به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره بلوغ پسر

مشاوره بلوغ پسر

اهمیت زمان مشاوره بلوغ پسر

مشاوره بلوغ پسر همانقدر که مشاوره بلوغ دختر مهم می باشد پراهمیت بوده و باید در مناسب ترین زمان ممکن و در نظر گرفتن برخی معیارها بیان گردد لذا به دلیل اهمیت بالای مشاوره بلوغ پسر مطالبی در این خصوص شرح دادیم تا اطلاعات شما عزیزان نیز در این زمینه افزایش یابد.بنابراین از شما می خواهیم در صورت تمایل ما را تا انتهای این مسیر همراهی کنید.

حداقل سن بلوغ پسران پیش از مشاوره بلوغ پسر

پسران در سن تقریبی 9 سالگی به بلوغ می رسند.حتی ممکن است برخی از پسران دچار بلوغ زودرس شوند و بعضی دیرتر از دیگر همسالان خود به بلوغ و تغییرات مشهود فیزیکی خود دست یابند.

مراحل شروع دوره بلوغ پسران

در مشاوره بلوغ پسر 5 مرحله برای بلوغ پسران در نظر گرفته شده است که به آن ها می پردازیم:

مرحله اول بلوغ جنسی پسر

در این مرحله که مرحله ای پیش از بلوغ پسران است بیضه ها کوچک می باشند و آلت تناسلی شان نیز تغییر رشدی چه از نظر اندازه چه از نظر افزایش ندارد.

مرحله دوم بلوغ جنسی پسران

در این مرحله از مشاوره بلوغ جنسی پسران حداقل 9 حداکثر 10 سال دارند در این مرحله اندازه کیسه بیضه افزایش یافته و لذا نازک تر می شود اما آلت تناسلی وی در همان اندازه قبلی باقی مانده است که خیلی کم دارای مو نیز می شود.

مرحله سوم بلوغ جنسی پسران

در این مرحله از مشاوره بلوغ پسر که در سن حداقل 10 حداکثر 11 سال می باشد اندازه بیضه ها بزرگ تر و با حجم بیشتری نمایان می گردد.بر خلاف مراحل قبلی نیز در این مرحله پسران با افزایش بلندی آلت تناسلی خود و تیره تر شدن و ضخامت بیشتر موهای روی آلت تناسلی رو به رو می شوند.در کنار افزایش بلندی آلت تناسلی در مشاوره بلوغ پسر باید اشاره کرد در این مرحله بلوغ کیسه بیضه پسران در حال افزایش رشد می باشد.

مرحله چهارم بلوغ جنسی پسران

در این مرحله از سن حداقل 11 تا 15 سالگی موهای اندام خصوصی پسران نیز افزایش یافته و پسران نیز،شاهد افزایش اندازه قد و بلندی آلت تناسلی خود و نیز افزایش رشد بیضه ها یشان هستند.

مرحله پنجم بلوغ جنسی پسران

در این مرحله اندازه آلت تناسلی و نیز کیسه بیضه و میزان موهای موجود بر روی آن پسران نیز به اندازه آلت تناسلی و کیسه بیضه و موهای تناسلی مردانِ بزرگتر از ایشان می باشد.

مشاوره بلوغ پسر

نشانه های جسمانی و هیجانی مشاوره بلوغ پسر

در دوران بلوغ نیز نقاط شخصی بدن پسرها اعم از بیضه ها و آلت تناسلی شان نیز دچار افزایش رشد شده و این تغییر و افزایش رشد برای پسرهایی که به بلوغ رسیده اند و یا در حال به بلوغ رسیدن هستند کاملا مشهود می باشد.در ادامه نیز اشاره می کنیم به:

  1. رشد بیشتر موی بدن پسران اعم از موهای زائد و موهای اندام تناسلی ایشان
  2. افزایش قد پسران در حال دوره بلوغ
  3. حجیم تر شدن عضلات بدنی پسران مشهود در مشاوره بلوغ پسر
  4. تغییر تن صدای پسران و کلفت و دو رگه شدن در طول دوره بلوغ
  5. پهن تر شدن شانه های پسران
  6. افزایش چربی روی پوست پسران در حال مشاوره بلوغ پسر
  7. افزایش جوش های روی صورت پسران
  8. افزایش حجم و بزرگ تر شدن اندازه بینی
  9. رویش مو بر روی صورت(ریش و..)
  10. ترشح آلت تناسلی در ساعات خواب
  11. رویابافی های جنسی در پسران حین دوره بلوغ
  12. دمدمی بودن از نشانه های هیجانی مشاوره بلوغ پسر
  13. غالب شدن احساسات وهیجانات اللخصوص احساسات منفی
  14. مقایسه خویش با دیگران
  15. تمایل به ارتباط بیشتر با دوستان تا خانواده

در ادامه مشاوره بلوغ پسر نیز به توضیح برخی از این نشانه ها می پردازیم تا با آگاهی بیشتری از این معیارها دانش کسب کنید.

ترشح آلت تناسلی در ساعات خواب

در دوران بلوغ نیز آلت تناسلی پسران در هنگام خواب نیز دچار ترشحاتی می شود که نشان از انزال آلت تناسلی در پسران به هنگام خواب است.مسلما پسران هم مانند دختران که بار اول با دیدن خون ریزی خود از عادت ماهانه تعجب می کنند و به نوعی می ترسند پسران هم از ترشحات آلت تناسلی خود هراسان شوند و به دلیل ترس از اینکه شاید آلت تناسلی اش آسیب دیده یا از روی خجالت کشیدن در مطرح این موضوع با شما یعنی والدین خود در اینباره صحبت نکند.

اما در مشاوره بلوغ پسر تأکید شده است به پسران آرامش خاطر داده شود از بابت وجود این اتفاق نیز به خودشان خرده نگیرند.توصیه ما به شما این است که پیش از شروع این ترشحات نیز بهتر است با پسرتان در اینباره صحبت کنید و اطلاعات مفیدی که از این دوره به او بدهید و طبیعی بودنشان را خاطر روشن سازید.

دمدمی بودن از نشانه های هیجانی مشاوره بلوغ پسر

در دوره بلوغ به دلیل تغییرات ایجاد شده در فیزیک بدن پسران آن ها نیز در آنی احساس بسیار خوبی دارند و در آنی بدترین و غم انگیزترین احساسات را در بر دارند.پسران همانند دخترانی که دوره بلوغ خود را می گذرانند زودرنج بوده و زودرنجی خود را با واکنش های سریع و هیجانی و البته خشم ابراز می کنند.

بنابراین در مشاوره بلوغ پسر دمدمی بودن تنها به معنای انرژی های منفی و غم و نیز انرژی های مثبت و شاد نبوده بلکه خشم و پرخاشگری را هم نیز شامل می گردد.این پرخاشگری و تغییرات خلقی در پسران نیز تا حدودی طبیعی می باشد زیرا در دوره بلوغ فیزیولوژی بدن پسران تغییر می کند و مسلما نشانه هایی را نیز در بر دارد.

اما توصیه ما به شما این است که پسرتان را با این نشانه ها آشنا کرده و  به او یاداور شوید دوره بلوغ نباید بهانه ای باشد تا وی خشم خود را بیش از حد ابراز و یا حتی فروکش کند زیرا گاهی این ابراز خشم به سمت بدرفتاری و توهین به دیگران خصوصا والدین می رود بنابراین او را از این موضوع آگاه سازید و اجازه ندهید دوره بلوغِ وی راهی برای ابراز خشم و بی احترامی های بی دلیل به دیگران باشد.

این دوره بهترین زمانی است که می توانید کنترل خشم و نیز توصیه های لازم در حین این دوره از زندگی را به کمک مشاوری متخصص در این امر به پسر خود آموزش دهید.

مشاوره بلوغ پسر

رویابافی های جنسی در پسران حین دوره بلوغ

در مشاوره بلوغ پسر به دلیل آشنایی بیشتر پسران با تغییرات اندام های جنسی و فیزیولوژی در مشاوره بلوغ جنسی اشاره به رویابافی های جنسی در پسران شده است که مبنی بر این است که پسران در این دوره تمایل زیادی به جذب دختران دارند و به سرعت نیز در این دوره تحریک می شوند.

پسران ممکنه خودشان هم از تحریکات زود و قابل فهم خجالت زده شوند و از بودن در جمع فاصله بگیرند اما بهتر است نشانه های این دوره برای پسرانتان روشن شود و پسر متوجه شود که به دلیل بالغ شدن است که همچین ترشحات و تحریکاتی در وی اتفاق می افتد و پس از مدتی می تواند این ترشحات و تحریک شدن را کنترل کند و دچار شرمساری نگردد.

بهتر است والدین توضیح در خصوص دوره بلوغ را با مشاوره بلوغ پسر اِعمال سازند زیرا آگاهی پسران از این دوره و انجام رفتارها و واکنش هاس صحیح و درست بسیار بهتر از ترس و خجالت زدگی می باشد تک تک این احساسات در پسر شما به هنگام بلوغ ممکن است در هیجانات آینده او موثر باشند.

کلینیک روانشناسی روان آرام با روانشناسان و مشاوران کاربلد خود نیز به خوبی مشاوره بلوغ پسر را نیز در طی جلساتی برای شما و فرزندتان ارائه می دهند که می توانید به راحتی نیز از این جلسات بهره مند شوید.

تمایل به ارتباط بیشتر با دوستان تا خانواده

در دوره بلوغ نیز تمایل پسران بیشتر به سمت دوستان هم سن خود می رود و با آنان نیز بیشتر خوش گذرانی می کنند.بهتر است در صورت وجود این تمایل و دوری از شما فرزندتان را درک کرده و با او دوست باشید.او را درک کنید و افکار و عقاید خود را بر آنان تحمیل نگردانید.

سعی کنید ارتباط خود را با او قوی تر سازید تا بیش از پیش از شما دور نشود.زیرا در این دوره احساسات بسیار بر روی پسران غالب می باشد و ممکن است با کوچک ترین اتفاقی احساس خوبی به وی دست نداده و از شما گله مند شود.

اهمیت نقش والدین در مشاوره بلوغ پسر

والدین بهتر است هنگام شروع دوره بلوغ با پسر خود بیش از پیش مهربان بوده و به عواطف و احساسات وی اهمیت دهند و تنها فکر نکنند که دختران نیاز به ابراز محبت و علاقه دارند زیرا پسران نیز بسیار بیشتر از دختران احساسی بوده و در این دوره نیز خیلی به محبت دیدن از سوی شما نیاز دارند.

شاید در این دوره پسرتان از شما دوری کند،با هر اتفاقی زود به جوش آمده و فریاد بزنند یا از خانه بیرون بروند تمامی این واکنش ها به دلیل تغییرات خلقی در پسران به هنگام بلوغ می باشد و مطمئنا خود پسران نیز از این بابت ناراحت هستند زیرا طبق مشاوره بلوغ پسر نیز پسران با وجود تلاش شاید نتوانند به خوبی این هیجانات را کنترل کنند.

بنابراین والدین بهتر است با دیدن این واکنش ها با او سازش کرده و او را درک کنند به او توجه و محبت بیشتری کنند و از او در برخی امور کمک و همراهی بخواهند و از ایفای نقش او تشکر کنند.او را تشویق کنند و در تصمیمات مهم زندگی اش او را راهنمایی کنند و بلافاصله با گفتن تو دیگه مرد شدی به یکباره پسر خود را در منجلاب تصمیمات بزرگ و کارهای سخت نیندازند.

بهتر است والدین در مشاوره بلوغ پسر از پسرشان بخواهند با آن ها به گردش رفته و از تعطیلات در کنار یکدیگر لذت ببرند.هرچه والدین با پسرشان دوست بوده و سرگرمی های مورد علاقه او را با هم انجام دهند و عشق و علاقه خود را نسبت به پسرشان نشان دهند پسرشان خیلی بهتر می تواند دوره بلوغ را بگذراند و به حداقل کنترل هیجاناتش دست یابد.

مشاوره بلوغ پسر

مشاوره بلوغ پسر توسط کلینیک “روانشناسی روان آرام”

همانطور که پیش تر عرض شد کلینیک روانشناسی روان آرام برای مشاوره بلوغ پسر توسط روانشناسان و مشاوران با تجربه خود از شما والدین عزیز و پسرانتان و  همچنین دخترانتان در مشاوره بلوغ دختر و نیز به طور کل مشاوره بلوغ نوجوانان استقبال می کند.برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از  جلسات مشاوره کلینیک روان آرام بهره مند شوید.

 

 

4.6/5 - (164 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره