به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
درمان روان پویشی وسواس چیست

درمان روان پویشی وسواس چیست ؟

درمان روان پویشی وسواس در تهران

خوب است بدانید که امروزه برای اختلالات و مشکلات گوناگون روانشناسی روش های بسیار خاصی برای درمان پیدا شده است که از این رو روش های موفقیت آمیز زیادی می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با یکی از روش های جدید درمان وسواس آشنا کنیم و از این رو در این مطلب به درمان روان پویشی وسواس در تهران می پردازیم و سعی داریم تا شما را با این تکنیک به طور کامل آشنا کنیم.

همچنین در آخر شما می توانید با کلیک بر روی این لینک درمان وسواس در خصوص سایر تکنیک های درمان این مشکل به کسب اطلاعات لازم بپردازید و در آخر به مقایسه به بپردازید.

درمان روان پویشی چیست ؟

این تکنیک درمان تکنیکی می باشد که در آن بر روی ناخوداگاه افراد تمرکز می شود و در آن سعی می شود تا بین رفتار های کنونی انسان و تعارض هایی که وجود دارد با ناخوداگاه انسان ارتباط بر قرار شود.

در نتیجه ریشه ای ترین علت هر رفتار شما کشف می شود و با کشف علت بسیاری از رفتار ها در گذشته به بهترین راه حل برای درمان آن دست پیدا کرد. این روش که Psychodynamic Therapy نیز نامیده می شود در حال حاضر یکی از تکنیک های مورد توجه روانشناسی می باشد. 

درمان روان پویشی وسواس چیست ؟

در این روش درمانی سعی می شود تا علت وسواس شما در هر زمینه ای که می باشد را در ناخوداگاه شما جست و جو کنند. با افزایش اگاهی خود نسبت به علت ریشه ای وسواس شما می توانید ساده تر آن را حل کنید و به مرور رفتار های وسواسی خود را بهبود ببخشید.

بدیهی است که در کنار این تکنیک روانشناس شما روش های دیگری را نیز به کار میگیرد که در آخر بهترین نتیجه برای بهبود این مشکل پیشنهاد شود.

درمان روان پویشی وسواس چیست

مزایا درمان روان پویشی وسواس چیست ؟

  1. شناسایی الگو رفتاری : وقتی ریشه مشکلات رفتاری وسواسی در ناخوداگاه پیدا می شود هم شما و هم مشاورتان به خوبی می تواند الگوی رفتاری شما را کشف کند و برسی نماید که تحت چه شرایطی رفتار های وسواسی خود را بروز می دهید. با پیدا کردن این الگو قطعا درمان نیز برای شما ساده تر می شود.
  2. درک هیجانات و رفتار های خود : وقتی علم و آگاهی شما نسبت به قسمت ناخوداگاه خود بالا می رود بهتر می توانید رفتار های هیجانی که معمولا دلیل مشخص نمی توانید برای آن پیدا کنید را درک کنید و به مرور در کنترل آن نیز موفق تر عمل می نمایید.
  3. مدیریت محیط : وقتی می دانید چه چیزی می تواند باعث بروز یک رفتار خاص شود طبیعتا تا زمان بهبود قطعی می توانید از قرار گیری در فضا هایی که باعث بروز این رفتار می شود خود داری کنید و رفتار های وسواسی را از خود دور کنید.

بدیهی است که مزایا درمان روان پویشی وسواس محدود به این موارد نمی شود شما در بهبود روابط خود با دیگران ، حفظ و ارتقا آرامش روانی و بالا رفتن کیفیت زندگی خود نیز نقش مهمی ایفا می کنید. از این روست که این تکنیک شدیدا پیشنهاد می شود.

معایب درمان روان پویشی وسواس چیست ؟

عیب دقیق و قطعی هم اکنون برای درمان روان پویشی وسواس گزارش نشده است. اما گفته می شود که تمامی رفتار های نا درست و وسواسی ما در عصر امروزی از گذشته نشئت نمی گیرد و ریشه در ناخوداگاه ما ندارد. از این رو استفاده از این تکنیک همیشه در هر مشکلی جواب نیست و متخصص و روان درمانگر شما باید در کنار سایر روش ها این مورد را نیز به کار بگیرد تا بتواند یک اشراف خوب روی علت و ریشه تک تک رفتار های بیمار گونه داشته باشد.

آیا درمان روان پویشی وسواس موثر است ؟

بله ! بدون شک درمان روان پویشی وسواس به خوبی می تواند موثر باشد چرا که همانطور که گفتیم باعث افزایش خودآگاهی شما می شود و علت بسیاری از رفتار ها را برای شما نمایان می سازد. با این وجود در برخی از موارد نمی توان انتظار داشت که این تکنیک به تنهایی پاسخ گو باشد چرا که در هر صورت جمعی از گذشته و حال ما را در بر می گیرد پس در نتیجه تمرکز صرف بر روی گذشته قطعا نمی توان کاملا نتیجه بخش باشد.

موارد مهم درمان روان پویشی وسواس چیست ؟

در این مشاوره به گزاره های زیر توجه زیادی می شود و در نظر گرفته می شود :

  • تاثیرات مخرب اجتماع بر روی ضمیرناخوداگاه می تواند در تشدید رفتار های وسواسی تاثیر داشته باشد.
  • همانطور که فضای حال و کنونی در بروز برخی از رفتار ها نقش دارند ضمیر ناخوداگاه شما به طور موازی نقش خود را ایفا می کند.
  • گذشته گذشته نیست و بر رفتار های وسواس گونه کنونی نقش زیادی دارد.
  • ایجاد آگاهی و بینش نسبت به ضمیر ناخوداگاه و گذشته می تواند در بهبود این رفتار های وسواسی نقش زیادی داشته باشد.
  • رهایی از گذشته یک تکنیک است که باید آموزش داده شود بسیاری از افراد به تنهایی از پس آن بر نمی آیند.

درمان روان پویشی وسواس چیست

آیا درمان روان پویشی وسواس برای من مناسب می باشد ؟

این تشخیص را بر عهده مشاور و روانشناس خود بگذارید. اوست که می تواند طی صحبت و برسی دقیق رفتار های وسواسی شما از نزدیک و از منظر علم روانشناسی تشخیص دهد آیا این تکنیک می تواند برای شما تاثیر گذار باشد یا خیر. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که برای درمان وسوس از بهترین مراکز روانشناسی استفاده کنید و از آن بهره مند شوید. ما در این مطلب به شما یکی از بهترین مراکز روانشناسی در این زمینه را معرفی می کنیم پس همراه ما باشید.

هزینه درمان روان پویشی وسواس چقدر می باشد ؟

این روش درمانی یک تکنیک است که در جلسات مشاوره روانشناسی به کار گرفته می شود از این رو هزینه جدا ندارد و هزینه ای که پرداخت می کنید صرفا هزینه هر جلسه مشاوره می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه هر جلسه درمان روان پویشی وسواس با ما تماس بگیرید و به کسب اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کنید.

بهترین مرکز درمان روان پویشی وسواس در تهران + 50 درمانگر وسواس

تا اینجای این مطلب سعی کردیم تا هر آنچه در خصوص درمان روان پویشی وسواس نیاز می باشد را در اختیار شما قرار دهیم. بدیهی است که در پایان مطلب به دنبال مرکزی می گردید که به بهترین شکل ممکن قابلیت اجرای این تکنیک را داشته باشد و به شما در این زمینه کمک کند. ما می توانیم مرکز مورد نظر شما را در این زمینه معرفی کنیم.

درمان روان پویشی وسواس چیست

مرکز مشاوره روان ارام به عنوان یکی از بهترین مرکز مشاوره های استان تهران در زمینه درمان وسواس به شما انواع خدمات حضوری ، آنلاین و تلفنی را ارائه می کند و این امکان را میسر می کند تا از بین 50 درمانگر وسواس مناسب ترین آن را برای خود انتخاب کنید. کافیست با ما تماس بگیرید یا درخواست نوبت خود را به طور آنلاین ثبت کنید.

سخن آخر در خصوص درمان روان پویشی وسواس

ما در این صفحه سعی کردیم تا هر آنچه در خصوص درمان روان پویشی وسواس نیاز بود را در اختیار شما قرار دهیم که در آخر امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در آخر فراموش نکنید که هرچند شما نمی توانید گذشته را تغییر دهید اما هم اکنون می توانید با یک تصمیم درست اینده خود را بهبود ببخشید و مشکلات زندگی خود را به درستی حل نمایید. از این رو همین حالا برای درمان این مشکلات قدم بردارید.

آیا درمان روان پویشی وسواس روش موثری می باشد ؟

بله بدون شک این روش یکی از روش های موثر برای درمان وسواس می باشد که در کل دنیا مورد پذیرش قرار گرفته است.

چه کسی به درمان روان پویشی وسواس می پردازد ؟

افرادی که به درمان روان پویشی وسواس می پردازند در زمینه درمان وسواس درمانگران متخصص می باشند و سال هاست در تکنیک های آن تجربه کسب کرده اند.

چگونه می توانیم بهترین درمان روان پویشی وسواس را داشته باشیم ؟

به کمک این صفحه و 50 درمانگری که در زمینه درمان وسواس به شما معرفی می شود می توانید به بهترین شکل ممکن از این تکنیک کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره