به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره ارتباط با همسر

مشاور چگونه با همسرم ارتباط برقرار کنم؟ مشاور ازدواج 12 راه برای بهبود ارتباط با همسر مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

منظور از مشاوره ارتباط با همسر چیست؟

می دانیم که رکن اصلی و اساسی در یک زندگی خوب این است که اعضای خانواده با یکدیگر خوب بوده و رابطه خوبی با یکدیگر داشته باشند..

زمانی که مرد و زن نتوانند ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشند و از کنار هم بودن لذت کافی را ببرند نمی توانند خانواده پر محبت و صمیمی ای را برقرار سازند و این می تواند در آینده بر فرزندانشان هم تاثیر منفی بگذارد..

و یا حتی مشکلات متعددی را ایجاد نماید.

? شاید برخی بگویند:

خب این که کاری ندارد زن و شوهر می توانند در کنار هم به آرامی و خوشی زندگی کنند در عین حال که این حقیقت را نادیده می گیرند که ممکن است در زندگی مشترکشان اتفاقاتی بیفتد که نیاز باشد زوجین درک و فداکاری هایشان را به یکدیگر نشان دهند و با یکدیگر از پس سختی های زندگی بربیایند و این ممکن است برای برخی زوجین سخت باشد..

بنابراین مهم است زوجین با بهره مندی از راهکارهای روانشناسی جلسات مشاوره ازدواج یا زوج درمانی با یکدیگر به خوبی ارتباط برقرار نمایند تا بتوانند در هر شرایطی در کنار یکدیگر به خوبی زندگی کرده و قدر لحظات دو نفره شان را بدانند.

چگونه با همسرم ارتباط برقرار کنم؟

بسیار مهم است که زن و مرد از علایق و سطح توقعاتشان از یکدیگر با خبر باشند و نسبت به ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی یکدیگر شناخت کافی را داشته باشند..

زمانی که زوجین از نوع تفکر و دیدگاه شان نسبت به مسائل زندگی با خبر باشند می توانند نقاط اشتراکشان را تا جای ممکن شناخته و بدین جهت ارتباط نزدیک تری با یکدیگر داشته باشند.

بنابراین اگر پیش از ازدواج در خصوص این مسائل با یکدیگر صحبت نشده بهتر است همین حالا در خصوص علایق و انتظارات، حساسیت ها و..با یکدیگر صحبت شود تا از سوءتفاهم های آینده جلوگیری شود.

لذا همچنین بهره مندی از جلسات مشاوره ارتباط با همسر بسیار می تواند به زوجین کمک کند که نحوه برقراری ارتباط با یکدیگر را به خوبی فرا گرفته و بدانند که در هر موقعیتی چگونه با یکدیگر رفتار کنند.

فرضا در جلسات مشاوره ارتباط با همسر، این رکن مورد توجه قرار می گیرد که به هنگام ناراحتی ها و عصبانیت ها چگونه با یکدیگر برخورد کرده و به چه شکل احساسات و هیجانات خود را به همسر نشان داده و یا مشکل را بدون بروز مشکلات و موضوعات جدید برای بحث، حل نمود.

بنابراین درمی یابیم اگر زوجین به جای طولانی کردن فرایند قهر و دعوا، ساعاتی را برای بهبود رابطه عاطفی شان با یکدیگر وقت بگذارند می توانند میزان احتمال بروز مشکلات بیشتر را کاهش دهند. جهت بهره مندی از راه هایی موثر جهت بهبود روابط عاطفی با همسر بر روی لینک کلیک کنید.

بدین سبب می توان جهت حضور در جلسات مشاوره روانشناسی با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود.

مشاوره ارتباط با همسر

آیا می توان از جلسات مشاوره به صورت آنلاین بهره مند گشت؟

بله زوجین می توانند علاوه بر جلسات حضوری از جلسات مشاوره روانشناسی آنلاین به صورت غیر حضوری و آنلاین کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند گردند تنها کافیست با شماره درج شده تماس حاصل گردد.

مشاوره روانشناسی در حل اختلافات زناشویی موثر است؟

در صورتی که زوجین از راهنمایی های روانشناس به خوبی بهره مند گشته و این آموزه ها را به صورت عملی در زندگی شان پیاده سازند و به یک روانشناس متخصص و مجرب مراجعه نمایند می توانند به نتایج مطلوبی دست یابند.

مشاوره ارتباط با همسر چند جلسه است؟

تعداد جلسات مشاوره ارتباط با همسر بسته به علت مراجعه و تشخیص روانشناس متغیر می باشد.

4.5/5 - (85 امتیاز)

12 راه برای بهبود ارتباط با همسر

اینکه چگونه ارتباط خود را با همسرمان بهتر کنیم بستگی به رفتارها و خواست خودمان در اینباره دارد..فرضا اگر بانویی قصد داشته باشد به طور جد، رابطه عاطفی و جنسی خود را با همسرش بهبود بخشد آموخته ها و راهنمای دکتر روانشناس را به صورت عملی در زندگی مشترکشان پیاده می سازد..

ولیکن اگر این بانو صرفا برای اینکه بگوید پیش روانشناس رفتم و راهنمایی های ایشان را در زندگی اش عملی نکند مسلما خودش نخواسته و به جنبه عملی آموخته هایش اهمیت نداده است..

1.مشکل را با زبان حل کنید نه با دعوا

برخی زوجین تا از یکدیگر ناراحت و عصبی هستند به جای اینکه این ناراحتی و احساس را به یکدیگر بگویند تا مشکل زودتر رفع گردد، با یکدیگر بحث و قهر کرده و به حل منطقی مشکل نمی پردازند و این نیز سبب می گردد به جای اینکه مشکل تماما حل گردد همچنان حل نشده باقی مانده و در ناراحتی های دیگر با شدت بیشتری یادآور شود.

توصیه می گردد جهت بهبود رابطه عاطفی با همسر نیز برای حل مشکلات و ناراحتی ها زمان گذاشت.

2.لحظات خوبی که با هم دارید را ثبت کنید

خوب است که زوجین لحظات خوبی را که در کنار یکدیگر دارند به خوبی ثبت کرده و به هنگام ناراحتی ها و یا لحظات سخت زندگی شان این روزها و لحظات را به یکدیگر یادآور شوند.

3.به احساسات و عواطف هم مثل روز اول توجه کنید

از دیگر راه های بهبود وضعیت عاطفی و ارتباط با همسر نیز این است که زوجین به مرور زمان بیش از پیش به احساسات و عواطف یکدیگر توجه کنند..

این نیز سبب می گردد به شناخت خوبی از یکدیگر رسیده و بتوانند رابطه خوبی با هم داشته باشند  فرضا زمانی که زوجین به نیازهای هم اهمیت می دهند و برای هم وقت می گذارند عشقی که به یکدیگر دارند بیشتر از قبل شده و می توانند در هر حال به یکدیگر توجه کنند.

خوب است که زوجین بدانند مراقبت و محافظت از احساسات یکدیگر مهم ترین مسئولیتی است که در قبال یکدیگر دارند.

4.سکوت کردن همیشه خوب نیست

برخی زوجین زمانی که از همسرشان دلگیر هستند و یا می خواهند حرف خودشان را جلو ببرند با همسرشان حرف نزده و با وی سرد رفتار می کنند، در عین حال بسیار مهم است که زوجین از قهر و سرد بودن با یکدیگر برای حل کردن اختلافات استفاده نکنند..

چون که این کار نه تنها مهر و محبت زوجین به یکدیگر را کاهش می دهد، این احساس را تداعی می سازد که شخص تصور کند تنها زمانی دوست داشته می شود که مطیع و فرمانبردار همسرش باشد!

5.درک و همدلی با یکدیگر را فراموش نکنید

مهم است که زن و شوهر در هر لحظه زندگی شان در کنار یکدیگر بوده و به هم تکیه کنند..خوب است که زوجین گوش شنوای یکدیگر بوده و به درد و دل ها، ناگفته ها و..یکدیگر گوش دهند، اگر نیاز بود سکوت کرده و تنها یکدیگر را در آغوش بگیرند و..

به طور کل مهم است زن و مرد یکدیگر را به خوبی درک کرده و سعی کنند حتی با حضورشان احساس خوبی را در همسرشان در شرایط سخت و یا حتی لحظات خوش نیز تداعی سازند.

6.روی نقطه ضعف همسرتان دست نگذارید!

متاسفانه یکی از راه های اشتباهی که برخی زوجین به هنگام ناراحتی ها طی می کنند این است که با یکدیگر لج کرده و دست روی نقطه ضعف هم می گذارند..

این نیز به مرور علاوه بر بروز خشم و کینه نسبت به یکدیگر سبب می گردد که زوجین نسبت به یکدیگر سرد شده و از توجه به احساسات و ناراحتی های هم غافل شوند.

بنابراین یکی از رکن های مهم در مشاوره ارتباط با همسر این است که زوجین به هیچ عنوان با یکدیگر لجبازی نکرده و از حساسیت های هم سوءاستفاده نکنند.فرضا اگر زن با همسرش لج کند و بر خلاف میل وی رفتار کند سبب می گردد مرد به مرور تصور کند که همسرش ثبات و کنترل هیجانات خود را نداشته و نمی تواند به هنگام ناراحتی ها منطقی رفتار کند!

مشاوره ارتباط با همسر

7.منبع اصلی مشکل را پیدا کنید

یکی از دلایلی که سبب می گردد زوجین نتوانند رابطه خوبی با یکدیگر داشته باشند این است که بر سر هر دلیل کوچک و بزرگی با یکدیگر بحث می کنند اما در انتها نمی دانند دلیل اصلی بحث ها و ناراحتی هایشان چیست..

بنابراین توصیه می گردد زوجین به این مسئله توجه کنند و به سبب هر مساله کوچک و بی اهمیتی لحظات خوبی که با هم دارند را خراب نکرده و بیشتر از بودن در کنار هم لذت ببرند.

اگر پیدا کردن منبع مشکل برای زوجین سخت و دشوار است تنها کافیست با مشاور روانشناسی مجرب و متخصص صحبت کرد که می توان بدین جهت به مشاورین روان آرام اطمینان نمود.

8.دوست و رفیق همسرتان باشید

خوب است زوجین برای افزایش ارتباط عاطفی و جنسی شان با یکدیگر دوست و رفیق باشند، با یکدیگر تفریح کرده و به طور کل برای هم وقت بگذارند..نیازها و احساساتشان را به یکدیگر گفته، با یکدیگر شوخی کرده و با بازی و سرگرمی در کنار یکدیگر از لحظات شان لذت ببرند.

9.به حقوق یکدیگر احترام بگذارید

هر زن و مرد در زندگی مشترکشان به طور انحصاری هم دارای حقوق فردی هستند بدین معنی که خوب است زن و مرد اگر گاهی نیاز به تنهایی دارند، اگر نیاز دارند گاهی اوقات با دوستانشان وقت بگذارند و..به یکدیگر احترام بگذارند ولیکن این نیازها باید در حد تعادل بوده و کنترل شود و نیز به زندگی زناشویی لطمه وارد نکند.

10.از عشق ورزیدن نهراسید

زمانی که زن و مرد صادقانه به یکدیگر عشق بورزند و از محبت کردن به هم خجالت نکشند می توانند ارتباط قوی تری با هم داشته باشند..فرضا یکدیگر را در آغوش گرفته و با بوسیدن و بیان جملات عاشقانه عشق خود نسبت به یکدیگر را یادآور شوند.

11.دلبسته هم باشید، نه وابسته

وابستگی یعنی من باید همیشه در کنار همسرم بوده و همسرم نباید لحظه ای من را بی خبر از خود بگذارد اما دلبستگی یعنی من همسرم را دوست دارم اما او هم انسان است و نباید مدام او را محدود سازم.

برخی زوجین به سبب وابستگی زیادی که به یکدیگر دارند به روان هم آسیب زده و بیشتر خود را از یکدیگر دور می سازند.

12.از مشاور روانشناس کمک بگیرید

یکی از بهترین کارهایی که زوجین می توانند جهت قوی تر کردن ارتباطشان با یکدیگر انجام دهند حضور در جلسات مشاوره می باشد..

مشاور با شنیدن تمامی حرف ها از جانب زن و مرد به ایشان کمک می کند که رابطه شان را بهتر از قبل کرده و میزان اختلافاتشان کاهش یابد و در صورت بروز اختلاف به خوبی به حل آن بپردازند.

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره ارتباط با همسر

جلسات مشاوره ارتباط با همسر در کلینیک روان آرام

زوجین می توانند جهت بهبود رابطه عاطفی شان با یکدیگر از جلسات مشاوره روانشناسی کلینیک روان آرام بهره مند گردند که بدین جهت تنها کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

جلسات مشاوره روانشناسی روان آرام هم به صورت حضوری و هم در صورت امکان به صورت مجازی و آنلاین اجرا می شوند که زوجین می توانند از هر یک از این جلسات با توجه به شرایط شان بهره مند گردند.

مشاوره ارتباط با همسر

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره