به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشکلات ازدواج با مرد کوچکتر

مشکلات ازدواج با مرد کوچکتر

اختلاف سنی از جمله مسائل بسیار مهم در یک ازدواج و علاوه بر آن در زندگی آینده است. برای اطلاع بیشتردر این باره می‌توانید مقاله اختلاف سن مناسب در ازدواج را مطالعه کنید. تحقیقات نشان داده است که مردان با همسران جوان تر از خود زندگی طولانی تری دارند. در حالی که مدتها پیش فرض بر این بود که زنان با شوهرهای جوان نیز ،طولانی تر زندگی می کنند اما در یک تحقیق جدید Sven Drefahl از موسسه Max Planck Institute for Demographic (MPIDR) در روستاک ، آلمان ، نشان داده شده است که اینگونه نیست. درعوض ، هرچه اختلاف سنی از همسر بیشتر باشد ، امید به زندگی زنان کمتر می شود و این یکی از مشکلات ازدواج با مرد کوچکتر از زن است.

همچنین خطر مرگ و میر مردی که هفت تا نه سال از همسرش بزرگتر است در مقایسه با زوج هایی که هر دو شریک زندگی همسن اند یازده درصد کاهش می یابد.

سالهاست محققان تصور می کنند که این داده ها برای هر دو جنس صادق است. آنها فرض کردند تأثیری به نام “انتخاب سلامت” وجود دارد. کسانی که شرکای جوان تری را انتخاب می کنند ، درواقع به این دلیل که سالم تر هستند، می توانند چنین کاری انجام دهند بنابراین امید به زندگی بالاتری دارند. همچنین تصور می شد که همسر جوان تر ،می تواند در سنین سالمندی سرپرست بهتر باشد و از این طریق به طولانی شدن عمر شریک زندگی کمک می کند.

Sven Drefahl از MPIDR می گوید: “این تئوری ها اکنون باید مورد بازبینی قرار گیرند. به نظر می رسد دلایل اختلاف مرگ و میر به دلیل فاصله سنی همسران هنوز ناشناخته مانده است.” Drefahl با استفاده از داده های تقریباً دو میلیون زوج دانمارکی ، نواقص آماری تحقیقات قبلی را از بین برد و نشان داد بهترین انتخاب برای زن ازدواج با مردی هم سن خودش است. زندگی شوهر جوانتر از خود باعث کمتر شدن طول عمر زنان میشود.

طبق مطالعه Drefahl ، که در تاریخ 12 مه که در مجله Demography منتشر شده است ، زنانی که با همسران هفت تا نه سال جوانتراز خود زندگی می کنند ، 20 درصد خطر مرگ و میر خود را افزایش می دهند.

در حالی که بسیاری از مطالعات در مورد انتخاب همسر نشان می دهد که زنان بیشتر مردان هم سن خود را ترجیح می دهند ، اما اکثر آنها با یک شوهر بزرگتر از خود ازدواج می کنند. در ایالات متحده ، به طور متوسط ​​داماد 2 تا 3 سال از عروسش بزرگتر است. سون درفال می گوید: “این طور نیست که زنان نتوانند شرکای جوانتری پیدا کنند ؛ اکثریت فقط نمی خواهند”.

اما چرا ازدواج با همسر کوچکتر طول عمر زنان را کمتر می کند؟ مشکلات ازدواج با مرد کوچکتر از زن از کجا نشات می گیرد؟

سون درافال می گوید: “یکی از معدود توضیحات احتمالی این است که زنانی که شوهر جوان تر دارند ، هنجارهای اجتماعی را نقض می کنند و در نتیجه از مجازات های اجتماعی رنج می برند.” از آنجا که ازدواج با یک شوهر کوچکتر با آنچه که عادی تلقی می شود ، متفاوت است ، زنان در این ازدواج ها از حمایت های اجتماعی کمتری برخوردار می شوند.

وجود مشکلات ناشی از ازدواج با مرد کوچکتر از زن می تواند منجر به زندگی پر استرس تر ، کاهش سلامتی و سرانجام افزایش مرگ و میر زنان شود. در واقع زنانی که هفت تا نه سال از همسران خود بزرگتر هستند ، میزان مرگ و میرشان  20٪ بیشتر از کسانی است که با هم سن خود ازدواج کرده اند.

در حالی که مطالعه جدید MPIDR نشان می دهد که ازدواج با همسر کم سن تر بیشتر زنان را در شرایطی مناسبی قرار نمیدهد ، اما درست نیست که این نوع ازدواج به طور کلی منع کنیم. به هر حال متاهل شدن ، به طور کلی امید به زندگی زنان و مردان را بالاتر می برد.

اما قبل از هر تصمیمی باید از مشکلات و خطرارت آن آگاه شد. در اینجا چند مورد از مشکلات ازدواج با مرد کوچکتر از زن را بررسی میکنیم.

در تحقیقات جدید دانشگاه کلرادو بولدر ، زنان درابتدای ازدواج رضایت زناشویی بیشتری را با همسران جوانتر از خود نشان می دهند ، اما این رضایت به مرور زمان در ازدواج ها با فاصله سنی قابل توجهی بین شرکا ،محو می شود. این رضایت اولیه پس از 6-10 سال ازدواج برای زوجینی که فاصله سنی زیادی  دارند ، به سرعت فرسایش می یابد.

مشکلات ازدواج با مرد کوچکتر

این یافته ها ، که به بررسی داده های طولانی 13 ساله از هزاران خانوار استرالیایی پرداخته ،حاکی از آن است که ازدواج هایی که دارای شکاف های بزرگ سنی هستند در مقایسه با ازدواج های افراد هم سن ، نسبت به رکود اقتصادی ، مقاومت کمتری دارند. این مطالعه اخیراً در مجله اقتصاد جمعیتی منتشر شد.

در واقع، این یافته ها نشان می دهد که مردان هنگام ازدواج با همسر جوانتر ، رضایت زناشویی بیشتری نشان داده اند. اما به نظر می رسد معکوس آن  نیز صادق است.

Terra McKinnish ، استاد اقتصاد CU می گویند: “ما دریافتیم که مردهایی که با همسران جوانتر ازدواج می کنند رضایت بیشتر دارند و مردهایی که با همسران بزرگتر ازدواج می کنند کمترین رضایت را دارند.” و “زنان همچنین در  ازدواج با شوهرهای جوانتر  رضایت کمتری از زندگی دارند.”

مک کینیش معتقد است ، توضیح احتمالی برای این مسئله این است که زوج های هم سن و سال بیشتر در تصمیم گیری های زندگی همگام می شوند و هر دو شریک زندگی در مسائل زندگی(مانند : تربیت فرزندان ؛ هزینه های زندگی و …)  تاثیر گذار اند و بنابراین میزان رضایت بیشتری از زنذگی دارند.

این یافته ها مبتنی بر داده های حاصل از بررسی خانواده ها در استرالیا (HILDA) است که توسط وانگ شنگ لی ، استاد اقتصاد دانشگاه Deakin در استرالیا و همکار ان تحقیقاتی او در IZA ، انجام شده است. یک مطالعه طولانی که در سال 2001 آغاز شد. نمونه ملی نمایندگان در ابتدا شامل 7،682 خانوار بود که حاوی 19.914 نفر بودند. شرکت کنندگان هر ساله با سوالاتی که جنبه های مختلف رضایت از زندگی را اندازه گیری می کند، مورد بررسی مجدد قرار می گرفتند.

در کوتاه مدت ، ازدواج هایی در آن زنان با فاصله سنی زیادی از مردان بزرگتر اند ،موفق به نظر می رسند، اما هنگامی که مشکلات ازدواج با مرد کوچکتر از زن به وجود می آیند ، شما آن نوع حمایت و درکی که از شریک زندگی خود انتظار دارید را دریافت نخواهید کرد. و این دقیقا زمانی است که می فهمید که زندگیتان احتمالاً  زیاد هم ایده آل نیست. علاوه بر این ، جامعه هرگز از سرزنش شما دست بر نمی دارد  و این حل مشکلات شما را سخت‌تر می کند. مطالعات در سال 2006 نشان داد که “مردم به طور کلی از روابطی که یک شریک زندگی به طور قابل توجهی از دیگری پیرتر هستند” ناراضی هستند و این عدم پذیرش اجتماعی تأثیر منفی بر روابط دارد.

برای مثال حتی اگر مانند هر زوج دیگری در ازدواجتان با مشکلاتی روبرو شوید ، همه می خواهند آن را گردن فاصله سنی تان بیاندازند. بعد از مدتی ، شما نیز کمی به رابطه خود شک خواهید کرد ، فکر می کنید که ممکن است این مشکلات به دلیل اختلاف سنی بین شما بوجود آمده باشد. مسئله واقعی می تواند بسیار ساده باشد یا بخاطر برخی از عوامل دیگر رخ داده باشد، اما شما آن را در چیزی که بیشتر برجسته است ، میبینید : اختلاف سنی!

هرچه فاصله سنیتان بیشتر باشد ، شانس مواجهه با مشکلات ازدواج با مرد کوچکتر از زن بیشتر می شود. از آنجا که شما متعلق به دو نسل مختلف هستید ، این احتمال وجود دارد که ذهنیت شما در  بسیاری موارد مطابقت نداشته باشد و شما برای رسیدن به تفاهمی مشترک به مشکل بخورید. علاوه بر این ، شما هر دو می توانید انتظارات متفاوتی از زندگی و همچنین ازدواج داشته باشید. ممکن است واقعاً عاشق شخص باشید ، اما اگر در آینده به اندازه کافی سازگار نخواهید بود ، آیا ازدواج، ایده خوبی است؟

طبق مطالعه ای که توسط دانشگاه اموری در ایالات متحده انجام شده است ، زوج هایی که اختلاف سنی یک ساله دارند ، تنها با 3٪ احتمال طلاق ، کمترین احتمال ابتلا به طلاق را دارند. با این حال ، این شانس برای اختلاف سنی 5 ساله 9 درصد برای اختلاف 10 ساله به 18 درصد افزایش یافت. برای روابط با فاصله سنی 20 ساله ، همه چیز بسیار تاریک به نظر می رسد ، با 95٪ احتمال بروز مشکلات حاد روابط منجر به جدایی می شود.

همچنین در ابتدای ازدواج ، ممکن است تصور کنید  که تفاوت بزرگی بین شما و شریک زندگی شما از نظر ظاهری وجود ندارد. اما با گذشت زمان متوجه خواهید شد که شریک زندگی شما زودتر از شما پیر می شود و این در ظاهر او منعکس می شود. آماده باشید تا به سؤالاتی از این دست که “آیا ایشان مادر شما هستند؟” پاسخ دهید. علاوه بر این ، با افزایش سن ،  امکان بروز بیماری های مختلفی وجود دارد. شریک زندگی شما امکان دارد به  برخی از آن بیماری های پیری مبتلا شود، آیا شما آماده هستید که در طول زندگی  خود مرتباً از کسی مراقبت کنید؟

اختلاف سنی و مشکلات ازدواج با مرد کوچکتر از زن  چیزی است که شما باید برای آن آماده شوید. این ازدواج ها با مشکلات زیادی همراه هستند و شما باید برای آنچه که پیش خواهد آمد، آماده شوید. اما آنجا که عشق وجود دارد ، امید است و آنجا که امید است ، هر چیزی ممکن است. برای حل مشکلات روابط خود ، در صورت لزوم از مشاوره کمک بخواهید. این به شما کمک می کند تا برای بدترین وضعیت آماده شوید. زیرا اگر وارد این نوع ازدواج می شوید ، باید اطمینان حاصل کنید که برای آن آماده هستید.

اختلاف سنی چه تاثیری در احتمال شکست یک ازدواج دارد؟

طبق مطالعه ای که توسط دانشگاه اموری در ایالات متحده انجام شده است ، زوج هایی که اختلاف سنی یک ساله دارند ، تنها با 3٪ احتمال طلاق ، کمترین احتمال ابتلا به طلاق را دارند. با این حال ، این شانس برای اختلاف سنی 5 ساله 9 درصد برای اختلاف 10 ساله به 18 درصد افزایش یافت. برای روابط با فاصله سنی 20 ساله ، همه چیز بسیار تاریک به نظر می رسد ، با 95٪ احتمال بروز مشکلات حاد روابط منجر به جدایی می شود.

ازدواج با مرد کوچکتر چه مشکلاتی در پی دارد؟

وجود مشکلات ناشی از ازدواج با مرد کوچکتر از زن می تواند منجر به زندگی پر استرس تر ، کاهش سلامتی و سرانجام افزایش مرگ و میر زنان شود. در واقع زنانی که هفت تا نه سال از همسران خود بزرگتر هستند ، میزان مرگ و میرشان  20٪ بیشتر از کسانی است که با هم سن خود ازدواج کرده اند.

آیا مشکلات ناشی از ازدواج با مرد کوچکتر به هیچ عنوان حل ‌نمی‎‌شوند؟

قطعا همچین چیزی نیست. هرجا که عشق وجود دارد ، امید است و آنجا که امید است ، هر چیزی ممکن است. برای حل مشکلات روابط خود ، در صورت لزوم از مشاوره کمک بخواهید. این به شما کمک می کند تا برای بدترین وضعیت آماده شوید. زیرا اگر وارد این نوع ازدواج می شوید ، باید اطمینان حاصل کنید که برای آن آماده هستید.

4.6/5 - (419 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

3 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
معصومه
2 سال قبل

ازدواج با مردکوچکتر مزایاومعایبی دارد که معایب ان بیشتراز مزایاست . ازدواج زنی که متاهل بوده و بخصوص فرزندی ازگذشته دارد بامردمجرد اصلا به صلاح نیست . تجربه دارم تجربه نکنید.

یک عاشق
2 سال قبل
پاسخ به  معصومه

عزیز وقتی بچه داری هوس مجرد میکنی همین میشه دیگه . در ضمن ازداوج مرد کوچیکتر از زن هیچ اشکالی نداره اگر دو طرف از شعور خوبی برخوردار باشن و عاشقانه هم رو دوست داشته باشن من از همسرم یک سال کوچیکترم ولی عاشقانه هم رو دوست داریم و بسیار از تصمیمم خوشحال و راضی ام هزار بار دیگه زنده بشم بازم ایشون رو انتخاب میکنم.

بهار
1 سال قبل
پاسخ به  یک عاشق

??

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره