به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
دوست داشتن واقعی از نظر روانشناسی

دوست داشتن واقعی از نظر روانشناسی

دوست داشتن واقعی از نظر روانشناسی چگونه است؟

طبیعتا هر انسانی نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن دارد فرضا علاقه ای که والدین به فرزندان خود دارند و..ولیکن زمانی که  حرف از دوست داشتن واقعی به میان می آید مسلما باید بدانیم که منظور دوست داشتنی است که بین زن و مرد وجود دارد.

چه بسا در این امر مهم است که زن و مرد نشانه های دوست داشتن واقعی از نظر روانشناسی را بشناسند تا به اشتباه دوست داشتن واقعی را تشخیص نداده و بدین سبب آسیب نبینند.اینکه دوست داشتن واقعی چگونه ایجاد می شود و نشانه های دوست داشتن واقعی چیست را در ادامه بیان می داریم.

می توان جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت هایی که در نحوه ابراز علاقه در افراد وجود دارد نیز از جلسات مشاوره رابطه عاطفی بهره مند گشت.

چگونه دوست داشتن واقعی را تجربه کنیم؟

1.احترام گذاشتن

از نشانه های مهم دوست داشتن واقعی از نظر روانشناسی نیز احترام گذاشتن به طرف مقابل می باشد.زمانی که زن و مرد یکدیگر را دوست داشته باشند به هر دلیل و بهانه ای به یکدیگر توهین نمی کنند و سعی می کنند در صورت بروز مشکل و اختلاف نیز با ملایمت و به صورت منطقی این اختلاف را حل نمایند.

2.تعریف کردن از شما

زن یا مردی که واقعا به شما علاقه دارد سعی می کند از شما تعریف کند فرضا از زیبایی شما، از مهربانی تان، از تلاش ها و سختی هایی که می کشید و..به طور کل سعی می کند با تعریف و تمجید از شما ویژگی های مثبتی که دارید را به شما یادآور سازد.

3.همدل و حامی بودن

دوست داشتن واقعی را از همراه و همدل بودن همسر یا پارتنر می توان تشخیص داد، خصوصا زمانی که در سختی ها در کنار شما بوده و سعی می کند به شما کمک کند تا به حال بهتری دست یابید  و همچنین زمانی که نیاز به هم فکری و مشورت کردن دارید و وی سعی می کند به خوبی و به نفع شما به شما کمک کند.

4.مدام لبخند می زند

فردی که به شما علاقه دارد بدون اینکه بتواند خود را کنترل کند با دیدن شما لبخند زده و می خندد بنابراین اگر همسرتان با نگاه کردن به شما همیشه لبخند بر لب دارد بدین معنی است که از داشتن شما در زندگی اش لذت می برد.

5.از عشق و علاقه خود محافظت می کنند

زن و مردی که واقعا به یکدیگر علاقه داشته باشند از عشق و علاقه شان محافظت می کنند و سعی می کنند موانع و مشکلاتشان را کنار گذاشته و برطرف سازند تا زندگی مشترک عاشقانه ای را در کنار یکدیگر تجربه کنند.

دوست داشتن واقعی از نظر روانشناسی

6.دروغ نمی گویند

وقتی زن یا مردی یکدیگر را دوست دارند به یکدیگر دروغ نمی گویند حتی اگر با بیان حقیقت اشتباه خود را به طرف مقابل ابراز دارند و با بیان حرف درست، اختلاف و دعوایی بین یکدیگر ایجاد گردد ولیکن با این وجود تلاشی برای دروغ گفتن نمی کنند.

7.خود واقعی شان هستند

افرادی که یکدیگر را دوست دارند در کنار یکدیگر برای هم نقش بازی نمی کنند و خود واقعی شان هستند زیرا در کنار کسی که دوستش دارند نمی توانند نقش بازی کرده و خودشان را همانطور که هستند افشاء می کنند.

8.سعی می کنند عیوب خود را برطرف سازند

زوجینی که یکدیگر را واقعا دوست دارند سعی می کنند عیوب خود را برطرف سازند و شخصیت بهتری از خود بسازند تا رابطه شان به دلیل این عیوب نیز بر هم نخورد بنابراین از نشانه های دوست داشتن واقعی از نظر روانشناسی نیز اصلاح عیوب و اشتباهات و تلاش برای بهتر کردن خصوصیات اخلاقی و شخصیتی خود می باشد.

می توان جهت بهبود شخصیت خویش و کاهش رفتارهای ناسالم و. از جلسات مشاوره فردی بهره مند شده و از روانشناس متخصص کمک گرفت.

9.برایتان وقت می گذارند

فردی که شما را دوست داشته باشد می داند چطور برنامه روزانه خود را برای بودن در کنار شما هماهنگ کند و حتی در روزهای شلوغ نیز زمانی را به بودن در کنار شما اختصاص دهد.بنابراین یکی از نشانه های دوست داشتن واقعی از نظر روانشناسی این است که زوجین و حتی با پارتنر در طی روز با یکدیگر در تماس هستند و از احوالات یکدیگر در محل کار و..مطلع می باشند.

10.ابراز کلامی و فیزیکی عشق

افرادی که یکدیگر را دوست دارند عشق و علاقه شان را به صورت کلامی و فیزیکی به یکدیگر ابراز می کنند زیرا می دانند با ابراز علاقه عشق و محبتشان نیز روز به روز بیشتر می گردد و بهتر می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار نموده و رابطه عاطفی و جنسی نزدیکی را با یکدیگر تجربه نمایند.

بنابراین زوجین باید به معجزه ابراز کلامی و فیزیکی عشق توجه نموده و دریابند که با این ابراز علاقه می توانند زندگی شاداب تری را در کنار همسرشان تجربه نمایند.

11.نگاه های عاشقانه به یکدیگر

دوست داشتن واقعی از نظر روانشناسی زمانی معنا پیدا می کند که زوجین بتوانند عاشقانه به یکدیگر نگاه کنند و علاقه و شکرگزار از وجود یکدیگر در زندگی شان را با چشمان خود به طرف مقابل ابراز دارند چرا که این نیز سبب می گردد مهر و علاقه زن  و مرد به یکدیگر بیشتر گردد.

12.درک و پذیرش اشتباهات یکدیگر در رابطه

دوست داشتن واقعی از نظر روانشناسی بدین شکل است که زوجین  یا رابطه عاطفی دو پارتنر نیز به خوبی می دانند که چه اشتباهات  نقاط ضعفی دارند بنابراین این را پذیرفته و با درک و پذیرش اشتباهات به دور از جنگ و دعوا سعی به اصلاح اشتباهات خود و یکدیگر می کنند.

پذیرش اشتباهات خود توسط زوجین سبب می گردد آن ها درک کنند که رابطه شان چقدر برایشان مهم بوده و نیاز است برای حفظ این رابطه اشتباهات خود را اصلاح نمایند.

دوست داشتن واقعی از نظر روانشناسی

13.قضاوت نکردن یکدیگر

زوجین یا دختر و پسری که به یکدیگر علاقه دارند به جای قضاوت کردن و سناریو چیدن برای همسر یا پارتنر خود اگر دچار سوءتفاهمی شده اند نیز حرف زده و سعی می کنند مشکل پیش آمده را با صحبت کردن به دور از جنگ و دعوا و تهمت زدن و..پیش ببرند.

افرادی که یکدیگر را دوست دارند می دانند که رابطه شان چقدر ارزش دارد  به همین سبب با مسائل کوچک و قابل حل خاطرات تلخی را برای خود نمی سازند بلکه سازنده فکر کرده و تلاش می کنند کیفیت رابطه شان را بیشتر سازند.

14.یکدیگر را تغییر ندادن

می دانیم که در رابطه واقعی نیز زوجین یا دو شخص تلاش نمی کنند که به زور یکدیگر را همانطور که دوست دارند تغییر دهند به طور مثال تلاش نمی کنند افکار یا طرز پوشش و..یکدیگر را تغییر دهند بلکه یکدیگر را همانطور که هست پذیرفته و دوست می دارند.

چه بسا در رابطه واقعی از نظر روانشناسی زوجین به تنهایی تلاش می کنند اشتباهات و عیوب خود را تغییر و اصلاح نمایند تا رابطه شان برهم نخورد و این ارزش بسیار بیشتری دارد تا اینکه طرفین رابطه سعی کنند یکدیگر را تغییر دهند.

15.گوش شنوا داشتن

یکی دیگر از نشانه های دوست داشتن نیز این است که طرفین به هر هنگام به شما گوش می دهند و به شما توجه می کنند..

به طور مثال حتی اگر زمانی قصد انتقاد از ایشان را داشتید وی به جای بحث کردن و شما را مقصر دانستن به خوبی به انتقادات و گله مندی های شما گوش می دهد و به جای تندخویی سعی می کند به طور منطقی با شما صحبت کند یا زمانی که شما دل آزرده و ناراحت از هر مساله ای هستید و نیاز به شنیده شدن دارید همسر یا پارتنرتان به خوبی به حرف هایتان توجه می کند تا احساس بهتری داشته باشید.

16.ارزش قائل شدن

چه در خلوت و چه در جمع های دوستانه و خانوادگی نیز زوجین به یکدیگر ارزش می دهند و عیوب و اشتباهات هم را در مقابل دیگران افشاء نمی سازند. این نیز سبب می گردد زن و مرد علاقه بیشتری به یکدیگر پیدا کنند چرا که وقتی آدمی به همسرش عزت می دهد به نوعی خودش هم بالا می رود.

17.اعتماد کردن صادقانه

فردی که شما را واقعا دوست داشته باشد به شما اعتماد دارد و تلاش نمی کند با محدودیت های متعدد یا تهدید به دعوا و شک کردن به طرف مقابل به او یادآوری کند که اعتمادش را خدشه دار نکند چرا که انسان بالغ می داند انسانی که قصد خیانت را داشته باشد در هر کجا و در هر شرایطی هم که باشد این کار را انجام می دهد چنانچه زوجین زمانی می توانند زندگی شادی را داشته باشند که یکدیگر اعتماد داشته و مدام هم را در تنگنا قرار نمی دهند.

18.گذشت و بخشش

دوست داشتنی واقعی است که دو طرف در رابطه عاشقانه ای که دارند اشتباهات یکدیگر را بدون کینه و تلافی کردن ببخشند البته زمانی که این اشتباه برای بار اول و بدون عمد بوده باشد چه بسا وقتی اشتباهی دو بار تکرار می شود نیاز است بررسی تخصصی انجام گیرد که چرا این اشتباه مجددا تکرار شده است.

زمانی که زوجین در رابطه شان گذشت داشته باشند می توانند بدون پنهان کاری و دروغگویی به اشتباهاتشان معترف بوده و دیگر آن را تکرار نکنند.

چه بسا توصیه می گردد جهت حفظ و دوام رابطه نیز به هنگام بروز مشکل از جلسات مشاوره زوج درمانی یا مشاوره قبل از ازدواج بهره مند گردید تا در صورت بروز مشکل و بحث هر چند کوچک به حل آن پرداخت چرا که مشکلات کوچک و ساده اگر به مرور حل نشوند ریشه مشکلات بزرگ تر را برقرار می سازند.

و..

می توان جهت کسب اطلاع از میزان هزینه جلسات مشاوره روانشناسی کلینیک روان آرام تماس حاصل نمود.

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله این جلسات هم به صورت آنلاین و هم حضوری برگزار می شوند که جهت تعیین وقت و کسب اطلاعات بیشتر می توان تماس حاصل نمود.

طول جلسات مشاوره قبل از ازدواج چقدر است؟

این جلسات عموما طولانی نیستند و در حداقل چند جلسه به اتمام می رسند ولیکن اگر مشکلی وجود داشته و طرفین نیاز به راهنمایی و برطرف نمودن مشکل داشته باشند طول مدت این جلسات بیشتر می گردد.

4.7/5 - (72 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره