به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره کودکان طلاق

مشاور مشاوره کودکان طلاق مشاور ازدواج مشاوره چه زمانی ضروری است؟ مرکز مشاوره در مورد مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول
طلاق ممکن است یک تجربه مشترک برای زوجین و خانواده های امروزی باشد، اما این باعث نمی شود که برای خانواده هایی که از آن عبور می کنند- خصوصاً وقتی کودکان درگیر هستند- ناراحت کننده نباشد. کودکان در هر سنی می توانند هنگام مواجهه با طلاق سوالات، سردرگمی ها و احساسات متضاد زیادی داشته باشند و مشاوره کودکان طلاق مختص آن ها خواهد بود. حتی دلسوزترین والدین ممکن است برای رفع تمام نیازهای فرزندان خود تلاش کننند. مشاوره کودکان طلاق بسیار مهم است و در بسیاری از کشورهای جهان، از نظر قانونی لازم است. در این مقاله به مشاوره کودکان  طلاق، پرداخته خواهد شد:

مشاوره کودکان طلاق

کمک به کودکان برای درک و مقابله با وضعیتشان یک هدف مهم است. مشاوره کودکان طلاق به معنای حمایت از فرزندان و همچنین آموزش والدین در هنگام طلاق است. گذراندن وقت، گوش دادن به کودک یا کودکانی که والدین آن ها در حال طلاق هستند، می تواند مشاور را قادر سازد تا در به درک رسیدن کودک کمک کند، و همچنین اطمینان حاصل کند که نیازهای آن ها مورد توجه قرار گرفته و احساس والدین آن ها نیز درک می شود. به ویژه برای کودکان بسیار دشوار است که بتوانند احساسات زیادی را که توسط یک جدایی و طلاق به وجود آمده است، درک کنند. کودکان بسیار کمتر احساسات خود را در کلمات قرار می دهند. مشاوران در مشاوره کودکان طلاق،‌می توانند در زمان آسیب پذیری به کودکان کمک، چشم انداز، اطمینان، و گاه تفسیری از جدایی ارائه دهند. 

 

مشاوره کودکان طلاق برای والدین

مشاوران می توانند به والدین كمك كنند تا در نقش های جدید خود، با استفاده از توسعه مهارت های فرزندپروری خود، این طلاق را به یك فرآیند مشاركتی و نه یك روند منزوی تبدیل كنند. طلاق فقط یک روند قانونی برای بزرگسالان نیست. والدین به اندازه فرزندان به حمایت عاطفی و راهنمایی درمانی احتیاج دارند. مشاوره کودکان طلاق می تواند مربیگری کل خانواده در طلاق را به والدین آموزش دهد که به آن ها کمک می کند تا از یکدیگر حمایت کنند. در مورد چالش ها و نگرانی ها ارتباط برقرار کنند، و در طول طلاق احساس درک بیشتری داشته باشند. 

مشاوره کودکان طلاق

کودکان طلاق در خانه و مدرسه

طلاق فقط وقتی کودکان در خانه یا در جمع اعضای خانواده هستند، بر فرزندان تأثیر نمی گذارد. مشکلات در خانه اغلب در مدرسه آشکار می شود، جایی که کودکان مستعد ابتلا به هرگونه رفتار ناشایست نسبت به اعمال مخرب جدی تر هستند و عملکرد تحصیلی ممکن است افت کند. معلمان و دانش آموزان دیگر مستعد سوء تفاهم هستند و عواطف و استرس های عاطفی که بر رفتار کودک در مدرسه در طول طلاق تأثیر می گذارد، سرزنش می شوند و این بچه ها را به گونه ای مجازات می کند که فقط مشکل را تشدید می کند. مشاوران مدرسه اگر به مشاوره کودکان طلاق آشنایی داشته باشند، اغلب بهترین مدافعان کودکان برای متناسب سازی و برخورد با رفتارهای نادرست ناشی از مسائل عاطفی هستند.

 

آغازی نو برای کودکان طلاق

سفر عاطفی برای کودکان با طلاق به پایان نمی رسد.مشاوره کودکان طلاق به صورت مداوم برای کمک به آن ها در تنظیم احساس جدید در حال رشد” عادی “در پی جدایی قانونی مهم است. تغییر در وضعیت خانه آن ها می تواند موجبات ایجاد اختلال در زندگی اجتماعی، تحصیلی و البته رشد مداوم هویت آن ها شود. بنابراین داشتن فضای ارتباطی و پشتیبانی عاطفی در مشاوره کودکان طلاق، می تواند منبع ثبات و اطمینان خاطر باشد که به کودکان کمک می کند تا با زندگی جدید کنار بیایند.

 

آیا عصبانیت در کودکان طلاق امر غیر معمولی است؟

این غیر معمول نیست که کودک عصبانی شود. عصبانیت یک روش سالم و طبیعی برای اعتراض است. اگر فرزند شما عصبانی است، به جای این که به او بگویید ساکت باشد یا او را مجازات کنید، به حرف های او گوش دهید. به مراتب بهتر است کودکان احساسات خود را با خشم ایمن ابراز کنند، نه از راه های مخرب یا خود مخرب.

مشاوره کودکان طلاق چه کمکی به والدین می کند؟

مشاوران می توانند به والدین كمك كنند تا در نقش های جدید خود، با استفاده از توسعه مهارت های فرزندپروری خود، این طلاق را به یك فرآیند مشاركتی و نه یك روند منزوی تبدیل كنند.

چگونه مشاوره کودکان طلاق کمک می کند؟

جدایی و طلاق در کودکان تأثیر می گذارد. هر چقدر ممکن است بخواهیم این واقعیت را نادیده بگیریم یا از آن چشم پوشی کنیم و هر چقدر هم که به طلاق نیاز داشته باشیم، به ناچار تأثیر نیرومندی بر کودکان خواهد گذاشت. مشاوره کودکان طلاق، در این زمان به عنوان روشی برای به حداقل رساندن تأثیر منفی بر کودکان می تواند کمک بزرگی باشد.

4.6/5 - (479 امتیاز)

مشاوره کودکان طلاق چه زمانی ضروری است؟

هنگامی که فرزندان شما علائم استرس نشان می دهند نشان دهنده این است که به مشاوره کودکان طلاق نیاز است. این علائم عبارتند از:

هنگام طلاق:

 

مشکلات رفتاری در کودکان پس از طلاق

عصبانیت

این غیر معمول نیست که کودک عصبانی شود. عصبانیت یک روش سالم و طبیعی برای اعتراض است. اگر فرزند شما عصبانی است، به جای این که به او بگویید ساکت باشد یا او را مجازات کنید، به حرف های او گوش دهید. به مراتب بهتر است کودکان احساسات خود را با خشم ایمن ابراز کنند، نه از راه های مخرب یا خود مخرب.

 

رفتارهای متضاد

این زمانی است که کودک احساس ناتوانی و فراموش شدن، می کند و ممکن است از طریق رفتاری که در شخصیت عادی آن ها نیست “عمل کنند”. به عنوان مثال ، پسرها ممکن است دعوا کنند، یا عقب نشینی کنند. ممکن است دختران بجنگند، خودآزار شوند ، یا گوشه گیری کنند، زودتر از موعد به بلوغ برسند یا از مواد مخدر استفاده کنند.

 

اگر فرزند شما هر یک از این رفتارها را نشان می دهد، اطمینان حاصل کنید که آن ها به شما اطمینان دارند که به حرف هایشان گوش می کنید.اگر صحبت کردن کمک کننده نبود، حتما از مشاوره کودکان طلاق کمک بگیرید.

 

چگونه مشاوره کودکان طلاق کمک می کند؟

جدایی و طلاق در کودکان تأثیر می گذارد. هر چقدر ممکن است بخواهیم این واقعیت را نادیده بگیریم یا از آن چشم پوشی کنیم و هر چقدر هم که به طلاق نیاز داشته باشیم، به ناچار تأثیر نیرومندی بر کودکان خواهد گذاشت. مشاوره کودکان طلاق، در این زمان به عنوان روشی برای به حداقل رساندن تأثیر منفی بر کودکان می تواند کمک بزرگی باشد. مشاوره کودکان طلاق می تواند به آن ها نوع توجه بی طرفانه، همدلی و فضایی را برای بیان چگونگی واقعی آن چه احساس می کنند، فراهم کند، که والدین ممکن است در شرایطی که خودشان دچار اغتشاشات، استرس و تحولات دردناک ناشی از جدایی و طلاق هستند، ارائه آن را بسیار دشوار کنند.

 

مشاوره کودکان طلاق، چه چیزی فراهم می کند؟

نکته مهم:

در تمام مسائل مربوط به روابط، مشاوره کودکان طلاق، به بسیاری از کودکان کمک کرده اند تا از طریق جدایی و طلاق در مسیر خود حرکت کنند. بعضی اوقات کودکان خود را سرزنش می کنند و فکر می کنند تقصیر آن هاست که والدینشان جدا می شوند. بسته به سن آن ها و آن چه مناسب است، مشاوران می توانند به کودکان كمك كنند كه بفهمند آن چه اتفاق افتاده تقصیر آن ها نیست و جدایی والدین به این معنا نیست كه والدین آن ها، كمتر آن ها را دوست داشته باشند.

 

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره کودکان طلاق

کودکان و طلاق

طلاق، بزرگسالان و کودکان را به سمت تعدیل ها و چالش های بیشمار سوق می دهد. در حالی که در هر یک از فرزندان سازگاری با طلاق متفاوت است، 25٪ کودکانی که والدین آن ها طلاق می گیرند، مشکلات عاطفی و رفتاری مداوم را تجربه می کنند (در مقایسه با 10٪ کودکانی که والدین آن ها طلاق نمی گیرند).

 

چگونه می توان به فرزندان در طلاق کمک کرد؟

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره