به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره پس از جدایی

مشاوره پس از جدایی

منظور از مشاوره پس از جدایی چیست؟

افرادی که در مشاوره پس از جدایی شرکت کردند ، اعتراف می کنند که این بهترین کاری است که آن ها پس از جدایی انجام داده اند.

روانشناسی بعد از جدایی برای کسانی که از همسر یا شریک عاطفی خود جدا شده اند  و اکنون مجبورند به زندگی عادی و فعالیت های روزمره خود بازگردند ، بسیار مناسب و لازم است زیرا می تواند سبب گردد افراد با درک و پذیرش مسائلی که پشت سر گذاشته اند بدون بروز ناراحتی های روانی و جسمانی به زندگی خود ادامه دهند و یا با کنترل میزان ناراحتی و احساسات خویش بتوانند سبک زندگی مطلوب خویش را پیاده ساخته و به زندگی عادی خود ادامه دهند.

به ویژه اگر از زندگی مشترک خود فرزندانی دارند که در این درگیری باشند.. زیرا همیشه در تمام مراحل آسیب دیده ترین افراد ، کودکان هستند.

والدین شاد به معنای فرزندان شاد هستند و فرزندان شاد به معنای رشد سالم و آینده خوب هستند ، این چیزی است که همه والدین برای فرزندان خود می خواهند و مشاوره پس از جدایی خصوصا برای افرادی که صاحب فرزند هستند می تواند تاثیرات مطلوبی داشته باشد.

مشاوره پس از جدایی چه تاثیراتی دارد؟

می دانیم که هر یک از جلسات مشاوره روانشناسی خصوصا روانشناسی بعد از جدایی، تاثیرات بسیار مطلوبی بر روی زندگی زن و مرد دارند زیرا سبب می گردند این افراد با کنترل بیشتری به بروز احساسات خویش و پیشبرد زندگی شان بپردازند.

از آنجایی که طلاق می تواند به اشکال گوناگون بر روی زن و مرد تاثیرگذار باشد نیاز است که این افراد پس از جدایی با گذراندن جلسات روانشناسی بعد از جدایی نیز با راهنمایی های تخصصی مشاور روانشناس با کنترل بیشتر و احساسات مطلوب تری به زندگی خویش ادامه دهند و طلاق را مانعی جهت دستیابی به خواسته ها و اهداف خویش در زندگی ندانند.

لذا برخی از تاثیرات مطلوب جلسات مشاوره پس از جدایی عبارتند از:

  • لذت بردن از زندگی
  • ملاقات با افراد جدید
  • افزایش خود دوستی و خودشناسی
  • کنترل بهتر بر مخارج
  • تربیت بهتر فرزندان
  • و..
  • لذت بردن از زندگی

آیا به یاد دارید زندگی شما قبل از ازدواج چگونه بوده است ؟‌ وقت آن رسیده است که اندوه خود را پشت سر بگذارید و دوباره زندگی عادی خود را آغاز کنید . انجام این تغییر دشوار است ، اما غیرممکن نیست .

صحبت با یک درمانگر در مشاوره پس از جدایی ، به شما کمک می کند تا به تفریحات و فعالیت های روزانه ای که پیش از ازدواج داشته اید ، برگردید و بدون ناراحتی های آسیب زا از این جدایی تنها به عنوان بخشی از زندگی گذشته تان که تجربه کرده و از آن زمان درسی آموخته اید نیز یاد کنید.

  • ملاقات با افراد جدید

برخی از افراد تنها بودن را سخت می دانند . آن ها سال ها در یک رابطه بوده اند و اکنون کنار آمدن با شرایط جدید برای آن ها دشوار است . روانشناسی بعد از جدایی به آن ها کمک می کند تا راه خود را پیدا کرده و آن ها را در مسیر صحیح قرار می دهد.

اگر تعهد همان چیزی باشد که آن ها دوباره می خواهند ، درمان و بهره گیری از راهنمایی های تخصصی دکتر روانشناس در جلسات روانشناسی بعد از جدایی به آن ها کمک می کند تا بعد از جدایی بهبود یابند و فرد مناسب خود را پیدا کنند.

  • افزایش خود دوستی و خودشناسی

یادگیری نحوه دوست داشتن خود یک بخش اساسی در مشاوره پس از جدایی است . بسیاری از افراد خود را مقصر می دانند که ازدواج موفقی نداشته اند. با گذشت زمان، ناامیدی به نفرت تبدیل می شود.

جلسات مشاوره بعد از جدایی به افراد کمک می کند تا درک کنند که حتی اگر واقعاً دلیل جدایی رابطه نیز خودشان هستند ، نفرت و سرزنش خود باعث بهبود زندگی نمی شود بلکه راهنمایی های مشاور کمک می کند افراد وقتی خود را در آینه می بینند ، تصویری واضح تر و  روشن تر از خودشان دیده و به جای سرزنش نیز بر روی ارتقاء نقاط ضعف و قوت خود کار کنند.

  • کنترل و مدیریت بهتر مالی

مدیریت پول ممکن است موضوعی باشد که پس از جدایی ، چندان مهم به نظر نرسد  ، اما بسیاری از افراد پس از جدایی ، زیان های مالی بسیاری به خود وارد می کنند . آن ها سعی می کنند با خرید ، (در بسیاری از موارد  چیزهایی را که لازم ندارند ) ، احساس خلأ درون خود را پر کنند . روانشناسی بعد از جدایی ، فرد گیج شده را به سمت واکنش های منطقی سوق می دهد تا از تصمیمات اشتباه مالی ، در امان بماند .

  • اداره بیشتر و تربیت صحیح فرزند

بزرگترین مسئله پس از جدایی ، رسیدگی به بچه ها است . کودکان بین والدین تقسیم می شوند و بسیار مهم است که چگونه هر دو در مقابل کودکان واکنش نشان دهند.

درمانگر بسته به نحوه جدایی گزینه های بیشتری دارد ، اما همه چیز در مشاوره پس از جدایی ، از طریق مکالمه و ایجاد یک محیط امن برای ابراز احساسات افراد انجام می شود . هم مادر و هم پدر فرزندان باید یاد بگیرند که چگونه آن ها را با شرایط طلاق ، به درستی پرورش دهند ، بنابراین وجود فرزندان بعد از جدایی ، اهمیت مراقبت از آن ها را بیشتر می کند . تا به عنوان افرادی سالم با کمترین تأثیر جدایی والدین بزرگ شوند .

مشاوره پس از جدایی

مشاوره پس از جدایی چیست؟

صرف نظر از دلیل جدایی ، انحلال یک رابطه طولانی مدت و متعهد زندگی شما را مختل می کند و عواطف عمیقی مانند غم ، استرس و اندوه را به وجود می آورد . مشاوره پس از جدایی می تواند به شما کمک کند هویت خود را به عنوان یک فرد مجزا کشف کنید ، بنابراین می توانید به جلو حرکت کرده و زندگی جدید خود را بپذیرید .

ازدواج و جدایی دو مورد از مهمترین تجربه های زندگی است . تفاوت اصلی بین آن ها این است که جدایی می تواند برای همه افراد درگیر ، دردناک باشد .  در حقیقت ، طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (2017) ، اندکی کمتر از 50٪ از ازدواج ها به جدایی ختم می شوند و یک سوم از همه جدایی ها در 5 سال اول ازدواج رخ می دهد .

واقعیت این است که ، جدایی ، صرف نظر از اینکه چقدر دوستانه و توافقی باشد ، یک واقعه بسیار استرس زا و تغییر دهنده زندگی است . حجم گسترده ای از مسائل حقوقی ، عاطفی و … که باید مورد توجه قرار گیرد ، می تواند بسیار زیاد و سنگین باشد . علاوه بر این ، ساختن یک زندگی کاملاً جدید برای خودتان می تواند احساس فلج کننده ای ایجاد کند .

اما با گذشت زمان اوضاع بهتر می شود . و با کمک مشاوره پس از جدایی ، پشتیبانی ارزشمندی به دست خواهید آورد. روانشناسی بعد از جدایی ، می تواند شما را در این زمان دردناک و نامشخص راهنمایی کند ، ضمن اینکه وسایلی را که برای حرکت به روشی مثبت و سالم نیاز دارید ، در اختیارتان قرار دهد .

علاوه بر این ، او می تواند به شما یاد دهد که چگونه زندگی پس از جدایی را از سر بگیرید و تأثیر خود را بر فرزندان خود به حداقل برسانید . او همچنین می تواند به شما در درک بهتر دلیل عدم موفقیت رابطه شما کمک کند ، بنابراین شما اشتباهات خود را تکرار نمی کنید .

حقیقت این است که ” زندگی پس از جدایی” برای بسیاری از افراد ترسناک است . در حقیقت ، آینده نامشخص اغلب دلهره آورتر از آن است که در میانه یک رابطه عمیقاً ناخوشایند قرار داشته باشند .

مشاوره پس از جدایی نیز می تواند شما را در مورد پیامدهای جدایی راهنمایی کند . به طور خاص ، مشاوران جدایی از تکنیک های مختلفی برای بهبود عزت نفس و اعتماد به نفس و پذیرش واقعیت استفاده می کنند، بنابراین می توانید زندگی خود را مجدداً احیا کنید.

آن ها همچنین به شما كمك می كنند كه با احساسات باقیمانده نسبت به گذشته خود – به روشی سالم و مولد مقابله كنید . بنابراین ، داشتن روانشناسی بعد از جدایی ، می تواند به آزاد شدن از احساسات باقیمانده از گذشته و زندگی مشترک نافرجام شما ، کمک کند .

آیا به مشاوره پس از جدایی احتیاج دارم؟

واقعیت این است که ، اکثر مردم با وجود درد و عدم اطمینان پس از جدایی ، می توانند با موفقیت به احیای زندگی خود بپردازند . با این حال ، برای برخی ، جدایی ، فلج کننده است ، و غلبه بر غم و از دست دادن می تواند غیر قابل عبور به نظر برسد . و ، مانند هر تغییر عمده زندگی ، جدایی می تواند بر همه جنبه های زندگی شما تأثیر بگذارد . از بهزیستی عاطفی شما گرفته تا سلامت جسمی شما .

اگر مطمئن نیستید که روانشناسی بعد از جدایی برای شما مناسب است یا خیر ، برخی از علائم وجود دارد که می تواند شما را در جهت صحیح راهنمایی کند . به طور خاص ، علائم هشدار دهنده ای وجود دارد که نشان می دهد شما به کمک حرفه ای احتیاج دارید . این علائم از خفیف تا شدید متغیر است ، و گرچه همه افراد منحصر به فرد هستند ، اما این علائم رایج ای است که در صورت داشتن آن ها ، باید به مشاوره پس از جدایی  مراجعه کنید:

  • مشکل در خوابیدن یا راحت خوابیدن در طول شب .
  • احساس ناامیدی .
  • احساس بی ارزشی یا عدم خوشبختی
  • کاهش ناگهانی و چشمگیر وزن یا افزایش وزن .
  • مشکل در روابط اجتماعی و انزوا .
  • از دست دادن علاقه به فعالیت هایی که قبلاً از آن ها لذت می بردید .
  • عصبانیت و خشم غیرقابل کنترل .
  • افسردگی مزمن
  • ایده خودکشی (افکار) و تلاش برای خودکشی
  • اضطراب یا نگرانی بیش از حد که توانایی شما در انجام فعالیت های روزمره را مختل می کند .

مراحل عاطفی جدایی چیست ؟

جدایی اندوه بسیار زیادی دارد ، مانند مرگ.  وقتی غم و اندوه جدایی را تجربه می کنید ، به عنوان بخشی از روند عزاداری ، مراحل مختلفی را طی می کنید . جدایی از الگوی مشابهی پیروی می کند ، اگرچه مراحل منحصر به فرد خود را دارد.

هدف از مشاوره پس از جدایی ، کمک به شما در گذر از مراحل عاطفی جدایی است . همچنین به شما کمک می کند تا درک کنید که آنچه احساس می کنید طبیعی و واقعی است .

مراحل جدایی عاطفی 

بزرگترین هدف روانشناسی بعد از جدایی ، طی کردن مراحل جدایی عاطفی به روشی درست و سالم است . مراحل جدایی عاطفی شامل :

  • انکار 

در طول مرحله انکار ، شما به احتمال زیاد سعی خواهید کرد که زندگی خود را به صورت عادی ادامه دهید . شما همچنین ممکن است ” سعی کنید ” این واقعیت را که جدا شده اید ، نادیده بگیرید.

مردم در انکار معمولاً از تصدیق آنچه اتفاق می افتد خودداری می کنند . آن ها “تلاش می کنند” برای نادیده گرفتن اوضاع ، به عنوان روشی برای مقابله با شوک و بی حسی خود ، تلاش کنند . اولین کمکی که روانشناسی بعد از جدایی به شما می کند ، قبول کردن این حقیقت است که شما جدا شده اید .

  • درد و عدم اطمینان 

مرحله بعدی جدایی عاطفی ، درد و عدم اطمینان است . هرچه انکار از بین می رود و واقعیت روشن تر می شود ، درد و غم  بیشتری احساس می شود . در این مرحله ، شما برای از دست دادن ازدواج خود عزادار خواهید شد . این درد به ویژه اگر شما کسی نبودید که جدایی را بخواهید یا آغاز کرده باشید ، بیشتر است.

در صورت بروز این موارد ، بیش از حد احساس صدمه و ضعف خواهید کرد . علاوه بر این ، عدم اطمینان از آنچه در پیش رو است ، می تواند باعث اضطراب و افسردگی شود . مشاوره پس از جدایی ، می تواند کمک کند تا با آسیب و اندوه کمتری از مرحله درد و عدم اطمینان عبور کنید .

  • خشم 

در این مرحله ، شما می خواهید کسی مقصر باشد . عصبانیتی که احساس می کنید ممکن است نه فقط به همسر سابق شما ، بلکه به خودتان ، سایر اعضای خانواده ، دوستان ، همکاران ، غریبه ها و حتی فرزندانتان منتهی شود . در حالی که هیچ کس مقصر پایان ازدواج نیست ، این طبیعی است که احساس کنید نیاز به کسی دارید که مقصر ضرر و زیان شما باشد .

“سرزنش” بخشی طبیعی از روند جدایی است . عصبانیت تنها وقتی به مشکل تبدیل می شود که نتوانید آن را کنترل کنید . خشم می تواند منجر به گرفتن تصمیمات اشتباه شود . حضور مشاوره پس از جدایی ، برای فکر کردن منطقی و تخلیه خشم به شکلی سالم ، ضروری است .

  • معامله 

در طول مرحله چانه زنی ، شما احتمالاً می خواهید اشتباهات گذشته را ” تصحیح ” کنید . این تلاش شما برای برگرداندن آنچه قبلاً بوده اید ، است. این مرحله شامل پشیمانی و تمایل به تغییر نحوه “رفتار” شما است ، بنابراین به دنبال شانس دیگری هستید و امید دارید که می توانید اشتباهات خود را با دوباره ارتباط گرفتن با شریک سابق خود ، جبران کنید . چانه زنی ، روش دیگری برای مقابله با درد عاطفی جدایی است .

  • احساس گناه 

مرحله گناه هنگامی اتفاق می افتد که خود را مقصر جدایی می دانید . در طی این مرحله ، به احتمال فراوان همه اشتباهاتی را که در طول ازدواج انجام داده اید ، به یاد خواهید آورد . آرزو می کنید که آن اشتباهات را انجام نمی دادید . علاوه بر این ، ممکن است اعتقاد داشته باشید که به اندازه کافی تلاش نکرده اید تا ازدواج خود را نجات دهید.

بعد از جدایی این افکار بی فایده است . ضمن آن که در بسیاری از مواقع ، واقعی نیستند . شما به کمک مشاوره پس از جدایی نیاز دارید تا بتوانید منطقی و واقعی فکر کنید .

  • افسردگی 

مرحله بعدی افسردگی است . حقیقت این است که ، افسرده شدن یک پیشرفت طبیعی است . در طی این مرحله ، ممکن است احساس بی اشتهایی یا بی خوابی کنید . انگیزه خود را از دست دهید یا ممکن است احساس خستگی کنید، همچنین ممکن است نسبت به رفتار دیگران بسیار تحریک پذیر شوید . مراجعه به مشاوره پس از جدایی ، کمک می کند تا افسردگی پس از جدایی را درمان کنید . در غیر این صورت افسردگی می تواند تشدید یابد و امور روزمره زندگی شما را مختل کند .

  • پذیرش – پذیرفته شدن 

در این مرحله آخر جدایی ، شما می آموزید که اتفاق افتاده را بپذیرید و با این واقعیت که ازدواج شما به پایان رسیده است ، کنار بیایید . شما هنوز هم ممکن است احساس غم و اندوه کنید و برای از دست دادن سوگوار باشید ، اما در این مرحله ، با آنچه اتفاق افتاده است ، بیشتر صلح خواهید کرد.

سرانجام ، شما آماده خواهید بود تا با زندگی حرکت کنید . شروع یک زندگی جدید می تواند باعث ترس و وحشت شود ، اما به محض رسیدن به این مرحله ، ابزار ، قدرت و مقاومت را برای بازیابی زندگی خود دارید .

چگونه مشاوره پس از جدایی می تواند به من کمک کند؟

روش های زیادی برای مشاوره پس از جدایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند..

مشاور جدایی می تواند به روش های زیر به شما کمک کند :

  • بهتر سپری کردن مراحل جدایی .
  • مهارت های مقابله ای لازم برای مقابله با درد عاطفی جدایی را به شما یاد می دهد .
  • زمینه گفتمان را برای مشاوره و پشتیبانی برای کل خانواده فراهم کنید .
  • به شما در درک دلیل عدم موفقیت رابطه و جلوگیری از مشکلات روابط آینده کمک می کند .

مشاوره پس از جدایی

انواع مختلف رویکردهای مشاوره پس از جدایی 

از روش های درمانی متعددی می توان در جلسات روانشناسی بعد از جدایی نیز استفاده نمود..لذا در ادامه به برخی از متداول ترین روش های درمانی در جلسات روانشناسی بعد از جدایی اشاره می نماییم:

  • درمان شناختی-رفتاری (CBT)

متداول ترین روش مشاوره پس از جدایی ، درمان شناختی-رفتاری (CBT) است. درمان شناختی-رفتاری ،  درمان شناختی را با رفتار درمانی با هدف کمک به شما در درک چگونگی تأثیر افکار و عقایدتان بر عملکرد و روحیه شما ترکیب می کند .

به عبارت دیگر..

در طول درمان شناختی-رفتاری ، به شما آموزش داده می شود که چگونه الگوها و رفتارهای  منفی و ناسالم خود را بشناسید – بنابراین می توانید آن ها را تغییر دهید . اعتقاد این است که وقتی شما از نحوه تأثیر افکار مخرب خود بر جنبه های مختلف زندگی خود آگاه می شوید ، می توانید آن ها را به چالش بکشید و آن ها را تغییر دهید تا یک واقعیت واقعی تر از اوضاع به وجود بیاید .

روش های درمانی جایگزین

به عنوان مکمل CBT ، روش های درمانی جایگزین می توانند برای تسکین غم و رفع درد جدایی به روشی سالم تر استفاده شوند.

برخی از روش های درمانی جایگزین عبارتند از :

  • حرکت درمانی – یعنی یوگا
  • هنر درمانی
  • ذهن آگاهی و مراقبه
  • نفس عمیق
  • موزیک درمانی

برای کمک به خودم چه کاری می توانم انجام دهم؟

علاوه بر جلسات مشاوره پس از جدایی و حتی روانشناسی طلاق عاطفی ، کارهایی وجود دارد که می توانید برای کمک به خود و محافظت از بهزیستی خود انجام دهید . ممکن است این پیشنهادات تا زمانی که نتوانید روند اندوه را به اتمام برسانید و یا به دنبال کمک حرفه ای باشید ، ناامیدی و اضطراب شما را کاهش دهد . توجه: اگر والدین هستید ، به یاد داشته باشید که با مراقبت از خود برای حمایت از فرزندانتان ضروری است .

راه هایی که می توانید قبل از جدایی ، حین و بعد از جدایی به خودتان کمک کنید شامل موارد زیر است :

  • ورزش منظم – یعنی سریع قدم زدن و پیاده روی یا رفتن به یک سالن ورزشی .
  • به طور مرتب غذا بخورید و غذاهای مغذی را انتخاب کنید .
  • حداقل هشت ساعت در شب بخوابید .
  • وقت خود را با دوستان و خانواده سپری کنید ، که نسبت به شما احساس مثبت و پشتیبانی دارند .
  • فعالیت هایی که برای شما سرگرم کننده و آرامش بخش هستند را انجام دهید . مانند خواندن ، بافندگی ، نقاشی و یا آشپزی

چگونه می توانم یک مشاور خوب جدایی پیدا کنم؟

مشاورانی را جستجو کنید که در مشاوره پس از جدایی تخصص دارند . اطمینان حاصل کنید که با مشاور احساس راحتی می کنید . جدایی از طریق احساسات تخلیه می شود ، بنابراین مهم است که شخصی را پیدا کنید که بتوانید در طول جلسات به او اعتماد کنید و با او صحبت کنید .

به یاد داشته باشید، روانشناسی بعد از جدایی ، برای پشتیبانی شما وجود دارد ، بنابراین شخصی را پیدا کنید که “مناسب” شما باشد.

برای مشاوره بعد از جدایی ، همچنین می توانید از مشاوره های آنلاین کمک بگیرید و یک متخصص مشاوره پس از جدایی را انتخاب کنید. اگر صاحب فرزند هستید ، نگرانی های خود را در مورد تربیت کودکانتان و تاثیرات جدایی بر روند زندگی آن ها را با مشاور در میان بگذارید.

ممکن است که مشاور یا درمانگر شما ، تشخیص دهد که شما به مشاور خانوادگی نیاز دارید . یا در موارد جدی تر کودک شما نیاز به مشاور متخصص در زمینه کودکان دارد تا با افسردگی یا اختلالات پس از جدایی والدین ، کنار بیاید . سلامت روان شما و فرزندان شما پس از جدایی ، مهم ترین چیزی است که باید برای آن تلاش کنید .

می توان جهت بهره مندی از جلسات روانشناسی بعد از جدایی به صورت کاملا تخصصی نیز با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود..

مشاوره پس از جدایی به صورت آنلاین انجام می گیرد؟

بله کلینیک روانشناسی روان آرام نیز در صورت نیاز علاوه بر جلسات حضوری نیز به صورت آنلاین هم جلسات روانشناسی بعد از طلاق را برگزار می نماید..تنها کافیست با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود.

چرا باید از جلسات مشاوره روانشناسی بعد از طلاق و جدایی بهره مند گشت؟

هر یک از افراد ممکن است پس از جدایی نیز احساسات مخرب روحی و جسمانی متعددی را تجربه نمایند که بر سبک زندگی ایشان تاثیر گذار باشد..برخی سعی به انکار این واقعه نموده و تمامی تاثیرات و احساسات مخرب خویش را سرکوب می نمایند که سب می گردد مشکلات روحی روانی و جسمانی نیز بر ایشان ایجاد گردد..افراد می توانند نسبت به این جدایی واکنش های متعددی از خویش نشان دهند که در طی زمان تاثیرات نامطلوبی نیز بر عواطف، جسم و سبک زندگی ایشان حاکم گردد و ..
به همین سبب جلسات مشاوره پس از طلاق سبب می گردد زن و مرد با درک و پذیرش نسبت به این مسئله و با کنترل بیشتر بر احساسات خود نیز به زندگی خویش ادامه داده و سبک زندگی مطلوب خود را پیش گیرند..
لذا این جلسات تاثیرات مطلوب بسیاری دارد که در محتوا به آن ها اشاره گردیده است.

آیا طلاق عاطفی ممکن است سبب جدایی گردد؟

در صورتی که زن و مرد به حل اختلافات خود نپردازند به مرور از یکدیگر دوری کرده و رابطه شان رو به سردی می رود که این نیز تبدیل به طلاق عاطفی می گردد..اگر این مسئله ادامه دار گشته و زن و مرد در طی مدت زمان طولانی از یکدیگر دوری کنند ممکن است طلاق عاطفی به جدایی منجر شده و تاثیرات مخرب بیشتری بر زن و مرد داشته باشد.
پیشنهاد می گردد زن و مرد با حضور در جلسات مشاوره روانشناسی ازدواج نیز با بهره مندی از راهکارهای تخصصی حل مسئله از شدت یافتن اختلافات جلوگیری نمایند تا این اختلافات نیز به طلاق عاطفی منجر نگردد.

4.7/5 - (404 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

2 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
امیررضا بها
3 سال قبل

این کامنت موقت است و پاک می شود

admin
3 سال قبل
پاسخ به  امیررضا بها

پاسخ به کامنت شما

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره