به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
ترک خود ارضایی

ترک خود ارضایی

خود ارضایی بخشی طبیعی از سلامت جنسی است. فعالیتی است که می تواند راهی امن برای کشف نیازهای جنسی و بدن و لذت بردن باشد. با این حال ، اگر خود ارضایی شما را از انجام کارهای روزمره باز می دارد یا در کار یا مسئولیت های شما اختلال ایجاد می کند ، ممکن است وقت آن باشد که سعی کنید راه‌های مختلغ برای ترک خود ارضایی را امتحان کنید. در این مقاله به واقعیت های خود ارضایی، عوارض انجام بیش از حد آن و روش های مناسب برای ترک خود ارضایی اشاره شده است.

راه‌های ترک خود ارضایی

افرادی که در رابطه جنسی با شریک زندگی خود هستند ، خودارضایی می کنند.  افرادی که در یک رابطه نیستند ، خود ارضایی می کنند.  افرادی که زندگی جنسی لذت بخشی ندارند ، نیز خود ارضایی می کنند.  برای اکثر افراد ، خود ارضایی یک فعالیت عادی است. اما در صورت خارج شدن آن از کنترل ، نیاز به اقدام برای ترک خود ارضایی است.

گاهی اوقات خودارضایی می تواند مشکل ساز شود و بهتر است از یک متخصص برای ترک خود ارضایی کمک گرفته شود.  این اتفاق زمانی می افتد که :

  • شما نمی توانید اشتیاق خودارضایی را کنترل کنید.
  • کار ، مدرسه یا عملکردهای اجتماعی را مختل کنید تا بتوانید خودارضایی کنید.

ترک خود ارضایی

چگونه جلوی خودارضایی را بگیریم ؟

یادگیری ترک خود ارضایی یک فرایند است.  شما باید بر خواسته ها و رفتارهایی که ماه ها و احتمالاً سال ها تمرین کرده اید ، غلبه کنید.  این یادگیری می تواند زمان ببرد.  اما ممکن است

مانند هر رفتار دیگری که از کنترل خارج است ، به یک سری مراحل و استراتژی برای ترک خود ارضایی نیاز باشد. این استراتژی ها می توانند رویکردهای زیر را شامل شوند :

 

  • یک درمانگر پیدا کنید.

هنگامی که شما برای ایجاد رابطه سالم تر با خودارضایی و یا قطع کامل آن آماده هستید ، با پزشک خود صحبت کنید. و برای داشتن یک درمانگر اقدام کنید.  پزشک می تواند شما را به یک مشاور ، روانشناس یا روانپزشک متخصص در زمینه سلامت جنسی ارجاع دهد.

این متخصصان آموزش داده شده اند تا به افراد دارای نگرانی های مربوط به سلامتی جنسی مانند شما کمک کنند و می توانند توصیه هایی را ارائه دهند.

 

  • صادق باشید.

خود ارضایی اغلب ننگ دارد.  برخی از آداب و رسوم دینی ، فرهنگی و معنوی ، خود ارضایی را با بی اخلاقی یا گناه مرتبط می کند. خود ارضایی نه بد است و نه غیراخلاقی.  طبیعی و سالم است.  اگر به دلیل خودارضایی احساس گناه یا ناراحتی می کنید ، به پزشک خود بگویید. بسیار مهم است که شما به ریشه احساسات خود برسید تا بتوانید بر آن ها غلبه کنید.

 

  • زمان بگذارید.

مشاوره برای ترک خود ارضایی ، یک مرحله ای نیست.  ویزیت تنها یک قدم به سمت کمک است ، اما شما باید انتظار داشته باشید که یک پزشک معالج را که در زمینه سلامت جنسی تخصص دارد برای چند هفته یا ماه ببینید.

با ادامه ملاقات ها و صحبت کردن ، احساس راحتی بیشتری خواهید کرد.  این به شما کمک می کند تا در مورد احساسات و رفتارهای خود صادقانه تر و آینده نگر باشید.

 

  • برنامه ریزی کنید.

یکی از مراحل ترک خود ارضایی ، نگه داشتن یک برنامه کامل روزانه است که فرصت ها را برای خودارضایی ، کاهش می دهد.  فعالیت هایی پیدا کنید که آرامش بخش ، جذاب یا مهیج باشند.

این می تواند شامل ورزش ، ذهن آگاهی ، یوگا ، کشف یک سرگرمی جدید ، دیدن دوستان برای صرف شام یا کاوش در موزه ها یا نمایشگاه های جدید باشد.  وقتی مشغول کار هستید ، فرصت های خودارضایی را کاهش می دهید.

 

  • مراقب بدن خود باشید.

یک رژیم غذایی سالم و ورزش از بسیاری جهات برای بدن شما مفید است. و به ترک خود ارضایی کمک می کند.  برای افرادی که تلاش می کنند جلوی خودارضایی را بگیرند ، تأکید جدید بر مراقبت از خود ممکن است باعث کاهش خواسته ها یا ایجاد انگیزه برای مقاومت شود. همچنین می تواند تمرکز جدیدی را برای انرژی و تلاش شما فراهم کند.

 

  • استراتژی ها را توسعه دهید.

با کمک پزشک یا درمانگر ، زمان های مشکل خود را مشخص کنید.  شاید شما شب قبل از خواب خود ارضایی کنید.  شاید شما هر روز صبح در حمام خودارضایی کنید. اگر بتوانید تشخیص دهید که بیشترین احتمال خودارضایی را در چه زمان هایی دارید ، شما و پزشکتان می توانید برای غلبه بر اصرار و رفتارهای آموخته شده ، فعالیت هایی جایگزین داشته باشید.

 

  • زمان تنهایی خود را محدود کنید.

زمان تنها بودن ، می تواند برای افرادی که سعی در تغییر شکل رفتارها دارند ، دشوار باشد.  متخصصان توصیه می کنند سعی کنید فعالیت هایی را که معمولاً به تنهایی انجام می دهید ، به یک فضای عمومی تر منتقل کنید.

به عنوان مثال ، اگر دوست دارید ورزش تماشا کنید ، به جای ماندن در خانه ، به یک کافه برای تماشای بازی ورزشی بروید.

 

  • شب ها لباس اضافی بپوشید.

لباس زیر فقط یک مانع جسمی جزئی بین شما و دستگاه تناسلی شما ایجاد می کند.  اما مالیدن یا لمس کردن خود در شب ممکن است شما را به خودارضایی تشویق کند. اگر این رفتار ادامه داشت ، سعی کنید یک لایه اضافی لباس بپوشید.

 

  • تماشای فیلم های مستهجن را متوقف کنید.

تحریک ناشی از فیلم های مستهجن ، ممکن است برای غلبه بر آن خیلی قوی باشد و ترک خود ارضایی را دشوار کند. برای جلوگیری از دسترسی خود به فیلم مستهجن ، اقدامات لازم را انجام دهید.

هر فیلم ، مجله یا مطالب دیگری را که در رایانه خود دارید ، حذف کنید. رایانه خود را به یک اتاق عمومی در خانه منتقل کنید تا در استفاده از آن تنها نباشید.  همچنین می توانید نرم‌افزار مسدود کننده پورن را نصب کنید.

 

  • صبور باشید.

رفتاری که از کنترل خارج است ، یک شبه شکل نمی گیرد ، و یک شبه هم تمام نمی شود. در روند ترک خود ارضایی ، صبور باشید.  متعهد به نتیجه نهایی باشید و بفهمید که ممکن است در طول مسیر به تله های ناگهانی برخورد کنید.  عزم جزم می تواند شما را از اشتباهات و اجتناب ناپذیر باز دارد.

 

  • به صورت منظم ورزش کنید.

یکی دیگر از توصیه های متخصصان برای ترک خود ارضایی ، ورزش کردن است. ورزش منظم می تواند شما را از نظر ذهنی قوی نگه دارد. تمرینات ساده مانند دویدن ، شنا ، پیاده‌روی و … می تواند باعث افزایش انرژی مثبت شود و تمرکز شما را  بالا ببرد. سطح استرس را کم کند و به شما آرامش دهد.

 

روانشناسی پشت خود ارضایی بیش از حد

خودارضایی بیش از حد نشانه وضعیت روانی غالب است که می تواند باعث اختلالات رفتاری شود.  احساس شدید گناه بعد از خود ارضایی یکی از نشانه های اعتیاد به خود ارضایی است. اعتیاد به خود ارضایی می تواند به افزایش میزان مصرف الکل منجر شود.  بنابراین خود ارضایی اگر اجباری شود یا تمایل به مجبور کردن خود به انجام این کار باشد ، به مشکل تبدیل می شود.  و بهترین راه حل برای جلوگیری از آن ، کمک گرفتن از یک متخصص است.

 

نکته مهم :

خود ارضایی ، یک فعالیت سالم و عادی است.  با این حال ، برای برخی افراد ، این امر می تواند شروع به مداخله در زندگی و فعالیت های روزمره کند. اگرچه هیچ عوارض جانبی جسمی برای خودارضایی به وجود نمی آید ، ممکن است در کار ، مدرسه و روابط شما اختلال ایجاد کند.

اگر این اتفاق برای شما افتاده است ، کمک گرفتن از یک متخصص ممکن است به شما کمک کند رابطه سالم تری با این فعالیت جنسی داشته باشید. اگر روند دشوار است ، ناامید نشوید.  متمرکز بمانید و از کمک یک متخصص مراقبت بهداشتی استفاده کنید.

 

آیا خیلی زیاد خود ارضایی می کنید ؟

چگونه می‌دانید که بیش از حد خود ارضایی می کنید؟ شما شاهد تغییرات رفتاری خواهید بود که می تواند پیرامون شما را تحت تأثیر قرار دهد. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند این واقعیت را نشان دهد که شما بیش از حد خودارضایی می کنید.

  • مختل شدن کار ، مدرسه و اجتماعات اجتماعی برای خودارضایی.
  • یک خواسته غیرقابل کنترل برای انجام خود ارضایی.
  • برنامه ریزی می کنید تا هر کجا که لازم باشد این کار را انجام دهید.

 

حقایق جالب درباره خود ارضایی

در اینجا چند واقعیت جالب وجود دارد که بینشی از این موضوع و جنبه های دیگر آن به شما ارائه می دهد که می تواند ترک خود ارضایی را راحت تر کند :

  • مردانی که هر هفته پنج بار انزال می کنند ، خطر کمتری برای ابتلا به سرطان پروستات دارند.
  • خود ارضایی باعث کوچک شدن آلت تناسلی ، کاهش درایوهای جنسی ، ناباروری یا نابینایی نمی شود.
  • زنان در اواخر دهه 20 خودارضایی زیادی دارند.
  • خود ارضایی زندگی جنسی شما را بهبود می بخشد.
  • مردان بیشتر از زنان خودارضایی می کنند.

 

چرا مردم خودارضایی می کنند؟

خودارضایی کاملاً طبیعی است و دلایل زیادی وجود دارد که مردم این کار را انجام می دهند. مانند :

  • کمتر کردن استرس
  • کمبود رابطه جنسی
  • درک بهتر از بدن
  • مسائل مربوط به روابط

 

آیا خود ارضایی عوارض جانبی دارد؟

بله ، خودارضایی بیش از حد عوارض جانبی زیادی از نظر جسمی و روحی به همراه دارد.

  • عوارض جسمی

​​از نظر جسمی ، خودارضایی بیش از حد می تواند منجر به احساس سوزش پوستی شود.  تورم قسمت های بدن به دلیل عفونت یا التهاب راه به همراه دارد. که می تواند خطرناک باشد.  اعتیاد به خود ارضایی می تواند باعث پارگی و تحریک پوست شود.  همچنین می تواند منجر به احساس گناه شدید شود که می تواند فرد را ناراحت کند. می تواند به افسردگی و هراس منجر شود و همچنین بر نحوه رفتار او در جامعه تأثیر بگذارد.

  • عوارض جانبی ذهنی

 از نظر روانشناختی ، خودارضایی بیش از حد ، مبارزه در درون است.  درک شما از پدیده های خاص شروع به تغییر می کند و شاهد تغییرات رفتاری مانند ارتباطات جنسی ضعیف ، درگیری های غیر ضروری جنسی با شریک زندگی و روابط خود خواهید بود.کمک گرفتن از روانشناس برای کاهش احساس منفی و اختلالات رفتاری ناشی از اعتیاد به خود ارضایی ضروری است.

 

عقاید اشتباه در مورد خود ارضایی :

افراد زیادی به شما خواهند گفت که خود ارضایی بد است و منجر به بسیاری از عوارض سلامت جنسی می شود. در این جا باورهای اشتباهی وجود دارد که شما باید بداند.

  • کوری
  • خمیدگی آلت تناسلی مرد
  • اختلال در نعوظ
  • کوچک شدن آلت تناسلی
  • ریزش موی سر و بدن
  • ناباروری
  • کاهش تعداد اسپرم

آیا زنان خودارضایی می کنند ؟

بله ، زنان نیز خودارضایی می کنند. آمار خودارضایی در خانم ها کمتر از مردان است. با این حال در زنان نیز اعتیاد به خود ارضایی مشاهده می شود که بهتر است از مشاوره برای ترک خود ارضایی کمک بگیرند.

چطور خود ارضایی برای سلامتی مفید است ؟

خود ارضایی هم به لحاظ روحی و هم از نظر جسمی به شما کمک می کند.  شما را از استرس رهایی می بخشد و از نظر جسمی نیز از خطرات ناشی از اختلال نعوظ جلوگیری می کند.  این بی خطرترین راه برای برقراری رابطه جنسی است به گونه ای که شما را از خطرات بارداری دور نگه می دارد. و از ابتلا به عفونت های مقاربتی (STD) جلوگیری می کند.

 آیا خود ارضایی باعث ایجاد جوش می شود؟

نه ، این یک افسانه است که خود ارضایی باعث ایجاد جوش می شود.  این تغییرات هورمونی است که در واقع باعث می شود پوست شما روغن بیشتری تولید کند و در نتیجه منجر به آکنه شود.  که این پدیده با مشاهده سن بلوغ قابل مشاهده است.

4.6/5 - (428 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

133 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
مهدی
2 ماه قبل

سلام آقای دکتر میشه بگین چطور ترکش کنیم به مدت سه ماه ترکش کرده بودم آنقدر افسرده شدم که یهو دیدم بازم همان نقطه هستم الان هم همینطورم تو درسام ضعیفم تو زیست شناسی قبلا 19یا 20میگرفتم الان 15 رو با کلی دردسر میگیرم وضعم خرابه تو ضعیفها هم مثل ریاضی 15میگرفتم الان شده 7یا 8
به مدت 4 سال هست که اینکار رو میکنم 2 سال اول تاثیری نداشت البته دو هفته یک بار این رو انجام میدادم و میدم مشکل در ذهنم هست که مشکل داره تمرکز ندارم حوصله درس رو هم ندارم فقط اگه بشه یه دارو معرفی کنین

ابراهیم هادی
2 ماه قبل
پاسخ به  مهدی

سلام خدمت دوستان
کتاب راز کنترل شهوت به صورت کاملا رایگان در نت وجود داره
یه سرچ کنین در گوگل میاره
این کتاب رو یک میلیون نفر خوندن و جواب گرفتن
نویسنده این کتاب یه زمانی اوضاعش خیلی داغون تر بود اما الان خودش داره دست خیلیا میگیره
این کتاب توی زمینه ترک شهوت مرجع هس

مرتضی
5 ماه قبل

سلام محمدهستم ۳۲سال دارم یه چندروزه باخانم به مشکل خوردم سه شبه قرارباهم نزدیکی کنیم ولی هرباربه یه دلیلی بهونه میگیره اینطوری باشه منم نمیتونم تحمل کنم مجبورمیشم کاری بکنم

محرم ترک
2 ماه قبل
پاسخ به  مرتضی

سلام خدمت دوستان
کتاب راز کنترل شهوت به صورت کاملا رایگان در نت وجود داره
یه سرچ کنین در گوگل میاره
این کتاب رو یک میلیون نفر خوندن و جواب گرفتن
نویسنده این کتاب یه زمانی اوضاعش خیلی داغون تر بود اما الان خودش داره دست خیلیا میگیره
این کتاب توی زمینه ترک شهوت مرجع هس

زهرا
6 ماه قبل

سلام کتاب راز کنترل شهوت که به صورت کاملا رایگان و بدون هیچ گونه هزینه ای در گوگل وجود داره رو بخون و رها شو
تا الان نیم میلیون نفر این کتاب رو خوندن و جواب گرفتن
این کتاب سالها جواب خودش رو بس داده به عنوان مرجع
والسلام

...
5 ماه قبل
پاسخ به  زهرا

سلام الان شما ترک کردی

محسن
6 ماه قبل

سلام کتاب راز کنترل شهوت که به صورت کاملا رایگان و بدون هیچ گونه هزینه ای در گوگل وجود داره رو بخون و رها شو
تا الان نیم میلیون نفر این کتاب رو خوندن و جواب گرفتن
این کتاب سالها جواب خودش رو بس داده به عنوان مرجع

مهدی زین الدین
2 ماه قبل
پاسخ به  محسن

احسنت دست مریضا

سبحان خیری
2 ماه قبل
پاسخ به  محسن

درسته
تنها راه همینه
سایت داداش رضا و کتاب راز کنترل شهوت

شایان
6 ماه قبل

سلام
لطفا به کتاب راز کنترل شهوت مراجعه کنین

بابک نوری
2 ماه قبل
پاسخ به  شایان

کاملا درسته

بنده خدا
7 ماه قبل

سلام خودارضایی یا استمناء گناه کبیره است و هر کس انجام دشمن خدا و دوست شیطان است بدترین کار است /قرآن کریم می فرماید، استمنا و خود ارضایی، امری حرام است: «والذین هم لفروجهم حـفظون• فمن ابتغی وراء ذلک فاولـئک هم العادون؛/خودم و همه را به تقوای الهی انجام واجبات و ترک محرمات(کار های حرام و گناهان) دعوت میکنم عزیزان ما ابد در پیش داریم روز قیامت حقه شب اول قبر حقه دنیا محل گذره آخرتمان را به دنیای زودگذر و فانی نفروشیم تشکر

ح ا
4 ماه قبل
پاسخ به  بنده خدا

خب مرد حسابی، طرف خودش معتاده و ناراحته و دنبال راهکار میگرده، تو الان به جای راهکار داری ناامیدش میکنی؟
اینکه باید ترک کنه رو که خودشم میدونه، مهم اینکه که شدت اعتیاد زیاده و راهکار نیاز داره، منم اینا رو میدونم ولی بحث سر ترکیب غریزه و اعتیاده.

حارث
2 ماه قبل
پاسخ به  بنده خدا

سلام خدمت دوستان
کتاب راز کنترل شهوت به صورت کاملا رایگان در نت وجود داره
یه سرچ کنین در گوگل میاره
این کتاب رو یک میلیون نفر خوندن و جواب گرفتن
نویسنده این کتاب یه زمانی اوضاعش خیلی داغون تر بود اما الان خودش داره دست خیلیا میگیره
این کتاب توی زمینه ترک شهوت مرجع هس

یاسر کیا نی فر
1 سال قبل

متاسفانه در مقابل نیرویی قرار میگیری که توان مقابله با اون رو نداری…..دیگه نمیشه کاریش کرد

حیدر
7 ماه قبل

سلام کتاب راز کنترل شهوت که به صورت پی دی اف و رایگان در گوگل هست رو دانلود کنین و بخونین

صغری
7 ماه قبل

تا الان خیلی از افراد درگیر کتاب راز کنترل شهوت رو خوندن و جواب گرفتن

حیدر
7 ماه قبل

حتی اگه خیلی درگیر این گناه باشی کتاب راز کنترل شهوت عین آب روی آتیشه
فقط کافیه امتحانش کنی

مهید
1 سال قبل

سلام، وقتتون بخیر
راستش من الان در آستانه ۱۷ سالگیم هستم و از ۱۱ سالگی با عکسا و فیلمای جنسی و مستهجن آشنا شدم و بطور مداوم خودارضایی میکردم
راستش هنوز هم درگیرم و آخرین لغزشم دو روز پیش بود
مثلا به عنوان مثال امروز خیلی حالم گرفته چون کارناممو دیروز دادن و واقعا از نمرات و معنای که دارم ناراحتم
خیلی عذابم میده واقعا این خودارضایی و پورنوگرافی
واقعا خسته شدم
عمرم تباه شد، هر چی فرصت داشتم و از دست دادم
دیگه نمی‌دونم باید چیکار کنم
خیلی حالم بده
حس میکنم قرار نیس توو آینده هیچی بشم
چون همش در طول روز استرس و عصبی ام
حس منزوی بودن دارم، با هیچکی نمیتونم گرم بگیرم
بدنم ضعیف شده، تمرکز ندارم
از درسام عقب موندم
شرایط مالی خوبی هم ندارم
تفریح ندارم
خلاصه هیچی
اصلا هم امید به زندگی ندارم
بنظرتون درمان داره؟,
ولی فکر نمیکنم داشته باشه
همتون امید الکی میدید
میگید فلان کارو کن خوب میشی
ولی نمیشه
افرادی مثل من هیچ وقت درست نمیشه هیچ وقت

حیدر
7 ماه قبل
پاسخ به  مهید

سلام کتاب راز کنترل شهوت تنها چاره تو هست

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره