به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

درمان مرد شکاک

مشاور آیا شک و تردید نشانه اختلال پارانوئید است؟ مشاور ازدواج نشانه های شک به همسر مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

متاسفانه زوجین زیادی به علت شک و تردیدهایی که به یکدیگر داشته اند زندگی عاشقانه شان تبدیل به یک بازی جنگ و نبرد و مقابله شده و سپس حتی ممکن است در نتیجه این مسائل دچار طلاق عاطفی و یا رسمی شوند.

امروز قصد داریم در خصوص مردانی که دچار این تردید بوده صحبت کرده و به تعدادی راه درمان مرد شکاک اشاره کنیم..با ما همراه باشید.

درمان مرد شکاک

درمان مرد شکاک و بدبین امکان پذیر است؟

با بهره مندی از جلسات مشاوره خانواده می توان از علت بروز شک و تردید در مرد جویا شده و سپس با کشف ریشه بروز این تردید روانشناس متخصص می تواند به درمان مرد شکاک بپردازد البته نتیجه بخش بودن درمان علاوه بر اینکه به تخصص روانشناس وابستگی دارد، به همراهی و همکاری های مراجع نیز بستگی داشته و لازم است که مراجع به طور مرتب در جلسات مشاوره شرکت کند.

به دختران و پسرانی که قصد دارند با یکدیگر ازدواج کنند توصیه می کنیم حتما از جلسات«مشاوره ازدواج»بهره مند گردند تا در صورت احتمال تردید در مرد، بتوان در زمان مناسب به درمان مرد شکاک پرداخته و بالعکس اگر زن شکاک بود راه های درمان از سوی روانشناس متخصص پیش گرفته شود.

توجه داشته باشید که عدم مراجعه به روانشناس متخصص ممکن است میزان شدت شک و تردید در مرد را افزایش داده و به مرور مرد به سبب تردیدهای مکرر، کنترل گری های بسیار داشته و رفتارهای ناسالمی را از خود بروز دهد.

آیا شک و تردید نشانه پارانوئید است؟

به طور کل تنها روانشناس متخصص می تواند تشخیص دهد که شکاکیت مرد به سبب اختلال پارانوئید است یا خیر؟..

ولیکن اگر طول دوام شک و تردیدهای مرد خصوصا زمانی که کار اشتباهی صورت نگرفته است افزایش یافت و به مرور این شک و تردیدها تبدیل به پرخاشگری ها و بی اعتمادی نسبت به سایر افراد هم شدند نیز لازم است که حتما از جلسات مشاوره زوج درمانی بهره مند گشت تا روانشناس تشخیص درمان مرد شکاک به سبب پارانوئید را داده و وجود این اختلال را تایید یا رد کند.

در صورتی که فرد اختلال پارانوئید داشته باشد درمانگر با توجه به شدت اختلال از روش های متعدد درمانی جهت درمان اختلال پارانوئید استفاده کرده و در صورت عدم وجود اختلال، علت شک و تردید را جویا شده و سپس به ارائه راهکارهای مناسب می پردازد.

آیا می توان از جلسات مشاوره غیر حضوری بهره مند گشت؟

بله کافیست با شماره درج شده بر روی صفحه سایت تماس گرفته و در صورت عدم شرایط حضور در کلینیک از جلسات مشاوره آنلاین یا تلفنی بهره مند شوید.

چطور مرد شکاک را راضی به حضور در جلسات مشاوره کنیم؟

مهم است که مرد بدون هیچگونه زور و تعصب در این جلسات شرکت کند بنابراین توصیه می شود همسر مرد شکاک ابتدا به تنهایی از جلسات مشاوره روانشناسی برای کسب اطلاع از نحوه برخورد با مرد شکاک بهره مند گشته و به مرور روانشناس متخصص با ارائه روش های اصولی مناسب جهت حضور مرد در جلسات به همسر ایشان کمک می کند.

هزینه جلسات مشاوره روانشناسی چقدر است؟

هزینه این جلسات وابسته به تعداد جلسات مشاوره درمانی دارد که توصیه می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر با کلنیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل گردد.

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید

نشانه های شک به همسر از سوی مرد

در درمان مرد شکاک، ابتدا مهم است که نشانه های شک به همسر وجود داشته باشد، از جمله برخی نشانه هایی که شک مرد به همسرش را نشان می دهند عبارتند از:

درمان مرد شکاک

از جمله برخی نشانه های اختلال پارانوئید در درمان مرد شکاک عبارتند از:

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

درمان مرد شکاک

راه های درمان مرد شکاک

در این بخش قصد داریم به راه درمان شکاکی اشاره کنیم ولیکن لازم به ذکر است ابتدا به نشانه های رفتاری خود پیش از هر چیزی دقت کنید! با خود بگویید آیا کار اشتباهی از من سر زده که باعث شده همسرم به من شک کند یا خیر؟ آیا نحوه برخورد و ارتباطم با او کمتر و سردتر شده؟ و از این قبیل سوالات.

چرا که در اغلب مواقع مرد دچار اختلال پارانوئید نبوده و تنها با دیدن برخی رفتارها از سوی همسر خود دچار شک و تردید می شود که در صورتی که احساس می کنید همسرتان به سبب رفتارهای شما دچار این تردیدها شده است توصیه می کنیم حتما از جلسات مشاوره زوج درمانی بهره مند گردید.

درمان مرد شکاک

1.صحبت با همسر

اولین روش پیش از درمان مرد شکاک از سوی روانشناس متخصص، این است که زن با همسر خود صحبت کند و علت شک و تردیدهای او را با ملایمت و نه فریادها و طعنه و..جویا شود.

این نکته را در نظر بگیرید که :

به هیچ عنوان نباید با مرد شکاک نیز لجبازی کرده و با زور حرف هایتان را ابراز کنید زیرا در صورت بروز ناملایمتی از سوی شما ممکن است رفتارهای پرخاشگرانه و خطرناک مرد شکاک افزایش یابد زیرا اغلب این افراد به سبب شک و تردید و احساس مالکیت بیش از حد به همسر خود، رفتارهای ناسالم پرخاشگرانه انجام داده و ممکن است حتی از این کار دچار پشیمانی هم نشوند.

بنابراین اگر حرف زدن با آرامش پاسخگو نبود توصیه می کنیم ابتدا به تنهایی در جلسات مشاوره خانواده شرکت کرده و از روانشناس متخصص کمک بگیرید.

2.پنهان کاری نکردن

طبیعتا هر مرد و زنی زمانی که شاهد پنهان کاری ها یا دروغگویی های همسرشان باشند نیز دچار شک و تردید شده و احساسات منفی شدیدی را تجربه خواهند کرد،.

بنابراین سعی کنید با همسر خود صادق باشید، درمان مرد شکاک پیش از آنکه نیاز به دارو درمانی و..باشد می تواند امکان پذیر باشد اما با اصلاح برخی سبک های زندگی و رفتاری ولیکن همیشه این اصلاحات به تنهایی پاسخگو نبوده و نیاز است در هر مرحله با مشورت روانشناس پیش رفت.

توصیه می شود اگر رفتارهای شکاکانه همسرتان بیش از حد بوده و خاطرتانن را مکدر کرده است حتما از جلسات مشاوره روانشناسی بهره مند شوید، ممکن است به سبب تردیدهای همسرتان نتوانید از خانه بیرون روید بنابراین می توانید از جلسات مشاوره تلفنی یا آنلاین کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند گشته و در خصوص درمان مرد شکاک با روانشناس مشورت گیرید.

3.به همسرتان ابراز علاقه کنید

خوب است که در طول روز علاقه خود به همسرتان را ابراز کنید تا او هم به احساس بهتری دست یابد. می توانید زمانی که همسرتان سرکار است با او تماس گرفته یا حتی با پیامک به ابراز علاقه به او بپردازید.

در صورتی که با ابراز علاقه هایتان احساس کردید مرد در حرف ها و رفتارهایش وابستگی خاطر زیاد و بیش از حدی را نشان می دهد یا همچنان با وجود ابراز علاقه به شما حرف هایی که نشانه تردید در وفاداری شما است و..بیان می دارد توصیه می شود از روانشناس کمک بگیرید.

شاید در اوایل ازدواج که هیجانات بالایی را تجربه می کنید از اینکه همسرتان وابستگی بیش از حدی به شما داشته باشد یا حسادت های بی مورد و بی اساسی را ابراز دارد و..احساس خوبی داشته باشید اما به مرور ممکن است این رفتارها تشدید پیدا کرده و نیاز به درمان مرد شکاک افزایش یابد بنابراین حتما از مشاوره قبل از ازدواج بهره مند گشته و این مساله را نادیده نگیرید.

درمان مرد شکاک

4.لجبازی نکنید

متاسفانه برخی بانوان باعث افزایش میزان شک و تردیدهای همسرشان می شوند، زمانی که با تردیدهای همسرشان مواجه می شوند به جای اینکه رفتارهای شک برانگیز را کاهش دهند بیشتر آن ها را تکرار می کنند..

فرضا به هنگام پاسخ دادن به تلفن سریعا از جا بلند شده و به اتاقی می روند و درب آن را می بندند، اوقاتی که همسرشان خانه است مدام سرشان در تلفن همراه بوده و در حال پیام دادن لبخند می زنند اما رفتارهای سردی از خود به همسرشان نشان می دهند تا تلافی شک و تردیدهای همسرشان را درآورند..

خوب است یادآور شویم ازدواج بازی بچگانه ای نیست که به دنبال برد و باخت بود، بلکه ازدواج نیاز به بلوغ رفتاری، هیجانی و عاطفی دارد بنابراین اگر زن و مرد هنوز بلوغ کافی برای ازدواج را ندارند بهتر است ابتدا از جلسات مشاوره فردی بهره مند گشته، به خودشناسی رسیده و سپس ازدواج کنند.

درمان مرد شکاک با رفتارهای شک برانگیز زن به مراتب سخت تر بوده و حتی ممکن است زن در این مسیر بیشتر از مرد دچار آسیب و اذیت گردد.

5.سنجیده رفتار کنید

متاسفانه برخی بانوان عادت دارند مدام از برادر یا پدرشان و..در مقابل همسرشان تعریف و تمجید کنند در حالی که میزان ابراز تشکرها و تعریف هایی که از همسر خود می کنند به پای تعریف از سایرین نمی رسد.

مسلما همانطور که هیچ زنی دوست ندارد همسرش از زن دیگری تعریف کند، مرد هم همینطور است، شاید مرد از اینکه زن از مرد دیگری تعریف می کند گله مند نشود ولیکن اگر این تعریف ها اغراق آمیز و بیش از حد باشند و در کنارش از مرد هم تمجید نشود مسلما به مرور حسادت را در مرد افزایش داده و دچار کلافگی می شوند.

خوب است بدانیم مقایسه کردن همسرتان با مردی دیگر می تواند غرور او را جریحه دار کرده و لطمه بدی به او بزند، این نیز می تواند سبب افزایش احساسات منفی و رفتارهای ناسالم مرد در زندگی مشترک گردد.

دیگر راه های درمان مرد شکاک عبارتند از:

توصیه می شود جهت درمان مرد شکاک حتما به روانشناس متخصص مراجعه نمود و پیش از ازدواج هم حتما از روانشناس برای تشخیص وجود شک و تردید در فرد کمک گرفت همچنین اگر سابقه نامزدی یا ازدواج ناموفقی در گذشته داشته اید توصیه می کنیم حتما از روانشناس متخصص کمک گرفته و با راهنمایی های ایشان در مراحل لازم این مساله را بیان دارید.

مشورت با روانشناس متخصص و مجرب پیش از ازدواج می تواند میزان احتمال بروز شکاکیت در مرد را کاهش داده و پس از ازدواج هم در صورت وجود شکاکیت، میزان شدت آن را کاهش می دهد.

می توانید جهت بهره مندی از جلسات مشاوره روانشناسی با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمایید.

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره