به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
روانشناسی شکست عشقی در زنان

روانشناسی شکست عشقی در زنان

روانشناسی شکست عشقی در زنان

پس از تمام شدن یک رابطه، بسیاری از خانم ها به دنبال روانشناسی شکست عشقی در زنان ، راه های بهبود حال خود و همچنین یافتن دلایل تمام شدن رابطه شان هستند. دانستن دلایل اصلی که یک رابطه را می تواند تمام کند، مفید است . با شناختن این دلایل و ارزیابی خود میتوان برای رابطه بعدی آماده تر و بالغانه تر رفتار کرد و رابطه موفقی ساخت .

 

دلایل تمام شدن یک رابطه و تجربه شکست عشقی :‌

 

شما انتخاب های بدی انجام می دهید .

اگر معلوم شد اکثر افرادی که شما با آن ها ملاقات کرده اید ، یک ناسازگاری ، سوء استفاده کننده ، مشکلات عاطفی یا ناخالصی دارند ، روانشناسی شکست عشقی در زنان ، بیان می کند که شما یاد نگرفته اید که علائم هشدار اولیه را بشناسید . آن ها ، آنجا بودند ، پرچم های قرمز. بعضی اوقات ما می خواهیم کاری انجام دهیم به قدری بد که این علائم را نادیده بگیریم . به این فکر کنید که علائم اولیه چه می تواند باشد ، آن ها را بنویسید .  و به این نتیجه برسید که چرا شما همیشه با مردهای نامناسب وارد رابطه می شوید .

 

شما بیش از اندازه خوب هستید .

تصور کنید که توجه و دوست داشتن شما مانند کیک است . خوردن یک تکه کیک می تواند بسیار لذت بخش باشد . اما شیرینی خوردن یک کیک بزرگ ، حال شما را بد می کند . حتی اگر بهترین کیک دنیا باشد . روانشناسی شکست عشقی در زنان ، می گوید که مردان برای تنفس به فضا احتیاج دارند . عقب بنشینید و اجازه دهید مردان نیز به اندازه شما در عشق و رابطه سهیم باشند و اگر آن ها تلاشی نمی کنند ، احتمالا شما انتخاب بدی داشته اید .

 

شما کسل کننده هستید .

هیچگاه نباید رابطه ای برقرار کنید که شخصی بیاید تا شما را تکمیل کند ، بلکه باید شخصی را داشته باشد که تمامیت خود را با او در میان بگذارید . اگر زندگی خود را مانند دوستان ، سرگرمی ها ، احساسات ، فعالیت ها ، برنامه ها و … ادامه ندهید ، شریک زندگی تان تنها دوست ، سرگرمی ، اشتیاق و … شما خواهد شد . آن ها تبدیل به مرکز جهان شما و رابطه خارج از تعادل خواهند شد .  آن ها احتمالاً در این رابطه احساس فشار و مسئولیت می کنند و کاری که معمولاً دوست دارند انجام دهند ، به کاری تبدیل می شوند که در عوض مجبور به انجام آن هستند ، یک کار سخت افزاری . روانشناسی شکست عشقی در زنان بیان می کند که این سریعترین راه برای از بین بردن رابطه است . بنابراین مشغول زندگی باشید .

 

عادات عجیب و غریب دارید .

اصول اخلاقی مناسب اجتماعی ، عادات غذا خوردن ، بهداشت و غیره را بیاموزید و از افرادی که مطمئن هستید بازخورد صادقانه به شما نشان می دهند ، بخواهید عادات نادرست شما را با شما درمیان بگذارند و در مورد آنچه نیاز به پیشرفت دارد ، کار کنید .

 

شما خودخواه هستید .

این بسیار خوب است که بدانید چه می خواهید و چه چیزی را دوست دارید ، و به دنبال آن هستید . اما اگر این تبدیل به خودخواهی در شما شود ، تعداد زیادی از افراد وجود ندارند که حداقل برای مدت طولانی با آن کنار بیایند . از خود بپرسید: “من چقدر حاضر هستم خلاف آنچه می خواهم سازش کنم ؟” اگر کسی نیستید که سازش کنید ، یا هر وقت نتوانید آن چه را که می خواهید بدست آورید ، هیاهوی بزرگی به وجود می آورید . در این حالت ،به خودشناسی برسید و یا مربی دریافت کنید که به شما کمک کند درک کنید که این نگرش چیست و از خودخواهی خود بکاهید .

 

شما حسود و غیرمنطقی هستید .

کمی حسادت می تواند روشی خوب برای اهمیت دادن به شریک زندگی شما باشد . اما  روانشناسی شکست عشقی در زنان می گوید که اگر شما کسی هستید که بدون منطق و در تمام موقعیت ها ، حسادت می کنید و آن را به مشاجره می رسانید ، پس باید روی آن کار کنید . اگر حسادت شما را می خورد ، باید از خود بپرسید که چرا. در اصل آن حسادت کمبود اعتماد است و اعتماد پایه و اساس هر رابطه پایدار است . آیا دلیل موجهی برای اعتماد نکردن به شریک زندگی تان داشتید ؟

 

روانشناسی شکست عشقی در زنان

 

چگونه بعد از شکست عشقی ، بهبود پیدا کنیم ؟

عشق یک کلمه جادویی است و دنیای ما تا زمانی که دوام داشته باشد ، رنگارنگ و پر از خوشبختی است . اما متأسفانه ، همه عشق ها به ازدواج ختم نمی شوند و برای همیشه دوام ندارند . تجزیه روابط در این جامعه مدرن بسیار رایج شده است . ممکن است افراد به همین راحتی عاشق شوند و از عشق رها شوند .

هنگامی که ما واقعاً عاشق کسی هستیم و آن عشق تکرار نمی شود ، ممکن است احساس کنیم که پایان جهان است . ما علاقه خود را به کار خود از دست می دهیم . ما خود را از دوستان و خانواده بیگانه می کنیم و در افسردگی فرو می ریزیم. در این مرحله است که باید روانشناسی شکست عشقی در زنان را دریابیم و برای بهبود حال روحیمان تلاش کنیم .

در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای بازیابی اعتماد به نفس خود استفاده کنید و از مرحله شکست عشقی ، عبور کنید .

 

مرحله اول : به خود اجازه ناراحت بودن دهید .

ممکن است از غم و اندوه فراوان خود احساس ناراحتی کنید ، اما روانشناسی شکست عشقی در زنان بیان می کند که مهم است با خود ملایم باشید و احساسات خود را بپذیرید . شما از ته قلب خود فردی را دوست داشتید و فکر می کردید که عشق شما برای همیشه دوام خواهد داشت . سپس یک روز ، شخصی که دوستش داشتید ، شما را ترک کرد . احساس می کنید به اعتماد شما خیانت شده است . غم و اندوهی که از رابطه خود احساس می کنید ، برای عشق از دست رفته خود و برای آینده ای که تصور می کنید ، بسیار واقعی است . مانند هر غم و اندوه ، تنها راه زنده ماندن این است که به خود اجازه دهید تا برای عبور از آن به طور کامل آن را تجربه کنید .

مقصد روانشناسی شکست عشقی در زنان برای اجازه ناراحت بودن به این معنا نیست که باید در غم و اندوه غرق شوید و یا خود را ناامید کنید. این بدان معنی است که شما باید احساساتی را که احساس می کنید ، بپذیرید . تصدیق کنید که ، منطقی یا نه ، درد و عصبانیتی که احساس می کنید بخش ضروری بهبودی است . شما ضرر را تجربه کرده اید . شما فقط می توانید با رویارویی با احساساتی که با آن روبرو هستید ، حرکت کنید .

 

مرحله دوم : افزایش اعتماد به نفس به کمک صحبت کردن با یک دوست .

روانشناسی شکست عشقی در زنان ، تشخیص می دهد که بسیاری از زنان پس از تمام شدن رابطه ، اعتماد به نفس خود را از دست می دهند . فکر می کنند که مشکل از آن هاست . شاید به اندازه کافی زیبا یا خوش اندام نیستند . یكی از بهترین راه های احساس کمبود اعتماد به نفس و متهم کردن خود ، این است كه احساسات خود را با یك دوست فهمیده در میان بگذارید .

اگر غم و اندوه خود را درون خود ببندید ، پژمرده می شوید و برای مدت طولانی دردی را در شما ایجاد می کند . گفتن احساسات خود به یک دوست نزدیک یا روانشناس ، باعث تسکین درد شما می شود و به شما یادآوری می کند که تنها نیستید . غالباً یک دوست یا یکی از اعضای خانواده ، تجربه مشابهی را پشت سر گذاشته و اندیشه هایی برای به اشتراک گذاشتن دارد .یک همراهی متفکرانه می تواند در طولانی مدت به شما کمک کند تا احساسات خود را پردازش کرده و از مرحله شکست عشقی حرکت کنید .

 

 مرحله سوم : انرژی خود را تغییر دهید .  

از دست دادن رابطه باعث ایجاد شکاف در زندگی شما خواهد شد . تمام وقت و انرژی شما قبلاً در رابطه صرف شده است و هیچ خروجی نداشته است . این می تواند احساس بی قراری و خالی بودن به شما بدهد . روانشناسی شکست عشقی در زنان ، پیشنهاد می کنپ که اگر آن انرژی را روی چیز دیگری متمرکز کنید ، یا خود را به کارتان یا اختصاص دادن وقت به دوستی یا خانواده مشغول کنید ، می توانید شروع به پر کردن آن فضا کنید.

این می تواند فرصتی برای تمرکز انرژی عاطفی شما بر روی چیزی باشد که به آن علاقه دارید ، یا ایجاد یک اشتیاق جدید . آیا یک پروژه کاری یا یک پروژه خلاقانه که می خواهید انجام دهید وجود دارد اما زمان نداشتید؟ دوستانی دارید که مایل به گذراندن اوقات با آن ها بودید ؟ با تمرکز روی چیزی مهم ، خود را از پوسیدگی دور نگه دارید . به زودی ، ممکن است احساس کنید که اولویت های شما تغییر کرده است ، و اندوه از دست دادن کسی که دوستش داشته اید ، کمتر شده است .

 

مرحله چهارم : مثبت فکر کنید .

احتمال دارد که مواردی در روابط شما وجود داشته است که حتی قبل از پایان یافتن ، باعث نارضایتی شما شوند . از بعضی جهات ، می توانید احساس خوشبختی کنید که این رابطه قبل از عمیق تر شدن آن ، پایان یافته است ، و این که زندگی خود را به شخصی که قادر به شکستن قلب شماست و آسیب رساندن به روشی که این شخص انجام داده ، متعهد نشده است .

روانشناسی شکست عشقی در زنان ، توصیه می کند که مثبت فکر کنید . علارغم از دست دادن رابطه عاطفی ، شما چیزهای زیادی از این رابطه آموخته اید . به خودتان اجازه داده اید که در برابر کسی آسیب پذیر باشید . اکنون که زمان لازم برای پردازش آنچه اتفاق افتاده است دارید ، می توانید درک کنید که چگونه این شخص با شما رفتار کرده و چگونه به آن واکنش نشان داده اید . شما می توانید از این زمان برای آموزش خود استفاده کنید ! بیاموزید که چگونه خود را به روشی که لیاقت دوست داشته شدن دارید ، دوست داشته باشید .

 

مرحله پنجم : سرگرمی خود را صرف کنید .

آیا سرگرمی دارید که نسبت به آنها علاقه دارید؟ اگر این کار را انجام دهید ، اکنون وقت خود را برای اختصاص دادن به آنها دارید و گذراندن وقت برای انجام فعالیتهایی که از آن لذت می برید ، شما را تشویق می کند و شما را از غم و اندوه خود منحرف می کند. اگر سرگرمی ندارید ، احتمالاً وقت آن است که برخی موارد را انتخاب کنید.

شاید دوست دارید به کلاس خاصی بروید ، یا اینکه مایل به یادگیری آشپزی بوده اید . می توانید دوچرخه سواری یا پیاده روی کنید ، کتابهایی بخوانید که مایل به خواندن آن هستید ، حتی یک ساز را یاد بگیرید . این فعالیت های سرگرم کننده به شما کمک می کند تا از آزادی جدید خود لذت ببرید و به یاد داشته باشید که از زندگی خود لذت ببرید .

 

مرحله ششم : به تعطیلات بروید .

بعضی اوقات بهترین درمان در روانشناسی شکست عشقی در زنان ، این است که برای تغییر بزرگ زندگی ، فقط دور شوید . اگر می توانید آن را مدیریت کنید ، استراحت کنید و به تعطیلات بروید . تغییر در محیط به شما کمک می کند تا احساسات آسیب دیده خود را فراموش کنید ، و از دیدن چیزهایی که یادآور سابق است ، دور شوید . می توانید بخشی از غم و اندوه خود را با خاطرات خوب جایگزین کنید : دیدن یک منظره جدید ، گذراندن وقت با دوستان و یا حتی فقط آرامش و تنهایی . این زمان برای شما لازم است تا خود را نسبت به از دست دادن رابطه تان ، دلسرد کنید ، نوع عشق و اندیشیدن را به خودتان گسترش دهید که برای بهبودی نیاز دارید .

 

روانشناسی شکست عشقی در زنان

 

مرحله هفتم : خود را با افراد دوست داشتنی احاطه کنید .

در روانشناسی شکست عشقی در زنان ، بهتر است که بعد از تجربه شکست رابطه ، تنها نباشید ، زیرا تنهایی می تواند احساسات شما را بدتر کند . در کنار دوستان خود یا کسی باشید که از شما مراقبت می کند . دوستان شما یا خانواده می توانند در صورت لزوم شما را تشویق کرده و همدردی کنند . وقتی وقت خود را با دوستان می گذرانید ، لازم نیست نگران تنهایی باشید ، و آن ها راجع به احساسات شما قضاوت نمی کنند .

 

مرحله هشتم : فاصله خود را حفظ کنید .

بهترین برنامه روانشناسی شکست عشقی در زنان ، برای بهبود اندوه و فراموش کردن ، این است که از عشق قدیمی خود به طور کلی اجتناب کنید : صحبت نکنید ، پیام ندهید ، فاصله را حفظ کنید تا به این ترتیب فرصت داشته باشید تا احساسات خود را پردازش کرده و بدون رابطه عادت کنید . هرچند ، گاهی اوقات ، دیدن عشق سابق شما غیرقابل اجتناب است . ممکن است شما همکلاسی یا همکار باشید یا مشترکاتی با هم دارید . اگر عشق قدیمی خود را می بینید ، خونسرد باشید ! عزت نفس خود را حفظ کنید و احساسات خود را نشان ندهید . به شخص نشان دهید که شما نیز به این سمت حرکت کرده اید و کاملاً خوب عمل می کنید و تمام شدن این رابطه را پذیرفته اید .

 

مرحله نهم : سعی کنید در مورد رابطه تمام شده تان ، صحبت نکنید .

روانشناسی شکست عشقی در زنان ، از شما می خواهد تا در مورد رابطه تمام شده و کسی که دوستش داشتید ، صحبت نکنید . اما اگر همچنان در مورد عشقی که نسبت به آن شخص دارید ، با کسی صحبت می کنید ، می توانید از درد غافل شوید و به خودتان فرصتی برای پیشرفت و یافتن چیزهای بهتر دهید .

به همان اندازه که غم و اندوه ، شما را ناراحت می کند ، دانستن این که چه موقع باید آن را رها کنیم و سعی کنیم به جای گذشته به آینده توجه کنیم ، لازم است . آنچه را که از این رابطه آموخته اید به یاد بیاورید و از آن دانش استفاده کنید تا در آینده چیزی بهتر پیدا کنید . هنگام صحبت کردن در مورد رابطه قبلی تان ، کسی را مقصر ندانید و به این فکر کنید که زمان مناسبی برای رها شدن و به مرحله بعدی زندگی رفتن بوده است .

 

مرحله دهم : از عشق دست نکشید .

اجازه ندهید که تجربه شما باعث شود که به طور کلی ایمان را در عشق از دست بدهید . احساس نکنید که یک عشق واقعی وجود ندارد و بدبین شوید . شما باید ایمان داشته باشید که فرد مناسب برای شما وجود دارد و در زمان مناسب با او آشنا خواهید شد . کسی که از شما مراقبت خواهد کرد و با شما به همان اندازه مهربانی که شما با او رفتار می کنید ، رفتار خواهد کرد .

کسی که شما را ترک می کند یا با شما بد رفتار می کند ، لیاقت عشق و وفاداری واقعی شما را ندارد و اگر بگذارید یک تجربه بد تمام زندگی شما را تاریک کند ، آن تجربه همچنان به شما صدمه می زند . به جای هدر دادن زندگی خود برای عشقی که نامفهوم بوده و واقعی نیست ، آماده باشید تا یک عشق واقعی را پیدا کنید . به توصیه هایی که در روانشناسی شکست عشقی در زنان ، شده است دقت کنید و با تمام اندوهی که قلب شما را فراگرفته است ، برای عمل کردن به آن ها تلاش کنید .. حال شما همیشه بد نخواهد ماند و ناراحتی هایتان به زودی تمام می شود .

چگونه می توانیم مانع این شویم که خودخواهی ما به رابطه آسیب بزند؟

در این حالت ،به خودشناسی برسید و یا مربی دریافت کنید که به شما کمک کند درک کنید که این نگرش چیست و از خودخواهی خود بکاهید .

برای عبور از شکست عشقی اولین کاری که باید انجام بدیم چیست؟

ممکن است از غم و اندوه فراوان خود احساس ناراحتی کنید ، اما روانشناسی شکست عشقی در زنان بیان می کند که مهم است با خود ملایم باشید و احساسات خود را بپذیرید

تنها راه حرکت به جلو پس از شکست عشقی چیست؟

شما فقط می توانید با رویارویی با احساساتی که با آن روبرو هستید ، حرکت کنید .

4.7/5 - (437 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

1 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
رضا
2 سال قبل

در زمان سپری کردن دوران سوگ به هیچ عنوان وارد رابطه جدیدی نشید

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره