به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره رابطه با خانواده همسر

مشاور چرا مشاوره رابطه با خانواده همسر؟ مشاور ازدواج راه های بهبود رابطه عاطفی با خانواده همسر مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

منظور از مشاوره رابطه با خانواده همسر چیست؟

یکی از نگرانی های متداول بین زوجین نحوه برقراری ارتباط با خانواده همسر می باشد در ادامه قصد داریم یکی از مسائل بسیار مهم که بین کمتر زوجی مورد توجه قرار می گیرد اشاره کنیم..

همانطور که در عنوان هم بیان نمودیم این مسئله مهم که کمتر زوجی به آن اهمیت می‌دهد بهره مندی از جلسات مشاوره رابطه با خانواده همسر می باشد..

زمانی که زوجین تصمیم به ازدواج میگیرند ناخودآگاه به سبب فکر و خیالاتی که از خانواده همسر خود دارند دچار دل نگرانی می شوند و این سبب می گردد که احتمال بروز مشکلات زوجین با خانواده همسر چندین برابر گردد..

از آنجا که روابط شخص با خانواده همسر بسیار حائز اهمیت می باشد و می تواند بر میزان کیفیت رابطه عاطفی زوجین نحوه ارتباط برقرار کردن شان با یکدیگر تاثیر داشته باشد خوب است که زوجین پیش از شروع زندگی مشترکشان از جلسات مشاوره خانواده با همسر بهره مند گردند.

چرا در جلسات مشاوره خانواده با همسر حاضر شویم؟

نمی توانیم به طور قطع بگوییم که هرگز هیچ مشکل و اختلافی بین زوجین با خانواده همسر پیش نمی آید بنابراین احتمالاتی هم وجود دارد که بر سر هر دلیلی گاهی مشکل کوچک و یا بزرگی بین خانواده همسر و زوجین پیش آید و این بنا بر اتفاق می تواند طبیعی باشد..

اما اگر زوجین نتوانند این اختلاف و مشکل با خانواده همسرشان را حل کنند و به جای بررسی و برطرف کردن آن به شکل منطقی از دعوا و کدورت استفاده کنند، مشکلات ممکن است بیشتر و بیشتر شده و حتی در دل رابطه عاطفی بین زن و مرد هم نفوذ کند.

بهره مندی از جلسات مشاوره زندگی با خانواده همسر می تواند نقش مهمی در نحوه برقراری ارتباط با ایشان و حل اختلافات و مشکلات احتمالی داشته باشد چرا که با ارائه راهکارهای موثر روانشناسی می توان اطلاعات بسیار مفیدی را کسب نمود و در زندگی مشترک پیاده ساخت.

در ادامه نیز به برخی از راههای موثر جهت بهبود نحوه برقراری ارتباط با خانواده همسر که بر بهبود روابط عاطفی با همسر تاثیر دارند اشاره میکنیم.

مشاوره رابطه با خانواده همسر

آیا می توان از جلسات مشاوره نیز به صورت آنلاین بهره مند گشت؟

بله علاوه بر جلسات حضوری می توان در صورت نیاز از جلسات آنلاین مشاوره توسط روانشناسان کلینیک روان آرام بهره مند گشت تنها نیاز است جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمود.

آیا نحوه ارتباط با خانواده همسر بر زندگی مشترک تاثیر می گذارد؟

بله گاهی اوقات نوع برقراری رابطه عاطفی با خانواده همسر نیز ناخودآگاه بر نوع رابطه عاطفی بین زوجین تاثیر می گذارد. در جلسات مشاوره نیز جهت حل این مسئله و بهبود رابطه عاطفی با والدین همسر تنها کافیست با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود.

4.7/5 - (80 امتیاز)

۱۰ راه موثر جهت بهبود رابطه عاطفی با خانواده همسر

اینکه چگونه رابطه خوبی با خانواده همسر داشته باشیم یکی از ابهامات نیست که نیاز است آن را حل کنیم.در ادامه نیز به برخی از موثرترین راه‌ ها که نیاز است آنها را به صورت عملی در زندگی مشترک پیاده ساخت اشاره می کنیم.

1.خودتان باشید

متاسفانه برخی‌ زوجین تصور می کنند وقتی که ازدواج کردند نیاز است که تمام رفتار خود را تغییر دهند و از خود یک فرشته بسازند..مثلاً خود را آدمی نشان دهند که اصلاً عصبی نمی شود و یا ناراحت نمی شود و انسان کاملاً منطقی و سازگاری می باشد و..

در حالی که بسیار مهم است که خصوصاً در مقابل خانواده همسر بازی نکرده و خود واقعی تان باشید..

زمانی که زوجین نزد خانواده همسرشان نقش بازی می کنند و خود را بهتر از آن چیزی که هستند نشان می دهند باعث می شود که به مرور خود واقعی شان را فراموش کرده و تمامی احساسات و رفتارها و حتی هیجانات خود را زیر نقاب تقلبی پنهان سازند.

2.محبت تان را به همسر خود نشان دهید

عموما یکی از دلایلی که زوجین با خانواده همسرشان دچار اختلاف میشوند این است که خانواده همسرشان نحوه ارتباطات وی با فرزند خود را کنترل میکنند..

یکی از راه هایی که می تواند از بروز چنین مسئله جلوگیری کند این است که زوجین در مقابل خانواده همسرشان محبت و علاقه به همسر خود دارند را صادقانه ابراز کند.

برخی زوجی تصور می کنند اگر در برابر دیگران علاقه و محبت خود را به همسرشان نشان دهند یعنی کار اشتباهی انجام دادند در حالی که این کار میتواند علاوه بر بهبود رابطه عاطفی زن و شوهر، سبب ارتباطات بهتر بین زوجین با خانواده همسر گردد‌.

بنابراین بهتر است خجالت را کنار گذاشته و محبت و علاقه خود به همسر را در برابر خانواده همسر نیز نشان داد.

3.ارزش های خود را زیر پا نگذارید

بسیار مهم است که زوجین ارزش های خودشان را حفظ نموده و حد و مرزی بین ارتباطات خود و خانواده همسرشان ایجاد سازند مثلاً میزان دفعاتی که قرار است خانواده همسرشان را ملاقات کنند و یا با آنها در ارتباط باشند و..

بسیار مهم است که پس از ازدواج از ارزش های شخصی خود دست نکشیده و حد و مرز را بین تمامی اعضای خانواده و خود را حفظ نمود به حدی که بتوان با تمامی افراد خانواده همسر به خوبی ارتباط برقرار نمود.

4.صبور باشید

وقتی زوجین زمانی که خانواده همسرشان دچار اختلاف می شوند بسیار عجول بوده و سریعاً به هنگام ناراحتی و عصبانیت واکنش نشان می دهند در صورتی که بهترین کار این است که صبور بوده و مدیریت خشم را فرا گرفته و منطقی و با حوصله در این مواقع تصمیم گیری نمود بهترین واکنش را که سبب بروز مشکلات بیشتر نمی گردد اجرایی نمود.

5.از خانواده همسرتان نترسید

وقتی افراد از خانواده همسرشان می ترسند به نحوی که نگران طرز فکر اعضای خانواده همسرشان نسبت به خود هستند به همین سبب خود را از انجام برخی کارها و رفتارها منع کرده و محدودیت هایی برای خود قائل می شوند… این نیز باعث می شود که رابطه بین هر یک از زوجین با خانواده همسر رو به سردی برود.

بنابر این توصیه می گردد که ترس و اضطراب را کنار گذاشته و ارتباطات را با خانواده همسر قوی تر نمود.

قوی تر کردن رابطه عاطفی با خانواده همسر به معنای برقراری ارتباط بسیار زیاد با ایشان نیست بلکه می توان در حد تناسب با خانواده همسر در رفت و آمد بوده اما ارتباط بسیار خوبی با ایشان داشت‌.

مشاوره رابطه با خانواده همسر

6.احساس مالکیت را کنار بگذارید

متاسفانه برخی زوجین تصور می کنند حال که با همسرشان ازدواج کردند دیگر مالک وی بوده و همسرشان برای ارتباط با والدین خود باید از ایشان اجازه بگیرد چرا که همسرش تنها برای خودش می باشد..در حالی که خوب است درک نمود زن و مرد نمی توانند به طور کل ارتباط خود را با والدین شان قطع کنند و نیاز است که زوجین به نیاز عاطفی و عشق همسرش به والدین خود نیز احترام بگذارد و او را محدود نسازد.

این توقع که زن یا مرد باید بین همسر و خانواده اش یکی را انتخاب کند بسیار زیاد بوده و بهترین کار این است که زوجین جهت عشق ورزی و حتی نحوه برقراری ارتباط با هریک از ایشان ( همسر و خانواده ) حد تعادل را رعایت سازند.

7.اختلافات با همسر را بین خودتان حل کنید

یکی دیگر از وسایلی که سبب کاهش ارتباطات زوجین همسرش میشود این است که اختلافات شخصی خود را به خانواده همسر اطلاع میدهند.. این نیز به مرور باعث می‌شود که ذهنیتی منفی در ذهن والدین همسر ایجاد گردد و به مرور رابطه بین زوجین و والدین همسر کمرنگ شود.

همچنین زمانی که زوجین اختلافات خود را با خانواده همسرشان در میان می گذارند ممکن است دخالت هایی ناخواسته و از سر خیرخواهی از جانب ایشان رخ دهد که این نیز برای زوجین سخت و غیر قابل درک باشد.

8.متعادل رفتار کنید

پیشتر اشاره نمود این که خوب است زوجین خودشان باشند.. منظور از متعادل رها کردن این است که مهم است که زوجین در برابر است خانواده همسرشان در مواقع لازم به هنگام اختلافات سکوت کرده و در مواقع لازم با احترام متقابل صحبت های لازم را بیان سازند ولی مهم است که به هیچ عنوان بی احترامی صورت نگرفته و با حفظ ارزشهای دو طرف به حل مسئله پرداخت.

تماشای رابطه با خانواده همسر به همین سبب اهمیت دارد که به زوجین آموزش داده می‌شود که چگونه در هر نوع شرایطی با خانواده همسرشان برخورد کند.

9.مهربانی کنید

اینکه برخی زوجین تصمیم می‌گیرند در برابر خانواده همسرشان جدی و خشک باشند می‌تواند اسیری منفی در بچه ایشان با همسر خود حتی خانواده ایشان داشته باشد بنابراین توصیه می گردد زوجین مهربانی خود را از دیگران سلب نکرده و به جای پرداختن و فکر به اتفاقات احتمالی بر روی لحظه حال تمرکز کنند.

10.خانواده همسرتان را به چشم خانواده خود ببینید

اینکه دو جانبه توانند خانواده همسرشان را به عنوان خانواده خود ببینند بسیار می تواند در نحوه ارتباط ایشان با والدین همسر تاثیرگذار باشد زمانی که زوجین غریبه ببیند ممکن است رابطه سردی با آنها داشته و به مرور زمان این سعدی در دل زندگی مشترک شان نا خودآگاه نفوذ کند..

بنابراین توصیه می گردد با بهره مندی از جلسات مشاوره رابطه با خانواده همسر، با بهره مندی از موثرترین راهکار های روانشناسی از بروز اختلافات احتمالی جلوگیری نموده رابطه مطلوبی را با ایشان برقرار نمود.

بدین جهت می‌توان با شماره درج شده در صفحه حاصل کرد.

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره رابطه با خانواده همسر

جلسات مشاوره رابطه با خانواده همسر در روان آرام

با بهره مندی از جلسات مشاوره زندگی با خانواده همسر در کلینیک روانشناسی روان آرام می توان اطلاعات لازم و مفیدی را درباره طرز برخورد با خانواده همسر و یا اصلاح نوع دید و رفتار با ایشان و..کسب نمود و در زندگی مشترک پیاده ساخت..

تنها کافیست با شماره درج شده تماس حاصل گردد.

مشاوره رابطه با خانواده همسر

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره