به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
روانشناسی ترک سیگار

روانشناسی ترک سیگار

مشاوره روانشناسی ترک سیگار

طبیعتا برخی افرادی که به استعمال دخانیات و سیگار کشیدن اعتیاد پیدا کرده اند نیز قصد دارند به ترک سیگار و این عادت مخرب بپردازند ولیکن نمی دانند چگونه باید در این مسیر محکم بوده و اراده خود را حفظ نمایند.

مسلما زمانی که افراد عادت سیگار کشیدن را ترک می کنند می توانند احساس آرامش بیشتری داشته و به نوعی احساس سبکی کنند زیرا می توانند به مرور با ریه های سالم تر نفس بکشند.

در جلسات مشاوره روانشناسی ترک سیگار می توان به خوبی با کمک روانشناس اراده لازم برای ترک سیگار را افزایش داده و با همکاری های لازم با روانشناس در ترک کردن سیگار خود موفق شوند.

روانشناسی ترک سیگار

چرا ترک سیگار مهم است؟

شاید این سوال پیش آید که چرا باید عادت سیگار کشیدن را ترک نمود؟ از آنجایی که ترک سیگار می تواند مزایای بسیاری داشته باشد قصد داریم در این بخش به برخی از مزایای ترک سیگار اشاره کنیم که عبارتند از:

  • میزان فشار خون افراد، به حد طبیعی می رسد
  • میزان احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی و..کاهش می یابد
  • بهبود تنفس
  • احتمال ابتلا به بیماری های سرطانی یا شریانی کاهش می یابد
  • پوست سالم تر می شود
  • کیفیت زندگی بالاتر می رود فرضا می توان زمان بیشتری را در کنار خانواده بود و با یکدیگر به خوبی ارتباط برقرار نمود.
  • و..

به طور کل ترک عادت سیگار می تواند تاثیرات مثبت بسیاری برای افراد داشته باشد که این نیز می تواند با بهره مندی از جلسات مشاوره روانشناسی ترک سیگار به خوبی طی شده و افراد به مرور می توانند به خوبی زندگی سالم را جایگزین زندگی همراه با عادات مخرب نمایند.

حائز اهمیت است که مراجعه به بهترین روانشناس برای ترک سیگار در این امر بسیار مهم می باشد زیرا هر چه میزان تخصص و مهارت روانشناس بیشتر باشد می تواند با اصول روانشناسی کاملا حرفه ای سبب گردد مراجعین عادت مخرب سیگار کشیدن را ترک نمایند.

روانشناسی ترک سیگار

راهکارهای روانشناسی ترک سیگار

بهترین روش ها برای ترک سیگار چیست؟ چگونه می توان زندگی سالم تری را شروع نمود و سلامتی خود را افزایش داد؟..در این بخش به برخی از موثرترین روش های روانشناسی برای ترک سیگار اشاره نموده ایم..

1.خواب کافی

میزان خواب تاثیر مستقیمی بر روی انرژی افراد دارد. این نیز مهم است که توجه کنید میزان ساعات مناسب خواب برای هر یک از افراد با توجه به عوامل متعددی متغیر می باشد فرضا برخی به 8 ساعت خواب در طول شبانه روز نیاز دارند تا بتوانند انرژی خوبی در روز داشته باشند و برخی تنها 5 الی 6 ساعت خواب را برای خود کافی می دانند.

به همین سبب نیاز است که افراد با توجه به نیاز بدن خود بسنجند که تا چه میزان خواب می تواند سبب حفظ انرژی شان گردد.

ممکن است برخی افرادی که قصد ترک سیگار را دارند نتوانند به خوبی به خواب بروند، به همین سبب توصیه می کنیم پیش از خواب، این افراد فعالیت فیزیکی داشته باشند فرضا پیاده روی می توانند تا حدودی سبب خستگی شده و به بهتر به خواب رفتن کمک کند.

2.یادآوری تصمیم

مهم است که افراد در طول روز به خود یادآوری کنند که چرا می خواهند سیگار را ترک کنند تا بدین سبب بتوانند با قوای بیشتری این مسیر را طی کنند..طبیعتا ترک عادت بسیار سخت و دشوار است اما اراده آدمی همیشه قوی تر از موانع و سختی ها بوده و این نیز می تواند سبب گردد ترک سیگار راحت تر انجام گیرد.

می توان دفترچه ای را برای این امر انتخاب نموده و هر شب هدف خود از ترک سیگار را در آن نوشت و روز به روز با تلاش بر ترک سیگار به هدف نزدیک تر شد..این را فراموش نکنید که تلاش های شما مساوی با نتیجه بخش بودن ترک سیگار بوده و با ادامه دادن تلاش هایتان می توانید این موفقیت را جشن بگیرید.

طبیعتا ترک سیگار در ازای یک عمر سلامتی، ارزش تلاش کردن را دارد بنابراین نباید تسلیم شد..

3.عدم سرزنش خود

یکی از مسائل مهم در جلسات مشاوره روانشناسی ترک سیگار نیز این است که افراد نباید در این مسیر از خود نا امید شده و خود را به هر دلیلی سرزنش کنند..افراد باید در این مسیر از تلاش های خود برای ترک سیگار لذت برده و از خود بابت اراده ای که به خرج می دهند تشکر کنند.

4.تغذیه اصولی

طبیعتا در ابتدا که به ترک سیگار پرداخته می شود بدن افراد دچار شوک می شود چرا که تا به امروز افراد عادت به مصرف مواد مضر سیگار بوده اند و حال، با عدم سیگار کشیدن بدن نسبت به این مساله واکنش نشان می دهد.

در اوایل شروع به ترک سیگار احتمال اینکه افراد دچار ناراحتی خاطر از بابت ترک سیگار گردند بسیار می باشد به همین سبب این ناراحتی باعث گردد تغذیه ناسالمی داشته باشند.

در حالیکه افراد باید تلاش کنند تغذیه سالمی داشته و از مصرف مواد غذایی لذیذ به صورت مکرر بپرهیزند.

5.ورزش کردن

از دیگر نکات روانشناسی ترک سیگار توصیه روانشناسان به افراد است که ورزش کردن را آغاز نمایند..نباید این نکته را فراموش نمود که ورزش تاثیر بسیاری بر بهبود خلق و خوی آدمی دارد و این نیز می تواند میزان استرس را در افراد کاهش دهد.

فرضا می توان یوگا را آغاز نموده و یا پیلاتس انجام داد تا افراد بتوانند به هنگام ناراحتی خلق و بدن از بابت ترک سیگار، بتوانند احساس آرامش را در خود ایجاد کرده و استرس و تنش را از خود دور سازند.

6.دقت در انتخاب دوست

بهتر است سعی شود در انتخاب دوستان دقت نموده و با سایر دوستانی که عادت به سیگار کشیدن دارند نیز ارتباط برقرار نکرد.

چرا که ارتباط با این افراد می تواند سبب گردد نتوان به خوبی میل به سیگار را در خود کاهش داد..می توان با دوستانی که تصمیم به ترک سیگار گرفته اند نیز فعالیتی گروهی برای ترک سیگار و انجام کارهای مثبت در طول روز برای افزایش انرژی و کاهش میل به سیگار آغاز نمود.

7.نوشیدن آب

نوشیدن آب می تواند سبب گردد مواد سیمی سیگار به خوبی تصفیه شوند..بنابراین میل به سیگار کشیدن کاهش می یابد..می توان در جلسات مشاوره روانشناسی برای ترک سیگار، با مشورت درمانگر متخصص میزان مصرف آب را به خوبی تعیین و به کاهش میل به سیگار کمک نمود.

8.عجله نداشتن

بسیار مهم است که افراد سریعا به دنبال نتیجه نباشند بلکه نیاز است در این مسیر صبور بوده و امید خود را از دست نداد.

طبیعتا افرادی که تصمیم به ترک عادت سیگار کشیدن دارند دوست دارند در سریع ترین زمان بدون تمایل دوباره به سیگار کشیدن روز خود را آغاز و شب را به سر برسانند..این نیز امکان پذیر است البته زمانی که اراده وجود داشته و هدف از ترک سیگار روشن باشد.

9.مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی ترک سیگار این امکان را فراهم می سازد که آدمی بتواند اراده لازم برای ترک سیگار را در خود قوی تر نموده و برای داشتن سبک زندگی سالم تر و بهتر نیز به خوبی تلاش کنند.

بهره مندی از راهنمایی های تخصصی مشاور روانشناس می تواند در این مسیر به افراد کمک کند تا بتوانند سختی های ترک سیگار را راحت تر پشت سر گذاشته و روز به روز احساس بهتری را تجربه نمایند.

و..

روانشناسی ترک سیگار

روش های درمانی ترک سیگار

مشاورین روانشناس می توانند از روش های تخصصی دیگری برای ترک سیگار کشیدن استفاده کنند که در صورت همکاری های مراجع می توان به نتایج مطلوبی دست یافت.

فرضا برخی درمانگران از دارو درمانی و رفتار درمانی و.. برای ترک سیگار افراد استفاده می کنند.

هر یک از این روش ها زمانی می توانند نتایج مطلوبی به همراه داشته باشند که مراجعین به درمانگری متخصص مراجعه نموده باشند و مراجعین همکاری های لازم را با درمانگر داشته باشند وگرنه صرف حضور در جلسات مشاوره روانشناسی ترک سیگار نمی تواند به تنهایی در فرایند ترک این عادت موثر باشد..

می توان جهت بهره مندی از جلسات مشاوره روانشناسی ترک سیگار و مشاوره فردی با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

آیا می توان از جلسات مشاوره غیر حضوری بهره مند گشت؟

بله علاوه بر جلسات حضوری می توان از جلسات مشاوره آنلاین کلینیک بهره مند گردید که جهت کسب اطلاعات بیشتر می توان تماس حاصل نمود.

جلسات مشاوره تا چه حد بر ترک عادت سیگار تاثیرگذار هستند؟

این جلسات می توانند در افزایش میزان اراده و خوددوستی افراد موثر بوده و سبب گردد ایشان میل کمتری به سیگار کشیدن پیدا کنند و با روش های کاملا اصولی سبک زندگی سالم را آغاز نمایند.

هزینه جلسات مشاوره ازدواچ چقدر است؟

هزینه این جلسات وابسته به تعداد جلسات مشاوره است که تعداد جلسات بستگی به نیاز مراجع برای درمان و تشخیص درمانگر دارد.

4.6/5 - (66 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره