به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره و روانشناس اضطراب

مشاور علل بروز اضطراب مشاور ازدواج نشانه های استرس و اضطراب مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

اهمیت جلسات روانشناسی با مشاوره و روانشناس اضطراب چیست؟

یکی از متداول ترین مشکلاتی که برخی افراد آن را تجربه می کنند اضطراب مداومی است که سبب مختل شدن زندگی شان می گردد.

گاهی میزان استرس و اضطراب به حدی افزایش می یابد که فرد نمی تواند رفتارهای خود را به خوبی کنترل و مدیریت نماید و به طور مستمر در حال نگرانی و ترس می باشد..

منظور از اضطراب چیست؟

اگر بخواهیم ساده تر به مفهوم اضطراب اشاره کنیم زمانی که افراد درباره مسأله ای دچار آشفتگی و پریشانی می شوند و یا علائمی مثل لرزش، تپش قلب و..پیدا می کنند و..دچار اضطراب شده اند.

استرس و اضطراب می تواند در هر موقعیتی رخ دهد و در هر سنی هم بروز کند بنابراین نیاز است جهت کاهش و درمان آن نیز در اسرع وقت به دکتر روانشناس مراجعه کرده و راهکارهای کاهش استرس را نیز به صورت کاملا اصولی و تخصصی اجرایی نمود.

در ادامه نیز قصد داریم به برخی علل بروز استرس و اضطراب اشاره نماییم.

علل بروز اضطراب

اضطراب ممکن است به دلایل مختلفی در افراد ایجاد گردد ولیکن در این بخش تنها به چند علت مهم که سبب بروز اضطراب می شوند اشاره می کنیم.

و..

منظور از عوامل محیطی و اجتماعی این است که افراد به سبب شرایط و موقعیت های متعدد در زندگی خویش یا روابط خود ممکن است به هر دلیلی دچار اضطراب شود فرضا امتحانی که پیش روی دارد، نگرانی از بابت حضور در جمعی ناشناس برای اولین بار و..

علت ژنتیکی و ارثی هم اشاره به این دارد که عموما اگر افراد، خانواده ای داشته باشند که حداقل یکی از آن ها دچار اختلال اضطرابی بوده است ایشان بیش از دیگران مستعد اختلالات اضطرابی می باشند..

چه بسا نیاز است به برخی نشانه های استرس و اضطراب اشاره کنیم تا بتوان با این مسأله به خوبی آشنا شد.

در ادامه نیز به برخی از علل بروز اضطراب به صورت ارثی اشاره می کنیم.

علل ارثی اضطراب

1.مشکلات تنفسی

زمانی که فرد دچار تنفس های کم عمق و یا سریع باشد نیز دچار حمله اضطرابی می شود چرا که با این نوع تنفس، دی اکسید کربن در خون وی کاهش می یابد.

2.تیروئید

جالب توجه است که پرکاری تیروئید سبب می گردد که افراد بسیار دچار تعربق و تپش قلب شوند.

3.بیماری قند خون

زمانی که افراد به صورت ارثی دچار قند خون شده اند یا به سبب رژیم های سختی که می گیرند قند خونشان افت کرده و کاهش می یابد دچار اضطراب می شوند و نشانه های رفتاری مثل ضعف و لرزش بدن، سردرد و سرگیجه و..را ناخودآگاه بروز می دهند.

علل محیطی و اجتماعی

1.دوران کودکی

در دوران کودکی نیز از آنجایی که کودک از سبک پرورشی خاص خانواده خود بهره مند گشته است نیز از ایشان الگوبرداری و تقلید می کند و در موقعیت های مختلف نیز با توجه به سبک رفتارهای والدین نیز به آن موقعیت واکنش نشان می دهند.

به همین سبب قصد داریم به برخی سبک های فرزندپروری که سبب بروز اضطراب در کودکان می گردند اشاره کنیم.

2.انتقاد زیاد از کودک

وقتی والدین به سبب کمالگرایی خود از فرزندشان به دلایل مختلف انتقاد می کنند، عزت نفس کودک تحت تاثیر قرار می گیرد.

این نیز سبب می گردد کودک به مرور یاد بگیرد که نیاز است برای رضایت خاطر دیگران، آنطور که آن ها می خواهند عمل کند و دائما نگران نوع رفتار خود در برابر دیگران باشد. از همین رو ممکن است در بزرگسالی مشکلات بسیاری برای شما پیش بیاید شما می توانید با مراجعه به مشاوره و روانشناس اضطراب، مشکلات کودکی خود را حل کنید.

3.نگرانی بیش از حد والدین

برخی والدین خودشان نیز دچار ترس و نگرانی زیادی هستند و به همین سبب مدام محتاط می باشند و کودک با مشاهده نوع رفتار آن ها نیز در موقعیت های مختلف مثل والدین خود رفتار می کند.

این نیز سبب می گردد کودک ناخواسته این فکر را داشته باشد که همیشه خطری در کمین بوده و باید گوش به زنگ باشد. بهتر است در زمان بزرگ سالی با مراجعه به مشاوره و روانشناس اضطراب، مشکلات کودکی خود را حل نمایید.

والدینی که نگرانی زیادی دارند استقلال کودک خود را هم از او می گیرند چرا که او را از خود جدا نکرده و کودک در بزرگسالی هم ممکن است وابستگی زیادی به والدین پیدا کرده و استقلالش زیر سوال برود.

4.سرکوب کردن هیجانات و احساسات کودک

متاسفانه برخی والدین به کودک خود فرضا پسر اجازه ابراز وجود و ابراز هیجاناتش را نمی دهند فرضا زمانی که پسرشان گریه می کند او را با جمله مسخره مرد که گریه نمی کنه نیز سرزنش می کنند و سبب می گردند کودک حتی در بزرگسالی هم با این ذهنیت تمام احساسات منفی خود را سرکوب کند!!

این نیز به مرور سبب می گردد فرد دچار افسردگی گشته و علاوه بر آن مدام مضطرب و نگران باشد که نکنه احساساتش را بی موقع و نا به جا ابراز کند و از ابراز آن ها می ترسد.. شما می توانید با مراجعه به مشاوره و روانشناس اضطراب مشکلات کودکی خود را کنترل و رفع نمایید.

5.مشکلات عاطفی

بسیار مهم است که فرد از محبت و حمایت عاطفی خصوصا از سوی والدین برخوردار گردد زمانی که والدین از یکدیگر طلاق بگیرند، از دنیا رفته باشند یا مدام در حال بحث باشند، بد رفتاری و کتک خوردن از والدین، مورد زورگیری قرار گرفتن توسط خواهر و برادر یا هم کلاسی ها، جدایی از دوستان صمیمی به سبب نقل مکان و..نیز می توانند فرد احساس ناامنی کرده و از لحاظ عاطفی نیز آسیب ببیند‌.

این ها نیز سبب ایجاد دلبستگی نا ایمن در ایشان شده و فرد به مرور دچار اضطراب می گردد.

بنابراین جلسات روانشناسی با مشاوره و روانشناس اضطراب بسیار مهم است.

مشاوره و روانشناس اضطراب

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله علاوه بر جلسات حضوری نیز کلینیک روانشناسی روان آرام امکان جلسات مشاوره آنلاین را هم برای مراجعین فراهم نموده است.

بهترین زمان برای درمان اضطراب چه وقتی است؟

بهتر است زمانی که علائم و نشانه های اضطراب در افراد وجود داشت از جلسات مشاوره بهره مند شوند تا پیش از شدت یافتن نشانه ها بتوان به خوبی میزان استرس را کاهش داد.

4.6/5 - (85 امتیاز)

نشانه های استرس و اضطراب چیست؟

هر یک از اختلالات روانی به سبب بروز نشانه ها و علائم خاصی قابل تشخیص می باشند که به آن ها اشاره می کنیم.

چه بسا هر یک از افراد ممکن است نشانه های مختلف و متفاوتی داشته باشند و تشخیص اضطراب نیز در جلسات مشاوره و روانشناس اضطراب توسط روانشناس متخصص انجام می گیرد.

لازم به ذکر است افراد باید برای درمان نیز به روانشناسی مراجعه نمایند که تخصص بالایی در زمینه کاهش یا درمان اضطراب دارد.

مشاوره اضطراب

عوامل موثر بر ایجاد اضطراب

پیشتر به علل بروز اضطراب در افراد اشاره نمودیم، حال آنکه بهتر است با رایج ترین عواملی که سبب بروز اضطراب در افراد می شوند آشنا شویم.

افسردگی

جالب توجه است که رابطه بین افسردگی، اضطراب و خشم نیز بسیار نزدیک بوده و هر زمان که یکی از این ها در افراد وجود داشته باشد یعنی سایر نشانه ها هم در ایشان وجود دارند؟

لذا افرادی که دچار اضطراب زیادی می شوند عموما دچار افسردگی بوده یا بسیار تحریک پذیر هستند و نیاز است جهت درمان نیز اقدام نمود.
خوب است بدانیم در صورتی که یکی از این مشکلات را در خود حل کنیم به مرور دیگر نشان ها هم تا حد ممکنی حل شده و درمان می گردند.

بنابراین اگر به تازگی متوجه نشانه های اضطراب در خود شده اید و دچار خشم زیادی هم هستید و..نیاز است از دکتر مشاوره و روانشناس اضطراب کمک بگیرید.

سردرد

یکی از نشانه های مهم اضطراب نیز سردردهای طولانی می باشد فرضا زمانی که افراد در ناحیه پشت سر و گردن خود احساس درد می کنند نیز دچار سردردهای تنشی می شوند.

چه بسا زمانی که میزان اضطراب بالا باشد سردردهای میگرنی هم بروز می کنند.

تغییر وزن

عموما مضطرب بودن باعث می شود افراد دچار پرخوری شوند چرا که میل افراد به خوردن غذا خصوصا غذاهایی که قند و چربی زیادی دارند زیاد می شود.

چه بسا همچنین وقتی استرس زیاد باشد میزان سوخت و ساز بدن نیز کمتر می گردد و بدین سبب چربی بیشتری در بدن جمع می شود.

مشکلات گوارشی

زمانی که افراد دچار استرس و اضطراب می شوند سیستم گوارشی بدنشان نیز تحریک می شود..به همین سبب مشکلاتی مثل مشکلات معده و روده و..ممکن است ایجاد شوند.

اختلالات اضطرابی

خوب است بیان داریم اختلالات اضطرابی در انواع متعددی ایجاد می گردند که قصد داریم در این بخش به آن ها اشاره کنیم.

اختلال اضطراب اجتماعی

زمانی که افراد می ترسند که در موقعیت های مختلف اجتماعی توسط دیگران مورد قضاوت قرار بگیرند و به سبب آن عملکردشان مختل گردد نیز ممکن است دچار اضطراب اجتماعی باشند.

این افراد عموما به سبب استرس در جمع ها و نگرانی از طرز فکر آن ها درباره خود از جمع دوری می کنند.

اختلال اضطراب فراگیر

زمانی که افراد به صورت مفرط در اکثر مواقع مضطرب هستند و این نیز حداکثر شش ماه وجود دارد و در کنارش احساساتی مثل تحریک پذیری و عصبانیت، خستگی و مشکلات خواب هم دیده می شوند با بررسی های لازم و تایید روانشناس نیز ممکن است اختلال اضطراب فراگیر در اشخاصی که اینگونه هستند وجود داشته باشد.

اختلال اضطراب جدایی

فرد می ترسد که از خانواده و اطرافیان و حتی خانه اش نیز دور شود و به هنگام دوری و جدایی از این اشخاص مدام نگران و مضطرب هستند.

اختلال هراس

زمانی که فرد در زمان هایی که انتظارش را ندارد مورد حملات وحشت به صورت مکرر قرار می گیرد نیز با تایید روانشناس ممکن است دچار اختلال هراس باشد چرا که فرد مبتلا به این اختلال مدام با ترس اینکه حمله وحشت مجددا رخ دهد زندگی می کند..

فوبیای خاص

منظور ترسیدن از شیء، فعالیت یا موقعیتی خاص می باشد.

لالی انتخابی

افرادی که مبتلا به لالی انتخابی هستند در موقعیت های اجتماعی خاصی که نیاز است با دیگران صحبت کنند نیز در تکلم و حرف زدن ناتوان می شوند.

اضطرابی که ناشی از دارو یا مواد مخدر است

مصرف دارویی خاص یا مواد مخدر نیز سبب بروز اضطراب می گردد

اضطرابی که ناشی از اختلالی دیگر می باشد

گاهی به سبب وجود بیماری طبی و یا پزشکی نیز شخص دچار اضطراب می گردد.

و..

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره و روانشناس اضطراب

راهکارهای درمان در مشاوره اضطراب

روش های متعددی برای درمان اضطراب وجود دارد که قصد داریم به برخی از آن ها اشاره کنیم.

روان درمانی

در جلسات مشاوره روانشناسی نیز متخصص عموما از روان درمانی برای کاهش و درمان اضطراب استفاده می نماید فرضا از درمان رفتاری شناختی، روانپوشی، طرحواره درمانی، درمان وابسته به پذیرش و تعهد و..

این نوع روش های درمانی نیز به مراجع کمک می کنند که اضطرابش کاهش یافته و درمان گردد البته به شرط تخصص بالای روانشناس و همکاریهای مراجع با درمانگر..

دارو درمانی

در صورتی که علاوه بر روان درمانی نیاز به مصرف دارو برای کاهش و درمان اضطراب باشد با تشخیص درمانگر نیز نیاز است مراجع دارو مصرف کند که دوز آن بسته به نوع اختلال اضطرابی و شدت آن بین افراد متغیر می باشد.

توصیه می گردد افراد جهت کاهش و درمان اضطراب خود بدون تجویز و تشخیص درمانگر متخصص از دارو خصوصا داروهای آرام بخش و حتی داروهای ضد اضطراب استفاده نکنند..

چه بسا در صورت تجویز، دوز و میزان مصرف داروها نباید سر خود تغییر کرده و یا مصرف داروها رو بدون تایید پزشک قطع نمود.

لذا افراد می توانند جهت بهره مندی از جلسات مشاوره اضطراب و مشاوره فردی به صورت کاملا تخصصی با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمایند..

مشاوره اضطراب

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره