به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره از دست دادن عزیز

مشاور چگونه غم و اندوه را تشخیص دهیم؟ مشاور ازدواج چگونه از فرد داغ دیده مراقبت کنیم؟ مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

منظور از مشاوره از دست دادن عزیز چیست؟

می‌دانیم که از دست دادن عزیزان می توانند غم و اندوه بسیار زیادی را ایجاد نماید و تحمل آن بسیار سخت می باشد..

لذا در صورتی که این غم و اندوه تاثیر بسیار زیادی بر روی آدم می گذارد خوب است که در طی زمان از جلسات مشاوره روانشناسی بهره مند گشت..

چرا که مشاوره از دست دادن عزیز می تواند به افراد کمک کند احساسات و غم و اندوه خود را کنترل کرده و به زندگی خود بازگردند.

جلسات مشاوره از دست دادن عزیز بسیار می تواند موثر باشد چرا که وقتی افراد پس از مرگ عزیزان شان دچار غم و اندوه می شوند به نوعی احساس ناتوانی و سردرگمی می کنند و نیاز است که مشاوره روانشناس به ایشان کمک کند.

مشاور روانشناس در جلسات مشاوره تماماً به حرفهای مراجع گوش می دهد و از وی انتظار ندارد که در طی چندین جلسه کوتاه بهبود یابد بلکه مراجع را تشویق به صبور بودن کرده و به او می فهماند که در این مسیر نیاز است جهت کاهش احساسات غم و اندوه اش همراه با زمان پیش رفت.

در ادامه نیز قصد داریم به نشانه های اندوه و مدت زمان وجود آن ها اشاره کنیم.

چگونه غم و اندوه را تشخیص دهیم؟

دچار غم و اندوه بودن علائمی دارد که همه با آنها آشنایی دارند اعم از گریه، علائم افسردگی، خشم و پرخاشگری و گوشه گیری و..

ولیکن باید توجه داشت فردی که عزیزی را از دست میدهد غم و اندوه شدیدی را تجربه می کند نشانه های ذیل ممکن است در این افراد دیده شود:

به طور کل فردی که عزیزی را از دست میدهد ممکن است میزان خشم و پرخاشگری زیادی داشته و به تبع آن به سبب احساسات افسردگی که دارد از زندگی ناامید شده و حتی اعتقادات خویش را از دست بدهد.

جلسات مشاوره از دست دادن عزیز در طی زمان به این افراد کمک می کند تا مجدداً به زندگی بازگشته و توانایی پذیرش شرایط پیش آمده را کسب کنند.

مشاوره از دست دادن عزیز

جلسات مشاوره روانشناسی به صورت آنلاین هم برگزار می شوند؟

بله کلینیک روانشناسی روان آرام علاوه بر برگزاری جلسات مشاوره حضوری نیز جلسات مشاوره آنلاین را هم برقرار نموده تا افرادی که شرایط بهره مندی از جلسات حضوری را ندارند بتوانند از جلسات مشاوره آنلاین کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند گردند.
بدین جهت می توان با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

جلسات مشاوره روانشناسی چقدر طول می کشد؟

تعداد و مدت زمان جلسات مشاوره نیز بسته به میزان شدت افسردگی و غم و اندوه نیز برای هر یک از مراجعین متغیر می باشد.

آیا جلسات مشاوره از دست دادن عزیز موثر است؟

بله این جلسات به فرد کمک می کند تا احساسات و هیجانات خود را به خوبی کنترل نموده و پس از پذیرش اتفاق رخ داده بتوانند به زندگی خود بازگردند و احساسات غم و اندوه شان شدت نیافته و زندگی شان مختل نگردد.

4.7/5 - (89 امتیاز)

غم و اندوه چقدر طول می کشد؟

یکی از سوالاتی که نیاز است به آن پاسخ دهیم این است که غم و اندوه افراد پس از از دست دادن عزیز چقدر طول می کشد؟
باید بیان داشت که نمی توان مدت زمان خاصی را برای هر یک از افراد در نظر گرفت چرا که مدت زمان وجود غم و اندوه بسته به میزان وابستگی و صمیمیت فرد با شخص فوت شده در افراد متفاوت می باشد.

اگر بخواهیم به برخی عوامل که طول وجود غم و اندوه را در افراد متغیر می سازد اشاره کنیم، به موارد ذیل می پردازیم:
نوع دیدگاه و تفکر فرد نسبت به مرگ و زندگی

میزان صمیمیت و نزدیکی با فرد فوت شده

و..

به طور کل بدین را در نظر گرفت که افراد با توجه به نوع شخصیت شان پس از از دست دادن عزیز واکنش های متفاوتی نشان میدهند و به نوعی با این مسئله برخورد می کنند.مثلا:

  1.  فردی گریه و زاری میکند
  2. و شخص دیگر تنها به یک جا خیره میشود..
  3. ممکن است فردی تنها در یک هفته احساس غم و اندوه داشته و شخص دیگر چندین ماه با این غم زندگی کند.

از طرفی باید توجه داشت اگر طول غم و اندوه در فرد بیش از حد باشد نیاز است که حتما از جلسات مشاوره روانشناسی مثل مشاوره فردی یا مشاوره افسردگی و.. بهره مند گردد.

چه بسا اگر این غم و اندوه به خوبی پذیرش نشده و فرد با گذشت زمان طولانی همچنان درگیر این احساسات است، به مرور ممکن است زندگی و روان اش دچار اختلال شده و با مشکلات زیادی مواجه گردد.

چگونه از فرد داغ دیده مراقبت کنیم؟

از دست دادن عزیز احساسات منفی زیادی را بر روی افراد داغدیده ایجاد می سازد به خصوص در افرادی که صمیمیت زیادی با فرد فوت شده داشته اند.

فرد داغ دیده ممکن است احساسات و هیجانات منفی زیادی را تجربه نماید که سبب گردد احساس خلاء بودن و ناتوانی در وی ایجاد گردد..افراد داغدیده ممکن است غم اندوه خود را به اشکال مختلف نشان دهند فرضا:

مرگ فرد فوت شده را انکار کنند یا با پرخاشگری به گریه و زاری بپردازند و یا از شدت اندوه در سکوت گریه کنند و..

نیاز است اطرافیان به افراد داغ دیده ای که رابطه نزدیکی با شخص فوت شده داشته اند توجه کرده و به آنها دلداری بدهند..تنها گذاشتن این اشخاص کار درستی نمی باشد چرا که هیجانات منفی شخص به حدی شدت یافته که ممکن است هر فکر اشتباهی به سرش بزند.

توجه به روان شخص داغدیده بسیار اهمیت دارد بهتر است که با همدلی به فرد کمک شود احساس بهتری پس از گریه و اندوه تجربه کند چرا که اگر حال روح و روان او خوب باشد از لحاظ جسمی هم حال بهتری پیدا میکند و کمتر اشک می ریزد..این نیز می‌تواند بالعکس هم باشد بهتر است به حال جسمی فرد داغدیده توجه شود چرا که اگر از لحاظ جسمی حال خوبی نداشته باشد از لحاظ روانی هم آسیب می بیند.

باورهای غلط درباره غم و اندوه

باید توجه داشت که باورهای غلطی درباره غم و اندوه وجود دارد که به اشتباه مرسوم گشته اند:

مشاوره از دست دادن عزیز

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره از دست دادن عزیز

چه زمان باید به درمان افسردگی و غم و اندوه پرداخت؟

همانطور که پیشتر بیان نمودیم زمانی که میزان غم و اندوه شخص شدید باشد میتواند زندگی وی را مختل کند حال یکی از سوالات مهم این است که در چه زمان باید به دکتر روانشناس مراجعه نمود.

در ادامه به این مسأله اشاره می کنیم

درمان غم و اندوه پس از فوت شخص عزیزان

بسیار مهم است که پس از تجربه غم و اندوه و احساساتی مثل افسردگی در طی زمان از خود مراقبت نموده و جهت بهبود احساسات و روان جلسات مشاوره روانشناسی بهره مند گشت.

علاوه بر مراجعه به درمانگر میتوان راه های ذیل را امتحان نمود..

باید توجه داشت که اگر خود مراقبتی پس از از دست دادن عزیزان را جدی نگرفت مشکلات روحی روانی و جسمانی زیادی می توانند ایجاد گردند که می توانند زندگی را مختل سازند.

افراد می توانند جهت بهره مندی از جلسات مشاوره تخصصی با شماره درج شده در صفحه تماس حاصل نموده و با حضور در جلسات مشاوره با مشاورین کلینیک روانشناسی روان آرام صحبت کنند..

جلسات مشاوره روانشناسی در کلینیک روان آرام هم به صورت حضوری و هم آنلاین انجام می گیرند و با توجه به شرایط مراجعین می توان در هر یک از این جلسات حضور یافت.

مشاوران و روانشناسان کلینیک روانشناسی روان آرام به سبب مهارت و تخصص بالایی که دارند می توانند به مراجعین در پذیرش احساسات اندوهناک و مرگ شخص فوت شده نیز کمک نموده و از مختل شدن زندگی شان به سبب این احساسات جلوگیری نمایند.

تنها مهم است که مراجعین به سلامت روان و جسم خود توجه نموده و خود دوستی و خود مراقبتی را پس از مرگ عزیزانشان فراموش نکنند.

مشاوره از دست دادن عزیز

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره