به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

تراپی در روانشناسی

مشاور انواع رویکردهای تراپی در روانشناسی مشاور ازدواج علت اهمیت روان تراپی مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

یکی از متداول ترین سوالاتی که ممکن است برای افراد زیادی ایجاد گردد این است که معنی تراپی در روانشناسی چیست؟ روان تراپی چه کمکی به ما می کند و چرا باید به یک تراپیست مراجعه کنیم؟ لازم به ذکر است که تراپی که به آن روان درمانی هم می گویند به معنی درمان در جلسات روانشناسی می باشد.

تراپی در روانشناسی

معنی تراپی در روانشناسی چیست؟

تراپی در جلسات مشاوره روانشناسی کمک می کند میزان شدت مشکلات روحی روانی، عاطفی و..افراد کاهش یافته و به مرور زمان در روند درمان نیز بسیار کمک کننده می باشد.

تراپی با روش های متعددی انجام می گیرد که خوب است با آن ها آشنا شوید.

تراپی در روانشناسی

انواع روش های روان تراپی

در این بخش به برخی از روش های درمان در جلسات مشاوره روانشناسی اشاره می کنیم که روانشناسان از یکی از این رویکردها در جلسات مشاوره درمانی برای درمان استفاده می کنند.

1.روان کاوی

از جمله روش های تراپی در روانشناسی نیز روان کاوی می باشد..

در این جلسات مراجع در خصوص هر آنچه که نیاز دارد صحبت کرده و به همین سبب روانشناس کمک می کند علت بروز آسیب ها و آشفتگی ها کشف گردند.

در جلسات مشاوره فردی و..ممکن است درمانگر یا روانکاور از این روش برای درمان استفاده کند زیرا رابطه بین افکار ناخودآگاه یا احساسات و.. با رفتار آدمی نیز مورد بررسی قرار می گیرند. خصوصا تجربیات نامطلوبی که افراد در دوران کودکی خود داشته اند و در زمان حال به صورت ناخودآگاه بر روی رفتارهای ایشان تاثیر گذاشته اند.

هدف از جلسات مشاوره درمانی با روانکاوی این است که افکار ناخودآگاه را وارد ضمیر آگاه و هشیار نمود. این نیز به مرور کمک می کند افراد بتوانند به درک بهتری از رفتارها و اعمال خود برسند و علت بروز واکنش های رفتاری خود را به نوعی دانسته و بشناسند.

علاوه بر مشاوره فردی می توان درجلسات مشاوره افسردگی، سوء مصرف مواد مخدر، اضطراب و..از این رویکرد تراپی در روانشناسی استفاده نمود.

2.شناختی رفتاری (CBT)

در جلسات درمانی با این روش تراپی در روانشناسی نیز درمانگر کمک می کند باورهای منفی مراجع که سبب بروز رفتارهای ناکارآمد می شوند نیز کشف و اصلاح شوند چرا که این رویکرد بر این باور است که افکار منفی و..بر رفتارها تاثیر بسیاری می گذارند.

از این رویکرد می توان در جلسات درمان اختلال روان مثل مشاوره و روانشناس اضطراب، مشاوره درمان وسواس، افسردگی و..تاثیرگذار باشد.

3.طرحواره درمانی

احتمال می دهیم اسم این رویکرد تراپی در روانشناسی زیاد به گوشتان خورده باشد. همانطور که از اسم این رویکرد مشخص است در جلسات درمانی درمانگر به کشف طرحواره های مراجع می پردازد زیرا در این رویکرد اعتقاد بر این است که طرحواره ها بر بروز مشکلات رفتاری و آسیب ها و..فرد تاثیرگذار هستند.

طرحواره های مورد هدف نیز از تجربیات دوران کودکی و نوجوانی نشات گرفته و به نوعی تفکراتی است که سبب بروز رفتارهای نادرست و..در افراد می شود.

در این روش با رویکرد طرحواره تراپی در روانشناسی نیز مراجعین علت بروز رفتارها و طرحواره های خود را شناخته و به کمک درمانگر الگوهای رفتاری سالم را جایگزین رفتارهای ناسالم می کنند، این نیز به مرور کمک می کند فرد بتواند درک و احساس بهتری داشته و واکنش های رفتاری سالم تری داشته باشد.

3.رویکرد انسان گرا

روان درمانی انسان گرا از دیگر روش های تراپی در روانشناسی است که در این روش به تجربیات شخصی مراجعین توجه بسیاری می شود..

در این روش تراپی نیز درمانگر بی قید و شرط در تمامی مسائل حتی مواردی که با مراجع نظرات متضادی دارد نیز او را پذیرفته و اداره جلسات درمان بر عهده مراجع بوده و تنها زمانی که لازم باشد درمانگر به صحبت می پردازد چرا که در طول جلسه درمانگر به صحبت های مراجع به دقت گوش فرا داده و در صورت نیاز سوالاتی را مطرح سازد.

در این جلسات مراجعین می توانند خود واقعی شان باشند زیرا احساساتشان در طول جلسه توسط درمانگر تفسیر نشده و ایشان کمک می کند مراجع بتواند به خوبی در خصوص دغدغه هایی که دارد صحبت کرده و بتواند خود را رشد دهد.

از این روش تراپی در روانشناسی می توان در جلسات مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، افسردگی و..استفاده نمود.

4.رفتار درمانی دیالکتیکی

این نوع روش تراپی نیز از زیر شاخه های رویکرد شناختی رفتاری بوده و به نوعی گفتگو درمانی است. در این روش به مراجع کمک می شود بتواند مهارت های بین فردی را آموخته و میزان تحمل بیشتری در برابر شرایط نامطلوب و..داشته باشد.

و..

رویکردهای متعدد دیگری هم اعم از رویکرد تحلیلی، هیجان مدار و..وجود دارند که برخی روانشناسان در جلسات مشاوره درمانی با این روش تراپی در روانشناسی به بررسی و درمان مشکل می پردازند.

آیا می توان از جلسات مشاوره غیر حضوری بهره مند گشت؟

بله در صورتی که شرایط حضور در کلینیک را نداشته باشید می توانید با صلاحدید روانشناس مربوطه از جلسات مشاوره غیر حضوری بهره مند گردید کافیست با روان آرام کلینیک جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایید.

مشاوره تلفنی بهتر است یا حضوری؟

مسلما با حضور در اتاق درمان می توان ارتباط بهتری با روانشناس گرفته و راحت تر برون ریزی کرد اما در صورتی که شرایط حضور وجود نداشته باشد و روانشناس مشاوره غیر حضوری را با توجه به شرایط مراجع گزینه مناسبی بداند می توان در جلسات مشاوره تلفنی و غیر حضوری هم به خوبی جلسات مشاوره را پیش برده و با همکاری با روانشناس به نتایج مطلوبی دست یافت.

هزینه جلسات مشاوره روانشناسی چقدر است؟

هزینه این جلسات وابسته به تعداد جلسات تراپی و درمان متغیر می باشد ولیکن می توان برای دریافت اطلاعات دقیق تر با کلینیک تماس حاصل نمود.

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید

چرا تراپی در روانشناسی مهم است؟

متاسفانه پیشتر باورهای بسیار غاطی در خصوص تراپی و مشاوره روانشناسی وجود داشت که تاثیرات آن باورها همچنان در ذهن برخی پر رنگ بوده و نیاز است که آن ها را تغییر داد..

تراپی در روانشناسی

لازم به ذکر است که..

تراپی و بهره مندی از جلسات مشاوره روانشناسی می تواند به خوبی سبب گردد مشکلات عاطفی و روحی و..کاهش یافته و افراد بهتر بتوانند با خود یا اطرافیانشان برخورد کرده و احساسات بهتری را تجربه نمایند..از جمله مهم ترین باورهای غلط که باعث شده است افراد زیادی از مراجعه به روانشناس امتناع کنند نیز این است که افرادی که پیش روانشناس می روند دیوانه اند!

در صورتی که این دید کاملا غلط بوده و هست بلکه تمامی کسانی که به روانشناس مراجعه کرده و از تراپی در روانشناسی بهره مند می گردند دارای سطح فکری، شخصیتی و..بالایی هستند زیرا ترجیح می دهند در صورت وجود هر مشکلی با متخصص در آن مساله مشورت نمایند.

طبیعتا هیچ یک از افرادی که دچار قلب درد می شوند برای علت یابی و درمان به نزد دوست صمیمی و..نمی روند بلکه سریعا به متخصص قلب و عروق مراجعه می کنند.

مراجعه به روانشناس تنها برای درمان مشکلات ذهنی، روحی رفتاری و..نبوده و افرادی هم که توانایی تصمیم گیری و حل مساله را ندارند می توانند برای مشورت کردن نیز می توانند از جلسات مشاوره بهره مند گردند خصوصا جلسات مشاوره قبل از ازدواج که افراد نیاز به راهنمایی های تخصصی یک روانشناس در این حوزه دارند..

ولیکن متاسفانه برخی افراد تصور می کنند بهره مندی از تجربیات خاله و عمه، دوست صمیمی و..برای انتخاب همسر یا حتی حل مشکلات زناشویی و..بهتر از مراجعه به روانشناس زوج درمانی، مشاوره جنسی و..می باشد.

تراپی در روانشناسی

برخی کودکان به سبب سبک های فرزندپروری متفاوت نیز ممکن است خجالتی، بی اعتماد به نفس، زودرنج و..باشند، یا بیش از حد شیطنت کرده و حرف گوش کن نباشند، نوجوانانی که ممکن است اعتیاد بسیاری به فضای مجازی و تلفن همراه پیدا کرده و یا پرخاشگری زیادی داشته باشند و از درس خواندن اجتناب ورزند و..

که در اینجا لازم است والدین به صورت آگاهانه از جلسات مشاوره کودک، مشاوره نوجوان، مشاوره تحصیلی و.. بهره مند گردند تا نحوه برخورد صحیح با فرزندان خود را آموخته و به فرزند خود با روش های اصولی کمک کنند.

بنابراین اهمیت بهره مندی از تراپی در روانشناسی بسیار بوده و نباید از آن غافل بود زیرا بهره مندی از جلسات مشاوره روانشناسی می تواند کمک کند با استفاده از روش های اصولی به بهبود رفتارها و فعالیت ها پرداخته و مشکلات مربوطه را کاهش داد.

البته این نکته مهم است که برای کاهش شدت مشکلات موجود به روانشناس متخصص و مجرب در آن زمینه مراجعه نمود تا بتوان به نتیجه مطلوبی در کاهش مشکلات و.. دست یافت البته علاوه بر اهمیت تخصص و تجربه روانشناس نیز مهم است که مراجعین همکاری لازم را با درمانگر داشته و به توصیه های ایشان عمل کنند.

می توان جهت بهره مندی از جلسات مشاوره روانشناسی با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود.

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

تراپی در روانشناسی

تراپی در روانشناسی

آیا تراپی در روانشناسی، دارو درمانی است؟

مساله مهمی که در جلسات تراپی در روانشناسی مهم است که بدانیم این است که جلسات روانپزشک با جلسات مشاوره روانشناسی متفاوت است، در صورتی که در جلسات روانشناسی شرکت کرده و روانشناس به سبب شدت مشکلات تشخیص به دارو درمانی داد، مراجع از سوی روانشناس به روانپزشک ارجاع داده می شود.

توصیه می شود..

ابتدا از جلسات مشاوره روانشناسی استفاده شود زیرا برخی افراد از همان ابتدا به روانپزشک مراجعه کرده و قرص مصرف می کنند در حالی که ممکن است نیاز به دارو درمانی نداشته و با بهره مندی از رویکردهای تراپی در روانشناسی بتوانند به نتایج مطلوبی در درمان دست یابند در غیر این صورت روانشناس متخصص جهت درمان مراجع را به روانپزشک ارجاع می دهد.

تراپی در روانشناسی

بهترین کلینیک تراپی در روانشناسی

همانطور که اشاره گردید مراجعه به روانشناس متخصص می تواند تاثیر بسیار مطلوبی در روند درمان داشته باشد و شدت بروز مشکلات عاطفی، روحی و..به مرور زمان کاهش می یابد.. به همین سبب لازم است از جلسات روانشناسی بهره مند گشت..لذا می توان از جلسات مشاوره روانشناسی روان آرام کلینیک به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری بهره مند گشت..کافیست تماس حاصل شود.

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره