به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
شکست عشقی مردان و پسران

شکست عشقی مردان و پسران

علل شکست عشقی مردان و پسران

می دانیم که درد و غم ناشی از شکست عشقی دختر و پسر نداشته و هر دو گروه به واسطه شکست عشقی می توانند دچار احساسات مخربی شده و زندگی شان مختل گردد به همین سبب قصد داریم در ادامه به بررسی علل شکست عشقی مردان و پسران بپردازیم تا بدانیم چه دلایلی سبب می گردد که مردان و پسران در روابط عاطفی و عاشقانه خویش دچار شکست عشقی می شوند.

لذا باید توجه داشت دختران و پسران پس از شکست عشقی، ناراحتی و غم خود را به شکل های متفاوتی ابراز دارند بنابراین نباید گروه دختران و پسران، بانوان و مردان را در ابراز احساسات غم و ناراحتی خویش یکی دیده و توقع و انتظار داشت که هر دو گروه به یک نوع ناراحتی خود را نشان دهند.

شکست عشقی پسران  می تواند به یک شکل و شکست عشقی مردان بالغ تر نیز به شکلی دیگر باشد بنابراین به همین نحو هم نمی توان بانوان و مردان را در ابراز احساسات خود پس از شکست عشقی یکی دانست.

شکست عشقی مردان و پسران

شدت شکست عشقی مردان و پسران

طبق بررسی ها و مطالعاتی که در خصوص شکست عشقی مردان و پسران نیز انجام گرفته این به دست آمده که شکست عشقی پسران و مردان شدت بیشتر و عمیق تری نسبت به بانوان دارند زیرا مردان به واسطه شکست عشقی که تجربه کرده اند و میزان علاقه ای که نسبت به دختر داشته اند نتوانستند بانویی دیگر را جایگزین پارتنر خود کرده و با شخصی دیگر هم ازدواج نمی کنند.

عموما این سوال پیش می آید علل و دلایل شکست عشقی مردان و پسران چیست؟ چرا پسران فرقی نمی کند در موقیعت و شرایط مناسب یا غیر مناسب و..دچار شکست عشقی می شوند؟ مگر برخی  نمی گویند پسران و مردان بسیار قوی تر از دختران و بانوان هستند پس چرا یک شکست عشقی می تواند روح و روان مردان و پسران را بهم ریخته و نیز زندگی شان را مختل سازد؟

در ادامه به بررسی علل و دلایل شکست عشقی پسران و مردان اشاره می کنیم.

شکست عشقی مردان و پسران

بررسی علل و دلایل شکست عشقی پسران و مردان

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است سبب شکست عشقی مردان و پسران گردد و باعث شود رابطه عاطفی و عاشقانه مردان در انتها به سردی و جدایی برسد.

می دانیم که دنیای مردان و پسران بسیار پیچیده تر از بانوان است..

زیرا اکثر مردان احساسات و عواطف خود را درون ریزی کرده و به قولی در بروز احساسات خود تودار هستند و سخت تر از بانوان می توانند حال و احوال خویش را برون ریزی و جلوه نمایند و به همین سبب شکست عشق مردان و پسران عموما در اکثر این افراد تحمل آسان تری دارد..

در حالی که اکثر مردان به سبب تودار بودن و عدم ابراز صادقانه احساسات غم و ناراحتی خود دچار ناراحتی های روحی روانی و یا مشکلات جسمی متعددی می شوند..

بنابراین نیاز است پس از شکست عشقی پسران و مردان توجه بیشتری به آن ها داشته و آن ها را بی خیال و سرخوش ندانست!

لذا باید بیان داشت فارغ از مسائلی مثل خیانت زن به مرد و..متاسفانه برخی مردان و پسران خودشان به سبب برخی کارها و فعالیت ها سبب سردی رابطه شان شده و این نیز به مرور باعث جدایی وی از همسر و یا پارتنرشان می گردد که عموما اغلب مردان خودشان هم متوجه این مسائل نبوده و با تکرار آن ها و به هم خوردن رابطه عاشقانه شان دچار شکست عشقی می شوند..

در ادامه به این موارد اشاره می گردد.

  • انفعال مردان و پسران در رابطه عاطفی
  • عدم ابراز احساسات خالصانه
  • عدم توانایی در ابراز احساسات از رایج ترین دلایل شکست عشقی مردان و پسران
  • مشغله فکری و شغلی زیاد
  • عدم توجه به احساسات و نیازهای شریک عاطفی
  • عدم حل مسئله به هنگام مشکلات و بهره گیری از راه های غلط
  • و..

انفعال مردان و پسران در رابطه عاطفی

عموما برخی مردان در رابطه عاطفی با شریک خویش، وقت زیادی را به گذراندن وقت با پارتنر خود معطوف نساخته و به بهانه های متعدد مثل درگیری شغلی و..مدت زمان کم و محدودی را برای شریک عاطفی خود در نظر می گیرند.

انفعال مردان در رابطه احساسی و عاشقانه خویش می تواند به شکل دیگری هم وجود داشته باشد و آن هم عدم مشارکت مردان  و کمک به همسر خویش می باشد.

متاسفانه برخی مردان معتقدند که من بیرون از خانه کار میکنم و وظیفه همسرم این است که در خانه به تمام کارها رسیدگی کند..

در حالی که هم مرد و هم زن هر دو در یک خانه مشترک که با عشق و علاقه تک تک وسایل آن را چیده اند زندگی می کنند و نیاز است که هر دو در امورات خانه به یکدیگر کمک کنند. فرضا مرد هم می تواند به همسر خود در جمع کردن سفره غذا کمک کند یا می تواند در شستن ظرف ها به همسر خود کمک کند.

این باور اشتباه که ظرف شستن و خانه داری کار مردها نیست بسیار رایج بوده و نیاز است بیان داشت امورات خانه بستگی به هیچ جنسیتی نداشته و مرد و زن هر دو می توانند به امورات منزل خویش بپردازند..همانطور که اغلب بانوان هم در بیرون از منزل یا فارغ از امورات منزل نیز مشغول کار بوده و کار کردن تا به امروز محدود به هیچ جنسیتی نبوده و نیست.

بنابراین یکی از دلایل شکست عشقی مردان و پسران انفعال ایشان در رابطه عاطفی شان می باشد.

عدم ابراز احساسات خالصانه

برخی مردان و پسران تصور می کنند اگر به همسر و پارتنر خود ابراز علاقه نکنند همسرشان خودش می تواند با رفتارهای دیگر وی متوجه احساسات عشق و علاقه او شود..در حالی که بسیار مهم است چه بانوان و چه مردان هم به صورت کلامی هم غیر کلامی و فیزیکی به یکدیگر ابراز علاقه کنند و ابراز عشق را تنها محدود به یکی از این موارد نکنند.

یکی از رایج ترین دلایل شکست عشقی پسران و مردان، عدم ابراز احساسات به همسر می باشد که می توانند منجر به طلاق عاطفی زوجین و یا جدایی گردد.

متاسفانه برخی مردان به سبب اینکه احساسات خود را از روی خودخواهی ابراز نمی کنند و فکر می کنند با ابراز احساساتشان به همسر یا پارتنر خود نمی توانند سلطه ای که باید بر همسر داشته باشند یا توقع زن از وی بالا می رود یا به طور کل علاقه ای به ابراز احساساتشان ندارند باعث می شوند رابطه عاشقانه شان دچار مشکل گردد.

شکست عشقی مردان و پسران

عدم توانایی در ابراز احساسات

یکی از دلایل شکست عشقی مردان و پسران، عدم توانایی ایشان در ابراز احساسات یا خجالت کشیدن از این مسئله می باشد.

در مواقعی که مردان و پسران نمی توانند عشق و علاقه خود را چه به صورت کلامی چه به صورت فیزیکی بیان دارند ممکن است سبب سردی رابطه شوند.

بنابراین مهم ترین نکته این است که مردان و پسران توانایی لازم جهت ابراز علاقه را در خود تقویت نموده و بدون اینکه به خود سخت بگیرند به همسر و پارتنر خویش ابراز علاقه کنند..

شاید در ابتدا کمی سخت باشد ولیکن با تمرین و تجربه احساسات قشنگ پس از ابراز علاقه بین زن و مرد، دیگر بیان عشق و علاقه به همسر ساده می گردد.

مشغله فکری و شغلی زیاد

از رایج ترین دلایل سردی رابطه و جدایی مردان از پارتنر و همسر خود، درگیری های کاری زیاد و مشغله های فکری متعدد می باشد.

زمانی که مردان و پسران در پیشبرد امورات زندگی و شغلی خویش مدیریت و برنامه ریزی نداشته باشند می توانند موجبات بروز اختلاف و درگیری بین خود و همسر خویش را تداعی سازند..

زیرا بسیار مهم است که مردان در رابطه عاشقانه خود در کنار مشغله های شغلی به همسر و پارتنر خود توجه نموده و زمان هایی را فارغ از درگیری های شغلی برای همسرشان در نظر گیرند.

شکست عشقی مردان و پسران عموما به سبب اینکه دیدار و وقت گذرانی بین زن و مرد کمتر از آنچه که باید است رخ می دهد و تکرار آن می تواند منجر به جدایی ایشان از پارتنر و همسر خویش گردد.

عدم توجه به احساسات و نیازهای شریک عاطفی

برخی مردان با وجود اینکه به همسر خویش علاقه دارند اما نمی توانند به خوبی با همسرشان همدلی کرده و برای او به مانند دوستی نزدیک و صمیمی عمل کنند، نمی توانند به درد و دل های ایشان گوش داده و به خوبی همسرشان را به هنگام ناراحتی آرام سازند.

اغلب مردان نمی توانند یا نمی خواهند نیازها و خواسته های همسرشان را برآورده نموده و توجهی به این نیازها ندارند حتی اگر این خواسته کوچک و ساده باشد فرضا رفتن به سینما، سکس و رابطه جنسی، مسافرت و تماشای سریال های مورد علاقه یکدیگر پس از صرف غذا، خرید کردن های دو نفره و هزاران مثال دیگر.

زمانی که زن در رابطه عاطفی خود مشاهده کند که مرد به خواسته ها و نیازهای وی توجه نمی کند ممکن است نسبت به وی سرد شده و از وی جدا گردد و این نیز می تواند از دلایل شکست عشقی مردان باشد.

عدم حل مسئله به هنگام مشکلات و بهره گیری از راه های غلط

گاهی در روابط زوجین نیز ممکن است اختلافاتی صورت گیرد که طبیعی است ولیکن نیاز است این اختلافات حل شوند زیرا در صورت عدم حل اختلاف، مشکلات مرد و زن به مرور بر روی هم انباشته شده و شدت عمیق تری پیدا می کند.

برخی مردان به جای حل مسئله و اختلاف نیز از همسر یا پارتنر خود دور شده و به وی بی محلی و کم توجهی می کنند و یا به اشتباه دیگر نسبت به رابطه عاطفی خویش سرد و بی میل شده و خواه ناخواه دچار خیانت می شوند.

و این هم می تواند سبب شکست عشقی پسران و مردان گردد.

لذا توصیه می گردد مردان جهت جلوگیری از سردی رابطه و جدایی از پارتنر و همسر خود از جلسات مشاوره روانشناسی فرضا مشاوره ازدواج بهره گیرند..بدین جهت می توان با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود.

چه دلایلی سبب می گردد مردان و پسران دچار شکست عشقی شوند؟

در محتوا به رایج ترین دلایل در این زمینه اشاره گشته است که توصیه می گردد آقایان به مطالعه این مطالب پرداخته و در صورت نیاز به بهره گیری از راهنمایی های تخصصی روانشناس نیز با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمایند.

آیا شکست عشقی در مردان و پسران سبب بروز افسردگی شدید در ایشان می گردد؟

در صورتی که مردان دچار شکست عشقی شده باشند و بدین سبب علائم افسردگی را تجربه می کنند ولیکن به دکتر روانشناس مجرب و متخصص مراجعه نمی کنند ممکن است ایشان دچار افسردگی شده و نیز به مراتب با افزایش علائم و نشانه ها و عدم درمان تخصصی افسردگی توسط مشاور روانشناس، میزان افسردگی در فرد شدیدتر گردد.

نحوه ابراز احساسات در مردان و پسران پس از شکست عشقی چگونه است؟

هر یک از مردان و پسران ممکن است با در نظر داشتن تفاوت های شخصیتی و پرورشی و..احساسات خود را به شیوه ای خاص و متفاوت از دیگری ابراز دارند..فرضا برخی پرخاشگر شده و برخی گوشه گیر و ساکت می شوند..لذا بسیار مهم است که افراد به احساسات و عواطف فردی که دچار شکست عشقی شده توجه نموده و بیش از قبل به او اهمیت دهند.

4.5/5 - (93 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره