به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره دوران بلوغ

مشاور آیا به مشاوره دوران بلوغ نیاز داریم؟ مشاور ازدواج وظایف مشاور در مشاوره دوران بلوغ چیست؟ مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول از مشاوره دوران بلوغ

نیاز به مشاوره دوران بلوغ

مشاوره دوران بلوغ می تواند به نوجوانانی که در دوران بلوغ هستند کمک فراوانی کند زیرا در جلسات مشاوره بلوغ، دکتر روانشناس می تواند به خوبی با خلقیات نوجوان آشنا شده و علاوه بر بررسی میزان خلقیات وی در طی دوران بلوغ، به وی در کنترل احساسات، طرز تفکر و نوع رفتار و..نیز کمک کرده و نوجوان بتواند تاثیرات بسیار موثری را از این جلسات بهره مند گردد.

علت نیاز به جلسات مشاوره دوران بلوغ

از آنجایی که خلقیات و روحیات نوجوانان در حین دوران بلوغ دچار تغییر گشته و نوجوان نیز حساس تر از قبل می باشد.

لذا ممکن است در دوران بلوغ جنسی دختران و پسران نوجوان نیز چالش هایی ایجاد گردد که در صورت عدم رفع و برطرف نمودن این چالش ها ممکن است عواقب آن تا سالیان سال دامن گیر نوجوان و والدین وی باشد که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

باید توجه داشت بهره مندی از کمک های تخصصی روانشناس در جلسات مشاوره دوران بلوغ بسیار می تواند در پیشگیری از وقوع این چالش ها موثر باشد.

این دوران بسیار مهم بوده و والدین باید توجه و محبت بیشتری به فرزند خود داشته باشند زیرا به سبب تغییرات هورمونی تغییراتی نیز در عواطف و احساسات نوجوان شکل می گیرد که حتی گاهی برای نوجوان تا پیش از دوران بلوغ بخصوص در بین پسران تعجب آور یا مسخره بودند:

مثل گریه یا تمایل به ماندن در خانه و..

بنابراین هرگونه فشار روانی و احساسات تخریب گر در این دوران ممکن است تاثیر مخربی بر نوجوان بگذارد ولیکن بهتر است پیش از شروع دوران بلوغ والدین به همراه فرزند خود در جلسات مشاوره دوران بلوغ شرکت کنند و اطلاعات کاملی در اینباره کسب کنند.

در ادامه به نشانه هایی از دوران بلوغ نوجوانان اشاره می کنیم.

نشانه هایی مبنی بر الزام مشاوره دوران بلوغ نوجوانان

مضطرب بودن نوجوان

نوجوانی که در دوران بلوغ می باشد ممکن است بدون هیچ دلیل خاصی دچار نگرانی و اضطراب بوده و در خانه به سبب این مسئله مدام در حال راه رفتن و تکان دادن پاهایشان باشند و..که هر نوجوانی ممکن است اضطراب و نگرانی خود را به شیوه های دیگری نیز مثل نفس تنگی و..نشان دهد.

پرخاشگر و عصبی بودن نوجوان

به دلیل تغییرات هورمونی نیز اکثر نوجوانان در این دوران دچار پرخاشگری شده و به هر مسئله ای واکنش شدیدی نشان می دهند به همین سبب کنترل احساسات و هیجانات از دستشان خارج شده و به هر بهانه ای دچار خشم و عصبانیت می شوند.

بنابراین نیاز است که از کمک های تخصصی روانشناس در جلسات مشاوره دوران بلوغ بهره مند شده و بر روی کنترل هیجانات خویش کار کند.

بهانه گیری های متعدد

نوجوانان نیز به سبب رو به رو شدن با وضعیت جسمانی جدید و تغییرات آن نیز ممکن است به دلیل دو رگه شدن صدا، افزایش ناگهانی قد و..دچار خجالت شده و یا نسبت به خود احساس خوبی نداشته باشند.

بنابراین به سبب این تغییرات بهانه های متعددی گرفته و یا بر روی خود عیب می گذارند که فرضا بینی ام بزرگ شده دارم زشت میشم و..

والدین باید به نوجوان نشان دهند که اینها تغییرات زودگذری است که همچنان در این دوران نوجوان در حال رشد است و نباید این احساس را نسبت به خود داشته باشد..

در صورتی که راهنمایی های والدین برای فرزند موثر نبودند بهتر است حتما والد با فرزند خود به نزد دکتر روانشناس برای حضور در جلسات مشاوره دوران بلوغ رفته و این مسئله را با وی در میان بگذارد تا روحیات و اعتماد به نفس وی دچار اختلال نگردد.

درگیری و افت تحصیلی در مدرسه

نوجوانان در دوران بلوغ بر خلاف میل باطنی بسیار پرتنش می شوند به خصوصا در مدرسه این میزان تنش به سبب همراه بودن با همسالان بیشتر مشاهده می گردد.

ممکن است نوجوان با دوستان یا همکلاسی های خود درگیر شده یا از آن ها به سبب تغییرات ناگهانی ظاهری شان دوری کنند تا مسخره نشوند..

لذا این دوران ممکن است ذهن نوجوانان را با تغییرات یهویی و ناگهانی در زندگی شان درگیر کرده و وی نتواند به خوبی بر درس ها تمرکز کند و به این سبب دچار افت تحصیلی شوند.

به همین سبب بهره گیری از کمک های تخصصی مشاور در جلسات مشاوره دوران بلوغ بسیار می تواند بر میزان دغدغه فکری نوجوانان تاثیرگذار بوده و وی را از بابت این تغییرات جنسی و جسمانی نگران نسازد.

رفتارهای بزهکارانه

گاهی پیش می آید نوجوانان به خصوص پسران در این دوران به سبب دوستی با دوستان ناباب و حساس شدن بر میزان قدرتشان که نکند نزد آن ها دست کم گرفته شوند بیشتر به سمت رفتارهای بزهکارانه مثل دزدی، سوء مصرف مواد مخدر و..می روند تا بنا بر عقیده شان خود را به دیگر دوستان شان ثابت کنند.

بنابراین توصیه می گردد برای پیشگیری از وقوع این رفتارها توصیه می گردد از اهمیت جلسات مشاوره دوران بلوغ غافل نشده و از این جلسات بهره برد.

حساسیت های مداوم

نوجوانان در این دوران به سبب تغییرات ناگهانی شان نیاز به اهمیت و توجه بیشتری می باشند..

بهتر است والدین به آن ها توجه نموده و بیش از حد ایشان را فرضا به سبب کم توجهی حساس نکنند زیرا این حساسیت ممکن است ناراحتی ها یا خشم های نهفته ای را در نوجوان شکل دهد که در آینده ممکن است برای وی و اطرافیان خطرآفرین باشد.

بنابراین الزامی است که با حضور در جلسات مشاوره دوران بلوغ میزان حساسیت های ناخودآگاهی نوجوانان را کاهش داد.

افسردگی و گوشه گیری

نوجوانان به سبب این تغییرات ممکن است احساس خوبی نسبت به خود نداشته باشند و ترجیح دهند تنها باشند زیرا بی اعتماد به نفس شده و افکار منفی بسیاری بر ذهنشان مسلط می گردد که سبب ناراحتی وی می گردد.

به همین سبب نیاز است که نوجوان یاد بگیرد این تغیرات را بپذیرد زیرا در حال رشد و بزرگ شدن است که این یادگیری به صورت تخصصی تنها در جلسات مشاوره دوران بلوغ قابل امکان می گردد.

دیگر نشانه های رایج در بین نوجوانانی که در دوران بلوغ به سر می برند:

لذا بهتر است در نظر داشت نوجوانان در دوران بلوغ نیز ممکن است کمتر از احساسات و هیجانات مثبت و منفی خود با والدین صحبت کنند یا به طور درباره برخی مسائل شخصی از ایشان مشورت گرفته یا درد و دل کنند.

بنابراین بهتر است والدین در این دوران فرزند خود را به حال خود رها نکنند و از طرفی هم بسیار بر آن ها مسلط نباشند زیرا تنها کسی که می تواند بنا بر اصول و تخصص روانشناسی به بهبود شرایط و وضعیت عاطفی-جسمانی نوجوان بپردازد دکتر روانشناسی مجرب در جلسات مشاوره دوران بلوغ می باشد.

مشاوره دوران بلوغ

مشاوره دوران بلوغ چه کمک هایی به نوجوانان می کند؟

در این جلسات نوجوان در می یابد چگونه به پذیرش تغییرات هورمونی و ظاهری خود دست یابد.اعتماد به نفس نوجوان افزایش می یابد و از بروز احساسات غم و ناراحتی، خجالت و..پیشگیری نموده و روانشناس میزان بروز این احساسات را به حداقل می رساند.
والدین می آموزند چگونه با فرزندشان برخورد کنند تا وی حساس نشده و دچار تنش و ناراحتی نگردد.
لذا نوجوانان در این دوران نشانه های روانشناختی از بابت شروع دوران بلوغ را از خود نشان می دهند که ممکن است تاثیرات مخربی بر وی فائق آید بنابراین کمک های تخصصی مشاور در این جلسات بسیار می تواند از خطرات احتمالی روحی و روانی نوجوان جلوگیری کند.

هدف از جلسات مشاوره دوران بلوغ چیست؟

جلوگیری از بروز احساسات منفی و هیجانات مثل بروز شدید خشم و رفتارهای بزهکارانه-آموزش برقراری ارتباط صحیح والدین و نوجوان در این دوران و حفظ سلامت روانی نوجوان به دلایلی که در محتوا ذکر شده است.

آیا ممکن است نوجوانان در این دوران افسرده شوند؟

بله در صورتی که نوجوان به سبب تغییرات ظاهری و هورمونی نسبت به خود احساس خوبی نداشته باشد ممکن است خود را با دیگران مقایسه کرده و اعتماد به نفس خود را از دست دهد.چنانچه این موضوع سبب می گردد وی از دیگران دوری کرده و گوشه گیر شود و نیز نشانه هایی از افسردگی در نوجوان دیده شود که حتما نیازمند مشاوره دوران بلوغ و افسردگی می گردد.

4.4/5 - (115 امتیاز)

وظایف مشاور در جلسات مشاوره دوران بلوغ چیست؟

مشاور در جلسات دوران بلوغ به صورت تخصصی و بنا بر اصول روانشناسی نیز به نوجوانان و والدین کمک می کنند تا نسبت به این تغییرات دوران بلوغ پذیرش داشته و در برابر آن مقاومت نکنند.

نوجوانان در جلسات مشاوره دوران بلوغ نیز به ناراحتی های خویش از بابت تغییرات هورمونی و جسمانی خود و..را ابراز کرده و دلشان می خواهد زودتر این دوران را طی کنند به همین سبب روانشناس در جلسات تخصصی مشاوره دوران بلوغ بسیار به این احساسات در نوجوانان اهمیت می دهد.

اهمیت مشاور به این احساسات و کمک های تخصصی وی به نوجوان در جلسات مشاوره دوران بلوغ بسیار موثر بوده و به او کمک می کند علاوه بر پذیرش تغییرات این دوران؛ رفتارهایی را به سبب افزایش سطح انرژی خود و..انجام دهند تا کمتر درباره این دوران و احساسات منفی خود نسبت به خویش فکر کند.

راهکارهای درمانی جلسات مشاوره دوران بلوغ بسیار مهم بوده و الزامی است که مراجعین به این راهکارها برای کاهش میزان تفکر درباره مسائل متعدد این دوران عمل نمایند.

مشاوره دوران بلوغ

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره دوران بلوغ

مرکز مشاوره دوران بلوغ

کلینیک روانشناسی روان آرام به سبب بهره مندی از وجود مشاوران و روانشناس مجرب و توانمند نیز با برگزاری جلسات مشاوره دوران بلوغ حتی پیش از شروع آن نیز به نوجوانان و والدین راهنمایی های لازم را یادآور شده و به ایشان کمک کنند با آمادگی بیشتری این دوران را به خوبی طی کنند.

لذا والدین می توانند به منظور حضور خود و فرزندشان در جلسات تخصصی مشاوره دوران بلوغ با کلینیک تماس حاصل کنند.

والدین باید اهمیت این دوران را جدی تلقی کرده و از آن به راحتی عبور نکنند زیرا حفظ سلامت روانی نوجوان در این دوران به سبب تغییرات خلقی،جنسی و هورمونی نیز بسیار مهم و ضروری می باشد.

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره