به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
عبور از شکست عشقی

عبور از شکست عشقی [بهترین راهکار ها]

عاشق بودن زیباترین احساس در جهان است، اما وقتی به اندازه ای که عاشق هستید، عشق دریافت نکنید، ناامید و خسته می شوید.با این حال، هنوز زندگی پس از شکست یک عشق یا دریافت نکردن دوست داشتن، وجود دارد. درد شکست عشقی ممکن است غیر قابل تحمل به نظر برسد، اما عشق همواره با درد همراه است. نکته ای که مهم است پذیرش و عبور از شکست عشقی است. در این مقاله به راهکارهایی برای عبور از شکست عاطفی و گذراندن این دوران اشاره شده است.

راهکارهای عبور از شکست عشقی

شما یک شبه نمی توانید شکست عشقی را پشت سر بگذارید، اما باید صبر داشته باشید و برای ادامه کار به خودتان کمی وقت بدهید. در اینجا برخی از راه هایی وجود دارد که شما می توانید برای عبور از شکست عشقی از آن ها استفاده کنید.

۱.بار گذشته را حمل نکنید.

وقتی رابطه به پایان رسید، دیگر جایی برای برگشتن به آن نیست. واقعیت را بپذیرید، هر چقدر که دردناک است و مسیرتان را با جریان زندگی ادامه دهید. اگر دوباره و دوباره گذشته را مرور کنید، همچنان شکست عشقی شما را آزار می دهد. برای متوقف کردن بار گذشته و لذت بردن از زندگی، باید خود و شریک زندگی خود را ببخشید تا تجربیات منفی شما را آزار ندهد. به محض این که خود و شریک زندگی خود را ببخشید، برای شما آسان خواهد بود که تجربه تلخ رابطه داشتن را فراموش کنید و تجربیات مثبت را برای تقویت روحیه خود بپذیرید.

۲. علائقتان را دنبال کنید.

به کارهایی فکر کنید که به آن ها علاقه دارید و همیشه دوست داشتید انجام دهید، اما به دلیل کمبود وقت این کار را نکردید. این برهه، زمان مناسب برای تمرکز بر روی چیزهایی است که به آن ها علاقه دارید. این علائق می تواند چیزی مانند سرگرمی ها، یادگیری زبان جدید یا افزایش مهارت های شما باشد. وقتی روی چیزی که به آن علاقه دارید تمرکز کنید، می توانید ذهن خود را از موقعیت های دردناک دور نگه دارید و روند عبور از شکست عشقی را راحت تر طی کنید.

۳. شجاعت داشته باشید.

به خودتان یادآوری کنید که عشق فقط در زندگی کسانی رخ می دهد که آسیب پذیری و درد ناشی از آن را بپذیرند. عشق برای افراد ضعیف قلب نیست و شما را انتخاب می کند؛ زیرا شما آن قدر شجاع هستید که توانایی عبور از شکست عشقی را هم دارید. بنابراین شجاعت خود را به نمایش بگذارید و به خود یادآوری کنید که شما قوی ترین فرد هستید و به هیچ وجه در برابر شکست عشقی تسلیم نمی شوید. این شجاعت و عزم شما است که کمک زیادی به شما می کند تا بر شکست عاطفی غلبه کنید و زندگی را با شهامت کامل شروع کنید.

۴. برای عبور از شکست عشقی، زمان بیشتری با عزیزانتان بگذرانید.

ایده خوبی است که احساسات خود را با شخصی که به شما اهمیت می دهد به اشتراک بگذارید. آن ها می توانند پدر و مادر، دوستان، خواهر و برادر و… باشند. احساسات خود را بیرون بریزید. با ابراز احساسات خود به یکی از نزدیکان احساس راحتی می کنید. یک توصیه ساده از کسی ممکن است به شما کمک می کند شکست عشقی را زودتر پشت سر بگذارید.

۵. واقعیت و احساسات خود را بپذیرید

شما صدمه دیده اید؛ احتمالاً دچار خشم، ناامیدی و درماندگی شده اید. در این زمان، پذیرش واقعیت و پذیرفتن احساسات دردناک مهم است. سعی نکنید آنها را سرکوب کنید، زیرا این امر فقط باعث آسیب به سلامت روان و جسم شما می شود. با خود صادق باشید، سخت گیر نباشید و درک کنید که این احساسات طبیعی است و در واقع به شما کمک می کند تا حرکت خود را ادامه دهید. همچنین بسیار مهم است که نسبت به شخصی که رابطتان با او تمام شده است، احساسات تلخی نداشته باشید. هرچقدر که دشوار است، سعی کنید او را در قلب خود ببخشید؛ بدون این که بخواهید دوباره او را به زندگی خود راه دهید. اگر این کار را نکنید، برای مدت طولانی احساس ظلم و قربانی خواهید کرد و عبور از شکست عشقی برایتان غیرممکن می شود.

۶. به نکات مثبت نگاه کنید.

هرچقدر که در ابتدا این کار سخت به نظر برسد، مطمئناً باید نکات مثبتی در تمام شدن این رابطه وجود داشته باشد. شاید شما خودتان از این رابطه راضی نبوده اید؛ اما همچنان از ترس آسیب رساندن به شریک زندگی خود آن را حفظ کرده اید. با این جدایی، شما به وضوح خود و آن چه را که حالا باید در یک شریک زندگی به دنبال آن باشید، درک می کنید. بنابراین این شکست عشقی را به عنوان یک درس زندگی برای خود در نظر بگیرید.

۷. برای عبور از شکست عشقی، بیرون بروید.

یکی از بدترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که ساعت ها در اتاق تاریک خود بنشینید و فقط به گذشته فکر کنید. شما به نور خورشید و طبیعت نیاز دارید. بنابراین اگر می خواهید بدانید چگونه بر شکست عشقی غلبه کنید، ترحم یا سرزنش خود را متوقف کنید، آماده شوید و بیرون بروید. هرچه زمان بیشتری را برای خود بگذرانید، خاطرات دردناک شما محو می شود و بیشتر می فهمید که این جدایی تنها یک دست انداز در راه صاف شماست که زندگی نامیده می شود.

عبور از شکست عشقی

۸. سبک زندگیتان را بهتر کنید.

غذاهای سالم و کامل که سرشار از پروتئین، کربوهیدرات و چربی های خوب هستند، بخورید. روزانه حدود 8 ساعت خواب خوب داشته باشید و سعی کنید زود بیدار شوید و آفتاب صبح زود را ببینید. ورزش، که برای سلامتی کلی مهم است، برای عبور از شکست عشقی حتی بیشتر ضروری است. تمرین با وزنه، ایروبیک، رقص، یوگا – یکی را انتخاب کنید و شروع به انجام آن کنید. بگذارید بدن شما اندورفین ها را آزاد کند تا شادی ایجاد کند و تمام درد شما را تسکین دهد. با ورزش منظم، ظاهر فیزیکی شما نیز برای همیشه تغییر خواهد کرد.

۹. یک عادت جدید ایجاد کنید.

یک عادت جدید، یک روال جدید، یک سبک زندگی جدید تمام چیزی است که شما برای گذراندن شکست عشقی، نیاز دارید. افراد مختلف از چیزهای مختلف مانند گوش دادن به موسیقی، دیدن فیلم، تعطیلات و موارد دیگر لذت می برند. همه ما باید شناسایی کنیم که چه چیزی برایمان مناسب است و به دنبال آن هستیم. بزرگترین قانون برای غلبه بر شکست عشقی این است که هرگز بیکار نمانید. وقت آن است که شروع به انجام کاری کنید که دوست دارید، کارهایی که شادی و خوشبختی برای شما به ارمغان می آورد و مهمتر از همه از انجام کارهایی که با شریک زندگی خود انجام داده اید، پرهیز کنید؛ زیرا فقط خاطرات شما زنده می شود.

۱۰. برای عبور از شکست عشقی، از خاطرات فاصله بگیرید.

تا آن جا که می توانید تمام خاطرات او را از خانه و ذهن خود دور کنید. عکس، هدیه، ایمیل – هر آن چه شما را به یاد او می اندازد، کنار بگذارید. فردی که رابطه تان با او تمام شده است را از شبکه های اجتماعی خود حذف کنید و راه های گرفتن خبرهای جدید از آن شخص را کاملا مسدود کنید.

۱۱. به عشق یک فرصت دیگر بدهید.

از این احساس شگفت انگیز به نام «عشق» دست نکشید. فقط یک تجربه بد هرگز نباید به معنای ترک عشق برای همیشه باشد. مطمئن باشید که یک فرد شگفت انگیز دیگر در این دنیا وجود دارد که شریک ایده آل شماست، شما را درک خواهد کرد، و به همان روشی رفتار می کند که شما با او رفتار می کنید. به دلیل تجربه دردناک و در عین حال ارزشمند خود، این بار قوی تر و عاقل تر خواهید شد و می توانید رابطه بسیار بهتری را شروع کنید.

عبور از شکست عشقی

نتیجه گیری

عشق یک راز است. اگرچه گاهی ممکن است فکر کنید که شما عشق را انتخاب می کنید، اما واقعیت این است که این عشق است که شما را انتخاب می کند. وقتی عشق به زندگی شما رسید، باید آن را بپذیرید، اما لحظه ای که تصمیم به تمام شدن گرفت، رهایش کنید. راز عشق این است که هدیه است و فقط با بخشش می توان آن را رشد داد. بنابراین در شکست عشقی، نسبت به خود احساس ترحم نکنید، برای غلبه بر شکست عشقی روی چیزی که مشتاق آن هستید، تمرکز کنید و چشم به راه آینده باشید، چیزهای خوب دیگری وجود دارند که هنوز در انتظار شما هستند.

به یاد داشته باشید که «پذیرش» مرحله ای بسیار دشوار اما ضروری است که شما باید طی کنید. بسیاری از افرادی که از شکست عشقی رنج می برند، نمی پذیرند که رابطه شان تمام شده است. ما باید شجاعت پیدا کنیم و واقعیت شکست روابط را بپذیریم. سرعت پذیرفتن واقعیت، سرعت عبور از شکست عشقی را برای شما تعیین می کند. زمان همه زخم ها را التیام می دهد، اما وقتی زخمتان را قبول نکنید، وارد شرایط ناسالمی خواهید شد. پایان دادن به رابطه به ویژه با شخصی که واقعاً دوستش داشتید و آرزو داشتید برای همیشه با او باشید، آسان نیست. بهتر است کمکی همراه خود داشته باشید. صحبت و مشورت کردن با یک روانشناس و درمانگر باتجربه، عبور از شکست و انجام راهکارها برای بازگشت به زندگی عادی را برای شما بسیار راحت تر و موثرتر می کند.

چگونه می توان بار یک رابطه عاطفی در گذشته را رها کرد؟

برای متوقف کردن بار گذشته و لذت بردن از زندگی، باید خود و شریک زندگی خود را ببخشید تا تجربیات منفی شما را آزار ندهد.

تمرکز روی علایق چه کمکی در راستای عبور از شکست عشقی می کند؟

وقتی روی چیزی که به آن علاقه دارید تمرکز کنید، می توانید ذهن خود را از موقعیت های دردناک دور نگه دارید و روند عبور از شکست عشقی را راحت تر طی کنید.

چگونه از خاطرات روابط گذشته مان فاصله بگیریم؟

تا آن جا که می توانید تمام خاطرات او را از خانه و ذهن خود دور کنید. عکس، هدیه، ایمیل - هر آن چه شما را به یاد او می اندازد، کنار بگذارید. فردی که رابطه تان با او تمام شده است را از شبکه های اجتماعی خود حذف کنید و راه های گرفتن خبرهای جدید از آن شخص را کاملا مسدود کنید.

4.6/5 - (406 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره