به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

طرحواره کمال گرایی

مشاور تعریفی بر طرحواره کمال گرایی مشاور ازدواج ویژگی های افراد کمال گرا مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

منظور از طرحواره کمال گرایی چیست؟

آیا تا به حال افرادی را دیده‌اید که با وجود تمام موفقیت‌هایی که دارند با این حال رضایت خاطر نداشته‌ و هیچ لذتی از این موفقیت‌ها نمی‌برند.

فرضا فرد هر چقدر هم که کار می‌کند باز هم از میزان ساعات کاری خود رضایت خاطر نداشته و تلاش می‌کند که ساعات بیشتری را در طول روز کار کند حتی اگر تفریحات و استراحت کمتری داشته باشد.

به این گونه افراد نیز کمال طلب می‌گویند می‌گویند که در ادامه قصد داریم توضیحات بیشتری درباره طرحواره کمال گرایی ارائه دهیم.

کمال گرایی چیست؟

کمالگرایی سبب می‌گردد افراد مطابق با خواسته خود به انجام کاری بپردازند و توجهی به شیوه انجام کار توسط سایرین ندارند زیرا بیشتر کیفیت عملکرد خود را قبول دارند.

افرادی که دارای کمالگرایی هستند به طور مداوم ایرادگیری کرده و دوست دارند همه چیز بی‌نقص باشد.

عموماً طرحواره کمال گرایی از دوران کودکی در افراد وجود دارد که نمی‌توان تاثیرات محیط پیرامون و الگوبرداری از اعضای خانواده و.. را نادیده گرفت.

درباره کمالگرایی باید بیان داریم کمال گرایی در افراد به دو شکل بروز پیدا می کند:

هر دو گروه نمی توانند به توانایی ها و موفقیت هایی که کسب می کنند به خوبی اعتماد کرده و حتی به خودشان اعتماد کنند. این نیز سبب می گردد مدام در حال تلاش کردن بوده و جسم و روحشان به مرور زمان دچار آسیب گردد.

بنابراین توصیه می کنیم جهت درمان طرحواره کمال گرایی به درمانگری متخصص و حرفه ای مراجعه کنید تا بتوانید به خوبی میزان شدت این طرحواره را کاهش دهید.

می توان جهت درمان این طرحواره با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نموده و از جلسات مشاوره فردی حضوری یا غیر حضوری این کلینیک بهره مند گشت.

طرحواره کمال گرایی

آیا می توان از جلسات مشاوره غیر حضوری بهره مند گشت؟

بله کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایید.

مشاوره درمان کمالگرایی چند جلسه است؟

با توجه به میزان شدت طرحواره و تشخیص درمانگر برای درمان مراجع، تعداد جلسات متغیر بوده و لازم است جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمود.

هزینه جلسات مشاوره روانشناسی چقدر است؟

هزینه نهایی جلسات وابسته به تعداد جلسات مشاوره روانشناسی تعیین می شوند.

4.7/5 - (68 امتیاز)

ویژگی های افراد کمال گرا

در این بخش قصد داریم به برخی ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی افرادی که دچار کمال گرایی هستند اشاره کنیم..

طرحواره کمال گرایی

تله کمال گرایی از چه زمانی شروع می شود؟

پیشتر اشاره کردیم که کمال گرایی می تواند از دوران کودکی در افراد ایجاد گردد، افرادی که از سنین کودکی دچار تله کمالگرایی می شوند از والدین خود الگوبرداری کرده اند چنانچه ایشان هم افراد کمال گرایی بوده اند و علاوه بر آن توقع زیادی هم داشته اند.

اغلب از آنجایی که برخی والدین توقعات زیادی از فرزندان خود داشته باشند و معیارهای سختی را برای موفقیت و..فرزندان تعیین کنند، ایشان دچار این تله شده و خودشان هم روز به روز از این اتفاق خسته تر و ناراحت ترند زیرا فشار زیادی را از بابت تلاش های بی وقفه تحمل میکنند زیرا نگران هستند که در آخر موفقیتشان مورد قبول والدین قرار نگیرد.

همچنین زمانی که افراد دچار طرحواره نقص و شرم باشند نیز به مرور ممکن است با تله کمال گرایی مواجه شوند.این افراد مدام احساس نقص می کنند و به همین سبب تلاش های خود را بی وقفه می سازند تا دیگران از آنها رضایت خاطر داشته باشند.

بنابراین درمانگر جهت تشخیص طرحواره کمال گرایی، ابتدا باید به علت یابی ریشه ای بروز این تله بپردازد و پس از تشخیص علت، ابتدا به صورت کاملا تخصصی به بهبود وضعیت و درمان مشکل اولیه یعنی فرضا درمان طرحواره نقص و شرم پرداخته و سپس به مرور درمان طرحواره کمال گرایی را آغاز نماید.

و..

طرحواره کمال گرایی

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

طرحواره کمال گرایی

راهکارهای درمان طرحواره کمال گرایی

بسیار مهم است که در زمان مناسب به درمان تله کمالگرایی پرداخت به همین سبب در این بخش برخی نکات موثر در این امر را بیان نمودیم..

واقع گرا باشید

یکی از دلایلی که سبب می گردد افراد دچار کمالگرایی بیشتری شوند این است که اهدافی را برای خود تعیین می کنند که واقع بینانه نبوده و نیازمند تلاش بسیار زیاد و حتی ریسک و..می باشند.

زمانی که افراد کمال گرا نتوانند پس از گذشت مدت زمانی به این اهداف دست یابند دچار احساساتی مثل خشم و یا ناتوانی و..می گردند. بنابراین خوب است اهدافی که می توان در کوتاه مدت به آن ها رسید و واقع بینانه هستند را انتخاب نمود.

کمی نفس بکشید

اغلب افراد کمال گرا تصور می کنند باید استانداردها و توقعات بالایی داشته باشند تا با پیشبرد کارها به نتایج فوق العاده ای برسند. در حالی که خوب است کمی به خود استراحت داده و به جای تمرکز برای انجام 100 درصد کارها تنها بخشی که از عهده اش برمی آیند را به خوبی انجام دهند.

لذت از مسیر

نیاز است که افراد کمال گرا از مسیر تلاش هایشان هم لذت ببرند تا با احساس بهتری به ادامه مسیر بپردازند در غیر این صورت تنها درگیر برنامه ریزی سخت گیرانه بوده و ممکن است دچار مشکلات روحی و جسمی شوند.

از دیگر راه های درمان طرحواره کمال گرایی:

از آنجایی که روانشناس می تواند به افراد برای درمان طرحواره کمال گرایی کمک بسیاری کند به همین سبب می توان از جلسات مشاوره کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند گردید.

طرحواره کمال گرایی

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره