به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
تست شخصیت شناسی

تست شخصیت شناسی

تشخیص شخصیت شناسی یا کاراکتر ، معمولاً به اختصار شناخت شخصیت نوری یا OCR کوتاه شده ، شناخته شده است  و در دنیا به تست شخصیت شناسی به OCR  شهرت دارد .در ابتدا برای داشتن یک تست شخصیت شناسی موفق باید بدانیم شخصیت چیست ، اهمیت دانستن نوع شخصیت ما چرا اهمیت دارد  تست شخصیت شناسی چه کمکی به ما می کند ؟

شخصیت : آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا مردم کارهایی را که انجام می دهند که برخی دیگر انجام نمی دهند؟ و چرا مردم راه ها و مسیرهای متفاوتی را برای زندگی پیش روی خود قرار می دهند ؟ آیا در درک کردن برخی از اطرافیان خود مشکل دارید و حس می کنید در دنیای متفاوت سیر می کنید ؟ همه ما متفاوت هستیم و این تفاوت در شخصیت های ما همان چیزی است که دنیای ما را به مکانی جالب تبدیل می کند .

این تفاوت ها به پیشرفت ما کمک می کند ، هر نوع شخصیت متفاوت ، در توسعه جمعی ما نقش دارد . می توانید تصور کنید اگر همه ما یکسان بودیم ؟ما به دلیل تمایلات و ترسهای فردی خود ، متفاوت از یکدیگر واکنش نشان می دهیم . ما از آنها انگیزه می گیریم و افکار و کارهای ما حول این انگیزه ها می چرخد ​​، که در شخصیت ما شکل می گیرد.

چرا درک انواع شخصیت مهم است؟

دانستن اینکه چرا شما و افراد اطراف خود کارهایی را انجام می دهید که دیگری تمایلی به انجام آن ندارد ، می تواند به شما در بهبود روابط شخصی و حرفه ای کمک کند . دانستن هر نوع شخصیت و ترسها و خواسته هایی که آنها دنبال دارند ، نحوه تعامل ما با درون خودمان و با مردم را بهبود می بخشد . سوء تفاهم از اختلافات ما اغلب باعث درگیری ، نارضایتی و استدلال های غیر ضروری می شود.مشخص کردن خصوصیات و خصوصیات شخصیتی شما ممکن است چالش برانگیز باشد .  آیا نباید خودمان را بهتر بشناسیم؟

کور بودن در مورد شخصیت خودمان می تواند به ۳ چیز منجر شود:

-صفات منفی ما بررسی نشده و باعث نارضایتی و ناکامی می شوند

.-ما نقاط قوت خود را نمی بینیم یا نمی دانیم ، و روی منفی ها تمرکز می کنیم.

-ما فرصت استفاده از نقاط قوت خود را از دست می دهیم و صفات منفی خود را بهبود یا تغییر می دهیم.

شناخت شخصیت های افراد دیگر نیز دارای مزایایی است :

-این به شما کمک می کند تا راحت تر با مردم ارتباط برقرار کنید.

-شما فرد را به عنوان یک کل می بینید ، و تحت تأثیر اولین رفتارهای منفی قرار نمی گیرید.

تحقیقات و انواع تست شخصیت شناسی روی انسان ها ، نشان داده اند که انسان ها به طور کلی دارای ۹ شخصیت هستند که ممکن است درصد های متفاوتی از آنها را درون خود داشته باشند که یکی از آنها شخصیت اصلی است .

 

تست شخصیت شناسی

۹ شخصیت در انسان ها

آنچه رابط ما با جهان و افراد اطراف خود را دیکته می کند ، نوع شخصیتی است که ما داریم . آیا می دانید چه نوع شخصیتی دارید ؟هر یک از ما ، براساس ویژگی غالب ما ، در یک نوع قرار می گیریم ، اما می توانیم انواع دیگر آن را نیز داشته باشیم.

۱- اصلاح طلب / ایده آل گرا:

شخصیت اصلاح طلب ، اصولگرا ، با وجدان ، اخلاقی و کمال گرا است . آنها آرمان گرا هستند و معمولاً  به خودشان و افراد دیگر سخت می گیرند . آنها همه ، از جمله خودشان ، را مطابق با استانداردهای بالا نگه می دارند . آنها دارای نظم و انضباط ، متعهد ، مسئول و سطح محور هستند . اصلاح طلبان غالباً موفق هستند زیرا بسیاری از کارها را انجام می دهند ، و راه درست را برای انجام آن ها پیدا می کنند . هدف ، افکار و اعمال آنها را هدایت می کند . برای آنها بسیار آسان است که  خودبینی داشته باشند و نتوانند در دیگران نقاط ضعف را تحمل کنند . آنها همچنین به خود و دیگران  اهمیت زیادی می دهند .

۲ – یاور / مراقب: 

یاور ، از نوع دلسوز  است. آنها سخاوتمندانه و گرم هستند و واقعاً دوست دارند با مردم باشند . آنها دوستان زیادی دارند و شما به دلیل طبیعت مشتاق و سرگرم کننده آنها از داشتن آنها در اطراف لذت خواهید برد . آنها نسبت به نیازهای دیگران حساس هستند ، و همیشه می توان برای کمک روی آن ها حساب کرد . آنها زندگی می کنند تا دیگران را خوشحال کنند . این ناشی از عزت نفس پایین و نیاز شدید آنها به قدردانی است . به همین دلیل ، مردم غالباً از حسن نیت و خوبی آن ها ، سوءاستفاده می کنند . قرار دادن نیازهای دیگران قبل از خود و سرکوب احساسات آنها برای جلوگیری از درگیری ، ممکن است در درازمدت منجر به تلخی و نارضایتی شود . شما شخصی هستید که احساس می کنید به مردم بیش از اندازه خوبی می کنید اما آن ها در پاسخ به شما بدی می کنند ؟ حتما تست شخصیت شناسی را انجام دهید . و در صورت نیاز به یک مشاور مراجعه کنید و به کمک او این کار را انجام دهید .

۳ – مجری / دست یابنده:

همانطور که از نام آن پیدا شده است ، دست یابنده ،  دوست دارد اهداف را تعیین کند و اهداف را هدف قرار دهد . محور اصلی زندگی این افراد ، موفقیت است . آنها تقریباً در هر کاری که انجام می دهند ، عالی هستند . آن ها افراد جذاب و خودباوری هستند که در خیابان یا محل کار می بینید . بزرگترین ترس آنها تبدیل شدن به “هیچ کس” یا در واقع شخصی که به چشم نمی آید ، است . به دلیل این ترس ، آنها از وضعیت آگاهی برخوردار هستند و می توانند در دستیابی به راه “درست” وسواس داشته باشند. آنها به نظر دیگران ارزش زیادی می دهند.

۴- فردگرایی / عاشقانه:

فردگرایان یا رومانتیک ها نوع حساس و معتدل هستند . آنها تلاش می کنند تا منحصر به فرد خود باشند و وقت زیادی را صرف فکر کردن درباره چگونگی وقایع می کنند . آنها خودآگاه هستند و احساسات را در سطح عمیق تری تجربه می کنند . آنها روابط اندکی اما عمیق دارند . گرما و همدل بودن ، اگر شما را شایسته وقت و محبت خود بدانند ، دوستان خوبی  برای شما هستند . چالش این دسته افراد این است که آنها می توانند در معرض مالیخولیایی ، نوسانات خلقی و ترحم خود قرار بگیرند . آنها می خواهند بی نظیر باشند ، اما درعین حال ، با احساس منحصر به فرد بودن خود احساس انزوا کنند . آنها آرزو می کنند تا ایده آل و ویژه باشند. اغلب اوقات ، این شخصیت را می توان در دنیای خیالی خود گم کرد . به دلیل این خواسته های آرمان گرایانه ، آن ها قادر به یافتن شادی در چیزهای ساده ای نیستند که افراد دیگر به آسانی از آن لذت می برند.

 ۵- محقق / ناظر:

در تست شخصیت شناسی در می یابید که اگر این نوع شخصیت را دارید ، شما متفکر و درون نگر هستید . توجه آن ها به دستیابی به دانش و درک خود متمرکز است . آنها غالباً در افکار خود جذب می شوند و از مفاهیم پراکنده لذت می برند . آنها نه دغدغه کسب دارایی های مادی و نه وضعیت اجتماعی دارند. آنها مشغول جستجوی نفس خود هستند . این دسته ، انزوا و حریم خصوصی را ترجیح می دهند . آنها ترجیح می دهند مشاهده کنند و مطالعه کنند ، و فکر می کنند  آنها باهوش هستند و معمولاً خوب خوانده می شوند. از آن جا که آنها عاشق مطالعه و درک چگونگی کار هستند ، آنها اغلب در هر کاری که انتخاب می کنند ، متخصص می شوند . فاقد مهارتهای اجتماعی لازم ،بوده و  اغلب در محل کار نادیده گرفته می شوند . افرادی که باهوش تر هستند و مهارت کمتری دارند ، موفقیت بیشتری را نسبت به این دسته افراد  کسب می کنند.

۶- وفادار / شکاک:

 وفادار یا شکاک نوعی متعهد اما دارای امنیت است . این دسته می توانند به دوستان و خانواده بسیار وفادار باشند ، هنگامی که مطمئن شدند به آنها اعتماد می شود . در دسته ششم تست شخصیت شناسی ، احساس درونی و تهدید وجود دارد و آنها را به شک و تردید تبدیل می کند . آنها آماده اند تا بدترین فکرها را کنند .  آنها به اکثر چیزها شک دارند .  آن ها احساس می کنند برای محافظت از خود و کسانی که به آنها وفادار هستند ، باید مراقب باشند . به دلیل همین اضطراب ها ، این افراد یک نگرش جدی برای خطر در ذهن خود ایجاد کرده اند . آنها تحلیلی و محافظ هستند. چالش آنها عدم قرار گرفتن در پارانویا و زیر سؤال بردن بیش از حد است ، که می تواند منجر به تعلل و دستیابی شود . اگر نتیجه تست شخصیت شناسی شما این گزینه بود ، بهتر است مشاور روانشناس خود را در جریان قرار دهید.

تست شخصیت شناسی

۷- علاقه مندان / ماجراجو:

ین نوع خودجوش و سرگرم کننده است . آنها عاشق مشارکت  و ماجراجویی لذت بخش هستند و غالباً روحیه مطلوبی دارند . آنها به دنبال لذت هستند و به هر قیمتی از کارهای منفی جلوگیری می کنند . از بین انواع شخصیتی ، دسته هفتم کمترین استرس را نشان می دهند . آنها خوش بین هستند و به ندرت مشکلات زندگی را کاهش می دهد. آنها فقط کاری جالب برای انجام دادن ، می خواهند . از یک ایده به ایده دیگر می پرند ، غالباً قبل از اینکه توجهشان به چیز دیگری جلب شود ، یک کار یا پروژه را ناقص می گذارند . آنها تعهد به یک چیز را دشوار می دانند . در روابط ، این می تواند یک مشکل باشد . تست شخصیت شناسی برای شناخت همین چالش هاست . گروه ماجراجو ،  تمایل دارند که بی پروا باشند و در یک رابطه یکپارچه گیر نیفتند . آنها ترجیح می دهند آزاد باشند ، تحرک مداوم داشته باشند و به جلو حرکت کنند.

۸ – جنگنده / رقیب:

جنگنده ، نوع قدرتمند و مسلط است . آنها رهبران طبیعی ، با اعتماد به نفس و ادعا هستند. این شخصیت به هیچ کس وابستگی ندارد و هرگز علائم آسیب پذیری را نشان نمی دهد . آنها از قدرت خود برای محافظت از نزدیکان خود استفاده می کنند و از عهده دار شدن  مسئولیت هر موقعیتی دریغ نخواهند کرد . این خصوصیات ناشی از ترس از کنترل آن ها است. آنها قصد دارند تعیین کننده سرنوشت خود باشند و ترجیح می دهند به جای راه دیگر ، افراد و شرایط را کنترل کنند . آنها صادق و صریح و روشن هستند . آنها همچنین نسبت به انواع دیگر تست شخصیت شناسی مقابله می کنند و عصبانیت خود را راحت تر نشان می دهند.

 ۹ – صلح ساز:

طبق تست شخصیت شناسی ، در دسته ی صلح ساز ، مقابله کردن و استدلال آوردن ، شرایطی است که  آن ها از آن دوری می کنند. آن ها دوست دارند با مردم و طبیعت ارتباط برقرار کنند ، اما فقط در یک فضای صلح و هماهنگی . معمولاً می توانید آنها را به عنوان داور واسطه  مشاهده کنید. گرایش آنها برای جلوگیری از درگیری های داخلی و خارجی باعث می شود که بعضی اوقات آن ها از زندگی جدا شوند. آنها همچنین می توانند با احساسات خود ، مانند عصبانیت و ابراز خشم خود به روشی صحیح ، ارتباط برقرار کنند. بسیاری از صلح سازها ، درونگرا هستند و آرامش را در تنهایی ترجیح می دهند . زندگی فعال و اجتماعی دارند ، اما خیلی درگیر نمی شوند. اگر چیزی آرامش خاطرشان را تهدید کند ، در صورتی که نتوانند آن را حل کنند ، خود را از این وضعیت دور می کنند . از آنجایی که خود متقاعد کننده نیستند ، مستعد ابتلا به بی تحرکی هستند و می توانند بی قاطعیت باشند.در ادامه برخی از معتبرترین تست شخصیت شناسی را مرور خواهیم کرد :

تست شخصیت شناسی MMPI

آزمون MMPI که به عنوان پرسشنامه شخصیت چند منظوره مینه سوتا شناخته می شود ، امتحانی روانشناختی است که به بررسی ویژگی های شخصیتی شما و همچنین روانپزشکی شما می پردازد ، تا مشخص شود آیا شما از مشکلات سلامت روان برخوردار هستید یا خیر . با داشتن دو نسخه اولیه مختلف (MMPI-2 و MMPI-2-RF) ، این تست یک فرم طولانی ، تست درست / نادرست است که به شما کمک می کند تا درباره خودتان اطلاعات بیشتری کسب کنید. در حالی که به طور معمول فقط برای پزشکان مورد آزمایش قرار می گیرد تا بیمارانی را که مشکوک به مشکلات روحی هستند ، آزمایش کنند .

 انواع آزمون MMPI

سه تست مختلف MMPI وجود دارد که دو مورد در بزرگسالان مورد استفاده قرار می گیرد و یکی فقط برای نوجوانان در نظر گرفته شده است.

MMPI-A منحصراً در نوجوانان استفاده می شود. اینکه فرد جوان تر است به معنای نداشتن شرایط روانی نیست ، ممکن است علائم و نشانه های آنها را نشان ندهد . با استفاده از این آزمایش ، روانپزشکان می توانند اطلاعات بیشتری درباره آنچه برای فرزند شما پیش می آید ، مطلع شوند و همچنین  یک برنامه درمانی شروع کنند که می تواند به آنها در غلبه بر مشکلات پیش آمده کمک کند. این آزمایش در کنار سایر روشها برای کمک به شکل گیری تشخیص دقیق و کامل استفاده می شود . به شما توصیه می شود حتما برای اطمینان از سلامت روان فرزندتان ، به یک مشاور نوجوان سلامت روان مراجعه کنید تا خیالتان راحت شود .

موارد تست MMPI

۱۰ مقیاس بالینی مختلف یا ۱۰ مقوله مختلف رفتار غیرطبیعی را ارزیابی می کنند و از چهار مقیاس اعتبار مختلف استفاده می کنند که به تشخیص صحیح بودن پاسخ ها کمک می کند .

هیپوکندریازیس

اولین چیزی که مورد آزمایش قرار می گیرد ، هیپوکندریازیس است ، که مربوط به ارزیابی عملکرد بدن می شود . در این تست که از 32 ماده مختلف تشکیل شده است ، نظارت بر سلامت جسمی و همچنین مشکلات دستگاه گوارش بررسی می شود .

افسردگی

مقیاس بعدی میزان افسردگی است که شامل 57 ماده مختلف و میزان سنجش افسردگی بالینی است . این کار با نگاه به روحیه فرد ، عدم امید به آینده و هر میزان نارضایتی که فرد ممکن است از زندگی خود به طور کلی داشته باشد انجام می شود .

هیستریا

این مقیاس از 60 ماده تشکیل شده است ، این بدان معنی است که ما در سؤالات کمی بالا می رویم و با این مقیاس ، پنج جنبه مختلف تحت نظارت قرار می گیرد. این جنبه ها کمرویی ، بدبینی ، روان رنجوری ، سلامت جسمی ضعیف و سردرد است.

انحراف روانی

در اینجا آزمون ، به نوع ناسازگاری اجتماعی که ممکن است فرد داشته باشد ،  می پردازد. همچنین به شکایات یا مشکلاتی که فرد با خانواده و همچنین میزان کسالت ، بیگانگی اجتماعی و خود بیگانگی دارد ، نگاهی می اندازد. 50 سوال کل در این بخش وجود دارد . باز هم تاکید می کنیم که برای انجام این تست و اطمینان از بررسی درست آنها ، به یک روانشناس مراجعه شود .

مردانگی / زنانگی

این مقیاس با 56 مورد در این بخش از آزمون ، مواردی مانند فعالیت در مقابل انفعال ، حساسیت شخصی ، علایق ، سرگرمی ها و ترجیحات زیبایی شناسی را بررسی می کند. به طور کلی ، نگاهی سختی انطباق فرد با فعالیت ها و نقش های مردانه یا زنانه دارد.

پارانویا

در 40 مورد ، این یکی از کوتاه ترین بخش ها است ، اما به حساسیت بین فردی و همچنین سوء ظن و حتی اخلاق خودپرستی که فرد دارد ، نگاه می کند. این بخش از پرسشنامه کمی متفاوت است زیرا به دنبال این است که با ارائه مواردی که افکار پارانوئید را تصدیق می کنند ، کسانی را که ممکن است تمایل به پارانوئید داشته باشند ، شناسایی کنند.

روانپزشکی

با این مقیاس ، شما 48 مورد را دارید که ناتوانی فرد را در برابر یک نوع خاص از عملکرد یا فکر می تواند آزمایش کند ، حتی اگر ممکن است ناسازگار باشد . در نگرش خود به رفتارهای وسواسی- اجباری ، به ترس های غیر طبیعی ، مشکل در تمرکز ، احساس گناه و افکار و یا انتقاد از خود می پردازد.

جنون جوانی

در 78 مورد ، این طولانی ترین بخش از آزمون است و افکار و ادراکات عجیب ، روابط ضعیف با خانواده ، مشکلات مربوط به کنترل ضربه ، بیگانگی اجتماعی ، ارزش خود و هویت و حتی عدم وجود آنها را ارزیابی می کند.

هیپومانیا

در ادامه ،  46 آیتم وجود دارد که نگاهی به درجه خفیف تر از خلق و خوی ناپایدار ، هیجان روانی ، افکار و ایده های پرواز و بیش فعالی از جمله تحریک پذیری دارد. این کار را با نگاه کردن به عملکردهای شناختی انجام می دهد. اگر در کودکانتان احساس بیش فعالی می کنید ، حتما با مراجعه به مشاور روانشناس ، از صحت آن مطمئن شوید.

درون گرایی اجتماعی

سرانجام ،  69  آیتم وجود دارد که می گوید فرد درونگرا یا برونگرا چگونه است . به مهارتهای محدود اجتماعی ، و ترجیح تنها بودن در مقابل دیگران ، نگاه می کند.

روانشناسان پس از اتمام آزمایش ، نگاهی به آزمایش می اندازند و درک جامع و یا تشخیص جامع تری از بیمار مورد نظر را تشکیل می دهند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که این تست به تنهایی نمی تواند تصویر کاملی از فرد داشته باشد و از دیگر بررسی ها و ارزیابی ها نیز استفاده خواهد شد. شما به تنهایی نمی توانید این تست را انجام دهید و داده های به دست آمده از آن را تحلیل کنید . برای این کار حتما باید به مشاوره روابط بین فردی مراجعه کنید .

DISC تست شخصیت شناسی

ابزاری برای ارزیابی رفتار است که مبتنی بر نظریه DISC روانشناس ویلیام مولتون مارستون است ، که چهار ویژگی شخصیتی مختلف را که در حال حاضر سلطه (D) ، نفوذ (I) ، وابسته  (S) و انطباق (C) است ، متمرکز می کند . این تئوری سپس توسط روانشناس صنعتی والتر ورنون کلارک به یک ابزار ارزیابی رفتاری تبدیل شد.

مردم احساسات خود را با استفاده از چهار نوع رفتار نشان می دهند: سلطه (D) ، نفوذ (I) ، تسلیم (S) ، و انطباق (C) . این نوع رفتارها ناشی از احساس خود افراد و تعامل آنها با محیط است. و شامل دو بعد بود که بر رفتار عاطفی افراد تأثیر می گذاشت . بعد اول این است که آیا فرد محیط خود را مطلوب یا نامطلوب می بیند. بعد دوم این است که آیا فرد خود را به عنوان کنترل کننده یا عدم کنترل کننده بر محیط خود درک می کند. شما برای انتخاب شغل مناسب روحیه و شخصیتتان ، می توانید این تست شخصیت شناسی را انجام دهید .

 

تست شخصیت شناسی

تست شخصیت شناسی MBTI

ارزیابی شاخص Myers-Briggs (MBTI) یک پرسشنامه روان سنجی ( تست شخصیت شناسی ) است که برای سنجش ترجیحات روانشناختی در چگونگی درک مردم و تصمیم گیری  طراحی شده است MBTI .  بر روی جمعیت عادی متمرکز است و بر تفاوت های طبیعی که وجود دارد تأکید می کند.

یونگ وجود دو جفت دوتایی از عملکردهای شناختی را پیشنهاد کرد :

کارکردهای “منطقی” (داوری): تفکر و احساس

عملکردهای “غیر منطقی” (درک): سنجش و شهود

  1.  چهار تفاوت  در نتیجه این تست :
  2. برونگرایی (E) – (I) درونگرایی
  3. سنجش (S) – (N) شهود
  4. فکر کردن (T) – (F) احساس
  5. داوری (J) – (P) ادراک

توجه داشته باشید که اصطلاحات استفاده شده برای هر دوگانگی دارای معانی فنی خاص در رابطه با MBTI است که با کاربرد روزمره آنها متفاوت است. به عنوان مثال ، افرادی که قضاوت را نسبت به ادراک ترجیح می دهند ، لزوماً قضاوت کننده تر و کمتر ادراکی ندارند. کسی که برای برونگرایی بیش از حد امتیاز بالایی را گزارش می دهد ، نمی تواند به عنوان صحیح تر برون گرایانه توصیف شود . تحلیل و توضیح این تست ، کار یک مشاور سلامت روان می باشد .

تست شخصیت شناسی هارتمن

مشخصات شخصیت Color Code که با عنوان تست هارتمن معروف است ، که توسط دکتر تیلور هارتمن ساخته شده است ، شخصیت ها را به چهار رنگ تقسیم می کند: قرمز (با انگیزه قدرت) ، آبی (با انگیزه صمیمیت) ، سفید (با انگیزه صلح) ، و زرد (با انگیزه سرگرم کننده) . اگرچه گروه های مختلف مردم از نظر جمعیتی متفاوت هستند ، اما تفکیک عمومی نشان می دهد که قرمزها 25٪ از جمعیت را تشکیل می دهند. آبی ها 35٪ ؛ 20٪ سفیدها ؛ و زرد 20٪. .  یک تست با 45 سؤال ، رنگ یک فرد را ارزیابی می کند . این تست شخصیت شناسی از جمله تست هایی است که می تواند بسیار کمک کننده باشد.

قرمزها

قدرتمندان جهان هستند . قرمزها از منطق ، بینایی و اراده استفاده می کنند . از دیدگاه قرمز ، احساسات هیچ ارتباطی با انجام وظایف ندارد.

نقاط قوت قرمزها عبارتند از : عمل گرا ، اطمینان ، تصمیم گیری ، مصمم ، منضبط ، وسواسی ، مستقل ، منطقی ، عمل گرا ، فعال ، تولید کننده ، مسئولیت پذیر و مسلط بر کار.

محدودیت ها : آنها ممکن است به سختی برخورد کنند . آنها ممکن است تمایل به اولویت کار برای ایجاد روابط شخصی داشته باشند . قرمزها ممکن است شنونده های ضعیفی باشند.

آبی ها

زندگی دنباله ای از تعهدات برای آبی ها است. آنها روابط را رونق بخشیده و با آمادگی منافع شخصی را فدا می کنند. آبی کاملاً کمال طلب است . آنها می توانند باعث عدم اعتماد و نگرانی شوند . آنها پیچیده  هستند . آبی همچنین می تواند  ناامن باشد و همچنین می تواند بسیار خالص باشد.

نقاط قوت : آبی ها ثابت ، مرتب و ماندگار هستند. عشق آبی با اشتیاق همراه است . آنها فرهنگ و وابستگی را به جامعه و خانه می آورند . آنها بسیار متعهد و وفادار هستند .

محدودیت ها: آبی بیشترین کنترل از بین چهار رنگ است . آنها می توانند ناامن باشند. در صورت عدم اعتماد ، خود را خشمگین یا نابخشوده می دانند . آنها اغلب در دیدن سمت مثبت زندگی ناکام هستند . آنها می خواهند دوست داشته شوند و مورد پذیرش قرار گیرند و دائما در پی فهم دیگران هستند ، در حالی که اغلب از درک و پذیرش خودداری می کنند.

سفیدها

سفید پوستان با انگیزه صلح ، هر کاری برای جلوگیری از رویارویی انجام می دهند . تنها خواسته های آنها از زندگی چیزهایی است که باعث می شود احساس راحتی کنند . این احساس نیاز آنها را برای احساس خوب بودن در درون خود تقویت می کند.

نقاط قوت : سفید ها مهربان ، با ملاحظه ، صبور و پذیرنده هستند . آنها شنونده های خوبی هستند .

محدودیت ها : سفیدها معمولاً  ممکن است تمایلی به تعیین هدف نداشته باشند . آنها دوست ندارند با سرعت شخص دیگری کار کنند. آنها می توانند تا حدودی خودباخته باشند.

زرد

زردها سرگرم کننده هستند. آنها برای گذراندن اوقات عالی  هستند. آنها به دلیل داشتن خصوصیاتی مانند خودجوش بودن ، خوش بین و گاه خودمحور شناخته می شوند.

نقاط قوت : زردها مشتاق هستند . آنها بسیار متقاعد کننده هستند . آنها همیشه به دنبال کار جدیدی هستند که انجام دهند.

محدودیت ها : آنها دوستی را با سهولت توسعه می دهند اما می توانند بسیار خودخواه باشند و از ایجاد روابط معنادار در امان بمانند . اغلب آنها دوستان زیادی دارند ، اما فقط در سطح سطحی . زردها ممکن است در کسب و کار مشکل داشته باشند.

تست شخصیت شناسی

 تست شخصیت شناسی نئو

پرسشنامه شخصیت NEO چیست؟

پرسشنامه شخصیت NEO یک ارزیابی روانشناختی شناخته شده است و در سراسر جهان پذیرفته می شود. شرکتهایی که در حال استخدام نیرو هستند ، بعضاً از آن به عنوان یک ارزیابی روان سنجی قبل از استخدام استفاده می کنند. آزمایش نشان داده شده است که خصوصیات شخصیتی را در نوجوانان و بزرگسالان به طور دقیق شناسایی می کند. NEO PI-R صفات بزرگ پنجگانه را اندازه می گیرد : وجدان کاری ، برونگرایی ، موافقت ، عصبی بودن و علاقه به تجربه.

فرم تست شخصیت شناسی NEO چیست؟

دو نوع از تست شخصیت NEO وجود دارد ، NEO PI-R و موجودی پنج عاملی NEO. تست NEO PI-R یک آزمایش غیرمستقیم است که معمولاً در یک بازه زمانی 90 دقیقه انجام می شود . این تست دارای 240 سؤال است که برای اندازه گیری ویژگی های شخصیتی طراحی شده است. امتحان دوم و کوتاه تر به عنوان پرسشنامه پنج عاملی NEO شناخته می شود ، NEO-FFI دارای 60 سؤال است.

 تست شخصیت شناسی ازدواج

آیا ازدواج شما موفق بوده است ؟

معمولاً همسری که مدتی احساس نادیده گرفتن و کم ارزش شدن کرده است ، به مشاور ازدواج مراجعه می کند و تقاضای کمک برای رابطه اش را دارد . آنچه به عنوان یک ارتباط معنادار آغاز شد ، بیشتر به یک معامله تجاری تبدیل شده است .

آزمایش قطعی برای ارزیابی سلامت یک ازدواج وجود ندارد . روابط انسانی اغلب برای یک آزمایش ساده بسیار پیچیده است . شما حتما باید به مشاوره ی ازدواج مراجعه کنید و تمام مراحل شناخت و حل مشکلات را با او انجام دهید .

در حالی که ابزار تشخیصی قطعی وجود ندارد ، سؤالات ساده ای هست ، که می توان از یک زن و شوهر پرسید  که ببینند آیا آنها در جهت درست قرار گرفته اند یا خیر.

ده سوال ساده که می تواند به شما کمک کند .  بدست آوردن۱۰ از ۱۰ صحیح تضمین نمی کند که رابطه شما بهترین چیز است ، اما این نشان می دهد که بعضی موارد درست است. دریافت کمتر از ۱۰ مکانهایی را نشان دهد که نیاز به گوش دادن ، یادگیری و رشد داشته باشید.

-آیا نگران هستید که ازدواج شما در مسیری نادرست قرار دارد؟

-آیا یک راز مهم وجود دارد که شما به همسر خود نگفتید؟

-آیا احساس احترام متقابل بین شما و همسرتان وجود دارد؟

-آیا می توانید در مورد نگرانی ها و احساسات خود به روشنی صحبت کنید؟

-آیا یک رفتار مخرب توسط شما یا همسرتان وجود دارد که می تواند رابطه شما را از بین ببرد؟

-آیا احساس می کنید جنبه ای از زندگی شما یا همسرتان وجود دارد که در آن مشترک نیستید؟

-آیا مسئله مهمی وجود دارد که شما نمی توانید یک راه حل مفید پیدا کنید؟
-آیا احساس می کنید شما و همسرتان در حال رشد هستید؟

-آیا خودتان را در مقایسه با شخص دیگری پیدا می کنید؟

-آیا امروز همسرتان را بیشتر از سال گذشته دوست دارید؟

تمام آنچه در این مقاله ، و در ارتباط با تست های شخصیتی بیان شد ، بدون کمک و تجربیات یک روانشناس می تواند برای شما کارآمد نباشد . زیرا تحلیل داده ها و نتیجه گیری از آنها ، برای شما به درستی میسر نیست . پس داشتن یک مشاور را در زندگی خود ، از ملزومات راه آرامش و موفقیت قرار دهید .

 

چرا درک انواع شخصیت مهم است؟

دانستن اینکه چرا شما و افراد اطراف خود کارهایی را انجام می دهید که دیگری تمایلی به انجام آن ندارد ، می تواند به شما در بهبود روابط شخصی و حرفه ای کمک کند. دانستن هر نوع شخصیت و ترسها و خواسته هایی که آنها دنبال دارند ، نحوه تعامل ما با درون خودمان و با مردم را بهبود می بخشد. سوء تفاهم از اختلافات ما اغلب باعث درگیری ، نارضایتی و استدلال های غیر ضروری می شود.مشخص کردن خصوصیات و خصوصیات شخصیتی شما ممکن است چالش برانگیز باشد.

آیا تستی برای تشخیص قطعی میزان موفقیت یا شکست یک ازدواج وجود دارد؟

آزمایش قطعی برای ارزیابی سلامت یک ازدواج وجود ندارد. روابط انسانی اغلب برای یک آزمایش ساده بسیار پیچیده است. شما حتما باید به مشاوره ی ازدواج مراجعه کنید و تمام مراحل شناخت و حل مشکلات را با او انجام دهید.

پرسشنامه شخصیت NEO چیست؟

پرسشنامه شخصیت NEO یک ارزیابی روانشناختی شناخته شده است و در سراسر جهان پذیرفته می شود. شرکتهایی که در حال استخدام نیرو هستند ، بعضاً از آن به عنوان یک ارزیابی روان سنجی قبل از استخدام استفاده می کنند. آزمایش نشان داده شده است که خصوصیات شخصیتی را در نوجوانان و بزرگسالان به طور دقیق شناسایی می کند. NEO PI-R صفات بزرگ پنجگانه را اندازه می گیرد : وجدان کاری ، برونگرایی ، موافقت ، عصبی بودن و علاقه به تجربه.

4.7/5 - (332 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره