به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

مشاوره حل اختلاف

مشاور اهمیت جلسات مشاوره حل اختلاف مشاور ازدواج راهکارهای موثر بر حل اختلافات زوجین مرکز مشاوره آشنایی با روانشناسان و مشاوران ما سرویس ها سوالات متداول

اهمیت جلسات مشاوره حل اختلاف

از آنجا که تمامی افراد دارای تفاوت هایی هستند ممکن است با یکدیگر دچار اختلاف شوند.
این اختلافات ممکن است بین زن و شوهر بیشتر رخ دهد زیرا ایشان از دو جنس متفاوت بوده و طبیعتا تفاوت های آشکاری از لحاظ طرز فکر، عقیده، عادات رفتاری و..دارند.

به همین سبب بهره مندی از جلسات مشاوره حل اختلاف می تواند به ایشان کمک کند تا با پذیرش تفاوت هایی که دارند و احترام به نقطه نظرات و تضادهای فکری یکدیگر، زندگی کنند.

اختلافات و درگیری ها بین زوجین زمانی شکل می گیرد که هر یک از زوجین حق را به خود داده و تنها رفتارها، طرز فکر و علایق خود و..را خوب و مهم دانسته و به طرف مقابل اجازه هیچگونه تغییر و دخالتی نمی دهند.

زمانی که زوجین به یکدیگر احترام نذاشته و به تضادهای فکری هم ارزش قائل نشوند، به اختلاف خورده و نیاز است که از جلسات مشاوره حل دعوا و اختلاف توسط دکتر روانشناس متخصص بهره مند گردند.

چرا به مشاوره حل اختلاف نیاز پیدا می کنیم؟

همانطور که اذعان شد به دلایل گوناگون نیز ممکن است زن و مرد دچار اختلاف شوند که یکی از بارزترین این دلایل، تفاوتهای فکری و رفتاری می باشد..اما شروع اختلافات تنها به این دلیل منتهی نشده و زن و مرد به سبب دلایل متعددی ممکن است نیازمند جلسه مشاوره شوند حتی اگر این دلیل برای برخی خنده دار و مسخره جلوه نماید..

لذا برخی از دلایلی که سبب می گردند زوجین نیازمند حضور در جلسات مشاوره زوج درمانی روانشناس گردند عبارتند از:

عدم درک احساسات یکدیگر

عموما از دلایلی که سبب می گردد زوجین نیازمند جلسات مشاوره شوند این است که به احساسات هم توجه نمی کنند و به ناراحتی های یکدیگر یا خوشحالی های هم آنگونه که طرف مقابل انتظار دارد واکنش نشان نمی دهند.

فرضا زن ناراحت و مشغول گریه است، انتظار دارد همسرش او را بغل کند و با او حرف بزند ولی همسرش تنها یک جمله می گوید: گریه هایت را تمام کن و..این نیز به مرور میزان اختلافات زوجین را افزایش داده و مقدمه ای بر شروع اختلافات دیگر می گردد.

عدم توجه به نیازهای یکدیگر

مهم است که زن و مرد به نیازهای عاطفی و فیزیکی یکدیگر توجه نموده و از آن ها غافل نشوند در غیر این صورت ممکن است با چالش ها و اختلافات متعددی رو به رو شوند.

زود از کوره در رفتن

عدم کنترل خشم از جمله مهم ترین دلایلی است که سبب می گردد زوجین دچار ناراحتی های روحی روانی متعددی شوند زیرا برخی زوجین به هنگام عصبانیت حرف های نامطلوبی می زنند.

شکاکیت و بی اعتمادی نسبت به هم

گاهی دوست داشتن زیاد دردسر ساز می شود. حساسیت های بسیار می تواند منجر به شکاکیت شود که عدم کنترل و درمان آن می تواند زندگی شخصی و مشترک زن و مرد را مختل سازد.

تضادهای فکری

از دیگر دلایلی که سبب حضور زوجین در جلسات مشاوره جهت حل اختلافات ایشان می گردد، وجود تفاوت های فکری است که به مرور می تواند سبب بروز ناراحتی های متعددی بین زوجین شوند.

عقاید و باورهای متفاوت و عدم پذیرش آن ها از سوی یکدیگر

مهم است که زوجین عقاید مشترکی که با هم دارند بیشتر از اختلافات نظرشان باشد..لذا در صورتی که زوجین عقاید متضادی داشته باشند ممکن است به سختی بتوانند در صورت بروز هرگونه مشکل نیز به حل آن بپردازند و با هم تلاش کنند تا مشکل را حل کنند.

لج کردن با یکدیگر به جای حل مسئله

یکی از خصوصیات بارز زوجینی که نیازمند جلسات مشاوره روانشناسی هستند، لج کردن می باشد.

لج کردن زن و شوهر با هم می تواند سبب بروز قهر های طولانی شده و به مرور منجر به طلاق عاطفی گردد.بنابراین بهتر است زوجین به جای قهر و لجبازی با یکدیگر مهارت های حل مسئله را به خوبی فرا گیرند.

عدم ابراز علاقه به یکدیگر در زندگی مشترک

خوب است که زوجین به یکدیگر ابراز علاقه کنند و به یکدیگر نشان دهند که هم را دوست دارند..این کار باعث می شود میزان احساسات نشاط در ایشان افزایش یافته و با کاهش میزان اختلافات نیز، احساساتی اعم ازخوشحالی و خوشبختی نیز همراه زوجین همراه گردد.

و هزاران دلیل دیگر که تنها به برخی از آن ها اشاره نمودیم..

فرضا ممکن است زوجین تنها بر سر اینکه چرا در مهمانی کنار من ننشستی یا یکدیگر دعوا کنند. و یا مرد تنها به این دلیل که غذای زن کم نمک است او را مواخذه کند و..

به طور کل اگر بخواهیم تنها یک دلیل را به عنوان اصلی ترین علت مراجعه به مشاور حل اختلاف را بیان کنیم..می‌گویم:

زبان هم‌ را بلد نبودن

اگر زن و مرد ندانند که چگونه باید با هم حرف بزنند و رفتار کنند ( با توجه به ویژگی های شخصیتی یکدیگر ) ممکن است به سبب کوچک ترین و بی مورد ترین مسئله ای نیز با یکدیگر دچار اختلاف شوند.

مشاوره حل اختلاف

جلسات مشاوره حل اختلاف به صورت آنلاین نتیجه بخش هستند؟

بله جلسات مشاوره آنلاین و تلفنی علاوه بر جلسات حضوری در بالاترین سطح کیفیت نیز ارائه می گردد و زوجین می توانند با بهره گیری از تخصص روانشناس مجرب به بهترین نتایج دست یابند.تنها کافیست با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود.

چگونه می توان اختلافات بین زوجین را کاهش داد؟

از آنجا که انسان ها متفاوت از یکدیگر خلق شده اند مسلما نمی توان گفت همه انسان ها شبیه هم هستند، مثل هم رفتار یا فکر می کنند و..به همین سبب نیاز است زوجین جهت کنترل و کاهش میزان اختلافات خود از تخصص مشاور روانشناس بهره مند گردند زیرا ایشان با ارائه راهکارهای اصولی و تخصصی به زوجین کمک می کند تا ایشان مهارت های حل مسئله یا کنترل خشم و..را بیاموزند در زندگی مشترکشان پیاده سازند.

تعداد جلسات مشاوره حل اختلاف چقدر است؟

این جلسات بسته به میزان شدت، مدت زمان شروع اختلافات، علل بروز اختلافات و..متغیر می باشد..می توان جهت کسب اطلاعات دقیق تر با کلینیک تماس حاصل نمود.

4.6/5 - (81 امتیاز)

راهکارهای پیشنهادی موثر بر حل اختلافات

در این بخش به ارائه برخی از موثرترین راه های کاهش میزان اختلافات بین زن و مرد می پردازیم..

این راهکارها عبارتند از:

1.گوش دادن فعال

زمانی که همسرتان با شما حرف می زند فرقی نمی کند چه موضوعی، به او توجه کنید حتی اگر از این موضوع خوشتان نیامده و یا موافق حرف های همسرتان نیستید..

ابتدا مهم است که به خوبی به حرف های یکدیگر گوش دهید..گوش دادنی که بخواهد در راستای ارائه ریکشن و نقطه نظری معقولانه و منطقی باشد نه صرفا شنیدن حرف های همسر برای پاسخ دادن بدون در نظر داشتن تمامی جوانب و..

2.ارزش قائل شدن به یکدیگر

زن و شوهر، علاوه بر اینکه همسر یکدیگر هستند نیاز است که ابتدا دوست و رفیق هم باشند‌..

زمانی که زوجین بیاموزند دوست و همراه هم باشند می توانند سلایق و علایق یکدیگر را درک کرده و به آن ها احترام بگذارند..

زمانی که زوجین بپذیرند دارای شخصیت ها و احساسات، عواطف و علایق متفاوتی هستند می توانند به خوبی این تضادها را پذیرفته و با حفظ احترام همسر خود نیز با آن ها همراهی کنند.

فرضا اگر زن علاقه زیادی به عکس گرفتن با همسرش دارد ولیکن مرد از عکس گرفتن چه با زن چه با دیگران خوشش نمی آید، مرد به احترام علاقه مندی همسرش به عکس گرفتن های دو نفره، با او همراهی می کند ( بدون اینکه غر بزند و..)

3.تشویق کردن یکدیگر

زمانی که زوجین یکدیگر را تشویق به درد و دل کردن، مشورت کردن با یکدیگر و حتی حرف زدن از علاقه مندی ها و..کنند می توانند صمیمیت بیشتری را ایجاد کرده و با شناخت بیشتر یکدیگر، رابطه بهتر و سازنده تری را رقم بزنند.

4.میزبان نظرات و انتقادات بودن

بسیار مهم است که زوجین در صورت ناراحتی و انتقاد از یکدیگر، به جای سرکوب کردن احساسات خود با هم حرف بزنند.

بنابراین یکی از راه های کاهش اختلافات زن و شوهر این است که به دقت به ناراحتی ها و انتقادات هم از یکدیگر گوش داده و تغییراتی مثبت را از خود شروع کنند تا تغییرات مثبت از زندگی شان هم شروع شود.

5.احترام به یکدیگر

متاسفانه از دلایل مراجعه اغلب زوجین نزد روانشناس و حضور در جلسات مشاوره حل مشکلات، بی احترامی زوجین به یکدیگر می باشد.

جهت حل اختلاف بین زوجین نیاز است که توجه داشت مهم است که زوجین به هم محبت کرده و با یکدیگر محترمانه برخورد کنند..
با حضور در جلسات مشاوره زوج درمانی می توان از مهارت هایی بهره مند گردید که زوجین می توانند خشم خود را کنترل نموده و به خوبی با یکدیگر در تعامل باشند..

زیرا یکی از مهم ترین دلایلی که سبب به هم خوردن تعامل زوجین می گردد، عدم کنترل خشم در بحث ها می باشد.

6.همیشه حق با شما نبودن

زمانی که اختلافی صورت می گیرد اکثر زوجین حق را به خود داده و جهت عذرخواهی از همسر خود پیشقدم نمی شوند و انتظار دارند همیشه همسرشان او را درک کند.

در حالی که باید پذیرفت همیشه حق با ما نیست و گاهی بهتر است منطقی فکر کرده و با دید عمیق تری به مسائل نگاه کنیم.

مشاوره حل اختلاف

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

مشاوره حل اختلاف

بهترین مرکز مشاوره حل اختلاف

زوجین می توانند با حضور در جلسات مشاوره حل اختلاف کلینیک روانشناسی روان آرام به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین نیز به حل اختلافات و مشکلات خود بپردازند.

باید توجه داشت اختلاف تنها با همسر نبوده بلکه ممکن است افراد با دیگر اعضای نزدیک خانواده خود به مرور بحث و اختلاف داشته باشند به همین سبب:

تنها کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل گردد.

مشاوره حل اختلاف

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره