به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره برای نوجوانان دختر

مشاور تاثیر جلسات مشاوره برای نوجوانان دختر مشاور ازدواج چرا دختران در نوجوانی تغییر می کنند؟ مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

تاثیر جلسات مشاوره برای نوجوانان دختر

یکی از مهم ترین دغدغه های والدین زمانی که فرزندشان به سن بلوغ رسیده و از کودکی به سن نوجوانی می رسد نیز این است که چگونه باید با فرزند نوجوانم رفتار و برخورد کنم؟ زیرا در این دوره سنی نیز دختران و پسران خصوصا دختران عموما دچار هیجانات مختلفی شده و ممکن است بدخلقی های متعدد داشته و بیش از حد رنجیده خاطر و پرخاشگر شوند و..

این نیز سبب می گردد اکثر والدین در برقراری ارتباط با دختر نوجوان خود که تحریک پذیری زیادی داشته و نمی تواند به خوبی با والدین اش ارتباط بگیرد نیز دچار مشکل شوند..بنابراین قصد داریم به نکات مهمی که عموما در جلسات مشاوره برای نوجوانان دختر بیان می گردند نیز اشاره کنیم بنابراین همراه ما باشید.

منظور از جلسات مشاوره برای نوجوان دختر و پسر چیست؟

همانطور که بیان شد دختران و پسران در سنین نوجوانی دچار تغییرات و احساساتی می شوند که می توانند بر حال روحی و جسمانی ایشان تاثیر منفی بگذارند، جلسات مشاوره نوجوان کمک می کند دختران و پسران در این سن با تغییرات و تجربیات جدید خود در زندگی اعم از ظاهری و جسمانی به راحتی کنار بیایند، احساسات منفی شان کاهش یافته و بتوانند این احساسات و هیجانات خود را مدیریت کنند.

در این جلسات در صورتی که دختر یا پسر بابت تجربیات تلخی که در دوران کودکی یا اکنون تجربه کرده بوده اند، نیاز به درمان روانشناختی داشته باشند نیز درمانگر با بهره گیری از راهکارهای اصولی روانشناسی به ایشان کمک می کند تا این آسیب ها درمان شده و میزان آسیب پذیری دختر و پسر کاهش یابد.

زیرا تجربیات تلخ خصوصا تجربیات تلخ دوران کودکی می توانند سبب آسیب بسیاری به روح و روان دختران و پسران خصوصا در سنین نوجوانی که از حساس ترین سن ها برای ایشان می باشد، گردند.

مشاوره برای نوجوانان دختر

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله جلسات مشاوره کلینیک روانشناسی روان آرام هم به صورت حضوری و هم آنلاین برگزار می شوند که می توان جهت بهره مندی از این جلسات با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

مشاور زن برای دخترم انتخاب کنم یا مرد؟

مشاورین زن و مرد کلینیک روانشناسی روان آرام همگی دارای تخصص بالایی هستند ولیکن می توان با توجه به راحتی فرزند خود یا حتی شخص والد برای صحبت با مشاور از جلسات مشاوره زن یا مرد اقدام نمود.

هزینه جلسات مشاوره چقدر است؟

هزینه این جلسات وابسته به تعداد جلسات مشاوره می باشد که تعداد جلسات توسط تشخیص مشاور و نیاز مراجع به جلسات مشاوره تعیین می گردند. می توان جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمود.

4.5/5 - (78 امتیاز)

چرا دختران در نوجوانی تغییر می کنند؟

منظور از تغییر در دوران نوجوانی نیز تغییرات جسمی یا خلقی دختران می باشد. باید بیان داریم بلوغ تاثیر بسیار زیادی بر بروز این تغییرات می گذارد. چه بسا بلوغ سبب می گردد دختران دچار تغییرات خلق و خو شده و بدین سبب حتی تجربیات زیادی کسب کنند.

شاید با خود بگویید دختران در چه سنی به بلوغ می رسند؟ سنی که دختران عموما در آن وارد مرحله بلوغ می شوند نیز 11 سالگی می باشد که تا حداکثر 14 الی 16 سالگی نیز از نظر جسمی به بلوغی که باید می رسند.

حال، ممکن است این سوال پیش آید که تغییرات جسمانی چه رابطه ای با خلق و خوی دختران دارد..از جمله نکات مهم جلسات مشاوره برای نوجوانان دختر این است که توجه داشت، تغییراتی که دختران از نظر جسمانی تجربه می کنند تاثیر زیادی بر عزت نفس و نوع تفکر او درباره خودش خصوصا اندام و بدنش می گذارد.

به سبب تجربه جدید عادت ماهانه و تغییرات جسمانی و ظاهری ممکن است دختران دچار تغییرات خلق و خو شوند..

فرضا افسردگی، اضطراب و..و نیاز است والدین به این مساله توجه داشته باشند، زیرا در صورتی که میزان شدت این احساسات افزایش یافته و بیش از حد باشند نیز می توانند سبب مختل شدن زندگی ایشان شده و بر حال روحی و روانی و حتی سلامت جسمانی دختران نوجوان تاثیر منفی داشته باشند.

مشاوره برای نوجوانان دختر

تغییرات دختران در دوران نوجوانی

دختران حتی پسران نیز در دوران نوجوانی دچار تغییرات هورمونی می شوند و احساساتشان به سبب این تغییرات هورمونی به طور مداوم دچار تغییر می شود..دختران در سنین نوجوانی احساسات خود را به صورت افراطی بیان کرده و اکثر ایشان تلاش می کنند که با این تغییرات و نوسانات خلقی نیز مقابله نمایند و به سبب وجود آن ها ممکن است احساسی منفی نسبت به خود داشته باشند.

نوجوانان دختر در این سن نمی توانند به خوبی با والدین حتی دوستان و اطرافیان خود تعامل کنند و به طور کل دچار تغییرات روحی روانی و رفتاری نیز می شوند.

از دیگر نکات مهم در راستای ارائه نکات مشاوره ای برای نوجوانان دختر نیز این می باشد که والدین باید تلاش کنند فرزند خود را در این سن درک کرده و سعی کنند با او در خصوص نگرانی ها و ناراحتی ها و..صحبت کنند.

اغلب والدین تصور می کنند فرزندشان در سنین نوجوانی همچنان به مثابه کودکی است که نمی تواند احساسات و هیجانات و حتی اتفاقات را از یکدیگر تمییز داده و واکنش های رفتاری اش را آزادانه ابراز کند در حالی که این وظیفه پدر و مادر است که گوش شنوایی برای فرزندان خود بوده و به این مساله توجه داشته باشند که نوع برخورد والدین در این بازه زمانی تاثیر زیادی بر نگرش و خلق و خوی دختر خواهد داشت.

بنابراین توصیه می شود در صورتی که دختر نوجوان شما دچار نوسانات خلقی شده و قصد کمک به او را دارید با او صحبت کرده و رابطه ای صمیمی با او برقرار کنید، همچنین می توانید از جلسات مشاوره برای نوجوانان دختر در کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند گردید.

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره برای نوجوانان دختر

وظایف روانشناس در جلسات مشاوره نوجوان چیست؟

یک روانشناس چگونه می تواند به نوجوان دختر کمک کند که حال بهتری داشته باشد؟ چطور می تواند از بروز آسیب های روحی روانی نوجوان در این سن جلوگیری کرده یا مدیریت او را در برابر هیجانات طبیعی که تجربه می کند افزایش دهد؟

به طور کل روانشناس در جلسات مشاوره برای نوجوانان دختر چه وظایفی دارد؟

به طور کل روانشناس کمک می کند نوجوان تغییراتی که از نظر خلقی و جسمی تجربه می کند را بهتر درک و شناخته و به سبب آن احساسات منفی را کنترل نموده و با کاهش آن ها به احساسات مثبت تری دست یابند.

مشاوره برای نوجوانان دختر

نشانه های نیاز نوجوان به مشاوره فردی

شاید تا به اینجا با این سوال مهم مواجه شده باشید که چگونه تشخیص دهم فرزندم به جلسات مشاوره نوجوان نیاز دارد یا خیر؟..

در این بخش قصد داریم به برخی از نشانه هایی که با وجود آن ها می توان دریافت که بهتر است فرزندتان از جلسات مشاوره برای نوجوانان دختر بهره مند گردد اشاره می کنیم، حال آنکه این نکته مهم است که فراموش نکنید شما به عنوان مادر یا پدر فرزندتان بیشتر از هر کسی او را می شناسید و می توانید درک کنید که نوجوانتان چه تغییرات خلقی و رفتاری ای داشته است..

بنابراین سعی کنید به او توجه نموده و کمک کنید به احساس بهتری دست یابد زیرا گاهی اوقات بروز تغییرات و نوسانات خلقی نیز ممکن است به سبب رسیدن به بلوغ نبوده و نیاز به بررسی جدی توسط روانشناس داشته باشد.

برخی علائمی که نشان می دهد فرزندتان باید از جلسات مشاوره نوجوان بهره مند گردد عبارتند از:

همه این علائم نشان دهنده این هستند که نیاز است در سریع ترین زمان از جلسات مشاوره برای نوجوانان دختر بهره مند گشت.البته حتما نیاز نیست فرزندتان این علائم را داشته باشد زیرا با توجه به مزایای این جلسات که به برخی از آن ها اشاره شد، فرزندتان می تواند از اطلاعات بسیار مفیدی بهره گیرد.

بنابراین اگر فرزندتان برخی از این علائم را دارد توصیه می کنیم با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایید.

جلسات مشاوره نوجوان کلینیک روانشناسی روان آرام هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین برگزار می شوند بنابراین اگر نوجوان شما فردی خجالتی و کم رو است می تواند از جلسات مشاوره آنلاین کلینیک بهره مند گردد.

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره