به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

روانشناس اعصاب و روان

مشاور روانشناس اعصاب و روان کیست؟ مشاور ازدواج مراجعه نزد روانشناس اعصاب و روان مرکز مشاوره اعتماد به روانشناس اعصاب و روان سرویس ها سوالات مرتبط با روانشناس اعصاب و روان

نقش متخصص روانشناس اعصاب و روان در عصر امروز

متخصص روانشناس اعصاب و روان که به وی روانپزشک می گویند به صورت تخصصی به تشخیص و پیشگیری و نیز درمان اختلالاتی می پردازد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

این اختلالات می توانند در هر زمینه روانی یا عاطفی و.. باشند لذا با وجود مشکلات عصبی شناختی در بیشتر افراد نقش متخصص روانشناس اعصاب و روان امروزه بسیار رونق یافته و با نبود وی و تخصص اش زندگی برای بسیاری از مبتلایان به اختلالات مشکل آفرین و سخت خواهد بود.

بنابراین به اهمیت نقش متخصص روانشناس اعصاب و روان پی می بریم اما شاید سوال شود وظایف روانپزشک چیست و چه کارهایی انجام می دهد؟برای دریافت پاسخ نیز لازم است ادامه مطالب مطالعه شود.

روانشناس اعصاب و روان کیست؟

روانشناس اعصاب و روان(روانپزشک)فردی متخصص در زمینه درمان اختلالات روانی است که مدرک روان پزشکی داشته و به درمان بیماری های مربوط به اعصاب و روان نیز می پردازد.از آنجا که روانشناس اعصاب و روان مدرک روان پزشکی دارد به سبب این مدرک می تواند به مراجعین نیز در صورت نیاز دارو تجویز کند..

لذا برخی از مراجعین که بر فرض اسکیزوفرنی دارند باید تحت درمان دارویی هم قرار گیرند و از سوی روانشناس تحت نظر درمان روانی و دارویی باشد.

بر فرض گاهی افراد از حضور در برخی مکان ها مثل حضور در فضاهای بسته و برخی حیوانات و اشیاء با شدت زیادی می ترسند که در اغلب موارد با تشخیص فوبیای خاص از سوی روانپزشک،مراجع درمان را برای پیشگیری از شدیدتر نشدن این ترس و فوبی شروع می کنند.

این افراد نیز نیاز است که در ابتدا با روانشناس صحبت کرده و روانشناس در صورتی که صلاح بداند وی نیاز به درمان دارویی برای برطرف ساختن یا کم کردن میزان ترسش دارد او را به روانشناس اعصاب و روان ارجاع می دهد تا مشکل به مرور برطرف شود.

بنابراین بهتر است روانشناس و روانپزشک را یکی ندانست لذا روانشناس مدرک روان پزشکی نداشته و نمی تواند دارویی برای مراجعین تجویز کند.

روانشناس اعصاب و روان

بهترین روانشناس اعصاب و روان در تهران

اغلب افراد برای درمان برخی از مشکلاتشان اعم از اضطراب یا وسواس بیش از حد،افسردگی و نیز وابستگی بیش از حد و ..به دنبال روانشناس اعصاب و روانی معتبر و متخصص در این امر هستند لذا می خواهند با تمام وجودشان آرامش و نتیجه مطلوب جلسات درمانی را لمس کنند.

افرادی که به برخی مشکلاتی که ذکر کردیم و بسیاری مشکلات دیگر  مبتلا هستند و خودشان طلب روانپزشکی مجرب و کاربلد را ی کنند نسبت به این مشکل در درونشان بینش داشته و آگاهی دارند و با کمک های متخصصین روانشناس اعصاب و روان در کلینیک روان آرام می توانند به خوبی به نتایج مطلوبی دست یابند.

افرادی دیگر هم به این مشکلات بینش نداشته و به اصرار خانواده و..یا به دلیل ناراحتی دیگر از رفتارهای وی به کلینیک آمده ولیکن مشکلی را در خود نمی بینند لذا در هر صورت متخصصین مجرب و کاربلد کلینیک روان آرام به سبب حرفه ای و توانمند بودن در این زمینه به ارزیابی و تشخیص می پردازند.

مراجعه به کلینیک روانشناسی برای بهبود وضعیت فعلی نه تنها ایراد نداشته بلکه در بهتر شدن تمام جنبه های زندگی اللخصوص حال درونی افراد بسیار موثر واقع می گردد.

وظایف روانشناس اعصاب و روان در کلینیک روان شناسی روان آرام

متخصص روانشناس اعصاب و روان به سبب 6 سال درس خواندن و آموزش دیدن زمانی که به طور رسمی به روانپزشکی بپردازد موظف به انجام دقیق اصول و نکات مهم در خصوص درمان و مراجعه مراجع می گردد و وظایفش را اجرایی می کند.

در این بخش به برخی اختلالات قابل درمان توسط روانشناس اشاره کرده و در انتها به موارد بیشتری می پردازیم.

برخی وظایف روانشناس اعصاب و روان

روانشناس اعصاب و روان

نحوه تشخیص اختلالات روانی توسط متخصصین روانشناس اعصاب و روان در کلینیک روان آرام

از آنجا که اغلب اکثر افرادی که نزد روانپزشک مراجعه می کنند از سوی روانشناسی به وی ارجاع داده شده است روانپزشک نیازمند بررسی سوابق بیمار می شود که روانشناس با کدهایی این سوابق را در پرونده مراجع درج نموده است.

لذا روانپزشک پیش از بررسی اختلالات روانی مراجع با خواندن سابقه بیماری وی به شناختی کلی دست می یابد.با وی مصاحبه کرده و در صورت الزام با خانواده اش هم صحبتی می کند.

لذا اکثر مواقع روانشناس اعصاب و روان نیز از مراجعین خود برای بهتر پیش رفتن نحوه تشخیص گذاری مشکل،از وی تست می گیرد که به برخی از این تست ها در ادامه اشاره می کنیم.

یعنی بر فرض برای تشخیص گذاری اختلال افسردگی اساسی باید حداقل پنج ملاک به مدت 2 هفته در مراجع وجود داشته باشد تا این اختلال یکی از ملاک های تشخیصی پس از بررسی های دیگر نیز تشخیص داده شود.

روانشناس اعصاب و روان

 نحوه بررسی وضعیت مراجع از لحاظ روانی در کلینیک روان آرام

بررسی و ارزیابی وضعیت روانی مراجع نیازمند دقت و بررسی می باشد که روانشناس اعصاب و روان هرچه که باید اعم از خلق و خو،افکار و امیال و رفتار و..مراجع را طور کامل بررسی می کند.

در ادامه همانطور که پیش تر گفتیم با در نظر داشتن ملاک های تشخیصی(DSM5)روانشناس در پی مدت زمان و شدت وجود مشکل در فرد تشخیص نهایی را بدون عجله و با در نظر داشتن تمامی جوانب تایید می کند.

برخی تست های تاثیرگذار بر تشخیص اختلالات روانی

  1. تست مرتبط با اختلالات شخصیت اعم از تست شخصیت NEO و آزمون MMPI که هر دو دارای فرم های کوتاه یا بلند هستند و بنا بر صلاح دیدِ روانپزشک یا از فرم کوتاه یا بلند برای تست استفاده می گردد.
  2. تست مرتبط با اختلالات اضطراب اعم از پرسشنامه اضطراب بک
  3. تست مرتبط با افسردگی اعم از مقیاس ناامیدی بک
  4. تست مرتبط با ارزیابی و هنجاریابی وضعیت ادراکی _ حرکتی کودکان با نام آزمون بندرگشتالت
  5. و بی شمار انواع تست دیگر

برخی مشکلات روان شناختی دیگر که توسط روانشناس اعصاب و روان درمان می شوند

روانشناس اعصاب و روان چه مدرکی دارد؟

روانشناس اعصاب و روان مدرک دکتری تخصصی روان پزشکی داشته که با داروها آشنایی داشته و می توان از نسخه دارو نویسی در طول درمان خود و در صورت نیاز استفاده کند.

روانشناس اعصاب و روان چه عملکردی در قبال بهبود وضعیت فرد دارد؟

روانشناس اعصاب و روان به ارزیابی و بررسی شرایط ذهنی و جسمی مراجع پرداخته و با انجام تست های گوناگون از مراجع جویای تشخیص علل مشکلات او می شود.در صورت نیاز به مراجع دارو داده و با متخصصان دیگری هم برای بهبودی فرد تلاش می کند.از مراجع و اطرافیان نزدیکش مصاحبه گرفته و سوابق خانوادگی وی را از نظر وجود مشکلی مشابه یا غیرمشابه بررسی می کند.همچنین سعی می دارد پس از تشخیص مشکل،مراجع را به سوی پذیرش مشکل و کنار آمدن با او سوق دهد تا پس از این پذیرش درمان مشکل از جانب روانشناس اعصاب و روان و مراجع نیز آسان تر گردد.

معیارهای ضروری برای مراجعه به روانشناس اعصاب و روان چیست؟

مهم ترین نشانه ها نیز افکار خودکشی و اقدام به آن.خودآزاری.تنش و حمله به دیگران.اضطراب زیاد.افسردگی و گوشه گیری.خشم و پرخاشگری.افکار منفی مخرب و مداوم.پرخوری عصبی یا بی میلی.بی خوابی یا افزایش خواب.توهم و هذیان.عدم یا کاهش تمرکز.مصرف بیش از حد الکل و مواد مخدر.وسواس فکری و عملی.بی انگیزگی و انرژی نداشتن.خودبزرگ بینی زیاد.اعتیاد به قمار.تحریک جنسی بیش از حد یا عدم میل جنسی و..

4.6/5 - (109 امتیاز)

آیا نیازمند مراجعه به روانشناس اعصاب و روان هستم؟

در صورتی که افراد از مشکلاتی رنج ببرند که علاوه بر خود سبب رنجش اطرافیان هم گردد بهتر است به روانشناس اعصاب و روان مراجعه کرد زیرا با اهمیت ندادن به این مشکلات و سرکوب کردنشان،احتمال پدید آمدن مشکلات جدی تری نیز وجود دارد که با این وجود شرایط برای فرد بیش از هرکسی آزاردهنده و غیرقابل تحمل خواهد شد.

زمانی که فرد با کوچکترین اتفاقی عصبی شده،فریاد بزند و  واکنشی نامناسب را ارائه دهد یا زمانی که به سبب یک اتفاق جزئی پریشان حال شده و تمام روز خود را با اتفاقی بسیار کم اهمیت از دست می دهد و گوشه گیری می کند و..

همگی نیازمند بررسی و ارزیابی هستند تا روند زندگی با کاهش دادن این مشکلات و برطرف نمودن آن ها بسیار مطلوب تر واقع گردد.

روانشناس اعصاب و روان با ارزیابی مسائل روانشناختی مراجع و در نظر داشتن تمامی موارد لازم از صحبت های مراجع در اتاق درمان سعی می دارد در بهبود مراجع به خوبی و به گونه ای موثر عمل کند.

لذا دلایل مهمی که می توان برای مراجعه به روانشناس اعصاب و روان به اهمیت شان پی برد از قبیل معیارهای ذیل هستند:

روانشناس اعصاب و روان

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

روانشناس اعصاب و روان

وقتی افراد در زندگی نیازمند برطرف نمودن برخی از مشکلات خود هستند اما نمی دانند باید چگونه آن را حل کنند که بتوانند به زندگی عادی خود برگشته و به راحتی و آرامش زندگی کنند اما نمی توانند نیاز است که قدم برداشته و به روانشناس اعصاب و روان که معتبر و کاربلد باشد اعتماد نمود.

انسان در زندگی خویش نمی تواند به تنهایی از پسِ همه مشکلات برآید و تفاوت های بین این افراد است که سبب شده افراد دلسوزی به سبب کمک به دیگر افراد به سمت درمان مشکلاتشان بیایند لذا یک روانشناس اعصاب و روان توانمند می داند چگونه وظایفش را به خوبی ایفا کند و به فرد برای ساختن یک زندگی بهتر کمک کند.

بنابراین نقش یک روانشناس اعصاب و روان معتبر که در سختی های مسیر خودیابی و خود دوستی در کنار آدمی باشد و به او بیاموزد که با چه رفتارهایی خشم یا ناراحتی و وسواس و دیگر مشکلات خود را به مرور رفع کند بسیار در زندگی انسان ها حائز اهمیت است.

متخصصین روانشناس اعصاب و روانِ کلینیک روان آرام در تهران با توانمندی بسیار در تمام این مسیر همراه مراجعین خود هستند و به ایشان در رسیدن به آرامش و حال درونی خوب کمک می کنند.

لذا افراد می توانند برای تعیین وقت مراجعه با کلینیک روان آرام برای نجات زندگی خود و احساساتشان،تماس بگیرند و به برترین روانشناسان اعصاب و روانِ کلینیک اعتماد کنند.

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره