به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
بهترین سن ازدواج دختر و سن

بهترین سن ازدواج دختر و پسر

بهترین سن ازدواج دختر و پسر

ازدواج یک کار غریزی و فطری می باشد. بهترین سن ازدواج دختر و پسر متغیر است و بستگی به شرایطی خاص دارد. آمادگی برای ازدواج و رسیدن به سن ازدواج وابسته به یک عدد نیست و هر فرد در یک سن متفاوت بهترین زمان ازدواج اش می باشد. بنابراین نمی توان بهترین سن برای ازدواج دختر و پسر را برای همه افراد یک سن را در نظر گرفت.

منظور این است که..

ممکن است فردی در 22 سالگی آمادگی ازدواج را داشته باشد و شخصی حتی در 30 سالگی هم این آمادگی را در خود نبیند بنابراین افراد بهتر است از مقایسه خود با اطرافیان خویش در زمینه ازدواج اجتناب کنند.ملاک ها و طرز فکر هر فرد در خصوص ازدواج متفاوت است، نمی توان انتظار داشت افراد ازدواج را به یک شکل ببینند..

بنابراین افراد می توانند از جلسات مشاوره پیش از ازدواج بهره مند شوند تا اطلاعات تخصصی تری در خصوص آن به دست آورند..زیرا ممکن است طرز فکر ایشان درباره ازدواج از لحاظ روانشناسی نیاز به تغییراتی داشته باشد.

بنابراین

بهترین زمان ازدواج دختر و پسر بستگی به رشد عقلانی، رشد اجتماعی و رشد سنی و همچنین رسیدن به بلوغ جسمانی دارد. و یک فرد زمانی آمادگی برای ازدواج و تشکیل یک زندگی مشترک را دارد که به تمامی این رشد ها برسد. و بتواند مسئولیت یک زندگی دو نفره را قبول کند و از پس آن به خوبی بربیاید. به طوری که تمامی مشکلات و سختی های زندگی مشترک را بپذیرد و به صورت منطقی مشکلات را حل کند.

بهترین سن ازدواج از نظر روانشناسی هنگامی است که هم دختر و هم پسر در ابتدا بتوانند به خوبی زندگی فردی خود را اداره کنند.

همچنین از نظر روانی و روحی مشکلی با شروع یک زندگی مشترک نداشته باشند. و از همه مهم تر اینکه به خودشناسی و خود باوری کامل برسند. به دلیل اینکه تا به خوبی با خودشان کنار نیایند نمی توانند با یک فرد دیگر نیز در کنارشان زندگی خوبی داشته باشند.

به طور ساده می توان گفت افرادی که نمیتوانند با منطق و عقلان شان زندگی خود را اداره کنند هنوز به رشد کافی عقلانی نرسیده اند. بنابراین بهترین زمان ازدواج دختر و پسر می تواند سنی باشد که فرد بتواند کنترل احساساتش را به دست بگیرد و بین منطق و احساساتش تعادل ایجاد کند. در این زمان است که می توان گفت فرد آمادگی ازدواج را دارد. البته باید تمامی جوانب را بررسی نمود و بعد تصمیم گرفت.

بهترین سن ازدواج دختر و پسر

رشد جسمی

رشد جسمی یا رسیدن به بلوغ جسمی یکی از مهم ترین عوامل برای آمادگی ازدواج است. و بهترین سن برای ازدواج دختر و پسر وقتی است که در ابتدا فرد به رشد جسمی برسد. زیرا افراد برای تشکیل یک زندگی مشترک و فرزندآوری باید اول به بلوغ جسمانی برسند.

رسیدن به بلوغ جسمی در دختران و پسران یعنی اینکه دختر و پسر توانایی جنسی داشته باشند. بررسی ها نشان می دهد دختران در سن ۱۳ تا ۱۴ سالگی بیشتر به بلوغ جنسی می رسند و همه دختران تا سنّ ۱۷ سالگی بالغ می شوند.

در پسران هم از سنّ ۱۴ الی ۱۷ سالگی همگی به بلوغ جنسی می رسند. نخستین شرط برای ازدواج نیز بلوغ جنسی است که بیشتر در دختران ۱۵ سالگی و در پسران ۱۶ سالگی اتفاق می افتد. منظور از بلوغ جنسی این است که اندامهای جنسی دختر و پسر آمادگی مسائل زناشویی داشته باشند.

بلوغ جنسی عبارت است از خواسته های فیزیولوژیکی و غریزی یک شخص و ازدواج جوابی است به خواسته ها و هر چه میان این دو سؤال و جواب فاصله بیشتر باشد عقده های روانی بیشتر است. و این عقده های روانی باعث تصمیمات و رفتار های اشتباه در افراد می شود. به طوری که منجر به ایجاد روابط نامشروع در افراد می شود که این اتفاق به هیچ وجه جنبه خوبی ندارد. و باعث بهم ریختگی در زندگی فرد می شود.

به همین دلیل است که باید بهترین زمان ازدواج را دانست. تا از اتفاق های ناگوار جلوگیری نمود. زیرا اقدام به ازدواج خیلی زود یا خیلی دیر نتیجه خوبی نخواهد داشت و منجر به از بین رفتن زندگی فرد می شود.

نشانه های رسیدن به بلوغ جنسی دختران چیست؟

مهم است که از نشانه های رسیدن به بلوغ جنسی دختران اطلاع کسب کنیم زیرا می تواند نقش موثری در تعیین سن ازدواج ایشان داشته باشد.

یکی از مشخصه های بهترین سن ازدواج برای دختر همین مورد است. در ادامه به این مسئله می پردازیم

  • رشد سینه دختران همچنان ادامه دارد و شکل سینه‌ها پرتر و کامل‌تر می‌شود.
  • در حدود دو سال بعد از آغاز بلوغ، دختران معمولا” اولین دوره قاعدگی خود را تجربه می‌کنند. می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد شروع دوره قاعدگی کسب کنید.
  • موهای ناحیه تناسلی، ضخیم‌تر و مجعدتر می‌شود.
  • موهای زیر بغل شروع به رشد می‌کنند. در برخی از دختران، رویش مو در سایر قسمت‌های بدن مانند لب بالایی نیز رخ می‌دهد. این امر کاملا” طبیعی است.
  • تعریق دختران افزایش می‌یابد.
  • اغلب دختران دچار آکنه می‌شوند، که یک بیماری پوستی است که به صورت انواع مختلف از جمله سرسفید، سرسیاه و لکه‌های پر از چرک به نام جوش و کورک ظاهر می‌شوند. این یکی از مشخصه های بهترین زمان ازدواج دختر و پسر است
  • ترشحات سفید واژن در دختران بوجود می‌آید.
  • دختران وارد مرحله جهش رشد می‌شوند. از زمانی که دوره قاعدگی دختران شروع می‌شود، رشد سالانه آنها 5 الی 7.5 سانتی‌متر (2/3 اینچ) بیشتر از سال آینده (یا دو سال بعدی) خواهد بود. پس از آن دختران به قد بزرگسالی خود می‌رسند.
  • بسیاری از دختران دچار افزایش وزن می‌شوند، که امری طبیعی است. زیرا شکل بدن آنها دچار تغییرات می‌شود.
  • همچنین تجمع چربی در امتداد بازو، ران و قسمت فوقانی کمر افزایش می‌یابد؛ باسن دختران گردتر شده و کمر آنها باریک‌تر می‌شود.

پس از حدود چهار سال از بلوغ در دختران:

  • فرم سینه‌های دختران مانند زنان شده است.
  • موهای ناحیه تناسلی به داخل ران گسترش یافته است.
  • اندام تناسلی به طور کامل شکل گرفته است.
  • رشد قد آنها متوقف می‌شود.

نشانه های بلوغ جنسی در پسران چیست؟

این مورد نیز از مهم ترین ویژگی های بهترین زمان ازدواج دختر و پسر است.

  • آلت تناسلی و بیضه‌‌ها رشد می نماید.
  • موهای ناحیه تناسلی پسران ضخیم‌تر و مجعدتر می‌شود.
  • موهای زیر بغل آنها شروع به رشد می‌کنند.
  • تعریق پسران افزایش می‌یابد.
  • سینه‌ها ممکن است به طور موقت کمی متورم گردد، که امری طبیعی است و به منزله شکل گیری سینه مردان نمی‌باشد.
  • پسران ممکن است در خواب دچار “احتلام” شوند. (انزال غیر ارادی منی هنگام خواب).
  • صدای پسران “شکسته” می‌شود و دائما” در حال بم‌تر شدن است. ممکن است طی یک مدت، صدای آنها یک لحظه بسیار بم باشد و کمی بعد بسیار بلند شود.
  • اغلب پسران دچار آکنه می‌شوند، که یک بیماری پوستی است که به صورت انواع مختلف از جمله سرسفید، سرسیاه و لکه‌های پر از چرک به نام جوش و کورک ظاهر می‌شوند.
  • پسران وارد مرحله جهش رشد می‌شوند. افزایش قد آنها به طور متوسط، 7 الی 8 سانتی‌متر (3اینچ) در سال خواهد بود و قد و قامت آنها مردانه‌تر خواهد شد.

طی حدودا چهار سال پس از شروع بلوغ پسران:

  • اندام تناسلی آنان مانند یک فرد بزرگسال به نظر خواهد رسید و موهای ناحیه تناسلی به داخل رانها گسترش می‌یابد.
    رویش موهای صورت آغاز می‌شود و پسران می‌توانند موهای ریش و سبیل خود را اصلاح کنند.
  • پسران با سرعت کند‌تری قد می‌کشند و رشد آنها به طور کامل در حدود 16 سالگی متوقف می‌شود. (اما ممکن است بدن آنها همچنان عضلانی‌تر گردد).
  • اکثر پسران تا 18 سالگی، به بلوغ کامل خواهند رسید.

برای اینکه بهترین سن ازدواج دختر و پسر را دریابیم باید در ابتدا بدانیم دختر و پسر چه موقع به بلوغ جنسی میرسند. زیرا این اولین گام برای آمادگی ازدواج است.

تاثیر رشد عقلانی

یکی از مهم ترین شرایط ازدواج رسیدن به رشد عقلانی است. به این دلیل که تصمیمات مهم زندگی باید با منطق گرفته شود. اگر بنا باشد تمامی رفتار های فرد هیجانی و با احساسات باشد اینگونه در زندگی مشترک به مشکل بر می خورد. مهم ترین اصل ازدواج انتخاب و ماندن بر سر انتخاب است. افراد باید به یک رشد کامل برسند تا بتوانند یک انتخاب درست داشته باشند و تمامی مسیر انتخاب شان را بررسی کنند.

گاهی اوقات افراد تصمیماتی می گیرند که تا انتها نمی توانند از پس تصمیماتی که گرفته اند بر بیایند. و این موضوع باعث می شود شکست های بسیاری در زندگی شان بخورند و برای شروع دوباره بسیار سختی بکشند. به همین دلیل است که بهترین زمان ازدواج دختر و پسر سنی است که فرد به رشد کامل عقلی رسیده باشد و بتواند تصمیمات مهمی بگیرد و مسئولیت انتخاب هایش را بپذیرد.

رشد عقلی یعنی فرد به خودآگاهی برسد و درست ترین ها را در زندگی تشخیص بدهد و اجازه ندهد که احساساتش مسیر زندگی اش را به بیراهه ببرد. همین طور رشد عقلی بعد از بلوغ جسمی رخ می دهد که سن رسیدن به رشد عقلی در افراد متفاوت است. همین طور رسیدن به بلوغ جنسی برای ازدواج کافی نیست زیرا زندگی مشکلات و ناهمواری های بسیاری دارد که افراد باید بتوانند در کنار هم این مشکلات را حل کنند. به همین دلیل نیاز به رشد عقلی نیز دارند.

رشد عاطفی

رشد عاطفی یا رشد احساسی یکی دیگر از عوامل بهترین زمان ازدواج می باشد. زیرا بروز احساسات و عواطف منجر به محکم شدن پایه های زندگی افراد می شود. احساسات در کنار منطق می تواند بسیار زندگی را شیرین تر کند زیرا حس های میان افراد زندگی آن هار را می سازد و باعث رشد و تکامل آن ها می شود.

فردی که از رشد عاطفی برخوردار است می تواند احساسات مثبت و منفی خود را مهار کند. و در نشان دادن خشم و ترس، گریه و شادی، محبّت و غیره در حد و حدود قبول شده جامعه عمل می کند. رشد عاطفی هم مثل رشد عقلی سن مشخصی ندارد. بلکه به مقدار یادگیری، تجربه های شخص و از همه مهمتر تعامل عاطفی فرزند با والدین و دیگر بزرگسالان یاد می گیرد.

افرادی که به رشد عاطفی رسیده اند در بهترین زمان ازدواج هستند زیرا رشد عاطفی اغلب بعد از رشد جسمانی و رشد عقلانی شکل میگیرد. به همین دلیل است که لازمه شروع زندگی مشترک رسیدن به رشد عاطفی است. برای درک بهتر این موضوع بهتر است به مشاوره با روانشناس قبل ازدواج مراجعه نمود. تا از مشاوره و مشورت یک متخصص در این زمینه استفاده کرد اینگونه بهتر عواطف و احساسات دو طرف درک و بیان می شود.

رشد اخلاقی

اخلاق حرفه ای و داشتن انسانیت بسیار برای هر فرد حائز اهمیت است. برای رسیدن به بهترین زمان ازدواج بهتر است اخلاقیات فردی هر فرد بررسی شود و خلع های رفتاری وی پر شود. بنابراین بهتر است هر فرد ضعف های اخلاقی و رفتاری خود را مورد بررسی قرار دهد و بعد برای ازدواج پیش قدم شود. زیرا اخلاقیات بسیار در زندگی فردی و اجتماعی تاثیر گذار است.

بهترین سن ازدواج دختر و پسر بستگی به نوع رفتار و شخصیت و اخلاق هر فرد دارد به همین دلیل است که اخلاقیات بسیار اهمیت دارد. انعطاف پذیری و درک بالا و همچنین رفتار درست در شرایط سخت بسیار در زندگی مشترک مهم است.

خیلی از امور و مسائل زندگی زناشویی در چهارچوب اخلاق و فضایل اخلاقی قابل حل شدن است. و هر اندازه زن و شوهر در اخلاق و رفتار پسندیده مثل صداقت و گذشت، درستی و فداکاری و… خلاقیت داشته باشند زندگی آنها از سلامت و آرامش بیشتری برخوردار خواهد بود. پس بهترین زمان ازدواج برای یک فرد، زمانی است که در کنار سایر رشد ها از نظر اخلاقی نیز رشد کرده باشد.

بهترین سن ازدواج دختر و پسر

رشد اجتماعی

چرا رشد اجتماعی مهم است؟

رشد اجتماعی یک عامل مهم برای رسیدن به بهترین زمان ازدواج دختر و پسر است. زیرا با شروع زندگی مشترک افراد وارد یک مرحله جدید از زندگی می شوند و به گونه با زندگی اجتماعی نیز در ارتباط هستند. به همین دلیل است که فرد باید به یک رشد اجتماعی برسد یعنی بداند که در اجتماع چگونه رفتار کند تا یک گام برای آمادگی ازدواج بردارد.

فردی که از رشد اجتماعی برخوردار است ارتباطات اجتماعی مانند ارتباط میان زن و شوهر را بهتر درک می کند، به دیگران احترام می گذارد، حقوق دیگران را محترم می شمارد، نقش، وظایف و مسئولیتهای مرتبط به خود را به درستی انجام می دهد. بنابراین رشد اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

رشد اجتماعی و تقویت رفتار های اجتماعی می تواند به زندگی مشترک کمک ویژه ای کند. به این دلیل که فرد با ازدواج به یک زندگی اجتماعی با خانواده طرف مقابل وارد می شود.

بنابراین مهم است که هر دو زوج از رشد اجتماعی مطلوبی بهره مند باشند تا بتوانند در زندگی مشترکشان هم ارتباط خوبی با یکدیگر برقرار کنند.

بهترین سن ازدواج چند سالگی است؟

بهترین زمان ازدواج می تواند برای یک فرد 20 سالگی باشد و برای فرد دیگر 35 یا 40 سالگی باشد. زیرا همان طور که گفته شد رشد عقلانی و جسمانی هر فرد در سنی خاص اتفاق می افتد بنابراین نمی توان سنی خاص را برای ازدواج مشخص کرد.

اما برای دختران سن بالای 20 سال و برای پسران سن بالای 25 سال مناسب تر است زیرا در این سن دختران و پسران به بلوغ جنسی رسیده اند و رشد عقلی آنها نیز تکامل یافته است.

بنابراین دختران زودتر از پسران به بلوغ می رسند به همین دلیل است که سن ازدواج آنها کمتر از پسران است. البته بهترین زمان ازدواج دختر و پسر وابسته به تکامل جسمی و عقلی آن ها متفاوت است و سن افراد در رسیدن بلوغ با هم برابر نیست.

مشاوره قبل از ازدواج

یکی از بهترین راه ها برای فهمیدن بهترین زمان ازدواج دختر و پسر مشاوره فردی و خانواده قبل از ازدواج است. مشاوره قبل از ازدواج بهترین گزینه برای آماده شدن برای ازدواج است. افراد می توانند برای آگاهی از اینکه به بلوغ فکری و عاطفی رسیده اند به مشاوره با روانشناس قبل از ازدواج مراجعه کنند.

مشاوره قبل از ازدواج با روانشناس باعث می شود افراد نقاط قوت و نقاط ضعف خود را بیابند و روی آن کار کنند. همچنین تفاهم ها و تفاوت های خود با فرد مقابل شان را بفهمند. و با کمک متخصص در این زمینه آنها را اصلاح کنند.جلسات مشاوره ازدواج باعث می گردد زوجینی که تفاوت های فکری و رفتاری با یکدیگر دارند بتوانند در این جلسات با کمک روانشناس در خصوص حل آن هم فکری کنند..

منظور از هم فکری این است که زوجین دریابند دقیقا چه تفاوت های فکری داشته و آیا می توانند به این تفاوت ها احترام بگذارند یا خیر؟ در رویدادهای مختلف با توجه به این تفاوت ها چه واکنش هایی خواهند داشت؟ و..

بنابراین برای فهمیدن بهترین سن ازدواج دختر و پسر با مراجعه به روانشناس برای گرفتن مشاوره ازدواج یک گام مثبت در جهت تغییر زندگی خود بدهید. و با مشاوره خانواده نقاط ضعف خود را در رفتار با شریک زندگی شان بیابند..

به طور کل حتما نیاز نیست که افراد به هنگام ازدواجشان از این جلسات استفاده کنند حتی می توانند در مجردی نیز از این جلسات بهره مند گشته و از راهنمایی های تخصصی مشاور قبل از ازدواج بهره مند گردند.

بهره مندی از خدمات مشاوره روان آرام

روان آرام با ارائه خدمات مشاوره فردی و مشاوره ازدواج می تواند در این راه شما را همراهی کند زیرا جلسات مشاوره ازدواج در ردوان آرام توسط برترین روانشناسان که در زمینه ازدواج تخصص بالایی دارند برگزار می گردد. روان آرام با متخصصین حرفه ای در این زمینه به شما کمک می کند بهترین زمان ازدواج دختر و پسر را بیابید و در مسیر ازدواج موفق شوید.

لذا جالب توجه است زوجینی که قصد دارند به شناخت کامل تری از یکدیگر دست یابند می توانند با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل کرده و از جلسات مشاوره روانشناسی پیش از ازدواج در کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند گردند.

عوامل رسیدن به بهترین سن ازدواج دختر و پسر چه عواملی هستند؟

رسیدن به بلوغ جنسی و رشد فکری بالا و همچنین رشد عاطفی و اجتماعلی از عوامل رسیدن به بهترین سن ازدواج دختر و پسر است.

بهترین مرکز مشاوره پیش از ازدواج کجاست؟

روان آرام یکی از بهترین مرکز مشاوره های فردی و مشاوره ازدواج می باشد که افراد می توانند به صورت حضوری و غیر حضوری مراجعه کنند و مشاوره دریافت نمایند.

رسیدن به بلوغ جنسی چه تاثیری در سن ازدواج دارد؟

مهم ترین عامل رسیدن به بهترین زمان ازدواج دختر و پسر در ابتدا رسیدن به بلوغ جنسی است. اگر یک فرد به بلوغ جنسی نرسیده باشد به هیچ عنوان آمادگی ازدواج را ندارد.

4.6/5 - (159 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره