به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
در جلسه مشاوره خانواده چه بگوییم؟

در جلسه مشاوره خانواده چه بگوییم؟

در جلسه مشاوره خانواده چه بگوییم؟ آیا مشاور خانواده می‌تواند به مشکلات بین زوجین هم بپردازد؟ آیا در مشاور خانواده تمام جلسات به صورت خانوادگی برگزار می‌گردد؟ از کجا بدانیم در جلسه مشاوره خانواده چه بگوییم؟ برای دریافت پاسخ سوالات بالا و سایر سوالات مربوط به جلسه مشاور خانواده، مقاله زیر را بخوانید.

از کجا بدانیم در جلسه مشاوره خانواده چه بگوییم؟

اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که برای اولین بار به مشاور خانواده مراجعه می‌نمایید ممکن است این سوال در ذهنتان شکل بگیرد که در جلسه مشاوره خانواده چه بگوییم؟ این طبیعی است اما جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد زیرا مشاور خانواده خوب یک پرسشگر حرفه ای است که شما را به سمت درستی سوق می‌دهد تا آنچه به روند درمان کمک میکند را بیان نمایید.

خانواده های مختلف به دلایل مختلفی به مشاور خانواده مراجعه میکنند و بسته به این که چه مشکلی دارند، آچه در جلسه مشاوره خانواده مطرح می‌کنند متفاوت است. به عنوان مثال خانواده ای که برای مشکل اعتیاد یکی از اعضا به مشاور خانواده مراجعه می‌کنند صحبت هایشان حول اعتیاد است اما از این جهت که در راستای اعتیاد به خصوص اگر فرد معتاد سرپرست خانواده باشد مشکلات مالی و بیکاری و … نیز به دنبال آن خواهد آمد به این مسائل نیز پرداخته خواهد شد.در ادامه برای راهنمایی بهتر شدن در رسیدن به پاسخ سوال در جلسه مشاوره خانواده چه بگوییم؟، موضوعات مهمی ارائه خواهد شد که میتوانید بسه به مشکل خودتان این مباحث را مطرح نمایید.

موضوع مهم در جلسه مشاور خانواده

8موضوع مهم در مشاور خانواده

در جلسه مشاوره خانواده مسائل مختلفی عنوان خواهد شد و همانطور که بالاتر هم گفته شد بخش زیادی از آن بسته به مشکلی دارد که بابت آن به مشاور مراجعه نموده اید اما قاعدتا به مسائل حاشیه ای که کمکی به روند درمان و شناخت بیشتر مشاور خانواده از شما و مشکلاتتان می‌کند پرداخته نخواهد شد.

بررسی مشکلات ارتباطی در مشاوره خانواده

ریشه ی مشکلات ارتباطی طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرد و تشخیص آن در جلسه مشاوره خانواده اتفاق  خواهد افتاد. این مشکل می‌تواند از ابتدای رابطه نیز وجود داشته باشد میتواند هم بعد و در گذشت زمان و یا به خاطر تاثیرات یه اتفاق که تغییراتی در زندگی ایجاد کرده است شکل گرفته باشد. کسانی که دچار مشکلات ارتباطی در خانواده هستند و این سوال برایشان پیش آمده که در جلسه مشاوره خانواده چه بگوییم؟،در هر صورت باید در مورد نحوه برقراری ارتباط با اعضا خانواده و حد و حدود آن و هر آنچه که به روند درمان کمک کند صحبت کنند.

بررسی تفاوت های فرهنگی در مشاوره خانواده

بررسی تفاوت های فرهنگی در مشاوره خانواده

مشکلات ناشی از تفاوت های فرهنگی معمولا بعد از مهاجرت از یک شهر به شهر دیگر یا یک کشور به کشور دیگر می‌افتد البته که می‌تواند مشکلات تفاوت های فرهنگی درونی نیز باشد به عنوان مثال تفاوت فرهنگی بین پدر و مادر سبب گمراهی فرزندان شده است و آن ها را در تعیین چارچوب زندگی شان با مشکل مواجه ساخته است.

بررسی مشکلات مالی در جلسه مشاوره خانواده

هر خانواده‌ای ممکن است در برهه ای دچار مشکلات مالی شود این مشکلات میتواند ناشی از درآمد کم یا تصمیمات مالی اشتباه باشد. در وهله ی اول شاید فقط مشک مالی مطرح باشد اما به مراتب به مشکلات بزرگ تری می‌انجامد. هر قدر زودتر برای حل مشکلات مالی اقدام شود احتمال اینکه به مشکلات بزرگ تری بینجامد کمتر خواهد بود طبیعتا. اگر دچار مشکلات مالی در خانواده هستید در پاسخ در جلسه مشاوره خانواده چه بگوییم؟ شما باید به مشکلات مالی و هر مشکلی که ریشه در مشکلات مالی تان دارد بپردازید.

بررسی مسائل مرتبط با فرزندان در جلسه مشاوره خانواده

بررسی مسائل مرتبط با فرزندان در جلسه مشاوره خانواده

فرزند پروری بخش مهی از زندگی مشترک است می‌تواند والدین را با چالش ای متعددی رو به رو کند. عدم تطابق نظر پدر و مادر در رویکرد تربیت فرزند، نداشتن وقتی کافی برای وقت گذراندن با فرزند و …. از جمله این مشکلات هستند. اولین نکته ای که در این راستا اهمیت دارد همکاری و هم تیم بودن والدین است و در ادامه مشاوره خانواده که بتواند آنها را با آموزش هایش در مسیر درستی قرار دهد

بررسی کیفیت روابط با اعضای خانواده در مشاوره خانواده

از جمله مواردی که به استحکام خانواده می‌انجامد، بالا بودن کیفیت روابط خانواده است  که باید هم بین والدین و هم فرزندان و هم فرزندان با والدین وجود داشته باشد. گاهی این روابط با چالش هایی رو به رو خواهدشد که برای حل آنها به مشاور خانواده مراجعه می‌نمایند. در این راستا باید حد و حدود روابط خانوادگی، میزان صمیمت و راحتی و در صحبت با یکدیگر و سایر موارد را در پاسخ در جلسه مشاوره خانواده چه بگوییم؟ عنوان نمایید.

4.6/5 - (92 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره