به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

تراپی برای افسردگی

مشاور علت استفاده از روش های مختلف درمان افسردگی مشاور ازدواج معرفی روش های تراپی برای افسردگی مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

مهم است که افسردگی توسط روان درمانگری حرفه ای درمان شود تا از بروز مشکلات شدیدتر نیز جلوگیری به عمل آید، از آنجا که تراپی برای افسردگی می تواند میزان شدت بروز علائم را کاهش دهد لازم است که حتما جهت درمان افسردگی تراپی به روانشناسی متخصص مراجعه نمود.

تراپی برای افسردگی

روش های تراپی برای افسردگی

تراپی درمانی برای افرادی که افسردگی دارند نیز مهم است چرا که باید برای این افراد با جدیت بسیاری در جلسات مشاوره افسردگی در نظر گرفته شود تا مراحل بهبودی و کاهش علائم به مرور زمان افزایش یابد.

برای افرادی که افسردگی شدیدی دارند نیز در صورت صلاحدید روانپزشک و روانشناس از دارو درمانی استفاده می گردد اما گاهی اوقات مراجعین ممکن است به دارو درمانی هم پاسخ نداده و میزان علائمشان کاهش نیابد به همین سبب درمانگران از سایر روش های تراپی برای افسردگی استفاده می کنند..

فرضا از روش های متعددی مثل کتامین تراپی درمانی افسردگی، rTMS، روان درمانی و.. در صورت امکان استفاده می شود در ادامه به توضیحات بیشتری در این خصوص می پردازیم. بنابراین توصیه می کنیم مطالعه مطالب پیش رو را از دست ندهید.

درمان افسردگی چقدر طول میکشد؟

میزان طول مدت درمان افسردگی وابسته به عوامل متعددی مثل روش درمان، شدت علائم، مرتب بودن روند درمان، تخصص درمانگر و..دارد.

درمان افسردگی با کدام روش درمانی بهتر است؟

اصولا درمانگر متخصص با توجه و بررسی های لازم بر اساس شرایط مراجع و شدت علائم ایشان روش مناسب درمان و تراپی برای افسردگی را اجرایی می کنند بنابراین نمی توان روش خاصی را برای درمان بهترین دانست.

هزینه جلسات مشاوره درمانی چقدر است؟

هزینه جلسات درمان وابسته به تعداد جلسات، تست های روانشناسی، تخصص درمانگر و..می باشد توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل گردد.

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید

1.کتامین درمانی

کتامین نوعی داروی بیهوشی است که از جمله روش های جدید برای تراپی در افسردگی خصوصا افرادی که در درمان مقاوم هستند نیز می باشد..همچنین می توان از این ماده برای دردهایی که مزمن هستند هم در صورت صلاحدید درمانگر استفاده شود.

کتامین در ابتدا برای حیوانات در سال 1960 استفاده شد و پس از گذشت زمان در سال 1970 به تایید FDA امکان استفاده از این داروی بیهوشی برای انسان ها هم با تجویز درمانگر ماهر مجاز گردید. از این دارو در زمان جبهه های جنگ ویتنام برای سربازانی که مجروح شده بودند مورد استفاده قرار می گرفت..

 اما نمی توان ایمن بودن یا نبودن کتامین مرکب را برای درمان اختلالات روانپزشکی ثابت شده و قطعی دانست ولیکن همانطور که در ادامه اشاره می کنیم اغلب برای درمان افرادی که افسردگی مقاوم به درمان دارند در صورت صلاحدید و بررسی تخصصی مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا کتامین تراپی؟

کتامین تراپی برای افسردگی نیز می تواند سبب گردد افسردگی مقاوم به درمان در برخی افراد کاهش یافته و بهبود یابد همچنین با استفاده از این ماده بیهوشی می توان فکر خودکشی را از ذهن برخی بیماران افسرده که چنین افکاری دارند پاک نمود.

در ادامه به مزایا و معایب کتامین تراپی اشاره می کنیم.

بر اساس مقاله ای انگلیسی در خصوص کتامین نیز لازم است بدانیم که بیهوشی با کتامین دو ساعت زمان می برد و این تراپی می تواند سبب گردد فرد افسرده دچار احساساتی غیر واقعی گردد و به صورت موقت دچار باورهایی غیر معقول و تحریفات بینایی و حسی شود.

همچنین بسیار مهم است که درمانگر متخصص و حرفه ای کتامین را تجویز کند زیرا کتامین خطراتی را به همراه دارد که نباید آن ها را نادیده گرفت.

تراپی برای افسردگی

مزایای کتامین تراپی برای افسردگی چیست؟

کتامین تراپی در صورتی که زیر نظر درمانگر متخصص انجام گیرد می تواند مزایایی به همراه داشته باشد که عبارتند از:

معایب و خطرات کتامین درمانی

بر اساس مقاله ای در خصوص کتامین تراپی برای افسردگی که پیشتر به آن اشاره کردیم کتامین دارای خطراتی است که به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شده و حتما باید توسط درمانگر حرفه ای و مجرب انجام گیرد..

از جمله برخی خطرات این روش عبارتند از:

همچنین از دیگر عوارض درمان تخصصی با کتامین که گذرا و موقت حداکثر 30 دقیقه هستند عبارتند از:

خطرات استفاده از کتامین

در راستای توضیحات تراپی برای افسردگی نیز یشتر اشاره نمودیم در صورتی که درمانگر متخصص صلاح را بر استفاده از کتامین برای درمان افسردگی مقاوم به درمان ببیند نیز می توان از این روش برای کاهش علائم خودکشی در افراد افسرده و..استفاده نمود.

در صورتی که از این ماده بدون نظر درمانگر و صرفا برای رفع کنجکاوی و..استفاده شود می تواند خطرات ذیل را به همراه داشته باشد:

بنابراین تاکید می کنیم به هیچ عنوان از این ماده خودسرانه استفاده نشود.

تراپی برای افسردگی

محدودیت های کتامین تراپی برای افسردگی

مسلما تمامی افراد نمی توانند از کتامین استفاده کنند حتی در درمان اختلال افسردگی هم تنها عده خاصی از افراد که با روش های دارودرمانی و..درمان نمی شدند نیز با بررسی های تخصصی درمانگر و با صلاحدید ایشان از درمان با کتامین بهره مند گشتند.

اما به طور کل برخی افراد به هیچ عنوان نباید از این درمان با وجود علائم افسردگی شدید استفاده کنند که عبارتند از:

تجویز کتامین تراپی برای افسردگی

در صورتی که درمانگر متخصص تمامی شرایط بیمار مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان را بررسی کند و بیمار با روش های درمان افسردگی فرضا افسردگی اساسی، اختلال استرس پس از سانحه، دو قطبی بودن و..علائم درمان را نشان ندهد نیز درمانگر می تواند تصمیم به درمان افسردگی تراپی با کتامین بپردازد.

لازم به ذکر است که بیمار باید پیش از انجام این روش حتما تست نوار عصب و عضله انجام داده و با تایید درمانگر می توانند از درمان های دیگری مثل نوروفیدبک جهت تاثیر بیشتر این روش درمان بهره گیرند.

بنابراین به هیچ عنوان نباید بدون تجویز و صلاحدید درمانگر به تزریق کتامین پرداخت لذا طول مدت درمان با کتامین برای هر یک از افراد با توجه به نوع اختلال و سایر جوانب فرضا واکنش بیمار به این روش درمان و..متغیر می باشد.

تراپی برای افسردگی

2.درمان سریع افسردگی با  rTMS

از جمله سریع ترین روش های تراپی برای افسردگی نیز rTMS نیز می باشد.

دستگاه تی ام اس برای افسردگی نیز از جمله روش های غیر تهاجمی تراپی برای افسردگی می باشد. آر تی ام اس نیز تهاجمی نیست اما با این وجود عوارض کمی از جمله سردرد، کشیده شدن عضلات صورت، مشکلات شنوایی به سبب صدای بلند دستگاه و..دارد همچنین احتمال بروز تشنج با این دستگاه کم می باشد.

لذا این دستگاه تراپی برای افسردگی نیز می تواند برای افرادی که علائم مثبتی به درمان افسردگی با دارو نشان ندادند با توجه به صلاحدید درمانگر می تواند مناسب باشد.

3.روان درمانی

روان درمانی کمک می کند فرد در جلسات درمان برون ریزی کرده و با ابراز احساسات منفی آزاردهنده با کمک روانشناس به مرور به احساسات مطلوبی دست یافته و مهارت های مدیریت صحیح هیجانات خود و..را به خوبی فرا گیرد.

4.روان پویشی

از دیگر روش های تراپی برای افسردگی نیز درمان روان پویشی می باشد که می تواند برای اضطراب و افسردگی مناسب باشد. در این روش فرد به صورت ناخودآگاه به دوران کودکی خود و تجربیات آن دوران باز می گردد و درمانگر کمک می کند مراجع بتواند تجربیات گذشته و حال را درک کرده و بتواند نحوه ابراز صحیح واکنش به این هیجانات و سایر مشکلات را بیاموزد.

از دیگر روش های درمان افسردگی عبارتند از:

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

تراپی برای افسردگی

تراپی در افسردگی چه زمانی حیاتی است؟

بسیار مهم است در صورتی که با علائم و نشانه های ذیل سر و کار داشتید حتما در اسرع وقت به روانشناس متخصص مراجعه نمایید:

توصیه می شود در صورت وجود این علائم، درمان را جدی گرفته و آن را نادیده نگیرید زیرا این علائم به مرور زمان شدت گرفته و می توانند میزان افسردگی را هم افزایش دهند.

تراپی برای افسردگی

بهترین کلینیک تراپی برای افسردگی

لازم است تراپی برای افسردگی توسط درمانگر حرفه ای انجام گرفته و با توجه به شرایط بیمار و بررسی تمامی جوانب بهترین روش درمانی اجرا گردد.

می توان برای دریافت نوبت مشاوره افسردگی با روان آرام کلینیک تماس حاصل نمود.

منبع

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره