به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره و برخورد با نوجوانی که فیلم مبتذل دیده

مشاوره و برخورد با نوجوانی که فیلم مبتذل دیده است

دیدن فیلم های مبتذل در سنین نوجوانی می تواند طبیعی باشد. نوجوانان در این سن، کنجکاو هستند. آن ها خود را در آستانه داشتن روابط و بزرگسالی می بینند و می خواهند با موضوع روابط جنسی آشناتر شوند. اما دیدن فیلم های مبتذل در این سنین، می تواند به یک اعتیاد، الگوهای رفتاری مخرب و ذهنیت های اشتباه در ارتباط با رابطه جنسی شود. مشاوره و برخورد با نوجوانی که فیلم مبتذل دیده است، کمک می کند تا فرزندمان را از این آثار مخرب در امان نگه داریم. در این مقاله به روش های برخورد با این نوجوانان اشاره شده است:

مشاوره و برخورد با نوجوانی که فیلم مبتذل دیده است

فیلم های مبتذل گسترده هستند و دسترسی به آن ها بسیار آسان است، اما با مهارت های مناسب قابل اجتناب است. اگر مشاوره و برخورد با نوجوانی که فیلم مبتذل دیده است، به درستی صورت نگیرد، به سرعت می تواند به یک اعتیاد تبدیل شود. در ادامه به روش هایی برای برخورد و کنترل نوجوان در زمینه دیدن فیلم های مبتذل اشاره شده است:

  • به نوجوان خود بیاموزید که چگونه استرس را مدیریت کند

مردم برای مقابله با استرس خود به مراکز مخرب مراجعه می کنند. و برای نوجوانان نیز فرقی ندارند. در صورت آموختن، نوجوانان مهارت لازم برای اداره استرس های روبرو را دارند.

  • به عنوان یک والدین، ​​از خود بپرسید که چگونه الگوی مدیریت استرس هستید.
  • آیا شما نسبت به تعادل در روابط و کار، از خود مراقبتی خوبی دارید؟
  • آیا شما حاشیه کافی در زندگی خود باقی می گذارید؟

مشاوره و برخورد با نوجوانی که فیلم مبتذل دیده

در مشاوره و برخورد با نوجوانی که فیلم مبتذل دیده  است، برای نوجوان خود، این تمرینات را امتحان کنید:

  • مواردی که موجب تجدید خاطر او می شوند، (مانند دوچرخه سواری، خواندن، موسیقی) را لیست کنید و اولویت بندی کنید.
  • روابط مهم برای او را لیست کنید.
  • به او کمک کنید تا یاد بگیرد که چه زمانی “نه” بگوید و چه موقع به مطالبات خود “بله” بگوید.

زندگی استرس زا خواهد بود، و نوجوانی که می آموزد چگونه استرس را به روش های سالم مدیریت کند، در واقع رشد می کند. این موضوع در مشاوره و برخورد با نوجوانی که فیلم مبتذل دیده است، کمک می کند که او در مواقع پریشانی به دنبال فیلم های نامناسب برای آرامش نباشد.

  • برای وسایل تکنولوژی محدودیت قرار دهید

فناوری به خودی خود بد نیست، اما استفاده بدون محدودیت عواقب واقعی دارد. همانطور که در حال تصمیم گیری برای مشاوره و برخورد با نوجوانی که فیلم مبتذل دیده است، هستید این را به خاطر داشته باشید: هر زمان که به فناوری جدیدی را وارد خانه خود کنید، به لیست مسئولیت هایتان اضافه می کنید.

داشتن فیلترها، محدودیت ها و محدوده ها برای دستیابی به فناوری در خانه بسیار مهم است.

محدودیت در زمان استفاده از فناوری

خانه ها باید برای زمان استفاده از رایانه، بازی های ویدیویی، تلویزیون، فیلم، موسیقی و تلفن محدودیت هایی داشته باشند. وقتی اجازه می دهید یک فناوری یا دستگاه جدید بخشی از زندگی فرزند شما باشد، عاقلانه و با دقت انتخاب کنید.

تحقیقات به طور مداوم این واقعیت را تقویت می کنند که فن آوری می تواند اعتیاد آور باشد و می تواند یک پیام تأثیرگذار مداوم را در درک مردم داشته باشد. در مشاوره و برخورد با نوجوانی که فیلم مبتذل دیده است، در گام اول با توافق با نوجوان، زمان استفاده از وسایل را محدود کنید.

محدودیت فناوری

  • مرزها را مشخص کنید

به عنوان والدین، ​​وظیفه ما این نیست که فرزندانمان را خوشحال کنیم، بلکه این است که آن ها را پرورش دهیم. راهنمایی، هدایت، عشق، احترام، فراهم آوردن و آموزش مهارت های تصمیم گیری خوب، مشاوره  نوجوانی که فیلم مبتذل دیده است، به بهترین شکل در یک محیط باز و پاسخگویی درست انجام می شود.

برای مشاوره و برخورد با نوجوانی که فیلم مبتذل دیده است، یک قانون خانگی در نظر بگیرید و به موارد زیر توجه کنید:

  • سایت هایی که فرزند شما اجازه بازدید دارد.
  • آن ها چند بار در روز می توانند به وب دسترسی پیدا کنند.
  • مدت زمان مجاز آنلاین بودن آن ها، مهم است.
  • عواقب مناسب برای شکستن قوانین (یعنی از دست دادن امتیاز تلفن)
  • امتیازات پیروی از قوانین (به عنوان مثال ، طولانی شدن زمان تفریح با دوستان یا افزایش سایر آزادی ها)

وقتی قرارداد کامل شد، آن را  به همراه نوجوانتان امضا کنید و آن را در یک منطقه قرار دهید.

  • تفاوت بین خواسته ها و نیازها را بیاموزید

با نوجوان خود کار کنید تا تفاوت بین نیازها و خواسته ها را تشخیص دهد. نیازها در واقع مبانی بقا هستند: هوا، غذا، آب، پناهگاه، لباس و روابط و رضایت جنسی یک خواست است.

پورنوگرافی باعث گرسنگی جنسی می شود که تا هنگام برطرف کردن آن، احساس اضطراب ایجاد می کند. بنابراین آن ها نمی توانند به چیزهای مهم تری بپردازند. چیزهایی مانند روابط، سرگرمی ها و فعالیت های خارج از برنامه.

بینش یک رابطه عاشقانه و جنسی سالم در آینده می تواند به هدف گرفتن عدم رضایت فوری جنسی کمک کند.

در برخورد با نوجوانی که فیلم مبتذل دیده است، بفهمید که سلامت جنسی در ذهن فرزند شما چیست و چرا یک نوجوان می خواهد آن را داشته باشد؟ چهار زمینه از رابطه جنسی را که می توانید برای هدایت مکالمات با بچه های خود استفاده کنید، می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • میل جنسی ( اثر منفی: پورنوگرافی آن را مصرف می کند)
  • برانگیختگی جنسی (اثر منفی:‌ پورنوگرافی آن را تحریف می کند)
  • رفتارهای جنسی (اثر منفی: پورنوگرافی آن را کنترل می کند)
  • عملکرد جنسی (اثر منفی: پورنوگرافی اختلال عملکردی ایجاد می کند)

مشاوره و برخورد با نوجوانی که فیلم مبتذل دیده

به نوجوان خود بیاموزید

  • فیلم مبتذل، میل جنسی را به سمت یک توهم سوق می دهد تا یک فرد ذهنیت مصرف کننده را ایجاد می کند و به جای ایجاد روابط، از تصاویر و مردم استفاده می کند.
  • پورنوگرافی یک ذهنیت مصرف کننده را تشکیل می دهد تا یک ذهنیت دوست داشتنی.
  • پورنوگرافی بردگی ذهنی و جسمی: برانگیختگی جنسی به راحتی وابسته به تصاویر صریح یا فیلم است. در مشاوره و برخورد با نوجوانی که فیلم مبتذل دیده است، به او یادآوری کنید که در غیاب چنین مطالب و فیلم هایی، نوجوانان معتاد به پورنوگرافی برای رسیدن به برانگیختن به داروها وابسته می شوند.
  • به نوجوان خود در زمینه ریسک پذیری و تصمیم گیری علاقانه کمک کنید

نوجوانان به طور طبیعی مستعد تصمیم گیری در معرض خطر و ضربه هستند. این نحوه شخصیت آن ها در این دوران است. این به معنای خوب یا بد بودن نیست، بلکه این بدان معنی است که نوجوانان به نحوه مدیریت عاقلانه در این فصل از زندگی نیاز دارند.  تصمیمات درست نه تنها در برخورد با نوجوانی که فیلم مبتذل دیده است، کمک می کند، بلکه به نوجوان در تمام مراحل نوجوانی و بزرگسالی اش کمک خواهد کرد.

 

4.5/5 - (435 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

40 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
سارا
4 ماه قبل

سلام
دختر سیزده ساله دارم متوجه شدم از یوتوب فیلمهای مبتذل میبینه نمی‌دونم چه برخوردی داشته باشم که درست باشه

اوجی لوک
5 ماه قبل

اصلا ببینن
شما فضولین؟

معصومه حسینی
7 ماه قبل

سلام وقت بخیر ممنون بخاطر توضیح عالی شما من پسرم ۶ سالشه و امروز متوجه شدم که فیلم های مثبت ۱۸ سرچ کرده و دیده واقعا عصبانی شدم و متاسفانه کنترول خودم از دستم رفت و کتکش زدم الان متوجه شدم ک اشتباه بزرگی کردم میشه راهنماییم کتید که چی کار کنم تا منطقی باشم و دیگه همچین چیزایی نبینه واقعا نگرانم

مادر
8 ماه قبل

سلام من خیلی خیلی ناراحتم پسر ۱۸ ساله دارم که فیلم های نامناسب در گوشی ذخیره کرده چه کار کنم تو خدا به داد من برسید اخه دلم شکسته باید چه کارکنم چی بگم نمی دانم تو خدا به من کمک کنید ممنون ???

آریا
1 سال قبل

سلام من ۱۴ سالمه و فیلم های مبتذل نگاه میکنم و خودمم نمی‌فهمم چرا دوست دارم ترک کنم اما نمیتونم لطفاً مشاوره کنید

نسیم
1 سال قبل

سلام پسر من 16 سالش و دیگر فیلم مبتذل نگاه نمی کند ولی درخواب می بیند چکا ر کنم
لطفا کمک کنید

شهریار حبیبی
1 سال قبل

با سلام. مطالبتان خیلی سودمند هستند.

جانان
1 سال قبل

سلام من چند روز پیش تو گوشی برادرم چند تا فیلم مبتذل دیدم و سنش خیلی کمه الان کلاس سومه نمی دونستم چیکار کنم خودش خواب بود سعی کردم آروم باشم چون تا حدودی از روانشناسی سر در می آرم و می دونم عصبانی شدن و داد و قال کردن اصلا درست نیست و باید منطقی رفتار کرد به مادرم چیزی نگفتم خیلی رابطه ی صمیمی با مادرم داره و مادرم اونقدر بهش اعتماد داره و اینا که یه بار هم گوشیش و چک نمی کنه اما من نگران شدم چون سن اون هنوز خیلی کمه .
می خوام باهاش صحبت کنم و بفهمم این فیلم هارو از کجا آورده .
فیلم هارو تو گوشیش حذف کردم اما نمی دونه من فهمیدم .
لطفاً راهنماییم کنید که چیکار کنم و چطور برخورد کنم؟ آیا باید به مادرم بگم؟

منصوره فرهادی (کارشناس تیم محتوای روان آرام)
1 سال قبل
پاسخ به  جانان

سلام دوست عزیز؛ بهتره شما یا مادرتون به روی خودتون نیارید که متوجه شدید. معمولا در این سنین نباید گوشی و سیم کارت و اینترنت بدون محدودیت اونهم در تمام ساعات روز، بصورت کاملا خصوصی در اختیار داشته باشه. بهتره به بهانه های مختلفی استفاده اشتراکی از گوشی داشته باشید، می تونید از اپراتورهای عرضه کننده سیم کارت، سیم کارتهای محدود که مناسب دانش آموزان هست تهیه کنید. (مثل انارستان)
از تنظیمات محدود کننده والدین در گوشی و مرورگرهای اینترنت استفاده کنید. بهتره بدون ایجاد حساسیت، اصولی جا بیفته، مثلا چون گاهی ممکنه لازم باشه به دلیلی از گوشی ایشون استفاده بشه، بهتره رمز نداشته باشه. و در نهایت سعی بشه با تقویت رابطه ها و ایجاد اعتماد، فضای امنی برای پاسخ گرفتن برای سوالات و کنجکاوی هاش ایجاد کنید. حالا تو اون فضا میتونید گفتگوهایی انجام بدید که هم غیر مستقیم بهشون دراین زمینه ها اطلاعات درست بدید. و هم اینکه ایشون بتونه در مورد کنجکاوی هاش از منابع صحیح و مورد تایید خانواده اطلاعات بگیره.

علی درکی
8 ماه قبل
پاسخ به  جانان

خییلی عالی هستن

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره