به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره ازدواج برای دختر

مشاوره ازدواج برای دختر

اهمیت مشاوره ازدواج برای دختر

بسیار مهم است که دختران پیش از ازدواج نیز اطلاعاتی مفید و مهم در خصوص شروع زندگی مشترک را داشته و با آگاهی کامل به انتخاب همسر بپردازند.

مسلما می دانیم که هر یک از دختران با توجه به شرایط منحصر به فردی که دارند در سن های متغیری ازدواج کرده و زندگی مشترک خود را آغاز می نمایند..

چه بسا از آنجایی که جلسات مشاوره ازدواج برای دختر اهمیت فراوانی دارند قصد داریم به نکات مهمی اشاره کنیم که می توانند به ایشان کمک کند تا در انتخاب همسر و شروع زندگی مشترک نیز موفق تر عمل کنند.

منظور از مشاوره ازدواج برای دختر چیست؟

در جلسات مشاوره قبل از ازدواج نیز دختر می تواند با کمک روانشناس علاوه بر خودشناسی و ابراز علایق و انتظارات خود در انتخاب همسر و شروع زندگی مشترک، مهارت های یک زندگی زناشویی موفق را فرا بگیرد.

لذا برخی دختران نیز از ازدواج ترسیده و نگرانی های متعددی دارند که مشاوره ازدواج برای دختر می تواند به ایشان کمک کند تا پس از پذیرش این نگرانی ها نیز به خوبی هیجانات و احساسات خویش را کنترل نماید.

دختران زیادی هستند که با فکر به شروع زندگی مشترک دچار استرس شده و این استرس سبب می گردد نتوانند به خوبی در انتخاب همسر تصمیم گیری کنند.

جلسات مشاوره ازدواج برای دختر، جلساتی است که روانشناس و مشاور به دختر از هیجانات و احساسات؛ علایق و انتظارات و..دختر مطلع گردیده و با در نظر داشتن تمامی جوانب به ایشان کمک می کند تا تمامی دغدغه ها، نگرانی ها و..حل شده و دختر بتواند آگاهانه تر و هوشمندانه تر برای ازدواج آمادگی پیدا کند.

مشاوره ازدواج برای دختر

علل جلسات مشاوره ازدواج برای دختر چیست؟

ممکن است این سوال پیش آید که چرا دختران باید از جلسات مشاوره ازدواج بهره مند شوند و این جلسات چه تاثیری برای ایشان خواهد داشت..

به همین سبب قصد داریم به برخی از مزایای بهره مندی از جلسات مشاوره ازدواج برای دختر و حتی پسر اشاره کنیم. در ادامه به برخی مسائلی که در جلسات مشاوره ازدواج مطرح می شوند می پردازیم.

1.خودتان را بیشتر بشناسید

جلسات مشاوره ازدواج برای دختر و حتی پسر کمک می کنند ایشان بهتر خودشان را بشناسند و به سبب این خودشناسی بهتر به انتخاب همسر بپردازند زیرا دیگر می دانند از چه خصوصیات اخلاقی در جنس مخالف خوششان آمده یا از چه خصوصیات اخلاقی بدشان می آید.

این جلسات به دختر کمک می کند انتظارات خود را به صورت آگاهانه مشخص نموده و به دور از تردید و یا تحت تاثیر قرار گرفتن اطرافیان نیز به انتخاب همسر بپردازند.

2.ملاک های خود را با دیگران مقایسه نکنید

برخی دختران با وجود اینکه ملاک های تعیین شده ای برای ازدواج و انتخاب همسر دارند با این وجود به اطرافیان در انتخاب همسر توجه کرده و سعی می کنند هر آنچه دیگران در همسر آینده شان طلب می کنند را برای خود و همسر آینده شان در نظر بگیرند.

در حالی که ملاک های افراد برای همسرگزینی ممکن است با یکدیگر متفاوت نبوده و نباید هر ملاکی را برای انتخاب همسر انتخاب نمود..

3.به عقلتان هم گوش دهید

برخی دختران در انتخاب همسر تنها به قلبشان گوش می دهند و تصور می کنند تنها عشق برای ازدواج کافی می باشد در حالی که معیارهای مهم دیگری هم برای شروع یک زندگی مهم بوده و دختران نباید تنها به حرف دلشان توجه کرده و تماما احساسی فکر کنند که این نیز می تواند در آینده سبب بروز مشکلات و اختلافاتی بین ایشان و همسرشان گردد.

بنابراین بهتر است پیش از ازدواج تا حدی در انتخاب همسر سخت گیر بود البته این نیز نباید سبب بروز تفکرات و خواسته های تخیلی و.. در ایشان گردد چرا که برخی دچار خودخواهی بیش از حد بوده و این نیز می تواند سبب بروز مشکلات در ازدواج برای ایشان گردد.

4.اشتباهات خود را اصلاح کنید

پیشتر به مقوله خودشناسی اشاره نمودیم چه بسا مهم است که دختر و حتی پسر پیش از ازدواج نیز اشتباهات و حتی خصوصیات اخلاقی نامطلوبی را که دارند شناخته و به حل آن ها بپردازند زیرا این اشتباهات رفتاری و اخلاقی می توانند سبب اختلاف و دعوا بین زوجین شوند..

بنابراین در جلسات مشاوره ازدواج برای دختر توصیه می گردد خصوصیات اخلاقی نامظلوب فرضا پرخاشگری کنترل نشده، شکاکیت و حسادت، عجول بودن و..تا حد ممکن اصلاح شده و ایشان بتواند بر روی ابراز صحیح این هیجانات مدیریت و کنترل کافی را داشته باشد.

فرضا روانشناس کمک می کند میزان حسادت دختر کاهش یافته و در صورت حسادت ورزی نیز بهتر بتواند در برابر امیال نفسانی خود کنترل و مدیریت داشته باشد.

5.خود واقعی بودن

متاسفانه برخی دختران تصور می کنند که اگر خود واقعی شان نبوده و نقش بازی کنند می توانند دوست داشتنی دیده شوند در حالی که می دانیم هیچ انسانی دوست ندارد با افرادی که خود واقعی شان را از دیگران پنهان می کنند ارتباط بگیرند..

چه بسا در جلسات مشاوره ازدواج برای دختر و پسر این نکته مورد توجه قرار می گیرد که دختران و پسران خود واقعی شان را دوست داشته و به هنگام همسرگزینی و انتخاب همسر فرضا در جلسه خواستگاری نقش بازی نکنند.

دخترانی که عزت نفس بالایی داشته باشند به خود واقعی شان احترام گذاشته، توقعات و انتظارات خود را صریحانه به فرد مورد نظر ابراز داشته و برای خود ارزش و احترام قائل است در حالیکه وقتی دختر تلاش می کند آنطور که دیگران از او تعریف و تمجید کنند رفتار کند این یعنی در حال تظاهر می باشد..

بهتر است افراد تفاوت تظاهر و خود واقعی بودن را دانسته و به بهانه دوست داشتنی و محبوب بودن حاضر به نقش بازی کردن و..نشوند چه بسا ممکن است در گذر زمان در موقعیتی ناگهانی ممکن است شخصیت واقعی شان را فاش سازند..

6. حل مساله را بیاموزید

از نکات مهم در جلسات مشاوره ازدواج برای دختر و نیز پسر، یادگیری مهارت حل مساله می باشد زیرا زمانی که دختر و پسر بدانند به هنگام بروز مشکل و ناراحتی چگونه اختلاف پیش آمده را با یکدیگر حل کنند رابطه عاطفی نزدیک تر و صمیمانه تری خواهند داشت.

در حالی که وقتی دختر و پسر با یکدیگر دچار اختلاف شده و به جای صحبت کردن به دعوا و اختلاف می پردازند نیز در این زمان هر دو از لحاظ روحی آسیب دیده و اگر این نیز ادامه پیدا کند نه تنها مشکل حل نمی شود بلکه به مرور ریشه قوی تری پیدا کرده و سبب سرد شدن رابطه عاطفی بین زوجین می گردد.

بنابراین مهارت حل مساله در جلسات مشاوره ازدواج برای دختر و پسر بسیار مهم و ضروری می باشد.

7.حفظ حریم شخصی همسر

در این جلسات به دختر و پسر نیز توصیه می گردد حریم شخصی یکدیگر را حفظ کنند فرضا زمانی که هر یک از زوجین نیاز به تنهایی و خلوت یا وقت گذرانی با دوستانش را داشت و..نیز این حریم شخصی حفظ شود..

برخی زوجین به هنگام عصبانیت نیاز به تنهایی و فکر کردن دارند بنابراین در این موقعیت نیاز به درک شدن از سوی همسر حیاتی می باشد و..

به طور کل مهم است زن و مرد به حریم شخصی خود در زندگی مشترک اهمیت دهند البته این نیز نباید سبب سوءاستفاده زوجین از یکدیگر گردد!

به همین سبب روانشناس تمامی موقعیت هایی که نیاز است زن و مرد در زندگی مشترک به حریم شخصی یکدیگر احترام بگذارند در جلسات مشاوره ازدواج برای دختر و پسر بیان می دارد تا زن و مرد این موقیعت ها را شناخته و میزان بروز سوءبرداشت و..بین ایشان کاهش یابد.

مشاوره ازدواج برای دختر

8.سنجش عقاید و میزان تفاهمات

مهم است که زن و مرد در زندگی مشترک در بسیاری مسائل تفاهم داشته و هم عقیده باشند زیرا ممکن است در صورت اختلاف نظرهای مکرر با یکدیگر دچار مشکل شوند.

طبیعتا همه افراد با یکدیگر متفاوت بوده و در برخی مسائل عقیده و طرز فکر مشترکی ندارند که این نیز بین زوجین هم وجود دارد..

ولیکن روانشناس در جلسات کمک می کند زوجین در انتخاب همسر به اشتراکات و تفاهمات چه عقاید و طرز فکری و.. توجه داشته باشند و در صورت عدم هم عقیده بوده چگونه یکدیگر را درک کرده و با یکدیگر سازش کنند زیرا گاهی ممکن است بین افراد به سبب تفاوت هایی که با یکدیگر دارند اختلافاتی صورت گیرد.

9.ریز بین بودن

بهتر است در انتخاب همسر به تمامی خصوصیات اخلاقی فرد فرضا طرز برخورد با فروشندگان، خانواده، ترافیک و..توجه نمود زیرا تمامی این ها می توانند نشان دهنده شخصیت واقعی فرد فرضا پرخاشگر بودن، عجول بودن، شکاک بودن و..گردد.

بنابراین در جلسات مشاوره قبل از ازدواج می توان به خوبی با توجه به خصوصیات اخلاقی شخص در موقعیت های متعدد تصمیم گیری بهتری داشت.

10.محتاط بودن

توصیه می گردد دختران پیش از ازدواج نیز در انتخاب همسر با شخص بیش از حد صمیمی نشده و در اولین جلسه ملاقات نیز تمام زندگی خود اعم از گذشته و حال را بیان ندارد و مسائل مهم و ضروری که نیاز به شنیدن از سوی فرد مقابل را دارند با کمک روانشناس در جلسات بعدی به شخص مطرح می سازد و در ابتدا تمامی ریز مسائل را به شخص بیان نمی دارد زیرا این ممکن است احتمال بروز مشکلاتی را برقرار سازد.

لذا می توان جهت بهره مندی از جلسات مشاوره روانشناسی با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود.

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله می توان علاوه بر جلسات حضوری از جلسات مجازی و غیر حضوری کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند گشت..تنها کافیست تماس حاصل گردد.

علاقه در ازدواج تا چه حد تاثیر دارد؟

مسلما نیاز است که به فرد مورد نظر علاقه و کشش داشت تا بتوان برای شروع زندگی مشترک با وی آماده گردید ولیکن مهم است علاوه بر علاقه به ملاک های دیگری هم توجه نمود که روانشناس در جلسات مشاوره به آن ها اشاره می کند..ملاک هایی که ممکن است کمتر به آن ها توجه شده باشد..لذا منظور از این ملاک ها تنها شرایط مالی نیست!

4.6/5 - (72 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره