به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

بهترین دکتر روانپزشک در شمال تهران

مشاور بهترین دکتر روانپزشک در شمال تهران کیست؟ مشاور ازدواج چرا به روانپزشک مراجعه می‌کنیم؟ مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

آیا تجربه مراجعه به دکتر روانپزشک در شمال تهران را دارید؟ چه زمانی باید به متخصص روانپزشکی و اعصاب و روان در شمال تهران مراجعه نمود؟ بهترین دکتر روانپزشک در شمال تهران چه کسی است و چه ویژگی هایی دارد؟ برای دریافت پاسخ سوالات بالا و سایر سوالات مربوط به متخصص روانپزشکی در شمال تهران مقاله زیر را مطالعه نمایید.

زمان مراجعه به متخصص روانپزشکی و اعصاب و روان در شمال تهران

زمان مراجعه به متخصص روانپزشکی و اعصاب و روان در شمال تهران

در یک بازه های زمانی از زندگی انسان احساس ناکامی، فرسودگی، بیهوده یا احساست منفی از این قبیل را به طور مکرر یا پیوسته در خود حس می‌کند. به مکرر و پیوسته بودن این احساسات دقت داشته باشید زیرا احساسات مثبت و نفی همواره در زندگی انسان اتفاق می‌افتند و این طبیعت زندگی است. در این مواقع است که انسان احساس می‌کند در جدال با این احساست منفی بازنده است و نیاز به همراهی و راهنمایی دارد. راهنمای انسان در این هنگام متخصص روانپزشکی و اعصاب و روان در شمال تهران خواهد بود.
نکته: درست است که تخصص و حرفه‌ای بودن پزشک از اهمیت بالایی برخوردار است از این جهت مردم به دنبال بهترین دکتر روانپزشک در شمال تهران می‌گردند. اما این نکته را در نظر داشته بشید که تمایل بیمار به درمان شدن و تغییر هم به همان اندازه مهم است.
متاسفانه در برخی موارد دیده می‌شود که افرادی به اصرار اطرافیان و خانواده و پارتنرشان به متخصص روانپزشکی و اعصاب و روان مراجعه می‌نمایند و از آنجایی که مشکلشان را نپذیرفته‌اند تمایلی م به تغییر و درمان ندارند از این رو نتیجه مطلوبی از دوره درمانی شان حاصل نخواهد شد. اینکه به اطرافیانتان که حس می‌کنید احتیاج به کمک روانشناس و روانپزشک دارند مراجعه به بهترین دکتر روانپزشک در شمال تهران پیشنهاد کنید عالی است اما باید آنها قانع شده باشند که به این مراجعه نیاز دارند و قرار است بعد از دوره درمان کیفیت زندگی شان بالاتر برود و از مشکلاتشان کم شو. یک سری تمرین ها و داروها توسط دکتر روانپزشک در شمال تهران به بیمار توصیه خواهد شد که در صورت عدم پیگیری بیماری دوره درمان به درستی طی نخواهد شد.
دکتر روانپزشک در شمال تهران

مراحل کار دکتر روانپزشک در شمال تهران

بعد از یافتن بهترین دکتر روانپزشک در شمال تهران که مناسب شماست بهتر است نسبت به مراحل درمانی که پیش روی شماست نیز مطلع گردید. مراحل درمانی از سوی متخصص روانپزشکی و اعصاب و روان به شرح زیر است:

گام اول

در یک مصاحبه بین دکتر روانپزشک و فرد مراجعه کننده، پزشک روند و روش درمانی مناسب را تشخیص خواهد داد.

گام دوم

بعد از بررسی نتایج تست ها و مصاحبه بین بیمار و دکتر روانپزشک در شمال تهران وضعیت بیمار تشخیص داده خواهد شد.

گام سوم

در مرحله سوم دکتر روانپزشک در شمال تهران اقدام به تجویز دارو می‌نماید در صورتی نیاز هم فرد مراجعه کننده را به رواندرمانگر یا روانشناس بالینی ارجاع می‌دهد.

در تمام این مراحل همکاری با دکتر روانپزشک در شمال تهران و پیگیری روند درمان مصرف دارو ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدت دوره های درمان روانپزشکی

مدت دوره های درمان روانپزشکی

هر نوع درمانی چه از نوع دارو درمانی و چه از نوع رواندرمانی بادی پروسه درمانی خود را به درستی طی نماید. آنچه اهمیت دارد در کسب نتیجه مطلوب از دوره درمانی، همکاری و پیگیری شما با دکتر روانپزشک در شمال تهران می‌باشد. گاهی در ب مراجعه کنندگان مشاهده می‌شود که بعد از یک الی دوسه جلسه توقع دران کامل دارند اما باید این را بدانید که تا به پایان نرسیدن دوره درمانی شما به توصیه دکتر روانپزشک در شمال تهران نمیتوان در مورد درمان شما اظهار نظر نمود.

نه رواندرمانی و نه دارو درمانی جادوگری نیستند که انتظار درمانی فوری و آنی از آنها داشته باشید. صبوری پیشه کنید تا به نتیجه مطلوب خود برسید.

آیا در صورتی که به دارو درمانی احتیاج نداشته باشیم روانپزشک چه می‌کند؟

در این مواقع شما را به مشاور یا رواندرمانگر ارجاع می‌دهد.

آیا روانشناسان اجازه تجویز دار دارند؟

خیر فقط روانپزشکان اجاره تجویز دارو برای بیماران خود دارند.

4.7/5 - (77 امتیاز)

متخصص روانپزشکی و اعصاب و روان کیست؟

متخصص روانپزشکی و اعصاب و روان کیست؟

احتمالا نام شاخه‌های مختلفی از علوم مربوط به اعصاب و روان را شنیده باشید و یکی از این رشته‌ها روانپزشکی است. روانپزشک در واقع پزشکی با گرایش اعصاب و روان می‌باشد که تخصص و مجوز تجویز دارو برای مراجعین را دارد. متخصصان حوزه سلامت به خاطر نداشتن دانش پزشکی اجازه تجویز دارو را ندارند اما دکتر روانپزشک در شمال تهران به خاطر داشتن دانش پزشکی می‌تواند دارو های مربوطه را جهت بهبود و درمان روان مراجعه کننده تجویز نماید.

اما بهترین دکتر روانپزشک در شمال تهران کیست؟

ملاک هایی وجود دارند که برای انتخاب بهترین دکتر روانپزشک در شمال تهران باید در نظر بگیرید. شاید اسامی روانپزشکانی را به عنوان دکتر روانپزشک شنیده باشید اما بعد از خواندن ملاک های زیر متوجه خواهید شد که بهترین دکتر روانپزشک در شمال تهران از نظر شما با شخص دیگر می‌تواند متفاوت باشد و این به دلیل عدم توانمند آن روانپزشک نیست.

درست است که منابع مطالعاتی روانپزشکان برای اخذ مدرک دکتری تا حدود زیادی مشترک یوده اما از آنجایی که توانمندی ها و استعداد های درونی نیز در این مورد نقش دارد هر روانشناسی در حوزه های خاصی دارای مهارت و تجربه بیشتری نسبت به سایر موارد است. هر شخصی با به دلایلی نیاز مراجعه به روانپزشک را در خود حس می‌کند از اینرو بهترین دکتر روانپزشک در شمال تهران برای شما روانپزشکی است که در آن حوزه دارای توانمندی و تجربه بالایی باشد.

گاهی مبحث جنسیتی مطرح می‌شود و برخی به دنبال روانپزشک آقا یا خانم هستند. این موضوع قابل درک است که برخی به خاطر یک سری اعتقادات یا خجالت و شر نخواهند در مورد برخی مثال نزد جنس مخالفشان صحبت کنند. پس ممکن است همکار آقای شما از روانپزشک آقایی که به او مراجعه کرده است بسیار تعریف و تمجید کند ولی شما چون خانم هستید احساس راحتی با او نداشته باشید.

تفاوت های روانشناس و روانپزشک

بله

همانطور که پیش از این توضیح دادیم، متخصص روانپزشکی و اعصاب و روان در شمال تهران به عنوان فردی که در دوره های آموزشی خود اشراف کامل به درمان بوسیله دارو دارد، میتواند مراجع را با داروهایی که نسبت به اختلال و یا نوع بیماری مراجع اثرگذار است، به سمت درمان و بهبود برد. اما یک روانشناس در ماهیت کلی خود نمیتواند دارویی را برای بیمار خود تجویز کند و تنها با استفاده از روش های تخصصی رواندرمانی در جهت روش بهبود و درمان وضعیت سلامت روان مراجعین گام بر می‌دارد.

اگر بیماری و مشکلی که شما به خاطر آن به دکتر روانپزشک در شمال تهران حتا برای درمانش به دارو درمانی احتیاج شاد انتخاب درستی کرده اید در غیر اینصورت توسط همان روانپزشک به یه مشاور و روانشناس ارجاع داده می‌شوید و جای نگرانی نیست.

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

بهترین دکتر روانپزشک در شمال تهران

داروهای مورد استفاده روانپزشک در شمال تهران

همانطور که بالاتر هم عنوان شد روانپزشکان مجاز به تجویز دارو برای مراجعین خود می‌باشند. دارو هایی که دکتر روانپزشک در شمال تهران تجویز می‌نند در این 6 گروه زیر قرار می‌گیرند:

  1. داروهای ضد افسردگی جهت درمان افسردگی،  اختلالات خوردن، اختلالات اضطرابی و اختلال شخصیت مرزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  2. داروهای ضد روان پریشی که جهت درمان اسکیزوفرنی و اپیزودهای روانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  3. داروی ضد اضطراب که مورد استفاده آن در درمان اختلالات اضطرابی می‌باشد.
  4. آرام بخش ها مثل خواب آور، داروهای آرام بخش و بی حسی می‌باشند که برای درمان دوره های اضطراب بی خوابی و وحشت مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  5. داروهای تثبیت کننده خلق جهت درمان اختلال دوقطبی و اختلال اسکیزوافکتریو مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  6. داروهای محرک که در درمان بیش فعالی – عدم توجه و narcolepsy مورد استفاده قرار می‌گیرند.

زیر مجموعه های شاخه روانپزشکی

شاید عنوان زیر شاخه یا زیر مجموعه برای معرفی این عنوان های شغلی یا کاری بهتر باشد. برخی از موارد هستند که دکتر روانپزشک در شمال تهران در آنها فعالیت دارند.

  • روانپزشکی اعتیاد
  • روانپزشکی نوجوان و کودک
  • روانپزشکی پزشکی قانونی (استفاده از روانپزشکی در مسائل مجرمانه، دادگاه یا مراکز بازپروری)
  • روانپزشکی سالمندان (روانپزشکی در سالمندان)
  • جراحی مغز و اعصاب (اختلالات روانی مرتبط با آسیب یا بیماری سیستم عصبی)
  • روانپزشکی شغلی (روانپزشکی در محل کار به ویژه مشاغلی که خطر ریسک یا غم در آنها شایع است)
  • پزشکی روان تنی (بیماریهای جسمی با مؤلفه ذهنی)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره