به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
کودک درون افسرده

کودک درون افسرده

اهمیت درمان کودک درون افسرده

آیا تا به حال اسمی است کودک درون شنیده اید؟ اگر نه می خواهیم شما را با کودک درون آشنا کنیم.

کودک درون بخشی از ناخودآگاه هر انسانی است که بخشی از احساسات و باورهای هر فرد نسبت به گذشته و رویاها و اهداف آینده اش می باشد.به طور کل در دیدگاه روانشناسی تحلیلی کودک درون، جنبه و دوران کودکی هر فردی است که می تواند تاثیر بسیاری فرد در دوران بزرگسالی فرد داشته باشد..

نقش کودک درون در زندگی چیست؟

کودک درون ویژگی‌ها و توانمندی‌های هر فردی را تشکیل داده و آن را تقویت می کند چه بسا کودک درون ترس ها و خشم های نهفته و انباشته شده دوران کودکی در فرد را در بر دارد.

جالب توجه است که همه انسانها داره کودک درون هستند و در برخی مواقع به سبب این جنبه وجودی خود شبیه به یک بچه رفتار می کند ولی که همه افراد با کودک درون خود آشنا نبوده و ارتباطی با آن ندارند.

آیا تا به حال برایتان رخ داده است که از بابت مسئله ای ناراحت کننده واکنشی را به طور ناخودآگاه داشته باشید و این مسأله سبب آسیب روحی در شما گردد؟

این نیز می تواند وابسته به تجربیات ناگوار دوران کودکی شما باشد که به سبب تجربه تلخی که آن دوران داشته باشید دچار تروما و ترس شده باشید.به این دلیل تا به اینجا درباره کودک درون صحبت کردیم که به کودک درون افسرده اشاره کنیم و توضیحاتی در مورد آن بدهیم.

کودک درون افسرده

منظور از کودک درون افسرده چیست؟

زمانی که احساسات نامطلوبی را در درون خود تجربه میکنید و این احساسات به مدت طولانی در رفتارها و احساسات شما نمایان هستند، ممکن است که کودک درون شما افسرده و ناراحت باشد و به همین سبب در زمان حال دچار احساس نامطلوبی هستید.

چه بسا اگر کودک درون افسرده تان را به کمک روانشناس متخصص درمان نکنید ممکن است میزان افسردگی تان شدیدتر گردد و آسیب های روحی و جسمی بیشتری ببینید.

از جمله برخی عوامل افسردگی نیز عبارتند از:

  • گوشه گیری
  • تحریک پذیری
  • ناامیدی
  • لذت نبردن از سرگرمی‌های گذشته
  • اختلالات خوردن
  • اختلالات خواب
  • انگیزه نداشتن برای انجام کارها
  • و..

چه بسا اگر این نشانه ها را دارید نیاز است که با دکتر روانشناس صحبت کنید و در صورت تشخیص افسردگی نیز درمان اصولی را شروع کنید تا میزان افسردگی تان کاهش یافته و درمان گردد.

در جلسات مشاوره افسردگی ابتدا علت بروز افسردگی تشخیص داده می شود و سپس راهکارهای درمانی ارائه می شوند.

چنانچه مهم است که بدانیم چگونه باید کودک درون افسرده را به کمک روانشناس متخصص درمان کنیم به همین سبب در ادامه به این مسئله می پردازیم..

آیا کودک درون من افسرده است یا سالم؟

جالب توجه است که تست های شخصیت شناسی متعددی می‌توانند به شما کمک کنند که بتوانید در یابید آیا کودک درون شما سالم است یا نیاز به توجه و درمان دارد!

گاهی برخی افراد تصور می کنند که اگر به کودک درون خود اهمیتی ندهند می توانند زندگی شادی داشته باشند این نیز به خود افراد بستگی دارد اما زمانی که انسان ها کودک درون شادی داشته باشند، کودک درونی که سرشار از محبت، آرامش، عشق و احساس رضایتمندی از خود و زندگی اش است می تواند در برابر مشکلات مقاومت بیشتری داشته و اتفاقات و سختی های زندگی را با قدرت بیشتر پشت سر بگذارد.

اگر می خواهید بدانید که آیا کودک درون شما افسرده است یا سالم به نشانه های ذیل توجه کنید:

  • عزت نفس و اعتماد به نفس شما کم است
  • در مدیریت روابط خود ناتوان هستید
  • واکنش شما در برابر اتفاقات و مسائل کوچک بسیار زیاد است
  • رابطه عاطفی صمیمانه و راحتی با اعضای خانواده خود ندارید
  • رفتارهای خود خرابکارانه دارید
  • انتقادات شما از خودتان زیاد است
  • و..

اگر این نشانه ها را در خود میبینید نیاز است که کودک درون شما از آرامش بیشتری بهره مند گردد و ارتباط نزدیک بیشتری با خودتان داشته باشید.

کودک درون افسرده

چگونه کودک درون افسرده را درمان کنیم؟

بسیار مهم است که کودک درون هر انسانی شاد باشد چرا که همانطور که گفتیم شادی و افسردگی کودک درون در حالات روحی روانی و جسمانی هر انسانی تاثیر گذار است..

  1. خودتان را سرزنش نکنید و اشتباهات تان در زندگی را به عنوان تجربه ای آموزنده در نظر بگیرید.
  2. دریابید که چه مسائلی شما را ناراحت و عصبی می‌کند و تا حد ممکن سعی کنید از آنها دوری کنید و اگر امکان دوری کردن از این عوامل نبود سعی کنید خودسازی را شروع کنید.
  3. صبور باشید و بدانید که با عجله نمی توانید خواسته هایتان را شدنی کنید..
  4. برای خودتان و زندگیتان حد و مرز قائل باشید و به کسی اجازه ندهید که از این مرزها و حریم شخصی شما عبور کند.
  5. بدانید که اعتماد به نفس داشتن تاثیر بسیار مطلوبی در تمامی مراحل زندگی‌تان خواهد داشت بنابراین سعی کنید با خودسازی و خودشناسی اعتماد به
  6. نفس و عزت نفس خود را افزایش دهید.
  7. سعی کنید به جای دعوا و بحث های متعدد مشکلات را به صورت منطقی حل کنید.
  8. به خود و توانایی‌هایتان اطمینان داشته باشید.
  9. واقعیت زندگی خود را با ویترین زندگی دیگران مقایسه نکنید.
  10. از روانشناس متخصص برای بهتر شدن شرایط کمک بگیرید.

بنابراین مهم است که حتماً به کودک درون توجه کنید زیرا اگر کودک درونتان را بدون توجه رها کنید در آینده مسئولیت پذیر نبوده و در روابط تان با خانواده، در محل کار و..به مشکل خواهید خورد.

می توانید جهت بهره مندی از جلسات مشاوره فردی با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمایید.بدانید که صحبت با روانشناس از سرکوب کردن احساساتتان بیشتر می تواند به شما کمک کند تا به حال روحی روانی بهتری دست یابید.

چه بسا مراجعه به درمانگری ماهر و مجرب بسیار مهم است چرا که وی می تواند به سبب تخصص بالای خود در درمان به شما کمک کند که از حال بد به حال خوب رسیده و لحظات شادتر و آرامش خاطر بیشتری را تجربه نمایید..

می توانید از جلسات مشاوره روانشناسی حضوری و آنلاین کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند شده و کودک درون افسرده خود را به کودک درونی شاد و با انگیزه تبدیل نمایید و دریابید که وجودتان تا چه حد مهم و زیبا است..

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله علاوه بر جلسات مشاوره حضوری نیز می توان از جلسات مشاوره آنلاین و غیر حضوری کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند گردید تنها کافیست با شماره درج شده تماس حاصل نمود.

کودک درون افسرده را می توان درمان نمود؟

بله با مراجعه به روانشناسی متخصص و توجه بیشتر به خود و اهمیت به خودشناسی، شناخت نقاط قوت و پذیرش نقاط ضعف و تلاش برای پیشرفت در آن ها در صورت امکان و..می توان کودک درون افسرده را به کودکی شاد و پر امید تبدیل نمود.

4.6/5 - (77 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره