به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
روانشناسی جنسیتی مردان و زنان

روانشناسی جنسیتی مردان و زنان

مهم ترین نکات روانشناسی جنسیتی مردان و زنان

می دانیم که برقراری رابطه جنسی نیاز بسیاری به آمادگی ذهنی و جسمی دارد و زن و مرد باید از پیش برای این امر آماده باشند تا بتوانند از برقراری رابطه جنسی با همسر خود لذت ببرند.

بنابراین نیاز است که از جوانب متعددی به رابطه جنسی نگاه کرد و درک درستی را از آن داشت و از آنجا که نیازها و تمایلات زن و مرد در رابطه جنسی با یکدیگر متفاوت است بهره مندی از نکات مهم روانشناسی جنسیتی مردان و زنان بسیار حائز اهمیت می باشد.

می توان از جلسات مشاوره با روانشناس روابط زن و شوهر بهره مند گشته و از اطلاعات مناسبی برای بهبود کیفیت رابطه جنسی و حتی عاطفی برخوردار گشت.

آیا رابطه جنسی برای مردان و زنان اهمیت دارد؟

از آنجا که افراد به دنبال حفظ بقاء و زندگی مشترکشان هستند نیز علاقمند به رابطه جنسی می باشند و نیز میل جنسی در مردان یکی از انگیزه های ایشان برای ازدواج و برقراری رابطه جنسی می باشد.

رابطه جنسی هم برای زن و هم برای مرد اهمیت دارد از آن نظر که وقتی رابطه عاطفی زن و مرد با یکدیگر خوب باشد رابطه جنسی شان هم بهتر بوده و زمانی که کیفیت رابطه جنسی شان خوب باشد تلاش می کنند رابطه عاطفی خوبی با یکدیگر برقرار کنند.

چه بسا زمانی که زنان و مردان در برقراری رابطه جنسی سرد بوده و میل جنسی شان به یکدیگر کم باشد به مرور زمان به مشکل خورده و یکی از علت های مهمی که سبب بروز اختلاف بین ایشان می گردد نیز عدم ارضاء میل جنسی شان می باشد.

بدین سبب بهره مندی از جلسات مهم روانشناسی جنسیتی مردان و زنان بسیار مهم می باشد چرا که مرد و زنان در این جلسات پی می برند که چگونه میل جنسی شان را نسبت به یکدیگر افزایش داده و با شناخت نیازهای جنسی یکدیگر با هم رابطه سکس برقرار کنند.

روانشناسی جنسیتی مردان و زنان

نوع نگاه مردان و زنان به رابطه جنسی

جالب توجه است که در روانشناسی جنسیتی مردان و زنان، نوع نگاه ایشان به رابطه جنسی با یکدیگر متفاوت است..

فرضا:

زنان رابطه جنسی را راهی می دانند که به سبب آن می توانند با همسرشان در زندگی پیشرفت کنند ولیکن نگاه مردان به رابطه جنسی بدین گونه است که همیشه در طلب آن بوده اند و زمانی که انگیزه کافی را داشته باشند یا حتی پای نوعی اجبار در میان باشد مردان بسیار زیاد به رابطه جنسی فکر می کنند.

البته در صورتی که این اتفاق رخ دهد نیاز است که در جلسات روانشناسی جنسیتی مردان و زنان این مساله مورد توجه قرار گیرد چرا که این امر ممکن است موجب اعتیاد پیدا کردن به رابطه جنسی شود زیرا از آنجا که مردان بیشتر از زنان دچار تحریک می شوند این نیز می تواند سبب گردد که نتوانند تمایلات خود را برای برقراری رابطه جنسی به خوبی کنترل کنند.

حال آنکه زنان زمانی می توانند رابطه جنسی خوبی با همسرشان برقرار کنند که رابطه عاطفی صمیمی و نزدیکی با همسرشان داشته باشند به نوعی زنان وقتی حال دلشان در کنار همسرشان خوب باشد برای رابطه جنسی تحریک می شوند ولیکن این نیز نمی تواند درباره تمامی زنان صدق کرده و اغلب ایشان به دنبال تولید مثل هستند که پیشتر بیان شد این خواست بیشتر در مردان وجود دارد.

چنانچه این بیانات کلی بوده و به صورت جزئی و کاملا دقیق به آن ها اشاره نشد بنابراین نیاز است که زن و مرد از جلسات مشاوره روانشناسی جنسیتی مردان و زنان بهره مند شده و با توجه به رابطه جنسی و عاطفی شان و تمایلاتی که دارند و..با روانشناس صحبت کنند.

چرا جلسات روانشناسی جنسیتی مردان و زنان مهم است؟

فرض بگیرید فردی چندین ماه است که به طور مداوم دل درد دارد اما از آنجا که دوست ندارد قرص مصرف کرده یا آمپول بزند از رفتن به دکتر اجتناب می کند و حاضر است درد دل را تا زمانی که حالش وخیم تر نشده است تحمل کند.

حال فردی را تصور کنید که به سبب افسردگی دچار اهمال کاری شده و نمی تواند هیچ یک از وظایف و کارهایش را به خوبی انجام دهد و مدام بر تخت خواب بوده و با تلفن همراهش کار می کند و در نهایت به جای بهتر شدن نیز میزان اهمال کاری و حال بدش شدت می گیرد ولیکن باز هم به روانشناس نمی رود..

در رابطه جنسی بین زن و مرد هم فرض بگیرید زوجین پس از گذشت چندین ماه همچنان نمی توانند نیازهای جنسی یکدیگر را به خوبی ارضاء سازند یا در نوع نگاهشان برای برقراری رابطه سکس تفاوت هایی وجود دارد که سبب می گردد نتوانند به طور کامل از برقراری رابطه جنسی با یکدیگر لذت ببرند..

و زوجین همچنان از جلسات روانشناسی جنسیتی مردان و زنان بهره مند نشده و علاوه بر کاهش کیفیت رابطه جنسی شان نیز رابطه عاطفی شان هم کم رنگ می گردد..حال آنکه مهم است زوجین از زمانی که متوجه تفاوت ها یا عدم توانایی صحیح ارضاء نیازهای جنسی یکدیگر شدند نیز سریعا از این جلسات بهره مند گردند.

چرا که در این جلسات مرد و زن تفاوت های شخصیتی و ذاتی یکدیگر را در برقراری رابطه جنسی شناخته و می توانند با کمک روانشناس بهتر نیازهای جنسی یکدیگر را تشخیص دهند و با بهره مندی از راهکارهایی موثر می توانند کیفیت برقراری رابطه جنسی را افزایش دهند.

بنابراین توصیه می شود زوجین در صورت وجود مشکل در رابطه جنسی و ارضاء نیازهای جنسی یکدیگر بیش از آنکه زمان زیادی بگذرد جهت حل تخصصی مسئله اقدام کنند.

روانشناسی جنسیتی مردان و زنان می تواند نوع نگاه زوجین را نسبت به برقراری رابطه جنسی بهتر کرده و سبب گردد ایشان تلاش کنند با شناخت تفاوت ها تمایلات جنسی یکدیگر و درک آن ها، رابطه جنسی لذت بخشی را در کنار یکدیگر برقرار سازند.

روانشناسی جنسیتی مردان و زنان

تفاوت های مهم زن و مرد در رابطه جنسی

از آنجا که اغلب زوجین به سبب تفاوت هایی که در نوع نگاه و حتی میل جنسی در رابطه جنسی شان دارند نیز قصد داریم به برخی از این تفاوت ها اشاره کنیم..

1.عدم خودارضایی در زنان برای شروع زندگی جنسی

باید بیان داریم اکثر بانوان بر خلاف اندک زنان دیگر نیز خودارضایی نکرده و به واسطه آن برای شروع زندگی جنسی نیز به ارگاسم نرسیده اند چرا که در رابطه جنسی نیز به آن دست می یابند در حالی که عموما تمامی مردان با برقراری خودارضایی نیز زندگی جنسی خود را آغاز نموده اند.

بنابراین زنان پیش از برقراری رابطه جنسی با مرد نیز نیاز دارد که امنیت عاطفی را احساس کند و این نیز در اولویت بیشتری برای وی قرار دارد..چنانچه هم زن و هم مرد نیز می توانند با عشق ورزی رابطه جنسی شان را آغاز نمایند.

2.تفاوت در شروع رابطه جنسی

جالب توجه است که بانوان به صورت ذهنی و حتی احساسی تحریک به برقراری رابطه جنسی می شوند حال آنکه مردان به صورت فیزیکی برای رابطه جنسی تحریک می شوند.

چه بسا نیاز است که زن در ذهن خود به خیال پردازی جنسی پرداخته و به تخیل بپردازد خصوصا زمانی که زن به همسرش علاقه داشته و عاشق او باشد نیز راحت تر برای رابطه جنسی آماده می شود در حالی که مردان شهوت مردان فیزیکی بوده و بیش از زنان دارای انگیختگی جنسی هستند.

فرضا مردان جوان نیز با تحریک فیزیکی در سریع ترین زمان به نعوظ رسیده و مردان بالغ نیز با مشاهده همسرشان در لباسی بدن نما یا حتی برهنه نیز دچار تحریک جنسی می شوند.

این تفاوت ها نیز در جلسات روانشناسی جنسیتی مردان و زنان توسط روانشناس بیان می گردد تا زوجین با شناخت این تفاوت ها بتوانند به خوبی به نیازهای جنسی یکدیگر پاسخ دهند.

3.زن دیرتر از مرد به ارگاسم می رسد

یکی از علت هایی که سبب می گردد زن و مرد از جلسات مشاوره روانشناسی جنسیتی مردان و زنان بهره مند شوند این است که زن در طی رابطه جنسی به مانند مرد به ارگاسم نمی رسد.

حال آنکه زنان در رابطه جنسی نیز ممکن است 45 دقیقه زمان ببرد تا بتوانند به ارگاسم برسند به همین سبب نمی توانند به راحتی به ارگاسم رسیده ولیکن باید تجربه ارگاسم را برای ادامه رابطه جنسی داشته باشند.

چه بسا یکی از دلایلی که سبب به ارگاسم رسیدن بانوان می شود آرامش است ولیکن مردان می توانند به راحتی به ارگاسم و انزال برسند..چنانچه زمانی که در رابطه جنسی از پوزیشن های قبلی استفاده شود زن بهتر می تواند از رابطه جنسی لذت ببرد در حالی که مردان همیشه در طلب امتحان کردن پوزیشن های جدید هستند.

از دیگر تفاوت هایی که در جلسات روانشناسی جنسیتی مردان و زنان مورد توجه قرار می گیرد عبارتند از:زنان در رابطه جنسی تنها به دنبال برقراری رابطه سکس نیستند بلکه خواستار دریافت عشق و دوست داشتن و محبت می باشند.

عشق و صمیمیت تنها در رابطه جنسی خلاصه نمی شود و نیاز است زن و مرد به دیگر نیازهای عاطفی یکدیگر هم نیز توجه کنند. به قولی نیاز است زن و مرد علاوه بر صمیمی بودن در رابطه جنسی نیز رابطه عاطفی بسیار نزدیکی در کنار یکدیگر داشته باشند.

? مهم است که در رابطه جنسی زن بتواند به همراهی همسرش بپردازد که منظور، لذت بردن و همچنین همراهی فیزیکی زن می باشد.

و..

لذا همانطور که پیشتر به اعتیاد در رابطه جنسی اشاره شد مهم است که زن و مرد به هیچ عنوان یکدیگر را برای برقراری رابطه سکس مجاب نکنند چرا که تمایل بیش از حد به رابطه جنسی می تواند سبب مختل شدن زندگی و فعالیت های روزمره زن و مرد گردد و مدام ذهن و فکر ایشان را درگیر سازد.

بنابراین مهم است که زن و مرد جهت کسب اطلاع از تفاوت ها، نوع برقراری سکس برای کیفیت و لذت بیشتر، نحوه عشق ورزی و جلوگیری از اعتیاد جنسی و..در جلسات مشاوره جنسی و روانشناسی جنسیتی مردان و زنان حضور یابند که بدین جهت کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل شود.

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله می توان به صورت آنلاین و یا حضوری از جلسات مشاوره جنسی کلینیک روان آرام بهره مند گردید.

مشاوره جنسی چند جلسه است؟

تعداد جلسات مشاوره روانشناسی وابسته به نوع نیاز مراجعین و تشخیص روانشناس دارد.

آیا مشکلات جنسیتی زن و مرد قابل حل است؟

در صورتی که زن و مرد همکاری لازم را با روانشناس داشته باشند و تمارین ارائه شده را به خوبی اجرایی نموده و از راهنمایی های روانشناسی حرفه ای، متخصص و مجرب بهره مند گردند می توانند به نتیجه مطلوبی دست یابند.

4.7/5 - (75 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره