به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
معیارهای ازدواج برای دختر از نظر روانشناسی

معیارهای ازدواج برای دختر از نظر روانشناسی

معیارهای ازدواج برای دختر از نظر روانشناسی چیست؟

مسلما تمامی دختران پیش از ازدواج معیارها و ارزش هایی را برای انتخاب همسر در نظر می گیرند تا پس از ازدواج از انتخاب آگاهانه خود رضایت خاطر داشته باشند، چه بسا برگزینی معیارهای ازدواج برای دختر از نظر روانشناسی می تواند سبب کاهش تصمیم گیری هیجانی و بر مبنای احساسات می گردد.

همانطور که ویژگی های دختر خوب برای ازدواج از نظر پسران حائز اهمیت است نیز، ویژگی ها و برخی معیارها هم برای دختران اهمیت زیادی دارد تا بتوانند به خوبی تصمیم گیری کنند.

در ادامه نیز قصد داریم به برخی معیارها و سوالات آشنایی قبل از ازدواج از نظر روانشناسی اشاره کنیم.

معیارهای ازدواج برای دختر از نظر روانشناسی

معیارهای ازدواج ثابت و همگانی هستند؟

در پاسخ به سوال آیا معیارهای ازدواج برای دختر از نظر روانشناسی ثابت است یا خیر؟

باید بیان داریم از نظر روانشناسی نمی توان گفت که تنها یک سری معیارهای ثابت وجود دارند زیرا هر یک از دختران و پسران برای انتخاب همسر با توجه به سبک فرهنگ و زندگی شان و..معیارهایی را انتخاب می کنند.

بنابراین هر فردی می تواند با توجه به تصمیمات شخصی خود معیارهایی متفاوت از دیگری برای انتخاب همسر در نظر گیرد اما برخی معیارها هستند که عموما بین اکثر افراد مهم بوده و ایشان ترجیح می دهند در انتخاب همسر خود این معیارها دیده شوند.

در ادامه به برخی از این معیارها می پردازیم چنانچه مهم است جهت تصمیم گیری بهتر حتما از جلسات مشاوره قبل ازدواج حضوری و آنلاین استفاده نمود.

معیارهای ازدواج برای دختر از نظر روانشناسی

آیا تعیین معیارهای ازدواج حیاتی است؟

می دانیم که تصمیم گیری بر اساس عقل و منطق با پاره ای از احساسات بسیار بهتر از تصمیمات هیجانی بدون پشتوانه منطقی هستند به همین سبب اکثر افراد پیش از سفر کردن، انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب منطقه جغرافیایی مناسب برای زندگی و..فکر کرده و با بررسی تمام جوانب تصمیم گیری می کنند.

حال، ازدواج که امری بسیار مهم بوده و می تواند تاثیرات بسیاری حتی نسل در نسل داشته باشد نیازمند تفکر منطقی بیشتر و در نظر داشتن برخی شرایط احساسی است.

تعیین معیارهای ازدواج برای دختر از نظر روانشناسی مهم هستند، زیرا این معیارها کمک می کنند فرد بدون رودربایستی با خودش برخی ویژگی های شخصیتی، اخلاقی، رفتاری و ظاهری را برای خود در اولویت قرار دهد و با رضایت خاطر ازدواج کند. اما اگر افراد بدون تعیین معیارهای لازم و تفکر منطقی تن به ازدواج دهند احتمال دارد در آینده از تصمیم خود پشیمان شوند.

لذا این نکته مهم است که بدانیم:

تعیین معیارها برای ازدواج لازم است اما کافی نیست! منظور این است که اگر افراد تمامی معیارهای مورد نظر خود را طرف مقابل ندیدند می توانند از روانشناس و مشاور با آگاهی بر سوالات مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرند تا تصمیم گیری بهتری داشته باشند زیرا وجود تمامی معیارهای ازدواج به تنهایی نمی توانند موفقیت یا شکست در ازدواج را تضمین کنند و نیاز است از ابعاد مختلفی با کمک روانشناس حرفه ای به تصمیم گیری پرداخت.

معیارهای ازدواج برای دختر از نظر روانشناسی

مهم ترین معیارهای ازدواج برای دختر

در این بخش به برخی از معیارهای ازدواج که برای دختران از نظر روانشناسی حائز اهمیت است اشاره می کنیم، ولیکن توصیه می کنیم اگر همچنان معیاری برای انتخاب همسر تعیین نکرده اید حتما از روانشناس متخصص کمک بگیرید و از سوالات آشنایی قبل از خواستگاری به خوبی آگاهی پیدا کنید.

1.تعهد و وفاداری

فرقی نمی کند دختر باشید یا پسر، طبیعتا برای هر فردی مهم است که همسر آینده اش خیانت نکرده و به وی متعهد باشد بنابراین چشم و دل سیر بودن از جنس مخالف و داشتن حد و مرز شخصی و اجتماعی در مرد، برای هر دختری حائز اهمیت می باشد.

2.تفاهم داشتن

از دیگر معیارهای ازدواج برای دختر از نظر روانشناسی داشتن تفاهم در طرفین می باشد. خوب است که دختر و پسر پیش از هر چیزی در خصوص اعتقادات، نحوه پوشش، نوع برخورد با والدین، میزان روابط با دوستان، تشکیل خانواده و سبک تربیتی فرزندان در آینده و..صحبت کنند.

البته روانشناس متخصص کمک شایانی در این زمینه کرده و می توان با استفاده از تست های شخصیتی قبل از ازدواج شناخت بهتری نسبت به یکدیگر و خصوصیات اخلاقی هم پیدا کرد.

البته لازم به ذکر می باشد، ممکن است برخی افراد در برخی مسائل با یکدیگر هم نظر نباشند که این نیز طبیعی است اما مهم است که طرفین نحوه برخورد با یکدیگر در خصوص عامل و مسائلی که در آن تضاد فکری دارند را تعیین و از درک و احترامشان به هم کاسته نگردد.

به همین دلیل می توان از جلسات مشاوره پیش از ازدواج استفاده کرده و با روانشناسی حرفه ای مشورت نمود که به همین سبب کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل کرد.

3.مسئولیت پذیر بودن

طبیعتا از جمله مهم ترین معیارهای ازدواج برای هر فردی چه دختر و پسر از نظر روانشناسی، مسئولیت پذیر بودن می باشد. مسئولیت پذیری در جنبه های متنوعی خلاصه می شود که مهم است زن و خصوصا مرد در زندگی مشترکشان بر این امر پایبند باشند.

معیارهای ازدواج برای دختر از نظر روانشناسی

4.استقلال داشتن

برای هر خانمی مهم است که همسرش مستقل بوده و روی پای خودش بایستد، بتواند به خوبی تصمیم گیری کرده و وابسته نظرات دیگران نباشد، میزان دلبستگی کنترل شده ای به خانواده خود داشته و پس از ازدواج، زن و زندگی مشترکشان را در اولویت قرار دهد، البته این بدین معنی نیست که مرد باید از خانواده خویش جدا شود بلکه این هنر مرد است که صمیمیت و عشق خود را به هر دو طرف به خوبی ابراز کرده و به آرامش خاطر همسر و خانواده اش اهمیت دهد.

رفتارهای ضد و نقیضی که سبب حساسیت همسر و خانواده شود احتمال بروز اختلافات را افزایش می دهد.

5.داشتن توانایی کافی برای حل مسائل

می دانیم که زندگی مشترک در هر برهه زمانی می تواند چالش ها و موقعیت هایی را به همراه داشته باشد که مهم است زن و مرد بتوانند با داشتن مهارت حل مساله و مشورت با یکدیگر این مسائل را حل کنند. به همین سبب یکی از معیارهای ازدواج برای دختر از نظر روانشناسی، اهمیت وجود مهارت حل مساله می باشد که می توان با کمک روانشناس به تقویت این مهارت پرداخت.

6.اهمیت مسائل مالی

می دانیم که پول به تنهایی نمی تواند ضامن خوشبختی زوجین باشد اما این مساله بی اهمیت نبوده و هر زنی پیش از ازدواج باید به مسائل مالی هم توجه داشته باشد.

7.اعتقادات دینی و فرهنگی

مهم است که زن و مرد از نظر اعتقادات و سبک فرهنگ ها تا حدودی نزدیک به هم بوده و از این نظر در کنار یکدیگر آرامش خاطر داشته باشند چرا که ازدواج تنها با طرف مقابل نبوده و آدمی به نوعی با خانواده، پیشینه خانوادگی و..ایشان هم ازدواج می کند بنابراین اگر به هر دلیلی در این زمینه نیازمند تصمیم گیری بیشتر بودید توصیه می کنیم حتما از مشورت با روانشناس ازدواج غافل نشوید.

8.هدفمند بودن

مهم است که بررسی شود علت اینکه فرد قصد تشکیل خانواده دارد چیست؟ هدفش در آینده برای شغل و زندگی شخصی اش چیست؟ چه برنامه هایی برای پیشرفت شغلی و بهبود رابطه عاطفی با همسرش در آینده دارد؟

معیارهای ازدواج برای دختر از نظر روانشناسی

 9.با اخلاق بودن

از جمله معیارهای ازدواج برای دختر از نظر روانشناسی، داشتن اخلاق خوب و نیکو در طرف مقابل می باشد.. طبیعتا هر زن و مردی انتظار و علاقه دارند در کنار همسرشان احساس آرامش و امنیت کنند و به قولی آغوش یکدیگر را نقطه امن زندگی شان بدانند، بنابراین مهم است که فرد مورد نظر اخلاق خوبی داشته باشد.

از دیگر معیارهای مهم ازدواج برای دختر عبارتند از:

  • 10.صداقت داشتن
  • 11.پشتوانه خوبی بودن ( عاطفی، جنسی، مالی و..)
  • 12.همدم بودن و داشتن همدلی
  • 13.مدیریت گفتار و رفتار (خودکنترلی)
  • 14.خود دوستی
  • 15.شناخت کافی داشتن از خود
  • 16.اهمیت به ظاهر و آراستگی
  • 17.توجه به حفظ ارزش ها و عقاید همسر
  • 18.اهمیت و احترام قائل بودن به همسر
  • 19.مدیریت برنامه ریزی در زندگی مشترک
  • 20.مشورت کردن با همسر و توجه به هم فکری با وی
  • 21.کنترل گر نبودن و توانایی ابراز خواسته با لحن و بیان مناسب
  • 22.پرخاشگر نبودن که می توان با تست های روانشناختی و شخصیت به این مساله با کمک روانشناس پی برد
  • 23.رفاقت با همسر
  • و..

معیارهای ازدواج برای دختر از نظر روانشناسی

تعیین معیارهای ازدواج برای دختر از نظر روانشناسی

همانطور که اشاره شد، مهم است که با وجود تعیین معیارهای انتخاب همسر حتما از روانشناس متخصص مشورت نمود تا بتوان با کمک های تخصصی ایشان به شناخت بهتری از خود و ارزش های مدنظر، شناخت از طرف مقابل و تصمیم گیری بهتر؛ رسید.

بدین جهت کافیست برای دریافت نوبت مشاوره با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود.

آیا می توان از جلسات مشاوره غیر حضوری بهره مند گشت؟

بله در صورتی که شرایط حضور در کلینیک را نداشته باشید می توانید با توجه به صلاحدید روانشناس متخصص از جلسات مشاوره آنلاین یا تلفنی بهره مند گردید.

آیا پیش از ازدواج مشاوره بگیریم؟

توصیه می کنیم پیش از تصمیم جدی برای ازدواج حتما از جلسات مشاوره قبل از ازدواج بهره مند گردید تا علاوه بر خودشناسی بتوانید به خوبی تصمیم گیری کرده و نحوه درست و اصولی برقراری ارتباط با همسر در آینده و سایر توضیحات مربوطه را فرا بگیرید.

هزینه جلسات مشاوره روانشناسی چقدر است؟

هزینه این جلسات بستگی به تعداد جلسات مشاوره روانشناسی دارد که جهت کسب اطلاعات دقیق تر می توان با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

4.6/5 - (70 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره