به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
شناخت در دوران نامزدی

شناخت در دوران نامزدی

شناخت دوران نامزدی ؛ مهم ترین دوران پیش از ازدواج

یکی از مهم ترین و البته شیرین ترین دوران زندگی زوجین دوران نامزدی می باشد که خانواده با خبر بوده و زوجین یک قدم به شریک شدن یک زندگی نزدیک تر می شوند. اما هر چقدر از اهمیت این دوران بگوییم کم گفتیم. چرا که در این دوران شما صمیمیت بیشتری بین خود و پارتنرتان حس می کنید که در نهایت تصمیم شما را برای ازدواج قطعی می کند.

به همین علت است که شناخت در دوران نامزدی برای هر کسی مهم بوده و برای هر شخصی دغدغه ایجاد می کند. 

بدیهی است که شناخت در دوران نامزدی یک موضوع بسیار گسترده می باشد که نمی توان همه موضوعات آن را در این مطلب جای داد. به همین علت بدیهی است که نباید از مشاوره قبل از ازدواج غافل ماند. با این وجود ما همراه شماییم تا برخی از مهم ترین نکات این دوران را به شما یاد اور شویم. با ما در این صحفحه همراه باشید.

اهمیت شناخت در دوران نامزدی

چرا شناخت در دوران نامزدی مهم است ؟ شما حالا یک قدم به همسر آیندتان نزدیک تر شده اید و فرصت دارید تا به دور از تظاهر و با نگاهی دقیق به تمامی ویژگی های مثبت و منفی او پی ببرید. در این دوران از طریق شما مانند یک همسر می باشید و از طریق به علت رسمی و قانونی نشدن ازدواج فرصت آن را دارید که در صورت نا سازگاری تجدید نظر کنید و یا به کمک مشاوران پیش از ازدواج اقدام به تغییر رفتار ها نمایید.

تجربه نشان داده است که پس از ازدواج جلسات مشاوره برای اصلاح رفتار های نادرست بسیار بهتر نتیجه داده است و معمولا زوجین بعد از ازدواج چندان تمایلی به شرکت در این جلسات ندارند. پس هر تغییر که قصد ایجاد آن را دارید پیش از ازدواج و در دوران نامزدی پیگیری نمایید.

شناخت در دوران نامزدی

8 ویژگی مهم که در زمان شناخت در دوران نامزدی باید جدی بگیرید :

پیش از توضیح این موارد فراموش نکنید : با خود رو راست باشید و توجیه نکنید ! از دورغگو گفتن به طرف مقابل و خود خودداری نمایید چرا که این توجیه ها مدت زمان زیادی دوام نمی آورند و می توانند علت یک شکست بزرگ در امر ازدواج باشند. 

1.عدم اعتماد

حساسیت تا حدودی بین زوجین طبیعی است و ناشی از محبتی است که بین دو طرف وجود دارد. اما باید در نظر بگیرید که اگر بیش از اندازه باشد می تواند خبر از شکاک بودن و عدم اعتماد می باشد که می تواند آفت هر زندگی مشترکی باشد. پس حساسیت های بی مورد ، سوال های پیاپی و مداوم ، چک کردن های بیش از از اندازه را جدی بگیرید.

2.تمایل به کنترل گری

کنترل گری برای زن و مرد در عصر امروزی کمی غیر قابل پذیرش می باشد. فردی که بیش از اندازه تمایل به کنترل رفتار های کوچک و بزرگ شما را دارد در زندگی مشترک می تواند خانه شما را به یک زندان تبدیل کند. پس کنترل گری بیش از اندازه را یک ویژگی مثبت نبینید یا از آن چندان خوشحال نشوید و در شناخت در دوران نامزدی به آن توجه کنید.

3.حسابگر بودن بیش از اندازه

بدترین ویژگی که یک انسان از آن برخوردار می باشد حسابگر بودن می باشد که شاید در دوران نامزدی فرد مقابل شما با تظاهر بتواند آن را کنترل کند اما پس از ازدواج به بیش ترین حد ممکن می رسد و به خساست تبدیل می شود پس حسابگر بودن در دوران نامزدی را جدی بگیرید.

4.عصبانیت غیر قابل کنترل

مشکل بین زوجین در زمان آشنایی یا شناخت در دوران نامزدی یک امر کاملا طبیعی می باشد و شما همیشه اوقات خوشی را ندارید و گاهی با تلخی ها نیز رو به رو می شوید. اما اهمیت دارد که همسر آینده شما در زمان عصبانیت چه منطقی پیدا می کند و چه رفتار هایی از خود نشان میدهد که اگر شدید باشد به شما پیشنهاد می کنیم با مشاور خود حرف بزنید.

5.بی تفاوت بودن

پارتنر شما چقدر به مشکلات زندگی شما بی تفاوت است ؟ چقدر به شما اهمیت می دهد و در زمان سختی ها پشت شما می باشد ؟  در شناخت در دوران نامزدی باید به این موضوع پی ببرید که همسر شما می تواند در سختی ها حامی شما باشد یا نسبت به شما و مشکلاتی که دارید بی تفاوت است ؟! بی تفاوتی بدون شک بدترین ویژگی برای یک همسر می باشد.

شناخت در دوران نامزدی

6.اشتباه در اولویت ها

آیا همسر آینده شما اولویت بندی بلد است ؟ آیا می تواند در زمان درست بین میزان اهمیت هر موضوع تفکیک قائل شود ؟ کسی که در اولویت های زندگی اشتباه می کند می تواند زندگی مشترک را دچار پسرفت نماید و در نتیجه نمی تواند شریک مناسبی باشد.

7.عدم مسئولیت پذیری

مهم ترین ویژگی برای کسی که قصد ازدواج مسئولیت پذیری است. این ویژگی برای زن و مرد مهم است. همسر شما چقدر مسئولیت یک رابطه را پذیرفته است ؟ چقدر آماده پذیرش مسئولیت های یک زندگی می باشد ؟ اداره یک زندگی در عصر امروزی حتی برای افراد مسئولیت پذیر نیز دشوار است چه برسد به افراد که مسئولیت هیچ چیزی را قبول نمی کنند.

8.تعهد داشتن

مهم ترین موردی که در شناخت در دوران نامزدی باید مورد نظر شما قرار بگیرد تعهد داشتن است ! نه تنها تعهد به شما بلکه به شخصیتتان ، به زندگی که قرار است بسازید ، به اهدافی که دارید و … . در حقیقت یک انسان سالم انسانی است که به انتخاب خویش تعهد داشته باشد و کوچک ترین نشانه ای از بی تعهدی نباید از چشم شما مخفی بماند.

فراموش نکنید در شناخت در دوران نامزدی باید کوچک ترین نشانه ها را جدی بگیرید. چرا که خواه یا ناخواه طرفین در پنهان کردن خصلت های منفی تلاش می کنند و هر ویژگی نا مناسبی که میبینید بعد از ازدواج چندین برابر می شود و طبیعتا تحمل آن را برای شما غیر ممکن می سازد.

آیا به تغییر امیدوار باشیم ؟

بله بدون شک شما می توانید به تغییر امیدوار باشید اما انتظار نداشته باشید که شما این تغییر را ایجاد کنید ! اگر تصور می کنید که بعد از ازدواج می توانید این خصلت هارا تغییر دهید باید بدانید که این تصور بسیار نادر می باشد و باید گفت شاید غیر ممکن می باشد. تنها کسی که می تواند این تغییر را به صورت ریشه ای ایجاد کند مشاور است پس اگر واقعا به شریک آینده خود علاقه دارید به او کمک کنید تا در جلسات مشاوره این رفتار ها را تغییر دهد.

رابطه جنسی در دوران نامزدی، آری یا نه ؟

یکی از مهم ترین شناخت هایی که در شناخت در دوران نامزدی باید صورت بگیرد شناخت جنسی است. اما بسیاری تصور می کنند که این شناخت باید با داشتن رابطه جنسی به طور مفصل صورت بگیرد. روانشناسان این موضوع را در کشور ما کمی ناسازگار تلقی می کنند. اینکه بدون مقدمه و بدون شناخت به بسیاری از جنبه های همسرتان وارد رابطه جنسی شوید فقط یک نتیجه خواهد داشت :

به واسطه رابطه جنسی وابستگی ایجاد می شود و افراد از خصلت های منفی دو طرف کاملا غافل می مانند و به خاطر وابستگی کاذبی که ایجاد شده است بدون شناخت کامل تن به ازدواج می دهند.

شناخت در دوران نامزدی

به جای اینکه با ورود به رابطه جنسی امکان شناخت کامل را از خود بگیرید به کمک تست های مشاوره جنسی و زناشویی به سازگاری خود پی ببرید.

پایان نامزدی را جدی بگیرید !

فراموش نکنید شما به واسطه شناخت در دوران نامزدی و در پایان این دوره باید تصمیم بگیرید که چقدر فرد مناسب خود را برای ازدواج پیدا کرده اید. گاهی دو طرف برای یکدیگر مناسب نمی باشند اما می توانند بهترین همسر برای دیگران باشند. پس تصمیم خود را جدی بگیرید و با در نظر گرفت احساسات و البته بیشتر از آن منطق خود یک تصمیم درست بگیرید و حتی اگر منفی بود آن را جدی اجرایی نمایید.

مشاوره پیش از ازدواج

در آخر فراموش نکنید به عنوان کسی در زمینه شناخت زوجین هیچ تخصصی ندارید از نکات و ویژگی ها غافل می مانید که از چشم یک مشاوره غافل نمی ماند پس از مشاوره پیش از ازدواج نیز کمک بگیرید و به کمک یک مشاور متخصص و با تجربه شناخت در دوران نامزدی را کامل نمایید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن بهره مند شده باشید.

شناخت در دوران نامزدی چقدر طول می کشد ؟

شناخت در این دوران برای همه یکسان نمی باشد و نمی توان یک مدت زمان دقیق برای هر رابطه ای مشخص کرد.

چقدر باید خصلت های منفی دوران نامزدی را جدی بگیریم ؟

این خصلت ها باید جدی گرفته شود چرا که پس از ازدواج می تواند چندین برابر شود.

آیا برای شناخت دوران نامزدی باید به مشاور مراجعه کنید ؟

بدون شک کمکی که یک مشاور در این زمینه به شما می کند با شناختی که خود حاصل می کنید بسیار متفاوت است.

4.8/5 - (75 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره