به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
راه های افزایش میل جنسی

راه های افزایش میل جنسی

موثرترین راه های افزایش میل جنسی چیست؟

یکی از سوالات متداول بین زوجین این است که چطور میل جنسی خود را افزایش دهیم..

به همین سبب قصد داریم در این باره توضیحات بیشتری ارائه دهیم.

منظور از افزایش میل جنسی چیست؟

یکی از اختلالات رایج بین زوجین کاهش میل جنسی در این افراد می باشد که میتواند زندگیشان را از لحاظ عاطفی و جنسی مختل سازد.

زمانی که زوجین میل جنسی کمی به یکدیگر پیدا می کنند دچار مشکلاتی نیز می شنوند که میتواند در بستر زندگیشان نیز نفوذ کند مثلاً دعواهای مکرر، عدم ارتباط گیری صحیح با یکدیگر، از دست دادن اعتماد و عزت نفس، بروز احساساتی همچون افسردگی و..

بنابراین زوجین باید از راهکارهایی برای افزایش میل جنسی شان استفاده کنند.

چه بسا به بیان داشت میزان میل جنسی در افراد متفاوت بوده معنی نیز طبیعی میباشد و بر اساس این مسئله میزان میل جنسی ممکن است در طی زمان تغییر کند.

عوامل موثر بر تغییر میل جنسی در طی زمان عبارتند از:

  • عوامل روانی
  • عوامل اجتماعی
  • عوامل بیولوژیکی
  • و..

از آنجایی که می گوییم میزان میل جنسی در افراد متغیر است، باید این واقعیت را پذیرفت که برخی افراد هیچ علاقه ای نسبت به برقراری رابطه جنسی ندارند و این نیز می تواند نشانه ای باشد از وجود اختلال کاهش میل جنسی در این افراد.

در ادامه نیز قصد داریم به راه های افزایش میل جنسی اشاره کنیم.

راه های افزایش میل جنسی

راهکارهایی جهت افزایش میل جنسی

یکی دیگر از سوالات متداول این است که چگونه جنسی را افزایش دهیم..

باید اشاره کنیم همانطور که بیان نمودیم میل جنسی می تواند در هر زمان دچار تغییر شود و آن هم به دلایل مختلفی مثل استرس و..باشد.

در این بخش قصد داریم به راههایی جهت افزایش میل جنسی در مردان و زنان اشاره کنیم که زوجین در طول زندگی مشترکشان با یکدیگر به این عوامل توجه کمی داشته و نیاز است این مسائل را برای ایشان یادآور شویم.

  • اهمیت به کیفیت رابطه عاطفی با همسر
  • توجه به کیفیت خواب
  • اطمینان از سلامت هورمونها
  • درمان اختلالات روانی
  • کنترل میزان استرس و اضطراب
  • ورزش کردن
  • تغذیه مناسب
  • عدم سوء مصرف مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی
  • مراجعه به مشاوره روانشناسی
  • و..

1.اهمیت به کیفیت رابطه عاطفی با همسر

بسیار مهم است که زوجین رابطه عاطفی خوبی با یکدیگر داشته باشند چرا که وقتی محبت و عشق زن و مرد به یکدیگر کم باشد و حتی به یکدیگر صمیمی نباشند به مرور از یکدیگر دور می شوند این نیز در کیفیت رابطه جنسی شان تاثیر زیادی دارد.

مهم است جهت بهبود کیفیت رابطه جنسی، به کیفیت رابطه عاطفی با همسر توجه نمود..

هرچه زوجین رابطه عاطفی بهتری با یکدیگر داشته باشند کیفیت رابطه جنسی شان افزایش می یابد..

در غیر این صورت علاوه بر کاهش ارتباطات عاطفی و جنسی زن و شوهر نیز به مرور ایشان از یکدیگر خسته شده و حتی تمایل به برقراری سکس با هم را ندارند چرا که مشکلات و اختلافات بین زوجین به حدی شدید گشته است که حتی زوجین تمایلی به برقراری رابطه جنسی پیدا نمی کنند.

2.توجه به کیفیت خواب

هر چه میزان کیفیت خواب در طی شبانه روز خوب باشد میل جنسی زوجین به یکدیگر ممکن است افزایش یابد چرا که با وجود اختلالات خواب عملکرد جنسی می تواند مختل شود.

مهم است که اگر زوجین دچار اختلالات خواب هستند سریعا از پزشک متخصص جهت درمان مشکلات خواب خود کمک گیرند.بهبود کیفیت خواب از راه های افزایش میل جنسی می باشد.

3.اطمینان از سلامت هورمونها

گاهی اوقات مشکلات هورمونی می توانند سبب کاهش میل جنسی شوند.بنابراین مهم است که از سلامت هورمون ها اطمینان حاصل نمود تنها کافیست به دکتر زنان متخصصی مراجعه نمود.

4.درمان اختلالات روانی مثل افسردگی

برخی افراد دارای اختلالاتی هستند که سبب می گردد سبک زندگی شان به نوعی تغییر کرده و فرد نمی تواند آنگونه که باید به کارهای مورد علاقه خود رسیدگی کند.

فرضا زمانی که یکی از زوجین دچار اختلال افسردگی باشد مدام در گوشه گیری و.‌..بوده و نمی تواند تمرکزش را برای برقراری رابطه جنسی جمع کند چرا که نسبت به برقراری رابطه جنسی تمایلش کاهش یافته است.

بنابراین نیاز است که در اسرع وقت جهت درمان اختلالات روانی به روانشناس متخصص مراجعه نمود.

5.کنترل میزان استرس و اضطراب

گاهی‌اوقات زمانی که میزان اضطراب و استرس در فرد به هر دلیلی بالا باشد نمی تواند تمرکز خود را بر روی آن چیزی که می خواهد بگذارد.

مثلا برخی زوجین از برقراری رابطه جنسی می ترسند و این اضطراب باعث می شود شخص نسبت به برقراری سکس بی تمایل بوده یا دچار کاهش میل جنسی شود.

لازم است جهت کاهش میزان اضطراب و استرس حتماً به روانشناس مراجعه نمود در غیر این صورت با افزایش میزان اضطراب، کاهش میل جنسی شدید تر می گردد.

راه های افزایش میل جنسی

6.ورزش کردن

از آنجایی که ورزش کردن می تواند انرژی زیادی به انسان بدهد و علاوه بر ایجاد احساس شادی باعث اعتماد به نفس می گردد، باعث می شود زوجین علاقه بیشتری به برقراری رابطه جنسی داشته باشند..

در حالیکه برخی زوجین با وجود این که از هیکل خود ناراضی هستند ورزش نمی کنند و به سبب هیکلی که دارند به مرور دچار بی اعتماد به نفسی می شوند و این بی اعتماد بنفسی سبب می گردد تمایلی به برقراری رابطه جنسی نداشته باشند..

چنانچه یکی از راه های افزایش میل جنسی ورزش کردن است که علاوه بر ایجاد اعتماد به نفس سبب احساس نشاط و شادی در فرد می شود که این نیز تاثیر بسیار مثبتی در زندگی مشترک دارد.

راه های افزایش میل جنسی

7.تغذیه مناسب

زمانی که تغذیه نامناسب داشته باشند ممکن است دچار کاهش میل جنسی شوند در حالیکه با مشورت پزشک می‌توانند تغذیه خود را بهترین کرده و با تغذیه مناسب مصرف برخی مواد غذایی، میل جنسی خود را افزایش دهند‌.

مثلا پزشک متخصص با توجه به میزان شدت کاهش میل جنسی در زوجین با ارائه نکات تغذیه ای و حتی دارو درمانی به ایشان کمک می کند که میل جنسی شان را افزایش دهند.

8.عدم سوء مصرف مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی

نیاز است بیان داریم سوء مصرف مواد مخدر، استعمال دخانیات و نوشیدنی های الکلی همگی سبب بروز کاهش میل جنسی می شوند..

درست است که با مصرف نوشیدنی های الکلی و.. در لحظه حال خوبی به آدم دست می‌دهد اما مصرف این نوشیدنی ها و مصرف مواد مخدر به مرور سبب کاهش میل جنسی میشود..

مثلا یکی از دلایلی که سبب کاهش میل جنسی میشود اینست که شخص با مصرف مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی از خود بی خود شده و احتمال ارضاء شدن افزایش می یابد.

و همچنین مصرف این نوشیدنی ها و..به مرور سبب بروز آسیب بر بدن و اندام های جنسی و اختلال در عملکرد آن ها می گردد.

مهم است که افراد استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های الکلی و مواد مخدر را کنار بگذارد تا بتواند اختلالاتی که در عملکرد اندام های جنسی اش رخ داده است رفع نماید.

 

9.مراجعه به مشاوره روانشناسی

جلسات مشاوره روانشناسی می توانند کمک بسیاری به افراد کنند، چرا که در این جلسات روانشناس علت کاهش میل جنسی در زوجین را تشخیص داده و به آنها به صورت تخصصی کمک می‌کند تا به این مسئله بپردازند.

مهم است که زوجین در صورت وجود اختلافات به سبب کاهش تمایل جنسی نسبت به یکدیگر از راهنمایی های تخصصی روانشناس بهره مند شوند..

به طور کل مهم است که زوجین برای رابطه شان وقت بگذارند و به نیازها و احساسات یکدیگر توجه کنند، زمانی که زوجین عشق و محبت مورد نیاز خود را آنطور که باید از همسرشان دریافت نکنند دچار کاهش میل جنسی میشود..

چرا که رابطه عاطفی و جنسی زوجین رابطه بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند که موجب می شود اگر رابطه عاطفی زوجین خوب باشد رابطه جنسی خوبی را هم تجربه کنند و بالعکس اگر صمیمیت بین زوجین حین برقراری رابطه جنسی وجود داشته باشد در روابط عاطفی هم این صمیمیت وجود دارد.

هر چه رابطه بین زوجین بهتر و صمیمی تر باشد لحظات عاشقانه بیشتری را کنار یکدیگر تجربه می کنند.
زوجین می توانند جهت بهره‌مندی از جلسات مشاوره جنسی با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمایند.

جلسات مشاوره روانشناسی در کلینیک روان آرام هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین برگزار می شوند و زوجین می توانند با توجه به شرایطی که دارند از این جلسات بهره مند گردند و با بهره گیری از راهکارهای موثر روانشناسی نیز در طی جلسات به افزایش میل جنسی خود بپردازند و از این مساله دچار خجالت نشوند.

چه بسا مهم است که زوجین برای برقراری رابطه جنسی مورد نیازشان با یکدیگر تلاش کرده و جهت کسب اطلاعات موثر در اینباره با روانشناس مجرب و ماهر در این زمینه صحبت نمایند.

راه های افزایش میل جنسی

 کاهش میل جنسی چه تاثیراتی دارد؟

زمانی که زوجین دچار کاهش میل جنسی شوند نیز تغییراتی در سبک زندگی شان رخ می دهد که می تواند برای ایشان آزاردهنده باشد مثلا:

  • کاهش میزان روابط عاطفی زوجین با یکدیگر
  • کاهش صمیمیت و نزدیکی زوجین با یکدیگر
  • افزایش اختلافات و درگیری های بین زوجین
  • و..

پیشتر هم اشاره نمودیم رابطه عاطفی و جنسی بین زوجین بسیار رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند چرا که بر روی یکدیگر تاثیر می گذارند..

بنابراین هر چه زوجین نزدیکی بیشتری با یکدیگر داشته باشند رابطه جنسی خوبی با هم دارند و بالعکس بنابراین نیاز است زوجین برای زندگی مشترکشان وقت بگذارند.

آیا می توان به صورت آنلاین از جلسات مشاوره بهره مند گشت؟

بله می توان جهت بهره مندی از جلسات حضوری و یا آنلاین با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود.

آیا با حضور در جلسات مشاوره جنسی می توان میل جنسی را افزایش داد؟

بله این جلسات به زوجین کمک می کند روانشناس علت کاهش میل جنسی را تشخیص داده و سپس از راهکارهایی برای افزایش میل جنسی ایشان بهره گرفته می شود..این جلسات نیاز به صبوری داشته و زوجین نباید انتظار داشته باشند پس از دو جلسه مشاوره رابطه جنسی شان بهتر گردد.

آیا تمرین های هر جلسه نزد روانشناس انجام می گیرند؟

خیر نیاز است که زوجین تمرینات را در خانه انجام داده و نتیجه را به روانشناس بازگو کنند تا روانشناس بتواند میزان پیشرفت زوجین و تغییر میزان میل جنسی شان را بررسی نماید.

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره