به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مرکز مشاوره روانشناسی صنعتی و سازمانی

مرکز مشاوره روانشناسی صنعتی و سازمانی

مرکز مشاوره روانشناسی صنعتی و سازمانی، روان آرام

چنانچه تمایل دارید برای کارمندان و پرسنل خود خدمات مشاوره روانشناسی و روانپزشکی به صورت حضوری ( در محل کلینیک یا در محل شما (مخصوص شهر تهران و کرج )) یا غیرحضوری ( آنلاین تصویری و تلفنی ) داشته باشید، میتوانید با شماره تلفن کلینیک 02188216100 داخلی ۳ در ایام هفته شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۵ و در پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل جهت هماهنگی با شماره تلفن 09907007047 تماس حاصل فرمایید.
کارشناسان ما مشتاقانه پاسخگوی شما هستند تا بتوانید از خدمات این مرکز مشاوره صنعتی و سازمانی به خوبی بهره مند گردید.

مرکز مشاوره روانشناسی صنعتی و سازمانی

منظور از روانشناسی صنعتی و سازمانی چیست؟

یکی از حوزه های رشته روانشناسی نیز روانشناسی صنعتی و سازمانی می باشد که به آن I/O Psychology هم می گویند.

در این نوع حوزه روانشناسی نیز سعی می شود به صورت تخصصی رفتار افراد را در محل کار و سازمانی که در آن مشغول به کار هستند مطالعه نمود و سپس بتوان وضعیت شغلی، عملکرد و بهره وری کارکنان و به طور کل محیط کار را از هر نظر بهبود بخشید.متخصصین در این حوزه تلاش می کنند کارکنان از نظر ذهنی و حتی فیزیکی در آسایش و تمرکز بوده و به همین سبب عملکرد بهتری در محل کار از خود ایفا سازند همچنین افراد حاضر در یک سازمان و محل کار می توانند روابط شغلی بهتری را با یکدیگر در محل کار تجربه نمایند.

به همین سبب می توان با بهره مندی از خدمات مرکز مشاوره صنعتی و سازمانی روان آرام بهره وری را در محل کار به خوبی افزایش داد.

مرکز مشاوره روانشناسی صنعتی و سازمانی

روانشناسی صنعتی و سازمانی چه موضوعاتی را شامل می شود؟

  • نحوه ارتباطات کارکنان با یکدیگر در محیط کار بررسی می شود
  • بررسی میزان رضایت خاطر کارکنان از شغل مربوطه
  • بررسی میزان انگیزه افراد برای کار کردن در سازمان مربوطه
  • وارسی و اندازه گیری میزان عملکرد شغلی کارکنان
  • بررسی توانایی ها و مهارت های هر یک از کارکنان در محل کار
  • امکان انتخاب و استخدام بهترین فرد برای محل کار و سازمان با در نظر داشتن مهارت ها و توانایی ها و..
  • شغل مورد نظر به خوبی تجزیه و تحلیل می شود
  • میزان استرس شغلی کارکنان سنجیده می شود
  • بررسی میزان کیفیت زندگی کارکنان سازمان
  • و..

بنابراین می توان با بهره مندی از خدمات مرکز مشاوره روانشناسی صنعتی و سازمانی به خوبی به توسعه سازمانی رسیده و عملکرد شغلی هر یک از کارکنان را بهبود بخشید.

در صورتی که قصد دارید از خدمات مرکز مشاوره روانشناسی صنعتی و سازمانی روان آرام بهره مند گردید، کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایید.

مرکز مشاوره روانشناسی صنعتی و سازمانی

تحلیل روانشناسی صنعتی و سازمانی

همانطور که مشخص است این حوزه شامل دو جنبه صنعتی و سازمانی می باشد که شاید نیاز باشد به صورت جزئی تر به بررسی این دو جنبه در روانشناسی پرداخت.

بنابراین اگر قصد دارید با روانشناسی صنعتی و سازمانی بیشتر آشنا شوید، می توانید توضیحات پیش رو را مطالعه کنید.

روانشناسی صنعتی یا پرسنل

این بخش یا جنبه از روانشناسی صنعتی و سازمانی نیز در پی این است که کمک کند کارکنان با نقش و حرفه کاری ای که در محل کار دارند به خوبی تطابق داشته باشند.

به همین جهت روانشناسان این حوزه، به ارزیابی ویژگی های کارکنان پرداخته و وظایف و نقش هایی را برای ایشان در نظر می گیرند که فرد در آن عملکرد خوبی دارد به طور ساده تر وظیفه مربوطه مطابق با ویژگی های فرد می باشد.

در این حوزه، روانشناس تلاش می کند به آموزش کارکنان برای بهره وری بهتر پرداخته و عملکرد شغلی را بررسی کرده و استانداردهای لازم برای بهتر شدن عملکرد کارکنان را پیاده می سازند.

چنانچه روانشناسان کلینیک روان آرام در این حوزه می توانند به خوبی به شما کمک کرده تا عملکرد شغلی کارکنان به خوبی افزایش یابد..بنابراین می توانید جهت بهره مندی از خدمات این مرکز مشاوره روانشناسی صنعتی و سازمانی، با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایید.

مرکز مشاوره روانشناسی صنعتی و سازمانی

روانشناسی سازمانی

در این حوزه این مساله بررسی می شود که سازمان و محل کار مربوطه چه تاثیری بر روی رفتار کارکنان می گذارد. فرضا شیوه مدیریت در سازمان، ساختارهایی که در سازمان یا محل کار وجود دارد، انتظاری که از کارکنان برای ایفای نقش داده شده وجود دارد و..

به طور کل روانشناسی صنعتی و سازمانی کمک می کند که عملکرد کارکنان بهتر شده و سلامت ایشان حفظ گردد و هم سازمان و هم کارکنان منفعت های مورد نیاز را دست یابند.

روانشناس صنعتی و سازمانی چه وظایفی دارد؟

1.آموزش به کارکنان

مرکز مشاوره روانشناسی صنعنی و سازمانی می تواند به آموزش کارکنان بپردازد. حتی روانشناس I/O با آموزش به مدیران، کمک می کند میزان تعامل و کار ایشان با کارکنان بهبود یافته و مدیران بتوانند به خوبی انگیزه لازم را در کارکنان برقرار سازند.

از آنجا که درصدی از موفقیت هر سازمانی وابسته به مهارت های ارتباطی مدیران می باشد، روانشناس صنعتی و سازمانی به مدیران کمک می کند تا بتوانند مهارت های خود در برقراری ارتباط را تقویت نموده و بتوانند به خوبی به امورات مربوطه رسیدگی کنند.

به طور کل روانشناس صنعتی و سازمانی نه تنها به کارکنان بلکه به مدیران هم آموزش های لازم را برای تقویت مهارت های ارتباطی و شغلی را ارائه می دهند تا سازمان به خوبی توسعه پیدا کرده و بهره وری مدیران و کارکنان در کنار هم افزایش یابد.

2.استخدام کارکنان

بسیار مهم است که افرادی برای سازمان انتخاب شوند که بتوانند با توجه به نیاز سازمانی وظایف خود را ایفا کرده و مهارت لازم در ایفای نقش را به خوبی داشته باشند.

بنابراین در روانشناسی شغلی سازمانی، افرادی توسط روانشناس انتخاب می شوند که برای نفش و وظایفی که باید ایفا کنند مناسب باشند.

برای این امر روانشناس صنعتی و سازمانی می تواند از افراد آزمون های مورد نظر فرضا تست شخصیت شناسی را گرفته تا از مهارت ها و توانایی های هر یک از افراد مطلع شوند. به همین سبب روانشناسی شغلی سازمانی می تواند نقش موثری در انتخاب بهترین کارکنان در سازمان و توسعه و عملکرد شغلی هر یک بر اساس وظایف مربوطه داشته باشد.

مرکز مشاوره روانشناسی صنعتی و سازمانی

3.ایجاد تغییرات مثبت در سازمان

همانطور که بیان نمودیم مهم است که افراد در جایگاه مناسبی در سازمان مربوطه مشفول به کار باشند، از این رو روانشناس در مرکز مشاوره روانشناسی صنعتی و سازمانی، به بررسی سازمان پرداخته و اگر افراد با توجه به مهارت هایشان در جایگاه مناسبی مشغول به کار نباشند، روانشناس دسته بندی و چیدمان نیروها در سازمان را اصلاح می کند.

فرضا به بررسی نقاط ضعف افراد پرداخته و کمک می کنند تغیرات مثبتی را برای بهبود وضعیت ایجاد سازند. به طور کل مرکز مشاوره روانشناسی صنعتی و سازمانی از تمامی جهات به بررسی سازمان پرداخته و جهت افزایش بهره وری و توسعه سازمان اقدام می نماید فرضا راندمان کاری بالای کارکنان و مدیران، کمتر شدن هزینه های کاری خصوصا هزینه های مازاد و اضافی و..

4.اهمیت به افزایش سلامتی کارکنان

روانشناسان در مرکز مشاوره روانشناسی صنعتی و سازمانی، نه تنها به عملکرد شغلی کارکنان توجه می کنند بلکه به سلامت جسمی و روانی کارکنان اهمیت زیادی می دهند. طبیعتا یکی از مهم ترین عوامل که در سالم بودن محیط کاری تاثیر زیادی دارد، میزان حقوق دریافتی کارکنان می باشد که متناسب با وظایف و راندمان کاری کارکنان ارائه می شود تا کارکنان انگیزه لازم برای ایفای نقش خود را داشته باشند.

بنابراین روانشناس صنعتی و سازمانی کمک می کند محیط کار برای کارکنان، محیطی مطلوب و آرام بخش بوده و کارکنان بتوانند با توجه به زحماتی که برای سازمان می کشند از حقوق و پاداشی مناسب بهره مند گردند.

رابطه کاری بین مدیر و کارکنان بسیار مهم بوده به همین سبب روانشناس مرکز مشاوره روانشناسی صنعتی و سازمانی کمک می کند که مدیران و کارکنان رابطه ای مطلوب با یکدیگر داشته باشند.

به طور کل با بهره مندی از خدمات روانشناسی روانشناسان حوزه I/O نیز می توان کارایی سازمان و محل کار را بهبود بخشیده و سبب گردید که کارکنان از لحاظ ذهنی و جسمی آمادگی لازم برای ایفای نقش را داشته باشند؛ همچنین نقش روانشناس صنعتی و سازمانی در تقویت سبک مدیریتی مدیران در رسیدگی به امورات بسیار موثر بوده و سازمان می تواند از هر جنبه پیشرفت های لازم را با کمک مرکز مشاوره صنعتی و سازمانی به دست آورد.

این اصل وابسته به گزینش صحیح کارکنان و استخدام افراد کارآمد برای سازمان می باشد که روانشناس با استخدام و آموزش های لازم به تمامی پرسنل و مدیران، سبب می گردد سازمان مربوطه به خوبی انتظارات و اهداف کوچک و بزرگ خود را پیاده سازد.

راندمان کاری بالای کارکنان وابسته به شیوه مدیریت، نقش ها و وظایف مربوطه، میزان حقوق و پاداش ها و همچنین سالم بودن محیط کار و اعتماد و رابطه ای است که کارکنان با یکدیگر و مدیران دارند..

به همین سبب مرکز مشاوره صنعتی و سازمانی روان آرام که از روانشناسان کاملا حرفه ای و ماهر تشکیل شده است می تواند با توجه به بررسی چیدمان سازمان و نیازهای مدیران و کارکنان و..به توسعه سازمان و راندمان کاری بالای تمامی پرسنلف کمک بسیاری کند به همین دلیل می توان جهت بهره مندی از خدمات روانشناسان حوزه I/O در کلینیک روانشناسی روان آرام با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

آیا می توان از جلسات مشاوره غیر حضوری بهره مند گشت؟

بله می توان جهت بهره مندی از این جلسات تماس حاصل نمود.

مشاوره روانشناسی صنعتی و سازمانی چند جلسه است؟

تعداد جلسات روانشناسی صنعتی و سازمانی با توجه به نیازهای سازمان و تشخیص روانشناس برای ایجاد تغییرات لازم و مشاهده نتایج حاصله متغیر می باشد.

هزینه جلسات مشاوره روانشناسی I/O چقدر است؟

هزینه این جلسات وابسته به نوع خدمت رسانی و تعداد جلسات مشاوره روانشناسی می باشد ولیکن می توان جهت کسب اطلاعات دقیق تر تماس حاصل نمود.

4.6/5 - (73 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره