به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

نورون درمانی چیست؟

مشاور منظور از نورون درمانی چیست؟ مشاور ازدواج کاربردها و مزایای نوروتراپی مرکز مشاوره آشنایی با متخصصین مرکز کلینیک ما سرویس ها سوالات متداول

منظور از نورون درمانی چیست؟

آیا تا به حال نورون درمانی به گوشتان خورده است؟ البته علاوه بر این نیز نوروتراپی یا نوروفیدبک درمانی هم شناخته می شود.

می دانیم که نورون اشاره به عصب ها دارد و نورون درمانی نوعی روش درمانی امروزی جهت درمان اختلالات مغزی نیز محسوب می گردد.در پاسخ به سوال نورون درمانی چیست؟ باید اشاره داریم که این روش درمانی غیر تهاجمی بوده و از آنجا که به درمان اختلالات مغزی می پردازد نیز به قصد بهبود عملکرد مغز به کار می رود.

در نوروتراپی یا نورون درمانی با بهره گیری از برخی روش ها و تکنیک های خاص و انحصاری به درمان اختلالات مغزی و همچنین آسیب هایی که از این اختلالات بر افراد ایجاد گردیده است می پردازد فرضا نقص توجه، افسردگی، درمان اختلالات خواب و..

نورون درمانی

نحوه عملکرد نورون درمانی چیست؟

شاید این سوال ایجاد شود که نورون درمانی دقیقا به چه صورت بر مغز تاثیر می گذارد؟!

باید بیان داشت سلول های عصبی مغز که همان نورون ها هستند سیگنال هایی الکتریکی را تولید می کنند که با نورون درمانی می توان این سیگنال ها را اندازه گیری نموده و سپس کمک می کند سیگنال های الکتریکی بیش از پیش بهتر عمل کنند که این کار با تقویت مثبت انجام می گیرد؛ به نوعی مغز فعالیت های بهتر و بهینه تری را تولید می سازد.

بنابراین پاسخ به عملکرد نورون درمانی چیست؟ این است که در این روش با ارائه تمریناتی خاص میزان کارایی مغز افزایش پیدا کرده و اختلالات روانی بهبود می یابند.

هزینه جلسات نورون درمانی چقدر است؟

میزان هزینه نوروتراپی بستگی به نوع روش انتخابی درمانگران برای درمان دارد که در بطن متن به برخی از این روش ها اشاره گردید. لذا هزینه دقیق ممکن است پس از تعیین تعداد جلسات درمانی هم محاسبه گردد.

نورون درمانی برای همه افراد بلامانع است؟

خیر، افرادی که در بدنشان فرضا سر یا گوش فلز یا حتی باطری قلب دارند گزینه های مناسبی برای بهره مندی از روش نوروتراپی نیستند.

میزان طول مدت جلسات نوروتراپی چقدر است؟

میزان طول مدت جلسات نوروتراپی چقدر است؟

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید

کاربردهای نورون درمانی چیه؟

همانطور که اشاره گردید نوروتراپی می تواند به بهبود اختلالات ذهنی کمک کرده و مغز فعالیت های بهینه تری تولید کند، از دیگر کاربردهای نورون درمانی نیز بهبود میزان توجه و تمرکز، میزان توانایی تصمیم گیری، حافظه و..می باشد.

افراد در هر سنی با مشورت و تایید متخصص نیز می توانند از نورون درمانی بهره مند گردند زیرا تاثیرات مثبتی که این روش درمانی برای اضطراب، مشکلات خواب، سردرد و سایر دردهای مزمن و..همچنین آسیب ها و مشکلات مغزی نیز دارد  می تواند به بهبود فعالیت های مغزی کمک بیشتری کند.

از جمله تاثیرات موثر نورون درمانی عبارتند از:

نورون درمانی

مزایای نورون درمانی چیست؟

طبیعتا تا به اینجا با این سوال مواجه می شوید که مزایای نوروتراپی چیه؟ و چرا خوب است که از این روش استفاده نمود؟..در این بخش به برخی از مزایای این روش درمانی اشاره می کنیم..

غیر تهاجمی

نوروتراپی بر روی پوست سر انجام می گیرد تا فعالیت هایی که داخل مغز انجام می شوند را نشان داده و بخواند. بنابراین مغز تحت هیچگونه شوک الکتریکی قرار نگرفته و سیگنال های ناشی از این روش به درون مغز نمی روند.

نداشتن عوارض جانبی

به طور حتم پیش از انجام هر روشی جویای آن هستیم که روش مورد نظر عوارضی به همراه دارد یا خیر؟ به همین سبب ممکن است بگویید عوارض جانبی نورون درمانی چیست؟ باید بگوییم نورون درمانی تا به امروز دارای عوارض جانبی نبوده و این نیز می تواند یکی از بهترین دلایل و مزایای این روش نسبت به سایر روش های درمانی باشد.

به طور فرض روش های درمانی دارویی نیز می توانند تا حدودی عوارض جانبی به همراه داشته باشند اما این روش عوارض جانبی نداشته و حتی بانوان باردار و کودکان هم در صورت صلاحدید درمانگر متخصص می توانند از نوروتراپی بهره مند شوند. البته این نکته حائز اهمیت است که ممکن است در شروع درمان نیز درد و یا حتی سوزش در آن بخش از سر که الکترود به آن وصل شده است ظاهر گردد که این مسئله در مدت زمان کوتاهی رفع می گردد.

برخی عوارض خیلی نادر بوده و تعداد افراد بسیار کمی به این عوارض از جمله مشکلات خواب، انقباط عضلات در صورت یا مشکل در شنیدن و استفراغ و..دچار می شوند..همچنین برخی عوارض با شدت کم اعم از سردرد، احساس سوزش در پوست سر، خارش و..به هنگام اتصال الکترود ممکن است بروز پیدا کنند که در مدت زمان کمی از بین خواهند رفت.

در ادامه به این مسئله در بخش انواع نورون درمانی چیست؟ مجددا اشاره می کنیم.

تاثیرات درمانی بیشتر

میزان طول ماندگاری اثرات درمانی این روش نسبت به دارومانی بیشتر می باشد فرضا اثرات نوروتراپی در کودکانی که دارای اختلال بیش فعالی هستند نیز به مراتب تا مدت طولانی تری باقی می ماند.

اما سایر روش های درمانی اعم از دارودرمانی طول تاثیرگذاری کمتری داشته و حتی ممکن است در صورت قطع مصرف دارو، علائم مجددا مشاهده شوند.

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

نورون درمانی

تاثیرات نورون درمانی برای لاغری

طبق مطالعاتی که انجام گردیده از آنجایی که مغز می تواند بر روی رفتارها و حتی بدن تاثیر بگذارد نیز می توان با نوروتراپی به کاهش وزن و لاغری کمک نمود.

حال نحوه تاثیر نورون درمانی برای کاهش وزن چیست؟ می دانیم که استرس و افسردگی و..می توانند تاثیراتی بر نحوه رفتار افراد داشته  باشند که یکی از آن ها پرخوری است.

اغلب آسیب های روانی و احساسات منفی اعم از عزت نفس پایین، عصبانیت و..می توانند میل افراد به خوردن را افزایش دهند. البته تنها اینها نیز دلیلی بر افزایش وزن نبوده و حتی سایر عوامل مثل توجه به محرک هایی مثل پاداش ها و شادی و..می توانند بر این امر تاثیرگذار باشند.

اما نوروتراپی چگونه می تواند به لاغری کمک کند؟

پیشتر به کاربردهای نورون درمانی چیست؟ پاسخ دادیم..کاربرد این روش برای لاغری نیز به این صورت مشهود است که با نوروتراپی می توان میزان عملکرد مغز را شناسایی نمود و دریافت عملکرد مغز در کدام فعالیت ها قوی تر یا ضعیف تر می باشد.

سپس امواج مغزی با نوروتراپی اندازه گیری شده و می توان میزان سطح مغز را در حال حاضر بررسی نمود.

در نتیجه هر یک از افراد با توجه به میزان عملکرد مغزشان، از روش های تمرینی انحصاری بهره مند گشته و با دریافت برنامه ای شخصی سازی شده می توانند مسیر کاهش وزن را طی کنند. فرضا با استفاده از روش شرطی سازی عامل و برنامه ای مشخص به افراد آموزش داده می شود.

چه بسا با این روش می توان عملکرد مغز را در تمامی جنبه ها بررسی و بهبود بخشید.

روش نورون درمانی چیست؟ برای لاغری با نوروتراپی نیز می توان از بازی های ویدیویی یا هر نوع تمرین دیگری استفاده نمود تا مغز با تکرار و تمرین عملکرد خود را در هر بخش بهبود بخشد زیرا اگر مغز نتواند تمرین را به درستی پیش ببرد بازی یا تمرین متوقف می گردد و به مراتب با درمان نیز مغز می آموزد چگونه عمل کند تا امواج مغزی عملکرد بهتری داشته و میزان بروز مشکلات کاهش یابند.

به طور کل از جمله های مزایای نوروتراپی برای لاغری اعم از:

پس از دیگر کاربردهای نورون درمانی چیست؟ کمک به لاغری و بهبود عملکرد مغز

نورون درمانی

انواع نوروتراپی

از روش های مختلفی در نوروتراپی استفاده می گردد که هر یک از این روش ها به صورت انحصاری با توجه به صلاحدید درمانگر بر اساس نوع علائم و مشکل موجود بهره گرفته می شوند.

نوروتراپی به صورت داخلی

در صورتی که صلاح بر استفاده از این نوع نوروتراپی باشد درمان بر اساس آموزش و همچنین یادگیری برای افراد انجام می گیرد.

می توان با ورزش و افزایش مهارت های افراد میزان آمادگی مغزی ایشان را بهبود بخشید حتی می توان از هر دوی این روش ها در کنار هم استفاده نمود.

نوروتراپی به صورت خارجی

در این نوع روش به تحریک مغز پرداخته می شود. به گونه ای که مغز از حالت عادی خارج می گردد..البته فرایند بهبود مغز جهت تنظیم و درمان طبیعی می باشد ولیکن ممکن است برای مدتی کوتاه عوارضی مشهود گشته و بهبود یابد.

مثالی صریح برای این مساله زمانی است که ممکن است برای اولین بار شروع به پیاده روی کنیم و عضلات پاهایمان به سبب پیاده روی درد بگیرد اما به مرور زمان این امر عادی شده و درد عضلات بهبود می یابند.

شاید این سوال پیش آید که روش های نورون درمانی چیست؟

برخی از این روش ها عبارتند از:

بیوفیدبک و نوروفیدبک

از بیوفیدبک برای فعالیت های ناخودآگاه استفاده می شود که می توان به صورت آگاهانه بر روی آن ها کنترل پیدا نمود. فرضا کنترل استرس و..

نوروفیدبک نیز به اندازه گیری مغز به صورت مستقیم می پردازد و به بهبود عملکرد آن کمک می کند.

تحریک مغز با جریان مستقیم tDCS

از این روش می توان برای درمان اختلالات روانپزشکی و نورولوژیکی مثل اضطراب و نقص توجه و حتی میگرن و..استفاده نمود. این روش با جریانی ضعیف بر روی جمجمه به صورت مستقیم انجام می گیرد و کمک می کند فعالیت های مغز تغییر کنند.

از دیگر روش های تحریک مغز، تحریک به صورت شنیداری و دیداری و الکتروتراپی جمجمه می باشد.

نورون درمانی در بهترین کلینیک روانشناسی

می توان جهت کسب اطلاعات تخصصی تر از اینکه نورون درمانی چیست؟ از مشاورین کلینیک روانشناسی روان آرام کمک گرفته و پس از جلسات مشاوره و صلاحدید درمانگران از این روش با کمک متخصصین کلینیک بهره مند گشت.

تنها کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت جهت دریافت نوبت مشاوره تماس حاصل گردد.

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره