به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

روانشناس خانم

مشاور بهترین روانشناس خانم کیست؟ مشاور ازدواج دلیل اهمیت جنسیت روانشناس خانم مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

روانشناس خانم

چرا به روانشناس خانم مراجعه کنیم؟

برای مراجعه به روانشناس دلایل زیادی وجود دارد. برخی روانشناس خانم را برای مراجعه انتخاب می‌کنند برخی هم خیر. اینکه چرا  روانشناس خانم برای برخی انتخاب مناسبی است و برای برخی خیر در ادامه توضیح داده خواهد شد:

در مقاله روانشناس آقا به خوبی به این موضوع در رابطه با روانشناس آقا پرداخته شده است. اینبار هدف بررسی روانشناس خانم است تا بتوانید روانشناس مناسبتان را در میان روانشناسان خانم نیز انتخاب کنید.

چرا جنسیت روانشناس خانم اهمیت دارد؟

در ادامه دلیل اهمیت جنسیت روانشناس خانم در انتخاب روانشناس مناسبتان شرح داده می‌شود:

درک متقابل روانشناس خانم

جدا از متفاوت بودن تجربه‌ی زندگی انسان‌ها با یکدیگر برخی تجارب از جنسیت نشات می‌گیرید یعنی ما به واسطه‌ی خانم  بودنمان شاهد برخی رویدادها بوده‌ایم و احساسات خاصی را تجربه کرده‌ایم. برخی خانم‌ها این موضوع را دلیلی بر انتخاب روانشناس خانم به عنوان روانشناس مناسبشان می‌دانند.

البته که نمی‌توان به این دلیل ایراد گرفت زیرا احساس درک متقابل از سوی مراجعه کننده بسیار اهمیت داردو اگر شخصی این درک متقابل را در مراجعه به روانشناس خانم حس می‌کند پس بهتر است به روانشناس خانم مراجعه کند اما باید این را درنظر داشته باشد که علاوه بر جنسیت، باید مهارت روانشناس را نیز در نظر داشته باشد.

احساس راحتی با روانشناس خانم

شما قرار نیست با تراپیستتان رفیق شوید اما رابطه خوب با تراپیست اهمیت زیادی دارد.پس باید در طول دوره درمان احساس راحتی با تراپیستتان داشته باشید. اگر فکر می‌کنید در مقابل روانشناس خانم احساس راحتی دارید پس به روانشناس خانم  مراجعه کنید.

جالب است که بر خلاف تصورتان برخی آقایان نیز به روانشناس خانم احساس راحتی بیشتری دارند و اینجا این نکته مطرح می‌شود که میزان راحتی با روانشناس حتما به معنی همجنس بودن مراجعه کننده و روانشناس نیست.

برای چه مشکلی به روانشناس خانم مراجعه میکنید؟

برای انتخاب مشاور برای تمام مسائلتان شاید نشود به یک روانشناس مراجعه کرد. در ادامه روانشناس مناسب انواع مشکلاتی که بابت آن ممکن است به روانشناس مراجعه کنید  مطرح شده است

مشاوره ازدواج:

اگر درک مناسبی از همسرتان ندارید به روانشناس همجنس همسرتان مراجعه کنید. روانشسناسی که همجنس همسرتان است شاید بهتر بتواند انگیزه و اهداف همسرتان را از رفتارهایش ارزیابی وشرح دهد.

این به این معنا نیست که  روانشناس خانم نتواند به خوبی علل و انگیز رفتارهای شوهرتان را برایتان بازگو کند و به شما را در راستای بهبود آن‌ها مشاوره دهد. قطعا روانشناس خانم به خاطر تحصیلا و تجاربی‌ که در حرفه‌اش داشته است قادر به این کار است اما در اینجا انتخاب بین خوب و خوب‌تر است.

مشاوره جنسی: گاهی ماهیت مشکلی که به خاطر آن به روانشناس مراجعه می‌کنید جنسی است. شاید لازم باشد جزئیاتی را در طول دوره درمان از مسائل جنسی‌تان شرح دهید. در این شرایط مراجعه به روانشناس خانم برای خانم‌ها بهترین گزینه است

اما اگر آقا هستید قبل از انتخاب روانشناس خانم به این فکر کنید که برای بیان این جزئیات نزد روانشناس خانم راحت هستید؟

بیان مشکلات جنسی نزد روانشناس خانم شما را مجبور به خودسانسوری می‌کند؟

بعد از پاسخ به دو سوال بالا می‌تواند تصمیم بگیرید که برای مشکلات جنسی به روانشناس خانم مراجعه کنید یا خیر

مشکلات زنانه:

افسردگی بعد از زایمان، افسردگی قبل از قاعدگی، مشکلات مربوط به ناباروری و فرزندپروری از جمله مشکلاتی است که بابت آن‌ها به روانشناس خانم مراجعه می‌کنند. روانشناس خانم  تجاربی در این زمینه داشته است پس طبیعتا درک بهتری از این مسائل دارد تا کسی که این رویدادها را تجربه نکرده است هرچند که تحصیلاتی در این زمینه داشته باشد پس روانشناس خانم در این موقعیت انتخاب مناسبی است.

مشکلات مردانه:

اعتیاد، پرخاشگری و ناتوانی در بروز احساسات در بین آقایان رواج بیشتری دارد تا خانم‌ها. پس اگر آقا هستید و برای حل این مشکلات به دنبال روانشناس مناسب هستید، روانشناس خانم شاید گزینه مناسبی برای شما نباشد. چون در مقابل روانشناس خانم ممکن است درک متقابل را به اندازه‌ای که در مشاوره با روانشناس همجنستان دارید، حس نکنید.

ممکن است بعد از چند جلسه متوجه شویم روانشناسی که انتخاب کردیم مناسب ما نبوده؟

بله اگر در مراحل تحقیق جهت پیدا کردن روانشناس مناسبتان کوتاهی کرده باشید این احتمال وجود دارد.

آیا روانشناس می‌تواند دارو تجویز کند؟

در صورتی که روانشناس تشخیص دهد به مصرف دارو احتیاج دارید شما را به روانپزشک ارجا می‌دهد.

4.5/5 - (83 امتیاز)

روانشناس خانم بهتر است یا آقا؟

با توضیحات ارائه شده متوجه اهمیت جنسیت روانشناس خانم در شرایط مختلف شدید. اما برخی همچنان به دنبال پاسخ  این سوال هستند که “روانشناس خانم بهتر است یا آقا؟” باید بدانید که هیچ جواب مشخصی برای این سوال وجود ندارد.

نمی‌توان به واسطه‌ی جنسیت روانشناس به اون برچسب روانشناس خوب یا روانشناس بد زد. بعد از بررسی روانشناس در جایگاه روانشناسی باید بسته به مسئله‌ای که بابت آن به روانشناس مراجعه می‌کنید تشخیص دهید که روانشناس خانم مناسب شماست یا آقا. دقیقا به شکلی بالاتر عنوان شده است.

انتخاب یک روانشناس خانم به صرف خانم بودن قطعا نتایج خوبی برایتان نخواهد داشت. روانشناس خانم منتخب شما باید در درجه اول  روانشناس خوبی باشد.

بهترین روانشناس خانم شرق تهران

بهترین روانشناس خانم در شرق تهران

قبل از انتخاب روانشناس خانم مناسبتان حتما درباره او تحقیق کنید. اگر از اطرافیان شما کسی به او مراجعه کرده است درباره کارآمد بودن یا ناکارآمدن بودن دوره درمانی بپرسید.

حواستان باشد که در روند تحقیقات  از اطرافیان وارد جزئیات نشوید و سوالاتی اعم از “مشکلت چی بود؟”، “توی دوره درمانیت چه کارهایی گفت انجام بدی؟”، “چی تعریف کردی برای روانشناس؟” و هر سوال دیگری که مراجعه کننده را مجبور کند جزئیات مسائل شخصی‌اش را برایتان عنوان کند را نپرسید.

متاسفانه بعد از تحقیق درباره روانشناس خانم مدنظرتان باز هم ممکن است روانشناس خانم مناسبتان را به درستی انتخاب نکرده باشید.

گاهی مناسب بودن روانشناستان را در چند جلسه اول مشاوره و گاهی بعد از طی یک دوره درمانی توجه خواهید شد.

جهت آسان شدن فرآیند انتخاب روانشناس خانم شرق تهران از جست و جوی اینترنتی کمک بگیرید. با جست جوی کلینیک‌ها تخصصی روانشناسی می‌توان بهترین روانشناس خانم شرق تهران را یافت.

نکات انتخاب بهترین روانشناس خانم شرق تهران

نکات انتخاب بهترین روانشناس خانم شرق تهران

معیار انتخاب بهترین روانشناس خانم شرق تهران

معیار انتخاب روانشناس خانم شرق تهران

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

روانشناس خانم

انتخاب روانشناس خانم در تهران جهت رفع بسیاری از مشکلات، اختلالات روانشناختی یا اقدامات مهم و مختلف، از اهمیت بالایی برخوردار است. پس بهتر است برای انجام این کار دقت و صبوری لازم را داشته باشید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که روانشناس مناسب خود را مطابق با مشکل یا مسئله‌ای که درگیر آن هستید و به شکل تخصصی انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین روانشناسان می‌توانید به سایت یا کلینیک روان آرام مراجعه کنید و با ارزیابی رزومه کاری و تحصیلی درمانگران و نظرات کاربران، درمانگر مناسب خود را انتخاب کنید. درمانگران ما در کلینیک روان آرام از ابتدا تا انتهای این مسیر همراه با شما هستند.

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره