی استفاده نمایند تا در رابطه عاطفی و جنسی شان نیز به مشکل نخورند.

  1. بر نقطه ضعف همسرتان دست نگذارید
  2. دلیل شکاکیت همسرتان را جویا شوید
  3. از نیازها و احساسات خود با همسرتان حرف بزنید
  4. با همسرتان صادق باشید
  5. به جای بحث، گفتگو کنید
  6. به نیازهای همسرتان توجه کنید
  7. عشق و محبت خود را به همسرتان ابراز کنید
  8. از روانشناس کمک بگیرید
  9. و..

1.بر نقطه ضعف همسرتان دست نگذارید

متاسفانه برخی افراد در زندگی مشترک خود زمانی که با همسرشان دچار اختلاف می شوند با ایشان لج می کنند. و به هنگام لج کردن نیز دقیقا همان کاری را انجام می دهند که همسرشان را دچار حساسیت می سازد..در صورتی که این رفتارها ادامه یابد سبب می گردد همسر این افراد به ایشان بدبین و شکاک شوند چرا که دقیقا کارهایی را انجام می دهند که سبب افزایش میزان اختلافات و درگیری ها می شوند..

توصیه می گردد از لجبازی و دست روی نقطه ضعف همسر گذاشتن اجتناب گردد چرا که می تواند اختلافات زیادی را به همراه داشته باشد.

2.دلیل شکاکیت همسرتان را جویا شوید

بهتر است خودمانی تر صحبت کنیم..همراه ما باشید

بسیار مهم است که بدانید چه رفتاری از شما سر زده که سبب گشته همسرتان نسبت به شما بدبین شده است..

خوب است به جای بحث و دعوا نیز با آرامش به صحبت کردن با همسر پرداخت و علت رفتارهایش را جویا شد..گاهی ممکن است طرف مقابل دچار سوءتفاهم شده باشد ولی نخواهد چیزی از آن را بروز دهد در حالیکه به طور ناخودآگاه رفتارهایی را انجام می دهد که قابل درک نمی باشند.

3.از نیازها و احساسات خود با همسرتان حرف بزنید

یکی از دلایل بدبینی به همسر این است که طرفین به جای صحبت با یکدیگر نیز تمامی حرف ها و علایقشان را به دوستان و خانواده شان گفته و از حرف زدن با یکدیگر درباره مشکلات و نیازهایشان اجتناب می کنند.

بسیار مهم است درباره افکار و عقایدتان با یکدیگر صحبت کنید چرا که اگر حرف و فکر و عملتان یکی نباشد سبب شکاکیت همسرتان می گردد..

بدبینی می تواند به آسانی ایجاد گردد اما به دشواری از ذهن و فکر آدمی خارج گردد بنابراین بی دلیل سبب بروز بدبینی در همسرتان نشوید و از احساسات و نیازهایتان به راحتی با همسرتان که نزدیک ترین فرد زندگی شماست حرف بزنید…برای همسرتان نقش بازی نکنید! خودتان باشید.

4.با همسرتان صادق باشید

صادق نبودن با همسر می تواند سبب بروز دعواها و شکاکیت های متوالی گردد خصوصا زمانی که یکی از زوجین برخی مسائل را از همسرش پنهان کرده یا به او دروغ می گوید.

دروغگویی بسیار می تواند سبب برهم خوردن رابطه عاطفی گردد و دل ها را نسبت به یکدیگر سرد کند بنابراین توصیه می کنیم در هیچ شرایطی به یکدیگر دروغ نگویید تا دچار مشکل و اختلاف نشوید..

5.به جای بحث، گفتگو کنید

زمانی که همسرتان از شما ناراحت است و توقع دارد به حرف ها و ناراحتی هایش گوش دهید مدام حواستان را به مساله دیگری خصوصا تلفن همراه ندهید.. با همسرتان صحبت کنید و به جای فریاد زدن و دامن زدن به دعوا به حل کردن مشکلاتی که دارید بپردازید..

زمانی که برای ناراحتی ها و احساسات همسرتان اهمیتی قائل نیستید خود به تنهایی سبب بدبینی وی می شوید..بدبینی به همسر زمانی که فرد به احساساتش توجه نمی کند بسیار می تواند رایج باشد چرا که اگر همسرش او را دوست داشته باشد به احساسات و هیجانات او ارزش قائل است.

بدبینی به همسر

6.به نیازهای همسرتان توجه کنید

زمانی که زن و مرد به نیازهای یکدیگر توجه نکنند به مرور مهر بدبینی به دلشان می افتد که نکند همسرش او را دوست ندارد و..به طور کل اگر زن و مرد نتوانند به نیازها و خواسته های یکدیگر ارزش قائل شوند و به آن ها توجه نکنند نمی توانند از زندگی در کنار یکدیگر لذت ببرند بلکه هر روز بیشتر از روز قبل افکار منفی و بدبینی های متعدد به سراغشان می آید..

پس توصیه می کنیم به نیازهای همسرتان توجه کنید تا میزان بروز اختلافات کاهش یابد.

7.عشق و محبت خود را به همسرتان ابراز کنید

احتمالا دیده اید که برخی مردان و زنان به قدری که با جنس مخالف خود فرضا پسرخاله یا دختر دایی شان و..راحت هستند با همسرشان نیستند، محبت کردن و حتی عشق ورزی به همسر خود را فرا نمی گیرند ولی می توانند به خوبی و به راحتی محبت شان را به دیگران ابراز سازند.

مهم است که زن و مرد بتوانند عشق و علاقه شان را به یکدیگر ابراز کنند تا هر دو طرفین دچار احساسات مخرب و منفی و شکننده نشوند.

8.از روانشناس کمک بگیرید

روانشناس می تواند به زوجین کمک کند تا سوءتفاهمات و حتی اختلافات خود را به خوبی حل کنند تنها لازم است که زوجین با روانشناس همکاری لازم را داشته باشند و از انجام رفتارهای شک برانگیز مثل استفاده بیش از حد از تلفن همراه، نبودن های ناگهانی، پرخاشگر بودن و..با کمک روانشناس پرهیز کرده و یا آن ها را کاهش دهند.

جلسات مشاوره زوج درمانی بسیار می تواند در حل اختلافات و مشکلات زناشویی موثر باشد چرا که به زوجین کمک می کند بیشتر یکدیگر را شناخته و با انجام برخی تمرینات مشکلات و اختلافات بین خود را حل نمایند.

بدین جهت می توان جهت حضور در جلسات مشاوره زوج درمانی توسط متخصصین کلینیک روان آرام تنها کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل گردد.

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله تنها کافیست جهت هماهنگی با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

آیا بدبینی به همسر قابل درمان است؟

نمی توان پاسخی قطعی به این سوال داد چرا که جهت کاهش و درمان بدبینی نیاز است از جلسات روانشناسی بهره مند گشت، با روانشناس همکاری های لازم را داشت و علت شکاکیت را ریشه یابی نمود..چه بسا هر چه میزان شدت بدبینی به همسر بیشتر باشد طبیعتا درمان سخت تر و طولانی تر می باشد. به طور کل نیاز است عل بروز شک بررسی گردد و طول درمان وابسته به حل شدن و ریشه یابی علت بروز بدبینی می باشد.

4.5/5 - (89 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره