به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
چرا مرد عاشق دوری میکند

چرا مرد عاشق دوری میکند

چرا مرد عاشق دوری میکند و سرد می شود؟

گاهی در روابطی که بین زن و مرد وجود دارد، مرد از همسر و پارتنر خود دوری کرده و نسبت به وی سرد می شود..این نیز سبب می گردد رابطه عاطفی و عاشقانه زن و مرد نیز در طی زمان سردتر شده و بانوان از این امر آزرده خاطر گردند.

لذا از آنجایی که برخی بانوان مدام با این مسئله مواجه هستند که چرا مرد عاشق دوری میکند لازم می دانیم به برخی از دلایلی که سبب این مسئله می گردد اشاره کنیم.

می توانید جهت بهبود وضعیت موجود در جلسات مشاوره اختلافات زناشویی شرکت کرده و علت دوری مرد عاشق و راه های کاهش این دوری را فرا گیرید.

چرا مرد عاشق دوری میکند

برخی دلایل مبنی بر اینکه چرا مرد عاشق دوری میکند؟

دلایل متعددی می تواند برای این مسئله وجود داشته باشد که سبب گشته اند مرد عاشق دوری کند لذا برخی از این دلایل عبارتند از:

  • مرد عاشق از رابطه با پارتنر خود خسته شده است
  • مرد عاشق در رابطه درک نمی شود
  • خیانت
  • ذهن مشغولی مرد
  • از دست دادن علاقه به همسر
  • طلاق عاطفی زوجین
  • عدم ارضاء مرد در رابطه جنسی
  • و..

خستگی

گاهی ممکن است زن و مرد به دلایل متعدد مثل دعواهای مکرر، بی احترامی ها و فحاشی زوجین به یکدیگر، شکاکیت و بی اعتمادی، حساسیت و غیرت بیش از حد و..نیز دچار اختلافات زیادی شوند به همین سبب این دعواها و کدورت ها ممکن است یکی از دلایل اینکه چرا مرد عاشق دوری میکند؟ باشند.

بنابراین بسیار مهم است در صورتی که زوجین دچار اختلافات و مشکلات متعددی با یکدیگر هستند از راهنمایی های دکتر روانشناس نیز بهره گیرند.

عدم درک مرد

زمانی که مرد در رابطه و زندگی مشترک خود درک نشود و تمام انتظارات از وی باشد ممکن است از لحاظ روانی بهم ریخته و دچار ناراحتی های زیادی شوند و این نیز سبب گردد کشش مرد نسبت به زن و رابطه عاطفی اش کمتر گردد.

بهتر است بانوان در رابطه عاشقانه خود بیشتر به درد و دل ها و احساسات همسر خویش توجه نموده و به سادگی از این مسئله عبور نکنند.

خیانت

گاهی یکی از دلایل اینکه چرا مرد عاشق دوری میکند؟ هوس بازی و خیانت وی می باشد.

برخی مردان به یکباره در یک رابطه عاشقانه سرد شده و قصد اتمام رابطه عاطفی و جدایی را دارند و در انتها با گفتن اینکه من شخص دیگری را دوست دارم رابطه را بدون هیچ دلیل منطقی به اتمام می رسانند.

لذا..

اغلب مردانی که در رابطه عاشقانه خود به یکباره ولیکن به مرور زمان دچار سردی شده و آنگونه که پیشتر بوده اند عمل نمی کنند ممکن است گرفتار خیانت شده و به سبب این مسئله نمی توانند احساسات خود را صادقانه به شخص ابراز دارند و این نیز باعث می شود مرد از همسر خود دوری کند تا ارتباط کمتری با وی داشته باشد تا وابستگی زن نسبت به وی کمتر گردد.

ذهن مشغولی

گاهی اکثر مردها به سبب شرایط شغلی خود ممکن است با افکار و استرس های متعددی سر و کار داشته باشند و این مسئله سبب گردد ذهن آن ها در طول روز مشغول بوده و حواسشان به رابطه عاطفی و همسر خویش کمتر از قبل باشد.

در این موقعیت ها بهتر است بانوان با همسر خود صحبت کرده و دلیل این مسئله را جویا شوند در صورتی که اگر مرد از پاسخ دادن امتناع ورزد بهتر است زن از جلسات مشاوره زوج درمانی و یا مشاوره ازدواج بهره گیرد.

بی علاقگی

گاهی افراد ممکن است در رابطه عاطفی خود متوجه تغییر احساسات خود نسبت به همسرشان گردند. در اکثر مواقع این موقعیت زمانی ایجاد می گردد که مرد همسر خود را مطابق با معیارهایی که در نظر داشته است انتخاب کرده و تنها به سبب علاقه زودگذر به ظاهر یا موارد دیگر تصمیم به ازدواج با همسرش گرفته است.

این نیز ممکن است از دلایل اینکه چرا مرد عاشق دوری میکند باشد. لذا در صورتی که اگر مرد به طور موقت همچین احساسی دارد ممکن است با برقراری روابط بیشتر با همسر خود و گذراندن اوقات فراغت خوش با یکدیگر، مرد دوباره به همسر خود علاقه مند گردد.

طلاق عاطفی

گاهی ممکن است مرد با همسر خود ارتباط کمی داشته باشد این ارتباط می تواند هم به صورت کلامی و هم به صورت غیر کلامی باشد..زمانی که زوجین چه مرد چه زن به یکدیگر محبت نکرده و به هم عشق نورزند، یکدیگر را در آغوش نگیرند و..ممکن است به مرور زمان دچار طلاق عاطفی شوند و این نیز می تواند از دیگر دلایل اینکه چرا مرد عاشق دوری میکند باشد.

عدم ارضاء مرد در رابطه جنسی

رابطه جنسی در زندگی مشترک بسیار مهم است و می تواند تاثیر بسیاری بر روابط عاطفی زوجین داشته باشد.

زمانی که مرد در روابط جنسی خود با همسرش به خوبی ارضاء نشود از لحاظ ذهنی، روحی و روانی بهم ریخته و در رابطه عاطفی با همسر خود نیز دچار مشکل می گردد فرضا بهانه گیری های متعدد کرده یا بسیار زودرنج و حساس و عصبی می گردد و..

بنابراین بسیار مهم است که اگر زوجین در روابط جنسی خود احساس ضعف می کنند و نمی توانند نیازهای فیزیکی و جنسی خود را تامین و ارضاء نمایند از جلسات مشاوره زناشویی و راهنمایی های دکتر روانشناس متخصص و مجرب بهره گیرند زیرا این امر هم تاثیرات بسیاری بر دوری کردن مرد عاشق از همسر خود دارد.

لذا روابط جنسی و زناشویی بسیار مهم است و نیاز است که زوجین اهمیت بیشتری به این امر نشان دهند.

حال در ادامه به برخی از نشانه های دوری مرد از همسر اشاره می کنیم.

چرا مرد عاشق دوری میکند

برخی نشانه های اینکه مرد عاشق دوری میکند

  • میزان پرخاشگری های مرد در رابطه افزایش یافته است
  • میزان تعهد و وفاداری مرد نسبت به همسر خود کاهش یافته است
  • صمیمیت مرد نسبت به زن کاهش یافته
  • مرد نسبت به قبل کمتر با همسر خود صحبت می کند
  • مرد نسبت به احساسات همسرش کمتر واکنش نشان می دهد
  • میزان روابط جنسی بین زن و مرد کاهش یافته است
  • و..

لذا ممکن است مرد در روابط عاطفی خود با همسرش نشانه های دیگری از سردی در رابطه را هم نشان دهد و ما تنها به برخی از رایج ترین این نشانه ها اشاره کردیم.

باید توجه داشت همه مردها میزان سردی و میل به دوری از همسر خود را به یک طریق نشان نمی دهند..

  • ممکن است برخی چندین روز به خانه نیامده و یا سراغی از پارتنر خود نگیرند و دلایل متعدد مثل وقت گذرانی با دوستان، مشغله زیاد و..را بهانه ای برای این مسئله کنند..
  • ممکن است برخی حتی با همسر خویش رابطه جنسی داشته ولیکن تنها در زمان برقراری روابط جنسی با همسر خود رابطه خوبی دارد و در سایر مواقع رفتارهای مناسب و مطلوبی با همسر خویش نداشته و از وی دوری می کند.

اینکه چرا مرد عاشق دوری میکند می تواند سبب گردد تمام فکر و ذهن زن معطوف به این مسئله گردد و بانوان به جای حل مسئله با حساسیت های زیاد نسبت به این موضوع مرد را در تنگنا قرار دهند و میزان سردی مرد در رابطه نیز افزایش یابد.

  • برخی مردان در رابطه نیز سردی خود را با عدم برقراری رابطه جنسی با همسرشان نشان می دهند و از سکس با همسر خویش دوری می کنند.

و..

بنابراین ممکن است این نشانه ها از سوی مردان در روابط عاطفی نیز متفاوت از یکدیگر باشد به همین سبب توصیه می گردد در صورتی که بانوان متوجه هرگونه سردی از جانب همسر خویش شدند از جلسات مشاوره روانشناسی بهره گیرند.

بدین منظور می توان با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود.

چرا مرد عاشق دوری میکند

نقش جلسات مشاوره روانشناسی به هنگام دوری گزیدن مرد از همسر چیست؟

بانوان می توانند با حضور در این جلسات راهکارهای تخصصی موثر بر بهبود روابط عاطفی خویش با همسر خود را بیاموزد و نیز این جلسات سبب می گردد و زوجین بتوانند با کمک روانشناس به چرایی سردی مرد در رابطه و حل آن بپردازند.

نشانه های سردی مرد در رابطه چیست؟

به برخی از رایج ترین این نشانه ها در محتوا اشاره شده است که بانوان می توانند به مطالعه این نشانه ها بپردازند و اطلاعات بیشتری در اینباره کسب کنند.

چه زمان نیاز است به دکتر روانشناس مراجعه نمود؟

زمانی که سردی و دوری گزیدن مرد از زن به مراتب بیشتر گشته و هیچ دلیل و منطقی جهت این مسئله از جانب مرد وجود ندارد.

4.4/5 - (88 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

1 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
زهرا
1 سال قبل

سلام همسرمن اصلا اهل اینکه حرف عاشقانه بزنه نیست .تورابطه هم کلا سرده ازبوس کردن خوشش نمیاد چندین بارهم بهش گفتم ولی میگ من اینطوریم

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره