به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره بلوغ دختر

مشاوره بلوغ دختر

اهمیت زمان مشاوره بلوغ دختر

همانطور که می دانید مشاوره بلوغ دختر امری بسیار مهم و حیاتی می باشد و باید در زمان درست و مناسب اطلاعات جامع و مفیدی به دختران عزیزتان ارائه گردد.برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشاوره بلوغ دختر باید به مواردی اعم از سن مناسب مشاوره بلوغ دختر و یا معیارهای تشخیص زمان بلوغ و بسیاری مطالب دیگر نیز اشاره کرد.توصیه ما به شما عزیزان این است که به سادگی از مطالعه رد نشوید. با ما همراه باشید.

حداقل سن بلوغ دختران پیش از مشاوره بلوغ دختر

دختران در بازه زمانی کوتاهی به بلوغ می رسند و شروع این بازه زمانی برای آنان متفاوت می باشد.به طور کل باید اشاره نمود دختران حداقل از 8 سالگی و حداکثر تا سن 13 سالگی به بلوغ می رسند و طبعا این بازه زمانی در به بلوغ رسیدن پیش از مشاوره بلوغ دختر بسیار مهم بوده و با آغاز بلوغ در پسران متفاوت می باشد و به نوعی بلوغ در دختران زودتر از پسران ایجاد می گردد.

نشانه های جسمانی آغاز دوره قاعدگی

  1. سن شروع علائم بلوغ (که در ابتدای محتوای مشاوره بلوغ دختر به آن اشاره شد)
  2. افزایش رشد سینه ها از نشانگان بلوغ دختر
  3.  تغییر جنس پوست
  4. ضخامت موهای دست و صورت و موهای زائد
  5. تغییرات هیجانی
  6. تغییرات سیستم بدن و فرم بدنی
  7. تغییرات چشم گیر اخلاقی
  8. ,..

در ادامه مشاوره بلوغ دختر باید به معیارها و نشانه های جسمانی تشخیصی بلوغ دختران اشاره کنیم که دانستن این نشانه ها بسیار مهم و اساسی می باشند که لازم است با دقت بیشتری با آنها آشنا بود.

افزایش رشد سینه ها از  نشانگان مشاوره بلوغ دختر

در مشاوره بلوغ دختر باید اشاره کرد افزایش رشد سینه ها از اولین نشانگان تشخیصی بلوغ دختران می باشد ولی نیز مشاوره بلوغ دختر میزان شدت این رشد را در بین دختران متفاوت بیان می دارد و اشاره می کند سرعت افزایش رشد سینه ها در برخی دختران آرام و پیوسته و در برخی دختران با سرعت بیشتری صورت می گیرد.سن تقریبی شروع افزایش رشد سینه ها حداقل 9 و حداکثر 18 سالگی می باشد و باید به این بازه زمانی توجه بسیار نمود.

مشاوره بلوغ دختر در راستای تغییر جنس پوست

در حین بلوغ تغییراتی در جنس پوست دختران ایجاد می گردد که سبب آزرده خاطر شدن این افراد از بابت تغییر جنس پوستشان می شود.در حین مشاوره بلوغ دختر،دختران نیز پوستی چرب را پذیرا می شوند و ممکن است با جوش هایی که در زیر پوستشان قرار دارند مواجهه شوند بنابراین جوش زدن در دوره بلوغ دختران نیز طبیعی می باشد.

ضخامت موهای دست و صورت و موهای زائد

در حین و هم زمان با دریافت مشاوره بلوغ دختر علاوه بر رشد سینه ها موهای اعضای بدن حتی نقاط خصوصی دختران نیز با ضخامت بیشتری می رویند و این ضخامت و افزایش حجم موهای بدن مشهود می باشند بنابراین یکی از نشانگان بلوغ در مشاوره بلوغ دختر افزایش ضخامت موهای بدن دختران می باشد.

تغییرات هیجانی پیش از مشاوره بلوغ دختر

در مرحله ای هم زمان با مشاوره بلوغ دختر دختران به دلیل ترشح برخی هورمون های موثر دچار احساس گرمی بیشتر در بدن خود یا همان به اصطلاح حالت گرگرفتگی می شوند و این نیز به دلیل تغییرات ایجاد شده در هورمون های بدن دختران بوده و جای نگرانی نیست.

تغییرات سیستم و  فرم بدن در طول مشاوره بلوغ دختر

دختران در این بازه زمانی یعنی در طول دوره مشاوره بلوغ دختر تغییر قد و وزن را در خود مشاهده می کنند که این تغییرات بدنی بسیار محسوس و مشهود می باشند.از جمله تغییراتی که می توان به آن اشاره کرد تغییرات در میزان سایز نواحی لگن و باسن دختران می باشد که این نواحی به دلیل تغییرات صورت گرفته و بلوغ دختران به نوعی پهن تر می گردند.

می توان برای راهنمایی بهتر به سن تقریبی حداقل 11 و حداکثر 14 سالگی اشاره نمود.

همچنین در ادامه نیاز به مشاوره بلوغ دختر، اشاره به تغییرات سیستم بدن آنان به تغییر رنگ ترشح بدنی دختران بر می گردد لذا این ترشحات به رنگ های قهوه ای یا زرد می باشند.دختران ممکن است در طی این دوره ریزش شدید موهایشان را شاهد بوده و احساس کنند بیش از پیش دچار بدبویی در بدنشان می شوند.اغلب دختران دچار عفونت در ناحیه تناسلی شده و یا همچنین به هنگام عادت ماهانه از خون ریزی و دردهای شدید دوران قاعدگی خود مواجه شوند.

پیش از آنکه به ادامه توضیحات لازم در خصوص نشانه های تشخیصی مشاوره بلوغ دختر بپردازیم باید به کلینیک روانشناسی روان آرام نیز اشاره کنیم..

کلینیک روانشناسی روان آرام به دلیل استقبال مادران و دختران عزیزی که برای مشاوره بلوغ دختر به کلینیک مراجعه کرده اند برای جلسات مشاوره بلوغ دختر نیز مفیدترین جلسات درمانی را نیز لحاظ گردانیده است تا والدین به بهترین شکل ممکن نسبت به بلوغ دختران خود آگاهی یابند.

توضیحات محتوای مشاوره بلوغ دختر نیز جرعه ای دریای اطلاعات دقیق تر و کامل تر مشاوران و روانشناسان مجرب روان آرام می باشد بنابراین در صورت ابهام و یا هرگونه سوال و مسئله ای پیشنهاد می گردد برای برخورد و واکنش سازنده تر به این تغییرات هورمونی که دختر دلبندتان در آن بی تجربه است توسط مشاوران ما از طریق جلسات درمانی مشاوره از بلوغ دختر آگاهی بیشتر کسب نمائید..

همچنین بهتر است بدانید این دریای علم؛یعنی مشاوره بلوغ دختر نیز با تمامی اطلاعات لازم با توجه به شرایط و تشخیص زمان مناسب به دختران شما عزیزان توسط مشاوران روان آرام نیز آموخته می گردد تا با اطلاعات کامل تری دوره آغازین بلوغ دختران طی شود..در ادامه مشاوره بلوغ دختر به شرح نشانگان دیگری نیز می پردازیم با ما همراه باشید.

اهمیت مدت زمان طول دوام علائم در مشاوره بلوغ دختر

از آنجایی که گفتیم در مشاوره بلوغ دختر سن دختران برای شروع دوره بلوغ متفاوت می باشد تغییرات مورد نظر نیز در سن حداقل 9 تا حداکثر 18 سالگی رخ داده و مشهود می باشند.پس اگر تا پیش از 18 سالگی این تغییرات در بدن دختران دیده نشد نگران آمیز نمی باشد اما در صورتی که از این بازه زمانی خارج و فراتر رفته باشد می بایست به متخصص مربوطه مراجعه کرد و علل تأخیر در آغاز دوره بلوغ را نیز جویا شد.

تغییرات چشمگیر اخلاقی دختران|نشانه تشخیصی مشاوره بلوغ دختر

دختران در دوره بلوغ خود نیز دچار تغییراتی در خلق و خو و واکنش هایشان نسبت به مسائل متعدد می شوند به قولی ابراز پرخاشگری در آنها افزایش یافته و در روابط با دیگران با آنها لجبازی می کنند.

نشانه های عاطفی تشخیص مشاوره بلوغ دختر|تغییرات خلق و روان

  1. سستی و تنبلی در طی روز
  2. پرخاشگری و لجبازی کردن
  3. افسرده و بی حال بودن
  4. تشدید نیازهای جنسی و عدم کنترل میل به آن
  5. دوری کردن از خانواده
  6. ارتباط نزدیک تر با دوستان
  7. تخیل و خیال پردازی
  8. عدم اعتماد به نفس
  9. و..

مشاوره بلوغ دختر

اهمیت نقش والدین در مشاوره بلوغ دختر

  1. درک بیشتر احساسات دخترتان
  2. همدلی با او به هنگام ابراز هیجاناتی مثل استرس و پرخاشگری
  3. آموزش صحیح طی کردن این دوران با راهنمایی های مشاور متخصص
  4. توجه بیشتر به هیجانات مثبت و منفی دخترتان و در صورت لزوم بررسی تخصصی آن ها توسط مشاور
  5. و..

پیشنهاد می گردد در آغاز دوره بلوغ با دختران خود همدلی بیشتری کرده و آن ها را نیز درک کنید.دختران شما باید به تغییرات جدید و ناآشنای بدنشان عادت کرده و به پذیرش برسند بنابراین به زمان بیشتری برای طی کردن این دوره احتیاج دارند سعی کنید با آن ها همراهی بیشتری کرده و ارزش وجودشان را بیش از پیش به آن ها یاداور شوید.

برخی دختران ممکن است در شروع دوره قاعدگی احساس خوبی به خود نداشته باشند بنابراین بهتر است توسط فردی مجرب که با او صمیمیت بهتری نیز دارد(اغلب مادر) در تعامل بیشتری بوده و فرد متقابل نیز او را از این احساس دور گرداند.و ارزش حقیقی دخترشان را فارغ از این وادی تأکید کنند.

مهم است که والدین آموزش های ضروری را توسط متخصصان و مشاوران کاربلد حتی در مشاوری فردی یا مشاوره خانواده نیز برای دخترانشان فراهم کنند.دختران در مواجهه با این دوره به دلیل تغییرات جدید بدنی دچار اضطراب،تنش و استرس می شوند و گاها به سختی می توانند خود را کنترل کنند.بنابراین پس از آموزش های تخصصی و صحیح و البته در زمان مناسب پیش از شروع دوره قاعدگی و یا در حین آن آگاهی برخورد سازنده در طی دوره قاعدگی و مشاوره بلوغ دختر اِعمال گردد.

اگر والدین درصدی در چگونگی بیان این مسائل یعنی شروع دوره قاعدگی،علل ایجاد این دوره و یا نیز مسائل مربوط به نواحی جنسی نیز تردید دارند توصیه می شود این موضوعات را با راهنمایی های مشاوری باتجربه به دخترانشان آموزش دهند.در مشاوره بلوغ دختر باید تأکید کرد دوره بلوغ دختران بسیار بر شرایط روحی و روانی شان چه در زمان حال چه در آینده تأثیرگذار می باشد و نباید از اهمیت طی کردن صحیح این دوره غافل بود..!

نقش کلینیک روان آرام در مشاوره بلوغ دختر

کلینیک روانشناسی روان آرام توسط مشاوران و روانشناسان مجرب با توضیحات لازم و کافی در خصوص مشاوره بلوغ دختر دلبندتان در زمان مناسب اطمینان حاصل می کند تمامی نکات را به سادگی و البته تخصصی هم به شما هم به وی آموزش داده و سبب گردد دخترتان این دوره را به خوبی و با کمترین احساسات منطقی طی کند.

4.6/5 - (162 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره