به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره ازدواج با پسر کوچکتر

مشاوره ازدواج با پسر کوچکتر از خود

اهمیت جلسات مشاوره ی ازدواج با پسر کوچکتر از خود

امروزه الگوهای ازدواج بسیار تغییر کرده است یکی از این الگو ها ازدواج با پسر کوچکتر از خود میباشد که در میان برخی دختران و زنان رایج گشته است یکی از سوالاتی که بین دختران و زنان پیش می آید آیا میتوان با پسر کوچکتر از خود ازدواج کرد؟ آیا ازدواج با پسر کوچکتر از خود معایبی دارد یا خیر؟ و از این قبیل سوالات..

به همین سبب قصد داریم در این محتوا در خصوص مشاوره ازدواج با پسر کوچکتر از خود صحبت بکنیم بنابراین همراه ما باشید

ازدواج با پسر کوچکتر از خود درست است یا خیر؟

همانطور که اشاره نمودیم این سوال که ازدواج با پسر کوچکتر از خود درست است یا خیر بین دختران و زنان بسیاری رایج گشته و نیاز است که این ابهام را با پاسخ به این سوال رفع کنیم در پاسخ باید بگوییم که نمیتوان هیچ پاسخ قطعی و علنی را جهت درست بودن ازدواج زن با پسر کوچکتر دانست چرا که هر یک از افراد به سبب این ازدواج ممکن است زندگی موفقی داشته یا برخی ازدواج و زندگی نا موفقی را تجربه کند

زمانی که زن با پسر کوچکتر از خود ازدواج میکند بسیار مهم است که در قبال مرد نقش مادری نداشته باشد چرا که علاوه بر اینکه سن زن در این رابطه بسیار بیشتر دیده میشود پسر ممکن است به سبب رابطه مادر فرزندی با همسر خود دچار شک و تردید شده و از ازدواج با زن پشیمان شود.

بنابر این بسیار مهم است که زن به زیبایی و آراستگی خود اهمیت زیادی بدهد منظور از اهمیت به زیبایی این نیست که زن برای اینکه جوانتر و زیبا تر دیده شود عمل های زیبایی انجام دهد بلکه تنها مهم هست که به آراستگی و شادابی پوست و پوشش خود اهمیت بدهد و در قبال پسر نقش مادری را ایفا نکند همانطور که پیشتر اشاره نمودیم زمانی که زن نقش مادر را برای همسر خود ایفا بکند مرد ممکن است وابستگی عاطفی زیادی به او پیدا کرده و یا از او زده شود چرا که نمیخواهد مادر دوم داشته باشد.

در این ازدواج مهم است که پسر به بلوغ فکری رسیده باشد و بتواند نقش یک پشتیبان را که از میتواند از خانواده خود حمایت زیادی بکند داشته باشد..

بنابراین بسیار مهم هست که با پسر کوچکتری ازدواج نمود که کاملا مستقل بوده و بتواند به امورات زندگی پرداخته و قاطعانه تصمیم گیری کند.

عموما در جلسات مشاوره ی ازدواج با پسر کوچکتر این اصل بسیار مورد تاکید قرار میگیرد که خانواده طرفین باید رضایت کامل داشته باشند چرا که اگر هریک از خانواده ها با ازدواج زن با پسر کوچکتر خود مخالف باشد این ازدواج ممکن است به نتایج مخربی رسیده و دو طرف آسیب ببینند.

در ازدواج با پسر کوچکتر از خود بهتر است که از نظر ظاهری اختلاف سنی که بین زن و مرد وجود دارد دیده نشود چرا که ممکن است زن و مرد در بین عموم در آینده پس از ازدواجشان راحت نبوده و دچار اختلاف و ناراحتی شود چرا که ممکن است پسر به سبب کنایه ها و طعنه های دیگران از ازدواج با زن بزرگتر از خود پشیمان شود و زن از اینکه بقیه همسرش را به عنوان پسر کوچکتر او بدانند پشیمان باشد.

جالب توجه است که از آنجایی که دختران زودتر از پسر ها به بلوغ جنسی میرسند ممکن است در طی زمان زنان زودتر از مردان دچار کاهش میل جنسی شوند بنابراین ممکن است که زن و مرد در زندگی مشترک خود به سبب این مسئله دچار اختلاف شوند چرا که زن نمیتواند به رابطه عاشقانه و رابطه زناشویی با همسر خود به خوبی تن بدهد.

به همین سبب ممکن است درست در همان زمان که زن دوار کاهش میل جنسی شده میل جنسی پسر افزایش یابد و به همین سبب نتوانند نیاز های جنسی یکدیگر را ارضا کنند.

چ بسا از دیگر نکاتی که نیاز است به آن اشاره کنیم این است که زنان عموما پس از بچه دار شدن و زایمان دچار شکستگی میشوند و این میتواند در ظاهر آنان تاثیر داشته باشد و اختلاف سنی بین پسر و زن کاملا مشهود گردد..

مشاوره ازدواج با پسر کوچکتر

علت اصلی ازدواج با پسر کوچکتر از خود چیست؟

عموما اکثر دختران دوست دارند که با پسر بزرگتر از خودشان ازدواج کنند اما اغلب دختران در اصل امروز علاقمند به ازدواج با پسر کوچکتر از خود میباشند

شاید این سوال پیش بیاید که علت اینکه برخی دختران با پسر کوچکتر از خودشان ازدواج میکنند چیست؟ باید بیان داشت دخترانی که در سنین نوجوانی و جوانی شان والدین کنترل گری داشته اند عموما به هنگام انتخاب همسر مردی انتخاب میکنند که از خودشان کوچکتر باشد چرا که مردانی که از خودشان بزرگتر باشند بالغ تر هستند و با منطق بیشتری به امورات زندگی میپردازند.

به همین سبب انتخاب برخی دختران ازدواج با پسر کوچکتر است که بتوانند در کنار یکدیگر هیجانات بسیاری را تجربه کنند.

در جلسات مشاوره ی ازدواج با پسر کوچکتر این اصل مورد بررسی قرار میگیرد که از دلایل ازدواج زنان با پسر کوچکتر این است که زنان دوست دارند در کنار همسرشان علایقشان را دنبال کنند و از سوی همسرشان کنترل نشوند چرا که تصور میکنند چرا که همسرشان از خودشان بزرگتر باشد با منطق بیشتری به مسائل نگاه کرده و بر روی آنان کنترل و مدیریت دارند.
به طور کل از نگاه زن ازدواج با پسر کوچکتر سبب میگردد که احساسات شادیه بیشتری را تجربه نموده و تجربیات جدیدی را به دست آورد.
از مهمترین دلایلی که سبب ازدواج زنان بزرگتر با پسران کوچکتر میشود این است که تصور میکنند که دیگر قرار نیست به همسرشان برای کارها و رفتار هایشان پاسخگو باشند درحالی که با مردی که بزرگتر از آنها بود ازدواج میکردند باید برای تمامی کارها و رفتار هایشان جواب پس میدادند..
بسیار مهم است که پیش از ازدواج با پسر کوچکتر حتما نسبت به او شناخت بیشتری پیدا کرد چرا که اگر زن نتواند از علایق و رفتارها افکار و شخصیت پسر شناخت کافی داشته باشد ممکن است در زندگی مشترک به مشکل خورده و کارشان به جدایی خیانت و …. برسد.
یکی از معایب ازدواج با پسر کوچکتر که در صورت عدم شناخت کافی از یکدیگر اتفاق می‌افتد خشونت خانگی میباشد به همین دلیل توصیه میکنیم که پیش از تأمل درباره ازدواج با پسر کوچکتر حتما از جلسات مشاوره روانشناسی بهره مند گردید چ بسا به دلیل تخصص بسیار بالای مشاورین کلینیک
روانشناسی روان آرام ‌پیشنهاد میکنیم که بانوان پیش از ازدواج با پسر کوچکتر از متخصصین مربوط در حوزه مشاوره ازدواج، مشاوره قبل از ازدواج و …. کمک گرفته و با این متخصصین مشورت کنند.
لذا در ادامه به سایر معایب ازدواج با پسر کوچکتر اشاره می کنیم.

معایب ازدواج با پسر کوچکتر از خود

عموما میدانیم ک ازدواج با پسر کوچکتر ممکن است مزایایی را به همراه داشته باشد اما در اغلب مواقع در جلسات مشاوره ازدواج با پسر کوچکتر زوجین به اختلافاتی خوردند که از معایب این ازدواج محسوب میگردد بنابراین قصد داریم به برخی از این معایب اشاره کنیم.

1.اختلاف بر سر وضعیت مالی و شغلی

زن گاهی اوقات زمانی که زن با پسر کوچکتر ازدواج میکند موقعیت شغلی و مالی بهتری دارد و این امر ممکن است سبب اختلافات بین زن و مرد گردد چرا که اغلب مردان دوست دارند موقعیت مالی و شغلی بهتری از همسر خود داشته باشند تا بتوانند همسر خود و نیاز های او را ساپورت کنند اما زمانی که زن موقعیت بالاتر و بهتری را از همسر خود داشته باشد ممکن است مرد دچار حساسیت زیادی شود.

2.عدم حمایت گری توسط مرد

مردان دوست دارند که حامی همسرشان باشند اما زمانی که سن زن بالاتر از مرد باشد مرد نمیتواند به خوبی نقش حامی را ایفا کند و این برای زندگی مشترکشان ممکن است زنگ خطر باشد.

3.نقش معلم یا والد فرزندی

از آنجا که زن سن بیشتری نسبت به مرد دارد ممکن است در اکثر اوقات نقش مادر یا معلم را برای همسر خود داشته باشد از آن جهت که نصیحت های بیشماری به او کرده و یا تذکرات زیادی به مرد میدهد و این نیز میتواند خاطر مرد را مکدر نموده و سبب بروز اختلاف در زندگی زناشویی شان شود.

4.بچه دار شدن

عموما زنان تا سن خاصی می‌توانند بچه دار شوند و اگر سن شان بالاتر رود ممکن است برای بچه دار شدنشان زنگ خطر به صدا در آید این نیز یکی از مشکلات زن با پسر کوچکتر میباشد چرا که نیاز است زن و مرد زودتر بچه دار شوند تا با مشکل عدم بارداری و بچه دار نشدن مواجه نشوند از سوی دیگر ممکن است زمانی که زن آمادگی لازم برای بچه دار شدن را داشته باشد پسر به سبب کم سن و سال بودن از این امر اجتناب کند چرا که هنوز خود را آماده بچه دار شدن نمی‌بیند.

5.مشکلات جنسی

همانطور که اشاره نمودیم زنان با افزایش سن ممکن است دچار کاهش میل جنسی شوند درحالی ک در همان زمان میل جنسی پسر به اوج برسد و این نیز میتواند بر روی کیفیت رابطه جنسی و البته رابطه عاطفی زن و مرد تاثیر گذار باشد و سبب ناراحتی خاطر زوجین گردد.

مشاوره ازدواج با پسر کوچکتر

از کجا بدانم ازدواج با پسر کوچکتر درست است؟

در جلسات مشاوره ازدواج با پسر کوچکتر به زنان مزایا و معایب این ازدواج بیان می‌شود ولیکن هیچکس حتی مشاور روانشناس نمیتواند تصمیم نهایی و قطعی را برای این زن بگیرد شرایط هریک از افراد با یکدیگر متفاوت است و ایشان با توجه به موقعیت، افکار خواسته ها و نیاز های خودشان به انتخاب همسر میپردازند.
پیشنهاد میکنیم برای اینکه به تصمیم نهایی خود نزدیک تر شوید با مشاور روانشناس مشورت نمایید و با چالش ها و مزایای ازدواج با پسر کوچکتر آشنا شوید..
میتوانید با مشاورین کلینیک روانشناسی روان آرام در تماس باشید..

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله علاوه بر جلسات مشاوره حضوری می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند گردید..تنها کافیست با شماره درج شده تماس حاصل نمود.

چگونه دریابیم ازدواج با پسر کوچکتر خوب است یا خیر؟

توصیه می کنیم با مشاور روانشناس در اینباره صحبت کنید تا بتوانید به صورت منطقی و هیجانی نبودن بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

4.6/5 - (81 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره