به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
نشانه های عاشق شدن یک پسر

علائم نشانه های عاشق شدن پسرا

علائم عاشق شدن پسرا را بشناسیم

ما می توانیم به دلیل عدم شناخت از احساسات فرد مقابلمان، زمان و انرژی زیادی را با افرادی تلف کنیم که در نهایت قرار نیست با آنها باشیم. فهمیدن نشانه های عاشق شدن یک پسر و احساسات او نسبت به ما ممکن است به دلیل درونگرایی و آسیب پذیری بسیاری از مردان، کمی پیچیده باشد.

بهترین راه برای اینکه بفهمید پسری شما را دوست دارد یا نه به طور کل شناختی بر علائم عاشق شدن پسرا همیشه این نیست که از او بپرسید. یادگیری مهارت ارتباط واضح و مستقیم، اگر چه یکی از مفیدترین ابزارهای یک رابطه است، اما ممکن ست پیش از شروع رابطه مناسب نباشد. در این مقاله به نشانه های عاشق شدن یک پسر پیش از ابراز علاقه مستقیم اشاره شده است.

توصیه می کنیم جهت تشخیص بهتر عشق واقعی و احساسات عاشقانه مرد به خود از جلسات مشاوره رابطه عاطفی بهره مند گشت.

نشانه های عاشق شدن یک پسر

نشانه های عشق واقعی یک پسر

نشانه های عاشق شدن یک پسر با توجه به شخصیت و زبان عشق او ممکن است متفاوت از دیگری باشد. اما نشانه های کلی و مهمی وجود دارند که در بسیاری از مردان مشترک هستند. بارزترین نشانه های عاشق شدن یک پسر عبارتند از:

 ۱. در مورد آینده با شما صحبت می کند.

یکی از نشانه های عاشق شدن یک پسر، صحبت در مورد آینده است. منظور این نیست که او در مورد ازدواج با شما می کند، بلکه منظور این است که او می خواهد برنامه های آینده شما را بداند و برنامه های آینده خود را با شما به اشتراک بگذارد. وقتی مردی عاشق می شود می خواهد آینده را به گونه ای برنامه ریزی کند که شما در آن حضور داشته باشید.

۲. پسر عاشق از نظر عاطفی با شما صمیمی است.

آسیب پذیر بودن و به اشتراک گذاشتن جزئیات صمیمی زندگی با یک زن، یکی دیگر از نشانه های عشق واقعی یک پسر است. احساس صمیمیت یک پسر با شما نشان می دهد که او در کنار شما احساس امنیت می کند و احتمالا به شما علاقه دارد.

۳. به شما هدیه می دهد.

یکی از نشانه های عاشق شدن یک پسر، هدیه دادن به شماست. هدیه نه به معنای چیزی گران قیمت، بلکه توجه به جزيیات علایق شما و هدیه دادن آنها. برای مثال ممکن است شما به خواننده ای علاقه داشته باشید و او برای شما یک آلبوم از آن خواننده را تهیه کند.

۴. در علایق شما شریک می شود.

نشان دادن تمایل به علایق شما و تلاش برای شریک شدن در آنها یکی از نشانه های عاشق شدن یک پسر است. وقتی مردی عاشق می شود، خوشحال شما موجب خوشحالی او خواهد شد. به همین دلیل او سعی می کند هر کاری برای خوشحال کردن شما انجام دهد.

۵. شما را به دوستان و خانواده خود معرفی می کند.

یکی از نشانه های عاشق شدن یک پسر، معرفی و نشان دادن شما به دوستان و خانواده است. این لزوما بدین معنا نیست که او شما را به عنوان پارتنر خود معرفی کند، بلکه او به هر دلیلی حتی پیش از ابراز احساسات به شما می خواهد که با اطرافیانش آشنا شوید.

۶. به شما توجه می کند.

یکی از مهمترین نشانه های عاشق شدن یک پسر، گوش دادن فعال او به صحبت های شما و به خاطر سپردن آنهاست. او تلفن خود را کنار می گذارد، فیلم را متوقف می کند و روی شما تمرکز می کند. زیرا می خواهد شما را بهتر بشناسد و توجه خود را به شما نشان دهد.

۷. به شما تکیه می کند.

یکی از نشانه های مرد عاشق، اعتماد و تکیه دادن او به شماست. یک مرد عاشق آسیب پذیری خود را به شما نشان می دهد و از شما انتظار حمایت دارد.همیشه قرار نیست که تنها بانوان به مردان خود تکیه کنند بلکه نشانه پسر عاشق این است که به هنگام نیاز با کسی که دوستش دارد صحبت می کند و با درد و دل کردن با وی سعی می کند مجددا به آرامش خاطر برسد.

چه بسا احساسات پسر عاشق بسیار می تواند نشانه های واضحی داشته باشد که تنها کافیست کمی با دقت بیشتری به علائم پسر عاشق توجه داشته باشید.( عقل و احساس )

۸. از شما و رویاهایتان حمایت می کند.

یکی دیگر از مهمترین نشانه های عاشق شدن یک پسر، حمایت او از شما، تصمیمات و آرزوهایتان است.او به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید و فرد موفق تری باشید. همچنین بیش از هر کس دیگری به شما افتخار می کند.

۹. به چشمانتان نگاه می کند و لبخند می زند.

احساس سرگیجه، شوق و اضطراب هنگام عاشق شدن، به دلیل هورمون عشق یا همان هورمون اکسی توسین است. افزایش این هورمون برای مدت کافی می تواند به عشقی پایدار تبدیل شود. مرد عاشق به دلیل داشتن هورمون عشق، در مورد شما مشتاق است، به شما خیره می شود و به دلیل احساساتی که تجربه می کند، اشتیاق او در چهره اش مشخص می شود.

۱۰. نوع نگاه او به شما متفاوت است.

یکی دیگر از نشانه های مرد عاشق این است که او او طوری به شما نگاه می کند که انگار نمی تواند وجود شما را باور کند. نگاه یک مرد عاشق، سطحی از آرامش و تحسین را همراه دارد که از چشمانش کاملا پیدا است. او این نگاه را فقط به شما دارد و نمی تواند از آن دست بردارد.

بنابراین نوع نگاه بسیار یک نشانه عاشق شدن پسرا می باشد که باید آن را جدی بگیرید.

۱۱. برای شما تلاش می کند.

عشق واقعی دادن است نه گرفتن. وقتی کسی را دوست دارید، می خواهید هر چه دارید به او بدهید. منظور دارایی های مادی نیست. شما می خواهید بهترین وجوه خود را به کسی که دوستش دارید بدهید، می خواهید او را خوشحال کنید، زندگی او را بهبود بخشید و به او احساس خوشبخت بودن دهید.

عشق فقط یک احساس نیست. عشق یک فعل است و در رفتار ما دیده می شود. یکی از بزرگترین نشانه های عاشق شدن یک پسر زمانی است که تمام آنچه را که می تواند به شما می دهد.

۱۲. شما اولویت او هستید.

در دنیای امروز ما، همه مشغول هستند. همه ما تعهدات کاری یا تحصیلی و … داریم. از نشانه های مرد عاشق این است که گذراندن وقت با شما در اولویت اوست و اگر واقعاً وقت نداشته باشد، حتماً به شما اطلاع خواهد داد که چه زمانی می تواند با شما باشد.وقتی مردی شما را دوست دارد، مهم‌ترین فرد زندگی او هستید و او مطمئن می‌شود که جایی برای شما در زندگی اش ایجاد کند.

چه بسا می دانیم که زمان بسیار مهم است بنابراین وقتی پسر شما را در اولویت زندگی خود قرار می دهد و برایتان ارزش قائل است بسیار مهم بوده و از نشانه های عاشق شدن یک پسر می باشد.

البته در اوایل شروع رابطه نیز این امر ممکن است طبیعی باشد به همین سبب بهتر است تنها در مدت زمانی کوتاه به نتیجه گیری نرسید و در زمان آشنایی با پسر حتما از روانشناس کمک بگیرید.

بدین جهت می توانید با مشاورین کلینیک روانشناسی روان آرام در تماس باشید.

۱۳. او تلاش می کند بخشی از زندگی شما شود.

از نشانه های عاشق شدن یک پسر این است که او می خواهد خانواده و دوستان شما را ملاقات کند، او تلاش می کند تا آنها را بشناسد و تأثیر خوبی بگذارد. پسر عاشق می خواهد همه چیز را در مورد علایق و سرگرمی های شما بداند و سعی می کند تا آنجا که ممکن است با این بخش های زندگی شما ارتباط برقرار کند.

او به چیزهایی در مورد شما توجه می کند که دیگران به آنها توجه نمی کنند. مرد عاشق متوجه می شود که چگونه با دیگران تعامل می کنید، مردم در حضور شما چه احساسی دارند، ذهن شما چگونه کار می کند، چگونه احساسات را پردازش می کنید و … او از همه چیز شما، چه خوب و چه بد، قدردانی می کند.

۱۴. شادی شما به اندازه شادی او برایش مهم است.

وقتی واقعاً کسی را دوست دارید، شادی او شادی شماست. از نشانه های عاشق شدن یک پسر این است که از انجام کارهایی که باعث ناراحتی شما می شود اجتناب می کند و چیزهایی را که شما را خوشحال می کند یاد می گیرد و برای انجام آنها تلاش می کند.

بنابراین از دیگر نشانه های عشق واقعی یک پسر این است که از خوشحالی شما خوشحال می شود و تلاش می کند شما را در موقعیت های متعدد ناراحت نکرده و به حال خوب شما کمک کند.

۱۵. پسر عاشق، دلتنگ شما می شود.

از نشانه های عاشق شدن یک پسر این است که در غیاب شما، او دلتنگ می شود و برای رفع دلتنگی، با شما تماس می‌گیرد، به شما پیام می‌دهد، آهنگ مورد علاقه خود را برایتان می فرستد و …

۱۶. شما را در جریان زندگی خود قرار می دهد.

از مهمترین نشانه های عاشق شدن یک پسر این است که او شما را در مورد کارهایی که انجام می دهد آگاه می کند، نه به این دلیل که مجبور است، بلکه به این دلیل که می خواهد شما در جریان زندگی اش قرار بگیرید.

۱۷. هنگامی که به او نیاز دارید، کنار شما است.

کنار شما بودن و شریک شدن در سختی‌ها یکی از نشانه های عاشق شدن یک پسر است. وقتی همه چیز عالی پیش می رود و همه چیز آرام است، عاشق بودن آسان است. اما وقتی مردی واقعا شما را دوست دارد، هیچ چیز مهمتر از بودن در کنار شما در زمانی که به او نیاز دارید، نخواهد بود.

 ۱۸. پسر عاشق به شما احترام می گذارد.

از نشانه های عاشق شدن یک پسر این است که او می‌خواهد همه چیز برای شما عالی باشد، زیرا می‌داند که شما شایسته بهترین چیزها هستید. مرد عاشق به شما احترام می‌گذارد و به شما اعتماد می‌کند؛ زیرا می داند که این دو مؤلفه برای یک رابطه موفق بسیار مهم هستند.

۱۹. او می خواهد از شما محافظت کند.

یک راه مطمئن برای شناخت نشانه های عاشق شدن یک پسر این است که دقت کنید او برای محافظت از شما تلاش می کند یا خیر.

محافظت از شما حتی با رفتارهای کوچک مانند گرفتن دست شما هنگام رد شدن از خیابان، روشی است که او می گوید شما را دوست دارد و می خواهد که در امنیت باشید.

۲۰. با هم می خندید.

خنده یک ابزار پیوند قوی است. در مطالعه ای در  روانشناسی تکاملی، محققان دریافتند که مردان از شوخ طبعی به عنوان معیاری برای سنجش میزان علاقه یک زن و نشان دادن علاقه خود استفاده می کنند .با هم خندیدن نشانه پیوند احساسی او و شما و یکی از مهمترین نشانه های عاشق شدن یک پسر است .

نشانه های عاشق شدن یک پسر

نتیجه گیری

مردان همیشه احساسات خود را به راحتی نشان نمی دهند. خیلی وقت ها، پسرها می ترسند اگر خیلی زود اظهار عشق کنند، شما را بترسانند. همچنین اغلب مردان حتی آگاهانه نمی دانند که واقعاً چه احساسی نسبت به زنی که با او در رابطه هستند، دارند.

بهتر است بدانید تا زمانی که او با شما خوب رفتار می کند و نشانه هایی را نشان می دهد که احساسات عاشقانه‌ای نسبت به شما دارد، شما در مسیر یک رابطه عاشقانه هستید.

توصیه می کنیم برای اینکه بتوانید نشانه های عشق واقعی در پسر را تشخیص دهید از جلسات مشاوره قبل از ازدواج بهره مند شوید چرا که این جلسات به شما کمک می کنند بتوانید بیشتر از علائم دوست داشتن یک پسر مطلع گردید و دریابید چگونه در برابر این احساس واکنش نشان دهید به گونه ای که آسیب نبینید و عجولانه هم تصمیم نگرفته باشید.

بدین جهت می توانید از جلسات مشاوره روانشناسی کلینیک روان آرام بهره مند گردید و هم به صورت آنلاین و هم حضوری از این خدمات جهت آشنایی با نشانه های عشق واقعی در پسر بهره مند گردید.

وقتی یک مرد عاشق می شود چگونه رفتار می کند؟

هنگامی که او عاشق می شود، یک مرد به سادگی علاقه مندتر و درگیرتر عمل می کند. شما تمام علائمی را که در بالا مورد بحث قرار گرفت خواهید دید، به علاوه این احساس کلی را به دست می‌آورید که او می‌خواهد زمانی را در اطراف شما بگذراند و شما را وارد دنیای خود کند.

چه چیزی باعث می شود یک مرد عمیقاً عاشق شود؟

مردها زمانی که احساس کنند با شما سازگار و هماهنگ هستند، عمیقاً عاشقتان می شوند. آیا او شما را خوشحال می کند؟ اگر برای خوشحالی شما تلاش می‌کند، احتمالا می داند که شما نیز باعث خوشحالی او می شوید.

مردها چقدر زود عاشق می شوند؟

تحقیقات نشان می دهد که مردان سریعتر از زنان عاشق می شوند و تقریباً نیمی از آنها ادعا  می کنند که در  نگاه اول عاشق شده اند. اما اغلب، ابراز احساسات در مردان بیشتر از توقع طول می کشد. پس صبور باشید و منتظر بمانید تا او به سطحی برسد که آماده ابراز احساسات باشد.

4.5/5 - (167 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

32 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
ابوالفضل
20 روز قبل

سلام‌ من‌ ۱۶‌ سالمه‌ و‌ دختری‌ که‌ دوسش‌ دارم‌ ۱۴سالشه‌ از‌ درد‌ دلتنگی‌ ۶و۷بار‌ تا‌ حالا‌ براش‌ گریه‌ کردم‌ خوانوادش‌ بهش‌ شک‌ کردن‌ و‌الان‌ رفته‌ مجازی‌ باهاش‌ آشنا‌ شدم‌ وخیلی‌ دوسش‌ دارم‌ و‌قصدم‌ ازدواجه‌ همش‌ دربارش‌ فکر میکنم‌ به‌ نظرتون‌ من‌ واقعا‌ عاشقشم‌
و‌ بهش‌ هم‌ تعهد‌ دارم‌ و‌ هیچ‌ دختری‌ دیگه‌ ای‌ نه‌ به‌ چشمم‌ میاد‌ و‌ نه‌ نگاه‌ میکنم‌ به‌ کس‌ دیگه‌ ای‌ حالا‌ شما‌ بگید‌ من‌ واقعا‌ عاشقشم‌ یا‌ نه؟

ملینا
1 ماه قبل

من 12 ساله هستم و عاشق پسر فامیل شدم که با پسر داییم دوست بود و سر شطرنج هی نگام میکرد و چشمک می زد و می‌خندید و وقتی میخواستم جر زنیش رو بگم دستم رو می‌گرفت با اینکه مذهبی بود

ایلی
14 روز قبل
پاسخ به  ملینا

برو شیرتو بخور باو

ملینا
1 ماه قبل

سلام من 12سالمه و عاشق پسر فامیل که 2 سال از من بزرگتر هست شدم
با پسر داییم دوست هست و شب یلدا امدبود خانه مادر بزرگم و با پسر داییم شطرنج بازی میکرد اولش انگار اصلاً ازم خوشش نمی آمد ولی بعد هی به من نگاه میکرد و چشمک میزد و می‌خندید یا تا دستمو می‌بردم تو بازی تا جر زنی هاشو بگم دستمو می‌گرفت با اینکه یه کمی مذهبی بود
ولی بعد بازی بهم نگاهم نمی کرد تا اینکه رفتیم مسجد و زنونه بالا و مردونه پایین بود و وقتی پایین رو نگاه میکردم اونم هی هر چند دقیقه منو نگاه میکرد
ولی باز وقتی اومدیم بیرون بهم بی توجهی کرد
اون خیلی مهربونه

مجید
4 ماه قبل

سلام .پسرم ۱۶ سالش هست و با یه دختر دوست تلفنی شده ..ولی من اجازه ندادم و اون به خاطر این مسئله خیلی ناراحت هست و بابت این جدای گریه میکنه و بهش گفتم اولویت اول شما درس هست حالا باید چیکار کنم

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
4 ماه قبل
پاسخ به  مجید

سلام دوست عزیز؛ اینکه با چه واکنشی اجازه ندادن خودتون رو اعلام کردید، جای بررسی داره. تاثیر پذیری فرزندتون از درخواست شما کاملا بستگی به کیفیت رابطه والد و فرزندی شما داره. اینکه با چه شیوه ای مبخواین ایشون رو متوجه اولویت ها کنید و اینکه شما هم متوجه اولویت نیازهای مختص سن او باشید، مواردیه که نیاز به گفتگوی سازنده و مفید داره که توصیه میکنم به کمک روانشناسی متخصص حیطه نوجوان انجامش بدید.

نرگسی
5 ماه قبل

سلام من به یه نفر خیلی علاقه دارم ا ا
وقتی بهش نگاه میکنم اونم بهم نگاه میکنه تا هر وقت ک نگاهش کنم نگام میکنه وقتی از کنارش رد میشم زیر چشمی نگام میکنه و لبخند میزنه به نظرتون اونم دوسم داره

فاطمه
6 ماه قبل

زنها وقتی عاشق میشن معمولا ب خاطر شرم و حیا براشون سخته ک احساسشون رو بروز بدن و دزدکی ب طرف نگاه میکنن ولی بازهم یه جاهایی از دستشون در میره و علاقشون رو با نگاه نشون میدن

رها
6 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

دقیقا همین طوره عزیزم .

بانوی خوش شانس
3 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

کلیت همه ادما باهم فرق دارن ازهرجنسی. من اززنای جسورم به بقیه درست نگاه نمیکنم ولی کسیو ک دوسش دارم کاملاجسورانه ومستقیم نگاش میکنم:) برای همه غرور دارم ولی برا طرف خودم اصلاهممم برام سخت نیست ک احساساتمو بروز بدم

علی
8 ماه قبل

وقتی یه دختر دوستون داشته باشد بهتون لبخند میزنه یه کاری میکنه که به شما نزدیک بشه و به چشمتون بیاد و به شما اهمیت میده و

Ghazal
8 ماه قبل

سلام
یه سوال اینکه وقتی هم بهش نگاه میکنم ؛ اون سریع نگاهش رو میدزده و به یه جای خیلی بی ربط نگاه میکنه و چهره اش هم جوریه که انگار متعجبه ؛ اینم میتونه نشونه عاشق شدن باشه؟

هلیا
5 ماه قبل
پاسخ به  Ghazal

بله صد درصد

فاطمه
2 ماه قبل
پاسخ به  هلیا

من یک دختر ۱۴ ساله ام با یک پسره ۱۹ ساله حرف می زدم ولی داداشم فهمید بعد ما از هم جدا شدیم حالا می خوام بدونم اون پسره منو دوست داره یا نه? می شه کمکم کنی

Last edited 2 ماه قبل by فاطمه
باران
2 ماه قبل
پاسخ به  هلیا

بچه ها من یک مدتی با یک پسره حرف می زدم بعد داداشم فهمید بعد قطع رابطه کردیم به نظر شما پسره منو دوست داره

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره