به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره اختلافات زناشویی

مشاور مشاوره اختلافات زناشویی چیست؟ مشاور ازدواج مثال های نیازمند به مشاوره مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول اختلافات زناشویی

مشاوره اختلافات زناشویی

یکی از ویژگی های بارز همه انسان ها تفاوت در سلیقه ها و علایق می باشد که تفاوت می تواند منشا اختلافات بین انسان ها و به خصوص زن و شوهر شود . اگر این اختلافات به خوبی مدیریت نشود ممکن است عواقب ناگواری در پی داشته باشد . از این رو مشاوره اختلافات زناشویی یک راه حل مناسب برای جلوگیری و پیشگیری از این عواقب ناگوار می باشد .

برای درک بهتر اهمیت این نوع مشاوره ابتدا لازم است تا با این اختلافات آشنا شویم .

 

اختلافات زناشویی نیازمند به مشاوره اختلافات زناشویی را می توان به دو دسته اختلافات جزئی و اختلافات بزرگ و اساسی تقسیم کرد که به طور مفصل به بررسی آن ها می پردازیم .

مشاوره اختلافات زناشویی

اختلافات جزئی :

اختلافات جزئی به اختلافات کوچکی گفته می شود که به سادگی می توان از آن ها صرف نظر کرد و در نظر نگرفتن آن ها کار سختی نیست و می توان با آن ها کنار آمد . از جمله این اختلافات می توان به اختلاف در غذای مورد علاقه ، اختلاف در میزان و ساعت خواب ، اختلاف در نوع تفریحات و اختلاف در نوع پوشش لباس .

همان طور که ذکر شد اختلافات جزئی ، اختلافات کوچکی است که می توان با آن ها کنار اومد . یک روان شناس خوب که در زمینه مشاوره اختلافات زناشویی از دانش کافی برخوردار است می تواند در شناسایی و نحوه برخورد و کنار آمدن با این اختلافات راهنما و کمک زن و شوهر باشد . بنابراین برای حل آسان این مشکلات کوچک از مشاوره روابط زناشویی غافل نشوید !

ادامه مطلب را دنبال فرمایید، جهت مشاهده مثال های مشاوره اختلافات زناشویی.

اختلافات زناشویی بزرگ و اساسی :

به اختلافاتی که بین زن و شوهر وجود دارد و حل کردن آن ها به سادگی نبوده و نیاز به تغییرات اساسی در هر دو یا یکی از آن ها می باشد اختلافات بزرگ و اساسی می گویند . مشاوره اختلافات زناشویی یک راهکار خوب و مناسب برای حل کردن و برطرف سازی این نوع اختلافات می باشد . بدین منظور می بایست از یک روان شناس خبره و باتجربه بهره برد تا فرایند حل اختلاف به درستی طی شود و نتایج مطلوبی از آن حاصل شود .

وجود اعتیاد در یکی از زوجین ، خیانت یکی از زوجین ، وجود مشکل جسمانی حاد و یا ضعف در قوه جنسی را می توان جزو اختلافات اساسی میان زن و شوهر نام برد . همچنین اختلاف فرهنگی در خانواده های آن ها و حتی شاید اختلاف طبقاتی نیز می تواند در این دسته از اختلافات جای بگیرد . مشاوره اختلافات زناشویی را جدی بگیرید

برای درک بهتر این نوع اختلافات و نحوه تاثیر مشاور بر آنها توجه شما را به مثال های زیر جلب می کنم .

ادامه مطلب را می توانید جهت مشاهده مثال های نیاز به مشاوره اختلافات زناشویی دنبال فرمایید.

مرکز مشاوره در ونک

عشق در زندگی مشترک

مشاوره آنلاین رایگان

بهترین مرکز مشاوره خانواده در تهران

4.6/5 - (408 امتیاز)

برای درک بهتر این موضوع (اختلافات جزئی) به مثال های زیر توجه کنید :

مثال 1 :

زن و شوهری را در نظر بگیرید . فرض کنید غذای مورد علاقه مرد برای زن ناپسند است و از تهیه آن برای مرد سر باز می زند . حالا سناریوهای پیش رو را بررسی می کنیم .

از آنجا که این جزو اختلافات جزئی محسوب می شود به راحتی می توان آن را مدیریت کرد . مثلا زن هر از گاهی با بهونه های مختلف مثل جلب توجه و یا تشکر کردن بابت کار کردن مرد و تامین مخارج منزل آن غذای مورد علاقه مرد که برای خودش نامطبوع است تهیه کند . در این صورت مرد به غذای مورد علاقه خود رسیده و زن هدف خویش را دنبال کرده است و به همین سادگی این اختلاف از بین می رود .

سناریوی دیگر این است که زن به هیچ عنوان حاضر نشود غذای مورد علاقه مرد را تهیه کند . از این رو مرد که از این مسئله ناخشنود است به تلافی ممکن است در تهیه مایحتاج منزل کوتاهی کند یا در بقیه موارد مربوط به زندگی زناشویی کوتاهی کند . از این رو این اختلاف جزئی با گذشت زمان ممکن است به اختلافات بزرگی تبدیل شود که دیگر به آسانی قابل حل نباشد .

سوال اینجاست که نقش مشاور در چنین مثالی چیست ؟ در پاسخ باید گفت نقش مشاور معرفی کردن و آشناکردن زن و شوهر با راهکارهایی است که سبب می شود این اختلافات جزئی به آسانی حل شود و به مشکلات بزرگ و اساسی تبدیل نشود . بنابراین مشاوره اختلافات زناشویی برای حل آسان اختلافات جزئی آپشن خوبی تلقی می شود .

مثال 2 :

زن و شوهری در نظر بگیرید . تصور کنید زن به بیرون رفتن و گردش علاقه زیادی دارد اما مرد فردی بی حوصله است و علاقه ای به جز در منزل استراحت کردن و بودن ندارد . حال سناریوهای موجود را بررسی می کنیم .

مرد بعضی اوقات برای محبت کردن و ابراز دوست داشتن خود به زن او را به گردش برده و به تفریح بپردازند . در این صورت زن به علاقه زن پاسخ مثبت داده شده و مرد هم علاوه بر عوض کردن حال و هوا محبت و دوست داشتن خود را نیز ابراز کرده است . به همین سادگی این اختلاف نظر که بین آن ها وجود دارد حل می شود و به معضلی بزرگ در آینده تبدیل نمی شود .

سناریوی دیگر این است که مرد به هیچ عنوان حاضر نمی شود که زن را به گردش برده و حال و هوای او را عوض کند . در نتیجه زن به مرور زمان افسردگی گرفته و ممکن است حس عشق و علاقه ای که به مرد دارد تضعیف شود و به دنبال آن محیط منزل به یک محیط سرد و بی روح تبدیل شده که لذت زندگی را از هر دوی زن و شوهر سلب می کند . همانطور که می بینید یک اختلاف کوچک و جزئی در صورت عدم مدیریت درست می تواند به یک معضل بزرگ تبدیل شود که دیگر به سادگی قابل جبران نباشد .

طبق مثال قبل نقش و وظیفه مشاور شناخت و آگاهی و معرفی راهکارهایی است که مانع تبدیل شدن اختلافات کوچک به مشکلات اساسی می باشد . بنابراین مشاوره اختلافات زناشویی می تواند گزینه مناسبی برای این امر باشد .

اکنون که در مورد اختلافات کوچک و جزئی توضیح داده شد نوبت به اختلافات اساسی و بزرگ می رسد که در زیر به بررسی آن می پردازیم .

اختلافات بیش از نوعی اختلافات جزئی

مثال 1 :

زن و شوهری را تصور کنید که پس از ازدواج مرد دچار اعتیاد به مواد مخدر می شود و زن تحمل این مسئله را ندارد در این صورت بین آن ها اختلاف به وجود می آید و از آنجا که ترک مواد مخدر به این آسانی ها نیست ، اختلاف بین آن دو شدید و شدیدتر می شود و در نهایت ممکن است به جدایی آن ها از یکدیگر ختم شود .

حال فرض کنید زن با صبر و تحمل و مهربانی و عطوفت فراوان و کمک گرفتن از مشاور و یا خانواده خود یا شوهرش در ترک اعتیاد شوهرش پیش قدم شود . در این صورت ممکن است شوهر او اعتیاد خود را ترک کرده و به زندگی بازگردد و اختلاف آن ها حل شود .

همانطور که در این دسته از اختلافات به راحتی قابل حل نیستند نیاز به کسب آگاهی بیشتر می باشد که یک مشاور با دادن مشاوره اختلافات زناشویی که از تجربه و دانش کافی برخوردار است می تواند به شما در این زمینه کمک کند .

مثال 2 :

زن و شوهری را در نظر بگیرید که اختلاف طبقاتی بین خانواده های آن ها برقرار است . فرض کنید مرد از یک خانواده ثروتمند بوده و زن از یک خانواده فقیر . حالا سناریوهای موجود را بررسی می کنیم .

در ابتدا لازم به ذکر است که در ازدواج باید هرکس متناسب با طبقه اجتماعی خودش وصلت کند و اختلاف طبقاتی و فرهنگی در ازدواج مورد تایید نمی باشد .

اما طبق فرض مرد ممکن است کوچکترین اتفاقات را بر سر زن بکوبد و فقر خانواده اش را به رخش بکشد و باعث آزار روحی و روانی زن شود . در این صورت زن احساس ضعف کرده و نمی تواند حس عشق و علاقه خود را تقویت کند و به مرور این حس در وی تضعیف می شود که باعث سردی روابط در زندگی مشترکشان می شود که در نهایت ممکن است به جدایی بدل شود .

از طرفی مرد می تواند با رفتارش به همسرش بفهماند ملاک ازدواج آن ها مسائل مادی نبوده و علاقه اش به همسرش پابرجاست و روز به روز بیشتر می شود و با این کار اعتماد به نفسی در زن ایجاد کند که منجر به گرمی روابط آن ها شود و تار و پود زندگی آنها را تقویت و مستحکم تر کند .

یک مشاوره اختلافات زناشویی که در آن مشاور فردی متخصص و خبره باشد با ارائه راهکارهای درست و منطقی به شما برای حل این دسته از مشکلات که به سادگی قابل حل نیست می تواند گزینه مناسبی باشد . به عبارتی دیگر شما می توانید با بهره گیری از یک مشاوره خوب برای حل و برطرف کردن این دسته از اختلافات قدم بردارید .

 

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره اختلافات زناشویی
بپیوندید
اطلاع از

3 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
نام *رسول
4 سال قبل

سلام وقت بخیر من حدود ۶ سال ازدواج کردم با دختر خانومی البته آشنایی ما از طریق سایت همسر یابی بود و واقعا هم قصدم در این سایت ازدواج بود که با ایشون آشنا شدم قرارگذاشتیم اول هم دیگرو ببینیم اگه از هم خوشمون اومد به تفاهم رسیدیم اونوقت به خانواده ها بگیم که بعد از آشنایی تفاهم یجورایی با خانواده‌اش آشنا شدیم رفت و آمد کردیم خانواده منم خوششون اومد اما داداش و مادر دختر قبول نمیکردن به دیلی مسائل مالی که بصورت غیر مستقیم میگفتندمیخواهد درس بخونه و زود هستش اما با اصرار ما و خود دختر عقد کردیم تا خونه پیدا کنیم خود خانومم خیلی کمک کرد واسه خریدن خونه طلاهای عقدش فروخت عروسی نخواست که بتونیم بجاش خونه بگیریم که با کمک ایشون و خانوادم موفق شدیم چند ماه بعد عروسی کردیم و اول زندگیمون خیلی بدهکار شدیم و درآمدم خیلی کم شد و زیر بار بدهکاری بودیم مدتی رفتیم خونه مادر خانومم چند سال که بتونیم بدهکاری امون بدیم با این وجود و کمک هر از گاهی خانوادم تحت فشار بودیم با تلاش و زحمت فقط پول قسط در می‌اومد ی کم که بهتر شد بار بدهی تو این اوضاع احوال خانومم بحث طلاق پیش کشید بی بهونه این که ازت خوشم نمیاد پشیمونم و از تیپ قیافت خوشم نمیاد دوست ندارم و فقط خواستم با خانوادم لج بازی کنم زن تو شدم از روز اول ازت خوشم نمیومد کار به دعوا فحاشی پای خانواده ها باز شد من همه کاری واسه رضایتی ایشون میکردمو فکر میکردم بخاطر مشکلات مالی تحملش تموم شد واین که نمیتونم به خودم برسم ازم زده شده سعی کردم تلاشمو بیشتر کنم تا بتونم براش زندگی بهتری درست کنم ی مقداری که دستم باز تر شد واسه جبران کارهای که کرده و رفع مشکل رفتیم مسافرت خارج کشور تا روحیش بهتر بشه اما بعد ی مدت باز بهانه طلاق آورد وسط که من فقط بخاطر لج بازی با خانوادم باهات ازدواج کردم میخواستم از دستشون راحت بشم کشید وسط واز تو خوشم نمیاد باز من سعی کردم باهاش مهربونتر بشم که بتونم رضایتش جلب کنم گیر میداد از هیکلت خوشم نمیاد از رفتارت مردونه نیست خوب بعضی وقتا بهش حق میدادم بخاطر همین سعی کردم تغییر کنم تا نظرش بهتر بشه اما باز هم نشد چون برادرش مربی بدن سازی بود میگه دوس دارم بدن تو هم اینجوری باشه اما من واقعا دوس ندارم براش هم توضیح دادم اما فایده ای نداشت خسته شدم نمیدونم چکار کنم

علی
2 ماه قبل
پاسخ به  نام *رسول

داداشی دوست پسر داره تمام
بیخود وقتتو براش تلف نکن

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره