به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
چگونه با شکست عشقی کنار بیایم ؟

چگونه با شکست عشقی کنار بیایم ؟

بی تردید شکست عشقی جزء تجربه های تلخ زندگی هر فرد می تواند باشد. رابطه ای که به جدایی ختم می شود ، موجب بروز مشکلاتی از جمله افسردگی و ناراحتی در زندگی و افکار طرفین پس از جدایی خواهد شد. چگونه با شکست عشقی کنار بیایم پرسشی است که ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده است. کنار آمدن با شکست عشقی راهکار هایی وجود دارد ، که با کمک از این روش ها و مراجعه به روانشناس می توان به راحتی و برای همیشه از این مشکلات عبور کرد.

 

انواع شکست عشقی :

برای اینکه به سوال چگونه با شکست عشقی کنار بیایم ؟ پاسخ دهیم در ابتدا باید انواع شکست عشقی را بشناسیم .شکست عشقی در حالت های مختلفی برای افراد ایجاد می شود به طور مثال طرف مقابل بطور ناگهانی و بدون هیچ حرفی ناپدید می شود در پی این اتفاق یکی از سخت ترین ضربه های روحی که می تواند در یک رابطه به افراد وارد شود رخ می دهد. در یک روز معمولی  هرچه پیام می دهید برایش ارسال نمی شود و وقتی با او تماس می گیرید با تلفن خاموش مواجه می شوید. روزها و ماه ها می گذرد و شما چشم انتظار خبری از او هستید. اما باید واقعیت را قبول کنید چرا که او متاسفانه و به تنهایی برای رابطه شما تصمیم گرفته و خودش را کنار کشیده.

بهانه جویی نوع دیگر آن است به عنوان مثال متوجه می شوید طرف مقابلتان مدتی است که به طور مکرر و به بهانه های متفاوت جواب تماس های شما را نمی دهد و پیام های شما را یکی در میان می بیند و جواب می دهد و مانند گذشته برای شما وقت نمی گذارد. با وجود اینکه شما علاقتان را بروز می دهید ولی او خیلی واکنش مثبتی نشان نمی دهد و این حس را دارید که نسبت به شما سرد شده است.

بعد از مدتی با آوردن بهانه ای مانند اوضاع بد و بهم ریخته خانوادگی اش از شما می خواهد که چند وقتی با هم کمتر در ارتباط باشید. در حقیقت این کار مقدمه ای است برای پایان رابطه شما. در این حالت از شکست عشقی شما هنوز در تعجب این هستید که چطور کسی که تا دیروز عاشق شما بوده این گونه نسبت به شما سرد شده و شما را رها می کند.

شکست عشقی بدلیل حضور یک فرد ناشناس می تواند یکی دیگر از دلایل جدایی افراد باشد ، شما مدتی است که به عشقتان مشکوک شده اید و احساس می کنید که او در حال خیانت کردن به شما است. بعد از اینکه از این موضوع اطمینان حاصل می کنید دچار شوک می شوید و فورا از او سوال می کنید که دلیل این کارش چه بوده است او تنها جوابی که به سوال شما می دهد این است که می گوید که دیگر شما را دوست ندارد و می‌خواهد ارتباطش را با شما قطع کند و شما را ترک کند.  و حالا شما با روحیه ای آسیب دیده بدون اینکه علت جدایی را بدانید مجبور به ترک رابطه می شوید. این هم نوع دیگری از شکست عشقی است که افراد تجربه می کنند.

جدایی همراه با دعوا و مشاجره یکی دیگر از انواع شکست عشقی است که شما رابطه عاشقانه خود را که چند ماه یا حتی چند سال به طول انجامیده بود را با دعوا و درگیری به اتمام می رسانید. که دلیل شما می تواند از این کار چیز های مختلفی باشد. برخی جهت تست کردن  و سنجش میزان وفاداری و عشق طرف مقابلشان بحثی را راه می اندازند و برخی نیز به دنبال بهانه ای برای اتمام رابطه هستند و تصمیم می گیرند با دعوا و مشاجره به هدف خود برسند. در این مواقع یک طرف رابطه قربانی تصمیم خودخواهانه طرف دیگر رابطه می شود.

در جواب به سوال چگونه با شکست عشقی کنار بیایم ؟ چندین راهکار وجود دارد ، یکی از مهم ترین آن ها این است که باید به این نتیجه برسید که فردی که شما را رها کرده ، دیگران را به شما ترجیح داده و به جای اینکه دنبال دلیلی برای این جدایی باشید سعی کنید او را کاملا از زندگی تان خارج کنید و در هیچ شرایطی به فکر او نباشید.

 

چگونه با شکست عشقی کنار بیایم ؟

اگر اوضاع روحی خوبی بعد از شکست عشقی ندارید مراجعه به روانشناس می تواند بهترین گزینه برای چگونه با شکست عشقی کنار بیایم ؟ باشد اما راه و روش های دیگری نیز وجود دارد که می تواند حالت روحی شما را عوض کند.

در مرحله اول از شر چیزهایی که شما را به‌یاد او می‌اندازد خلاص شوید : برای اینکه به ‌سرعت با شکست عشقی کنار بیاید ، تمام وسایلی که او را به ‌یاد شما می‌اندازد ، دور بریزید. این وسایل می تواند کادو ها و هدیه های او باشد یا می تواند پس از یک زندگی مشترک کتاب ، مسواک یا وسایل شخصی او باشد. هیچ موقع از او نخواهید که وسایل‌تان را به شما برگرداند.

 

1- با دوستان‌تان دوباره ارتباط برقرار کنید.

با برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان و برگشتن به جمع‌های اجتماعی‌تان ساده تر می‌توانید شکست عشقی را فراموش کنید. برای دوستانتان وقت بگذارید ، برنامه بریزید برای مثال به پارک یا کافه بروید یا حتی تجربه یک سفر دوستانه این فرصت را به شما می دهد که مدتی به این قضیه فکر نکنید. کمی شاد باشید و احساس کنید که طبیعی و نرمال تر شده‌اید. وقتی احساس خیلی خوبی ندارید، دوستان‌ می توانند بهترین حمایتگر برای شما باشند. همچنین می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید درمورد جزئیات رابطه و جدایی‌تان با آنها صحبت کنید و از بازخوردها و نظرات آنها استفاده کنید.

 

چگونه با شکست عشقی کنار بیایم ؟

 

 2- به آینده بدون او فکر کنید

به این فکر کنید که وقتی از غصه خوردن برای از دست دادن همسر سابق‌ تان دست بردارید ، زندگی‌تان چقدر تغییر می کند. دکتر گری براون می‌گوید: « هرچه جزئیات بیشتری را تجسم کنید ، احتمال اینکه به رویای جدیدتان جان ببخشید نیز بیشتر خواهد بود. » اگر برای شما سودمند است ، محلی را به تابلوی آرزوهایتان اختصاص دهید ، برای مثال روی قسمتی از یک دیوار ، عکس‌ها و متن هایی قرار دهید که رویاها و آرزوهای‌ شما را وصف می‌کنند.

 

3- تلاش نکنید همچنان دوست او باقی بمانید 

بیشتر افراد سوال می کنند که چگونه با شکست عشقی کنار بیایم ؟ اما هیچ تلاشی برای این کار نمی کنند و او را مانند دوست خود می دانند. زمانی به این دلیل نمی‌توانید عشق قدیمی تان  را فراموش کنید که او هنوز هم بهترین دوست شماست یا هنوز هم همیشه در فکر او هستید. شما دیگر نباید با او در ارتباط باشید برای مثال نباید هنگام پخش برنامه تلوزیونی مورد علاقه اش برایش پیامک ارسال کنید. ساده ترین و سالم ‌ترین روش برای فراموش کردن یک فرد این است که فاصله ی مشخصی را با او ایجاد کنید. ایجاد مرزی آگاهانه و تعمدی میان شما ، بی تردید فرایند کنار آمدن با شکست عشقی و فراموش کردن طرف مقابل را سهل و آسان می‌کند.

 

4- کار هایی انجام دهید که به آن علاقه دارید 

شاید شما فکر کنید که هرگز نمی توانید او را فراموش کنید و دنیا برایتان به آخر رسیده اما این را بدانید که انسان هایی زیادی هستند که بار ها عاشق می شوند و چند بار ازدواج می کنند شما با تهیه کردن لیستی از کار های مورد علاقتان و عمل به آن ها زندگی شاد تری را تجربه می کنید و با افراد جدیدی آشنا می شوید.

 

5- از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید

صحبت کردن با فردی متخصص می‌تواند تاثیر بسزایی در شما بکند. دکتر براون می‌گوید ، اگر ماه‌ها گذشته است و شما هنوز هم به او فکر می‌کنید تاجایی که نمی‌توانید به‌خوبی در اجتماع، خانه ، محل کار و احتمالا دانشگاه عمل کنید ، شاید وقت آن رسیده است که به فردی متخصص مراجعه کنید. کمک گرفتن از متخصصان ، روانشناسان هیچ اشکالی ندارد. مهم ترین مشکل این است که شما از فکر کردن به عشق قدیمیتان دست بردارید.

 

6- جا به جا شوید یا دکور خانه تان را تغییر دهید

به اینگونه که اگر در همان خانه که قبلا با عشق سابقتان زندگی می کردید هستید و سر سال پایان قراردادتان هست دیگر تمدید نکنید و محل زندگی تان را تغییر دهید در اصل ، مهم این است که شما کاری کرده باشید که محیط اطرافتان شما را یاد او نیندازد.

 

7- ارتباط خود را به طور کامل قطع کنید

این مورد یکی از مهم ترین راهکار های کنار آمدن با شکست عشقی می باشد چرا که فضای مجازی در دنیای امروز نقش مهمی ایفا می کند و تاثیر زیادی روی افراد دارد. ارتباط خود را قطع کنید و کمی از رسانه‌های اجتماعی فاصله بگیرید. گاهی اوقات در کنار آمدن با شکست عشقی خود خوب جلو رفته‌اید ، برای زمانی طولانی دیگر به آن فکر نکرده‌اید و درمورد شور و اشتیاق گذشته ‌تان احساس غم و ناراحتی ندارید ، اما نگاهی سریع به حساب کاربری طرف مقابل در رسانه‌های اجتماعی شما را ماه‌ها به عقب برگرداند.

همه ما می دانیم فضای مجازی به شما دروغ می گوید و افراد را همان طور که هستند نشان نمی دهد. شما با دیدن حساب کاربری او سریعا احساس ناراحتی می‌کنید یا به خودتان می‌گویید که او شادتر از شماست یا توانسته فرد دیگری را پیدا کند. اگرچه این ممکن است درست باشد ، به‌ علاوه ، این موضوع نباید برای شما اهمیتی داشته باشد. شما تنها زمانی واقعا به رابطه‌ی قبلی‌تان پایان می‌دهید و شکست عشقی خود را فراموش می‌کنید که تمام ارتبا‌ط ‌هایتان با او را در تمام زمینه ها ، ازجمله رسانه‌های دیجیتالی قطع کنید.

رسانه‌های اجتماعی فراموش کردن رابطه‌ی عاشقانه‌ی قبلی را بسیار سخت کرده‌اند. اولین پیشنهاد تی اونی کولمن (روان‌درمانگر و مربی روابط) برای فراموش کردن رابطه قدیمی ، حذف کردن طرف مقابل از لیست آشنایان و تماس ‌ها ، دست‌کم تا وقتی است که او را فراموش کرده‌ یا پذیرفته‌اید که صفحه‌ی او را چک نکنید. «همچنین ، باید مراقب صفحات یا پست‌های دوستان مشترک‌تان نیز باشید ، چون ممکن است که در این صفحه‌ها تصاویری از شریک سابق‌تان را ببینید ، از خبرهای مربوط به او اطلاع پیدا کنید یا از رابطه‌ی تازه او باخبر شوید.»

 

8- از تجزیه‌ و تحلیل کار های گذشته و افسوس خوردن دست بردارید 

اگر مشکلتان این است که چطور می‌توانید شکست عشقی خود را فراموش کنید یا با شکست عشقی خود کنار بیایید ، یکی از مهم‌ترین کار هایی که باید انجام دهید ، قبولی تصمیم گرفته‌ شده است. تفاوتی ندارد که شما تصمیم به جدایی گرفته اید یا طرف مقابلتان ، درهرصورت نباید تصمیمی را که گرفته شده را مدام بررسی و ارزیابی کنید. از ارزیابی لحظه‌ به ‌لحظه ا‌ی رابطه‌تان اجتناب و دوری کنید و فکرتان را به کارهایی که می‌توانستید یا باید انجام می‌دادید ، مشغول نکنید. این یکی از مهم ترین کارهایی است که میتوانید برای حل مسئله چگونه با شکست عشقی کنار بیایم ؟ به کار بگیرید.

 

چگونه با شکست عشقی کنار بیایم ؟

 

9- به ورزش اهمیت دهید

به باشگاه بروید ، در پارک پیاده‌روی کنید یا برای یک گردش و قدم زدن کوتاه از خانه به بیرون بروید. فعالیت و تحرک  بدنی میزان سروتونین را در مغز افزایش می‌دهد ، سروتونین مانند یک ضدافسردگی طبیعی عمل می‌کند و روحیه‌تان را بهبود می بخشد. علاوه بر آن ورزش کردن موجب می‌شود که انرژی بیشتری داشته باشید و احساس بهتری درباره خودتان پیدا کنید.

این کار را با دوستان صمیمی یا افرادی انجام دهید که در زمان بودن با آن ها به چیز های دیگری فکر نمی کنید. اینکه شما چه ورزشی انجام می دهید مهم نیست فقط انجام آن است که اهمیت دارد زیرا با انجام زمان کمی در حد پنج تا ده دقیقه ورزش روحیه و انرژی شما به طور باور نکردنی افزایش پیدا می کند.

 

10- به سرعت وارد رابطه جدید نشوید

وارد شدن شما به رابطه عاطفی جدید می تواند نیاز روحی و عاطفی شما را برطرف کند اما به این معنا نیست که شما را وارد رابطه ی خوبی می کند شما یک بار ضربه خوردید و اگر با تصمیم عجولانه ی خود بار دیگر به شکست بخورید دیگر فراموش کردن این خاطره ها کار دشواری است. پس بهتر است تا زمانی که شرایط روحی شما به وضعیت نرمال بر نگشته است و کاملا با موضوع کنار نیامده‎اید وارد رابطه جدیدی نشوید.

 

11- به سفر بروید

تجربه سفر با دوستان مانند یک داروی قوی شما را از افسردگی و ناراحتی های بعد از شکست عشقی خلاص می کند. زیرا با سفر کردن شما با انسان های تازه ای رو به رو می شوید ، بیشتر با دوستانتان وقت می گذارید ، زمان فکر کردن به گذشته را ندارید و حال خوب شما نتیجه یک سفر چند روزه می تواند باشد. همچنین می توانید تنهایی سفر کنید و از لذت مجردی بهره ببرید و به این پی ببرید که شما ، تنهایی هم می توانید زندگی خوبی داشته باشید.

 

12- به احتمالات و آینده فکر کنید

پیش خود تصور کنید که امکان دارد در آینده فردی مناسب تر از افراد گذشته زندگی تان پیدا کنید. به‌جای اینکه درمورد گذشته‌تان افسوس بخورید ، زمانی را برای رویا پردازی و احتمالات پیش رو بگذارید و صرف کنید.

امیدواریم که این مقاله پاسخگوی سوال چگونه با شکست عشقی کنار بیایم ؟ باشد. در صورتی که راهکارهای ارائه شده برای بازیابی سلامت روحی شما کافی نبود می توانید با مراجعه به روانشناس فردی مشکلات خود را حل کنید.

فعالیت بدنی چه کمکی به عبور از شکست عشقی می کند؟

فعالیت و تحرک  بدنی میزان سروتونین را در مغز افزایش می‌دهد ، سروتونین مانند یک ضدافسردگی طبیعی عمل می‌کند و روحیه‌تان را بهبود می بخشد.

اولین پیشنهاد متخصصان برای فراموش کردن عشق قدیمی چیست؟

اولین پیشنهاد تی اونی کولمن (روان‌درمانگر و مربی روابط) برای فراموش کردن رابطه قدیمی ، حذف کردن طرف مقابل از لیست آشنایان و تماس ‌ها ، دست‌کم تا وقتی است که او را فراموش کرده‌ یا پذیرفته‌اید که صفحه‌ی او را چک نکنید.

ساده ترین راه برای فراموش کردن یک فرد چیست؟

ساده ترین و سالم ‌ترین روش برای فراموش کردن یک فرد این است که فاصله ی مشخصی را با او ایجاد کنید. ایجاد مرزی آگاهانه و تعمدی میان شما ، بی تردید فرایند کنار آمدن با شکست عشقی و فراموش کردن طرف مقابل را سهل و آسان می‌کند.

4.6/5 - (432 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

1 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ها بیشتر رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
Nika
3 سال قبل

من دوماه پیش با شخصی وارد رابطه شدم،اما هفته ی پیش منو بلاک کرد و چند روز پیش هم اومد و گفت که من بهش اهمیت نمیدم واونم دیگه نمی‌خواد این رابطه رو ادامه بده،همین موضوع باعث شده چند روز حالم بدباشه،واقعا نمیدونم چیکار کنم،هروقت دوستم بهم میگه که با داداش مبین(عشق من)حرف زدم،من بغض میکنم ومیزنم زیر گریه،نمیتونم با این مسئله کنار بیام،لطفا راهنمایی کنید‌

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره