به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
درمان افسردگی در تهران

دکتر افسردگی در تهران

احساس افسردگی بعد از يك رويداد عذاب آور، مانند غم از دست دادن عزیزان، طلاق گرفتن یا از دست دادن شغل خود ، طبيعی به نظر می ‌رسد . امکان دارد چند هفته يا چند ماه بعد ، هنوز به فكر كردن و صحبت كردن از آن رويداد تلخ بپردازيم . با این حال سعی بر آن داریم که با چالش ها کنار بیاییم. بعضی از ما توانایی حل کردن احساس غم را نداریم . زمانی که افسردگی به صورت طولانی ادامه داشته باشد ، به کمک دکتر افسردگی در تهران نیاز است. در این مقاله به تعریف افسردگی، دلایل آن و درمان افسردگی اشاره شده است :

‌دکتر افسردگی در تهران 

افسردگی چيست؟

افسردگی بسیار قوی ‌تر و بدتر از دوره‌های زمان کوتاه یأس و ناراحتی می باشد كه همه اشخاص گاهی اوقات با آن مواجه می شوند. اصولا خیلی طولانی مدت می ‌شود و این توانایی را دارد روزها، هفته‌ها و حتی ماه ها به طول بینجامد که در این شرایط بایستی به سرعت به دکتر افسردگی در تهران مراجعه کنید.

بیشتر اوقات خودمان متوجه این نمی شویم که به چه صورت دچار افسردگی شده ایم . زیرا به مرور در ما ايجاد می ‌شود . امکان دارد تصميم بگيريم با آن بجنگیم وخودمان را به خاطر تنبل بودن يا نداشتن اراده کافی سرزنش كنيم . بعضی اوقات لازم است افراد دیگر ما را متقاعد كنند كه كمك خواستن از دکتر افسردگی در تهران نشانه ضعف نيست.

امکان دارد تلاش كنيم برای غلبه کردن برافسردگی خود به شدت كار و فعالیت انجام دهیم. اين کار می ‌تواند ما را به مرور تاثیر پذیر تر و فرسوده‌تر كند . ما بیشتر به دردهای فيزيكی و جسمی، سردردهای پشت سر هم يا بی ‌خوابی توجه آن چنانی نمی ‌كنيم، بعضی وقت ها اين نشانه‌های فيزيكی این توانایی را دارد که علامت اوليه افسردگی باشند و نیاز به کمک گرفتن از یک دکتر افسردگی در تهران داشته باشند .

علائم افسردگی :‌

بیشتر اشخاص که به افسردگی ابتلا دارند ، دارای همه علامت های ظاهری که در این جا ليست شده نيستند، ولی بیشتر اشخاص پنج يا شش مورد را دارا می باشند. این علامت ها عبارت اند از:

  1. احساس ناراحتی در بيشتر وقت ها
  2. تصميم‌گيری خیلی سخت تر از قبل است.
  3. عدم توانایی پرداختن به فعالیت های مورد علاقه
  4. بیشتر اوقات احساس خستگی می كنند.
  5. اغلب بی‌قرار و مضطراب هستند و بهتر است از دکتر افسردگی در تهران ، برای اضطراب نیز کمک بگیرند .
  6. اشتهای خود را از دست می دهند و وزن آن ها کم می شود . بعضی اشخاص نیز اشتهایشان بیشتر شده و چاق می شوند.
  7. بین1تا 2 ساعت زمان می برد تا خوابشان ببرد و خیلی زودتر از وقت معمول بيدار می ‌شوند.
  8. تمام علاقه و میل خود را به برقراری رابطه با شریک زندگی از دست می ‌دهند.
  9. شدیدا دچار افت اعتماد به نفس می شوند.
  10. احساس می کنند بی مصرف هستند و خود را کافی نمی دانند و همیشه ناامید هستند.
  11. از همه افراد دوری می جویند.
  12. تند خو و بدخلق می ‌شوند.
  13. در زمان های خاصی از روز، بیشتر صبح‌ها حس بدی دارند.
  14. به فكر خودكشی می ‌افتند .

 

دکتر افسردگی در تهران

چرا افسرده می شویم؟

برای افسردگی روزانه كه تمام ما بعضی وقت ها آن را حس می کنیم، اصولا دلیل های زیادی وجود دارد . اين دلایل می توانند برای هر شخصی متفاوت باشد .گاهی آشکار و زمان هایی پنهان هستند این عوامل مختلف می توانند یک امر نااميد كننده و ياس آور باشند .گاهی مشخص نمی شود که چرا حس افسردگی داریم. فقط حوصله نداریم. در این زمان ، دکتر افسردگی در تهران وظیفه شناسایی علل بروز افسردگی را بر عهده دارد .

افسردگی و وضعیت جسمی : 

  • افسردگی ممکن است زمانی به وجود بیاید كه ما از نظر فيزيكی بيماری داشته باشيم. اين موضوع نه تنها برای بيماري های تهديد‌کننده زندگی مثل سرطان و بيماری قلبی صدق می کند ، بلكه درباره بيماري های مزمن مانند آرتروز يا برونشيت نیز صادق است .

 

  • هر شخصی می ‌تواند افسرده شود . ولی بعضی از ما به نظر بيشتر استعداد ابتلا به افسردگی داریم و نیاز به کمک از دکتر افسردگی در تهران برایمان بیشتر است . اين موضوع امکان دارد به علت خصوصیات خاص بدن ما، به علت تجارب اوليه در زندگی ‌مان يا هر دو باشد .

 

  • بسياری از اشخاصی كه مصرف بی رویه الكل دارند ، دچار افسردگی می ‌شوند . مشخص نيست اول كدام يك در شخص بروز می ‌كند ، نوشيدن مفرط يا افسردگی. همچنین افرادی كه مصرف زياد مشروب دارند ، بيشتر از ديگران مستعد خودكشی هستند . این افراد نیاز به مشاوره توسط دکتر افسردگی در تهران دارند .

آمار ابتلا به افسردگی :‌

خانم ها بيشتر از مردان مستعد ابتلا به افسردگی هستند . به همین دلیل كه مردان كمتر دستخوش احساس های مختلف می شوند ، احساسات خود را سركوب می ‌كنند يا آن ها را با خشونت بيان می ‌كنند . اما خانم ها اصولا بیشتر تحت تاثیر استرس می باشند .

طبق نظر دکتر افسردگی در تهران افسردگی می تواند به صورت ژنتیکی باشد . اگر يكی از افراد خانواده شما شديدا افسرده باشد، شما هشت برابر بيشتر استعداد مبتلا شدن به افسردگی دارید.

افسردگی روان شيدايی چيست؟

نزدیک به 1 نفر از 15 نفری كه دچار افسردگی شديد می باشند. پريودهاي زمانی دارند كه  خیلی  فعال  و پرانرژی می ‌شوند. اين نوع افسردگی، افسردگی روان شيدايی است.این روزها از آن به عنوان اختلال (دو قطبی یا مانیک دپرشن)  نیز نام برده می شود که نیاز به درمان توسط دکتر افسردگی در تهران دارد .این مدل افسردگی به شکل مساوی در مردان و زنان وجود دارد.

آيا ابتلا به افسردگی شكلی از ضعف است؟

امکان دارد از دید اشخاص دیگر  این گونه بنظر بیاید كه فرد افسرده خودش خواسته که افسرده شود . ولی  حقيقت امر اين می باشد كه، افسردگی مدلی از بيماری می باشد که می تواند برای بیشتر افراد اتفاق بيفتد و به هیچ عنوان نشانه ضعف نیست . حتی افراد قدرتمند نيز ممکن است دچار افسردگی شديد شوند و به درمان دکتر افسردگی در تهران نیاز داشته باشند .

ونيستون چرچيل که خود از افسردگی رنج می برد، افسردگی را “سگ سياه” می ناميد.

چه موقع درخواست كمك کنیم؟

  • زمانی که احساس افسردگی شما خیلی بیشتر از حد معمولی باشد .
  • زمانی که احساس افسردگی شما روی كار، علاقه ها و احساسات شما نسبت به خانواده و دوستانتان تاثير بگذارد.
  • زمانی که حس می کنید زندگی دیگر هیچ ارزشی ندارد ، يا اين كه افراد دیگر بدون شما خوشحال تر خواهند بود.

در این زمان ، تماس با مشاوران کلینیک روان آرام و دکتر افسردگی در تهران ، می تواند به درمان افسردگی شما کمک کند.

روش های بهبود افسردگی :‌

  • كاری انجام دهيد :

برای ورزش کردن به بیرون از خانه بروید .اگر شده حتی شده برای پياده روی کردن ، اين کار به شما كمك می ‌كند تناسب فيزيكی خود را حفظ کنید و بهتر به خواب فرو بروید .

ممکن است حس کنید قادر به كار كردن نيستيد ، ولی بهتر این است تلاش كنيد و همیشه فعال باشید . اين کار می تواند كار در منزل باشد، (حتی کارهای ساده مانند تعويض يك لامپ). اين  فعالیت ها می ‌تواند به ذهن شما كمك كند از افكار دردناكی كه شما را افسرده‌تر می ‌كنند ، فارغ شويد . برای دیدن دکتر افسردگی در تهران ، از خانه خارج شوید و مشاوره حضوری دریافت کنید .

  • خوب غذا بخوريد :

سعی کنید که خوب غذا بخوريد و وعده های غذايی متوازن داشته باشيد، زمانی که میل به خوردن غذا ندارید ، سبزيجات و ميوه‌جات تازه بسيار مفيد هستند. افسردگی می تواند وزن شما را كم كند و باعث کم شدن ويتامين‌های بدن شود كه دلیلی بر شدید شدن روند افسردگی می شوند . اگر افسردگی موجب ایجاد اختلالات اشتها شده باشد ، باید مشکل را با دکتر افسردگی در تهران در میان بگذارید .

  •  از نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید :

در مقابل تمايل مصرف الكل، برای سر پوش گذاشتن  و فراموش کردن غم های خود ، مقاومت كنيد. الكل افسردگی را شدیدتر می ‌كند. مصرف زياد الكل ، شما را از درخواست كمك و حل مشكل باز می ‌دارد . در ضمن برای سلامت جسمانی شما نيز مضر است .

  • خوب بخوابید :

گوش دادن به راديو يا تماشا کردن تلويزيون در حالي كه دراز كشيده اید يا بدنتان در حال استراحت است ، می ‌تواند كمك بسزایی به خوابیدن کند . حتی اگر نتوانيد بخوابيد، می ‌توانيد ذهنتان را به اين روش مشغول كنيد، از این طریق حس اضطراب کمتری خواهید داشت و خوابيدن برايتان ساده‌تر می شود. اگر مشکل در خواب شدید بود ، با دکتر افسردگی در تهران مشورت کنید .

  • به دنبال علت باشید :

اگر عقیده دارید می ‌دانيد چه چيزی دلیل افسردگی شما است،  نوشتن آن و بررسی راه هايی كه می ‌‌تواند به حل آن كمك ‌كند،مفید است . اگر دلیل افسردگی خود را پیدا نمی کنید ، به کمک دکتر افسردگی در تهران آن ها را شناسایی کنید .

  •  امید خود را از دست ندهید :

شما تجربه‌ای را پشت سرمی ‌گذاريد كه عده زيادی سپری كرده‌اند. باور داشته باشید که به مرور این دوره را  پشت سر می ‌گذاريد، اگرچه امکان دارد باور این موضوع برای شما خیلی سخت باشد .

افسردگی می تواند تجربه مفيدی برای شما باشد . افسردگی می تواند شما را به شخصی سرسخت تر و قوی تر تبدیل کند . در این بحران می توانید وضعيت ها و رابطه ها با افراد را شفاف تر ببینید و درک بهتری از رابطه های بین افراد داشته باشید .

شما می توانید تصميمات و تغيیرات مهمی در زندگی خود باشيد كه قبلاً از آن اجتناب می ‌کرديد . بهتر است این برهه را در کنار یک دکتر افسردگی در تهران سپری کنید .

روان درمانی و دکتر افسردگی

گفتگو در مورد احساساتتان می ‌تواند مفيد باشد . ممکن است دکتر افسردگی در تهران و شهرهای دیگر، جلسات مشاوره حضوری را پیشنهاد دهد . مثل مشاوران کلینیک روان آرام كه می توانید با آن ها صحبت كنيد. اگر افسردگی به رابطه ‌شما با همسر و یا شریک زندگی شما مربوط شود ، انجمن می تواند در غالب زوج درمانی به شما کمک کند .

دکتر افسردگی در تهران

آيا نیاز به درمان دارم ؟

بیشتر اشخاص افسرده توسط دکتر افسردگی در تهران درمان می شوند . ولی  تعداد كمی از اشخاص خوب نمی شوند و به كمك تخصصی ‌تری نياز دارند. آن ها احتمال دارد به روانپزشك يا عضوی از تيم بهداشتِ روانی برای كمك اختصاصی ارجاع داده شوند .

روانپزشک :

روانپزشك ، پزشکی است كه در زمينه های مختلف درمان اختلال های روانی و روحی دارای تخصص می باشد . اعضای تيم بهداشت روانی امکان دارد پرستار، روانشناس، مددكار اجتماعی يا متخصص کاردرمانی باشند .  هر کدام از این اشخاص در مسائل بهداشت روانی مجرب و ورزيده هستند .

مصاحبه اول با روانپزشك احتمالا يك ساعت طول مي كشد. ممکن است از شما خواسته شود به همراه یکی از اعضای خانواده يا دوستان خودتان به روانپزشک مراجعه کنید . نيازی به نگرانی نيست . هدف روانپزشك این است که درباره گذشته شما و در مورد هر بيماری جدی يا مشكلات روحی شما در گذشته ، بیشتر بداند.

وی درباره مسائلی كه اخيراً در زندگی شما رخ داده است ، در مورد این که چطور دچار  افسردگی شده اید و در مورد سابقه درمانی و دارویی شما سوال می ‌كند . پاسخ به سوالات به روانپزشک و دکتر افسردگی در تهران ، كمك می ‌كند به اطلاعاتی در مورد شما دست يابد و بهترين درمان را برای شما تجويز كند . متخصص ممکن است‌ یک توصیه ، تغییر دارو و یا بستری شدن در بیمارستان را پیشنهاد دهد . (اگر افسردگی شما شديد باشد يا به نوع خاصی از درمان نيازمند باشید، بهتر است به بيمارستان برويد) اين فقط برای يك درصد افراد افسرده ضروری است .

افسردگی قابل بازگشت است :‌

4 نفر ازهر 5 نفر از اشخاص افسرده در مدت 4 تا 6 ماه بدون هيچ كمكی كاملاً بهبود می ‌يابند . پس چرا بايد افسردگی را درمان کرد؟

اشخاصی که  اولین تجربه  افسردگی و رسیدن به مراحل مختلف افسردگی را می گذرانند ، 50 درصد احتمال مبتلا شدن مجدد به افسردگی را خواهند داشت و خطر خودکشی آن ها را تهدید می کند .

با بکار بردن بعضی از پيشنهادات این مقاله ، امکان دارد مدت زمان افسردگی شما خیلی كوتاه‌تر شود. اگر این توانایی را داشته باشید خودتان بر افسردگی غلبه كنيد، اعتماد به نفس خود را برای غلبه دوباره برآن در آينده افزايش دهید . البته اگر افسردگی شديد یا مزمن باشد امکان دارد قادر به داشتن زندگی عادی نباشيد که دراین صورت نیاز به کمک دکتر افسردگی در تهران و شهر های دیگر دارید.

 

 

4.6/5 - (406 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

2 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
یه بدبخت
3 سال قبل

من سابقه افسردگی نداشتم و 14 سالمه مشکلات خانوادگیمون زیاده در کودکی بهم تجاوز شده زیاد تر از قبل غذا میخورم خیلی سریع شروع به فحاشی میکنم و از همه بیشتر از وقتی بهم تجاوز شد میخوام خودکشی کنم هر روز مصمم تر از روز قبل تو تیزهوشان درس میخونم و سعی میکنم خودم رو فقط درگیر درس کنم ولی نمیتونم متاسفانه از وقتی بهم تجاوز شده خودارضایی میکنم و سندرم ارگاسم دارم ولی به والدینم نگفتم سوزش شدید در بین دو قفسه سینم دارم خیلی خودزنی میکنم تا جایی که از بدنم خون بیاد حافظم ضعیف شده و دیگه از برقراری ارتباط با دوست متنفرم کسی که عاشق پیدا کردن دوست و رل بود الان به فکر خودکشیه و فقط میخواد بدون زجر بمیره و بره به جهنمی که جاشه و احساس میکنم تو دنیا فقط خودمم و خودم همه یه روزی میذارن میرن اونم توی سختی هات لطفا بهم زنگ نزنید نمیخوام مادر پدرم بفهمند اینقدر بدبختم

تیم محتوا روان آرام
3 سال قبل
پاسخ به  یه بدبخت

سلام دوست عزیز امیدوارم که حالتون خوب باشه متوجه احساس شما شدم مواردی که گفتید درمورد احساستون معتبر هست و ما میفهمیم که شما چه احساساتی رو دارید پشت سر میگذرونید اما حتما بهتون پیشنهاد می کنم با خانواده صحبت کنید و به متخصص مراجعه کنید حتماً متخصص میتونه در این شرایط به شما خیلی کمک کنه.

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره