به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس

مشاور دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس کیست؟ مشاور ازدواج ویژگی های روانشناس خوب برای درمان وسواس چیست؟ مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

آیا تجربه مراجعه به پزشک برای درمان وسواس را داشته‌اید؟ آیا وسواس درمان قطعی دارد؟ آیا دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس در تهران وجود دارد؟ آیا می‌توان به صورت مشاوره آنلاین وسواس را درمان نمود؟ برای دریافت پاسخ سوالات بالا و سایر سوالات مربوط به دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

وسواس چیست؟

وسواس چیست؟

وسواس از جمله اختلالاتی است که بخش های زیادی از زندگی را تحت تاثیر عوارض و پیامدهای منفی خود قرار می‌دهد. افرادی که به دنبال دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس به خوبی این موضوع را لمس نموده اند و حالا برای نجات و رهایی از وضعیتی که ابتلا به اختلال وسواس آن ها را در آن قرار داده است به دنبال دکتر روانشناس برای درمان وسواس هستند.

وسواس چیست؟ دلیل پیدایش وسواس اضطراب است، و شخص مبتلا به وسواس با به عمل رساندن افکار بیمارش، در حال انجام واکنش های ارادی و غیر ارادی برای کاهش دادن اضطراب خود است.

افرادی که به دنبال دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس هستند خود نیز از اشتباه بودن عملشان آگاه هستند اما توانایی انجام ندادن و کنار گذاشتنش را ندارند. وسواس می‌تواند فکری بیمار و مضر، حرکتی تکراری و یا یک تصور باشد که سبب برانگیخته شدن حس علاقه یا عدم مقاومت در فرد گردیده و در واقع نظم ذهنی و تعادل فرد را برهم می‌زند. از همین مرحله است که زندگی روزمره، تصمیمات و اهداف فرد تحت تاثیر قرار می‌گیرند و فرد قادر نیست مثل سابق روند زندگی خود را دنبال کند.

علائم وسواس چیست؟

علائم وسواس چیست؟

قبل از اینکه برای رزرو وقت از دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس اقدام نمایید لازم است نشانه های آن را در خود بررسی نمایید و و ببینید آیا واقعا به آن مبتلا هستید یا خیر. در ادامه به علائم انواع وسواس اشاره خواهد شد.

در این وضعیت فرد دائم در حال چک نمودن وسایل و اطمینان از امنیت آنها است. در حالت عادی هر کسی ممکن است لوازمش را چک بنماید اما در این افراد حالت وسواسی و پر تکرار دارد.

در وسواس آلودگی فرد ترس از آلوده یا کثیف شدن خود و فردی که دوستش می‌دارد را دارد.

این نمونه از وسواس(وسواس شست و شو) بیشتر از سایر موارد مشاهده می‌شود که سبب شست و شو و نظافت فراوان می‌شود. در واقع فرد نگرانی آلوده شدن محیط اطراف و اشیاء را دارد.

افرادی که وسایل فرسوده و قدیمی که کارایی برایشان ندارد را حفظ می‌کنند مبتلا به وسواس هستند در واقع این افراد توانایی رها کردن آنچه به کارشان نمی‌آید ر ندارند.

 

آیا دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس می‌تواند درمان قطعی وسواس را تضمین نماید؟

در مورد درمان قطعی فقط تجربه و تخصص دکتر مطرح نیست بلکه میزان پیگیری مرال درمان و همکاری با دکتر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیا در مان ویوای فکری عملی با وسواس فکری متفاوت است؟

میتواند باشد. درواقع متناسب با نوع وسواس روش و رویکرد درمانی انتخاب می ‌گردد.

4.6/5 - (90 امتیاز)

درمان وسواس

درمان وسواس

طبیعی است که افراد دارای وسواس ناچار به انجام برخی کارها هستند اما این بدان معنا نیست که اختلال وسواس هرگز درمان نخواهد شد بلکه دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس با در نظر داشتن رویکرد درمانی مناسب برای بیمار، او را در مسیری قرار می‌دهد که کم کم قادر به کنترل افکار و اعمال خود خواهد بود و از رفتارهای وسواس گونه فاصله خواهد گرفت.

افراد مبتلا به اختلال وسواس با یک قیاس ساده از رفتار خود با اطرافیانشان متوجه رفتارهای غیر عادی و پرتکرار و وسواس گونه خود خواهند شد. اما صرفا آگاهی از وجود وسواس و علائم آن منجر به بهبود و درمان نخواهد شد و باید با مراجعه به دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس، اقدام به درمان نمود. گاهی هم افراد وجود وسواس را انکار می‌کنند و رفتارهای وسواسی خود را توجیه می‌نمایند. به عنوان مثال وقتی به شکلی وسواس گونه چندین هر روز اقدام به شستن وسیله یا یک دکوری در خانه می‌کنند اگر از آنها بپرسید دلیل انجام این عمل غیر عادی ‌شان چیست؟ آنها با گرد و خاک و سایر عوامل آلودگی، کثیف بودن آن شی را توجیه می‌نمایند. البته شاید در خلوت خود پی به این موضوع برده باشند اما در ظاهر آن را انکار می‌کنند.

روند درمان وسواس توسط دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس، سریع نیست و این احتیاج به صبوری و همکاری با روانشناس دارد. شاید جالب باشد برایتان که بدانید به خاطر مقاومت برخی افراد در مقابل درمان و عدم همکاری با روانشناس نمی‌توانند به نتیجه مطلوبی برسند و در واقع درمان نا موفق خواهند ماند.

کسانی که به دنبال دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس هستند به این نکته توجه داشته باشند که گاهی برای ادامه روند درمان به مصرف دارو احتیاج دارو از این رو به روانپزشک ارجاع داده می‌شوند.

داروهایی که برای درمان وسواس تجویز می‌شند عملکرد انتقال دهنده های عصبی را تقویت می‌نمایند و این سبب توانمندی غلبه کردن بر اختلال های روحی و روانی در فرد می‌شود. بعد از پایان درمان هم با قطع دارو ها مشکلی برای فرد پیش نخواهد آمد.

بهترین دکتر برای درمان وسواس

بهترین دکتر برای درمان وسواس

کسانی که به دنبال دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس باید به این نکته توجه داشته باشند که برای انتخاب پزشک در این مورد باید دقت داشته باشند تا به نتیجه مطلوب برسند. افکار وسواسی تکرار بیش از ح یک کار و یا نگرانی برای آلوده شدن، امن نبودن ، به درستی انجام نشدن کار ها و حتی تصورات غیر اخلاقی به معنا باشد. طبیعتا درمان چنین اختلالی حتی وقتی که به دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس مراجعه کرده باشید پروسه ای طولانی خواهد بود. در صورتی که وسواس درمان نشود می‌تواند شدت آن سیر صعودی داشته باشد و وضعیت فرد مبتلا بدتر شود از این رو بهتر است به محض اینکه متوجه وجود این اختلال در خود یا اطرافیانتان شدید برای درمان اقدام نمایید.

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس

ویژگی های دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس

باید بدانید که هنگام انتخاب دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس به دنبال چه ویژگی هایی در او باشید. طبیعتا تمام روانشناسان منابعی که برای رسیدن به آن مقطع نموده اند تا حدود زیادی با یکدیگر مشترک بوده است اما آنچه اهمیت دارد این است که درمان هر نوع اختلالی نیازمند تجارب و مهارتی است و روانشناسان معمولا در حوزه درمان برخی از نها بسیار مجرب هستند. در ادامه به ویژگی هایی که دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس بادی دارای آنها باشد اشاره خواهد شد:

متخصص درمان وسواس

البته که دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس میتواند اقدام به درمان وسواس نموده و نتیجه مطلوبی از آن به عمل آورد اما برخی از روانشناسان تخصصشان درمان وسواس است(دوره های تخصصی درمان وسواس و آموزش درمان شناختی-رفتاری (CBT) را گذرانده اند). در صورتی که به این پزشکان مراجعه نمایید قطعا نتیجه مطلوبی خواهید گرفت.

تجربه

علاوه بر تخصص بسیاری از اطلاعات و دانش مربوط به درمان از طریق تجربه ای که از درمان های قبلی داشته اند بدست می‌آید از این رو در مورد سابقه درمان دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس در این مورد اطمینان حاصل کنید.

ارتباط موثر روانشناس و بیمار

داشتن مهارت های ارتباطی موثر

قبل از شروع درمان باید ارتباط موثری بین دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس و مراجعه کننده شکل بگیرد د رغیر این صورت همکاری در روند درمان اتفاق نخواهد افتاد و فرد مبتلا به اختلال وسواس کم کم نسبت به درمان سرد خواهد شد و جلسات را نیمه کاره رها خواهد نمود.

تشخیص درست و مهارت های درمانی و پشتیبانی

همانطور که بالاتر هم خواندید وسواس انواع مختلفی دارد و در هر نوع آن درمان متفاوتی به کار گرفته می‌شود از این رو بسیار اهمیت دارد که دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس بتواند به درستی نوع وسواس را تشخیص داده و رویکرد مناسبی برای درمان آن پیش بگیرد.

انتخاب دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس

انتخاب دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس

حال که نوبت به انتخاب دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس رسیده است و شما به خوبی از ملاک های انتخاب روانشناس خوب برای درمان وسواس فکری و وسواس فکری عملی آگاه شدید، بادی نسبت ب روش انتخاب دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس یز مطلع باشید تا بتوانید پزشک مورد نظرتان را پیدا کنید و اقدام به رزرو وقت نمایید:

  • مشاوره از متصدی کلینیک مشاوره: کسانی که به عنوان منشی در کلینیک ها و مراکز مشاوره کار می‌کنند به خوبی می‌توانند شما را در مورد پیدا کردن دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس راهنمایی کنند.
  •  مطالعه در مورد سوابق و تخصص دکترها: هر پزشکی دارای یک رزومه ای می‌باشد که به خاطر داشتن شماره پروانه نظام پزشکی با جست و جوی نام یا شماره پروانه آنها می‌توانید تمام رزومه و سوابق آنا را مشاهده نمایید.
  • ملاقات با دکتر: می‌توانید یک جلسه به عنوان معارفه نزد شخصی که به عنوان دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس انتخابش نموده‌اید بروید با او صحبتی در مورد روش ها و رویکردهای درمانی و مدت زمان درمان داشته باید.
  • احساس راحتی: اگر ارتباطی موثری بین شما و دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس شکل بگیرد شما به راحتی می‌توانیدبا او صحبت کنید هر آنچه لازم است در مورد خدتان بدون ترس از قضاوت و مورد سرزنش و تمسخر قرار گرفتن عنوان نمایید.
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره