به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوران حرفه‌ای و با تجربه
بازگشت وجه در صورت نارضایتی
مشاوره حضوری،آنلاین و تلفنی
انتخاب بهترین مشاور برای شما

درمان کاهش میل جنسی

مشاور چرا مردان و زنان دچار کاهش میل جنسی میشوند؟ مشاور ازدواج چرا دچار کاهش میل جنسی می شویم؟ مرکز مشاوره آشنایی با مرکز مشاوره ما سرویس ها سوالات متداول

راههای درمان کاهش میل جنسی چیست؟

یکی از مسائلی که بین زوجین وجود دارد کاهش میل جنسی به یکدیگر می باشد، زمانی که یکی از طرفین تمایل کمی به برقراری ارتباط و رابطه جنسی باهمسرش داشته باشد نیز کاهش میل جنسی رخ داده است..

علاوه بر این این مسئله سبب گشته که بسیاری از زوجین از جلسات مشاوره زوج درمانی جهت درمان کاهش میل جنسی بهره گیرند..
عموماً کاهش میل جنسی در برخی زنان و مردان رخ می دهد فرضا به نوعی که میزان فعالیت جنسی در برخی ایشان نیز کمتر از آن چیزی که باید دیده می شود.

لذا در ادامه نیز به توضیحات بیشتری در این باره اشاره می کنیم..

چرا مردان و زنان دچار کاهش میل جنسی میشوند؟

در این بخش قصد داریم به صورت جداگانه به عواملی که سبب می شوند زنان و مردان کاهش میل جنسی پیدا کنند نیز اشاره کنیم.

عوامل موثر بر کاهش میل جنسی در زنان

باید اشاره کنیم که عوامل زیادی می توانند سبب شوند که زنان دچار کاهش میل جنسی شوند چه بسا باید اشاره کنیم از مهمترین عواملی که می‌توانیم به آنها اشاره کنیم: نوع رابطه عاطفی، شیوه زندگی و وضعیت جسمانی و روانی و..می باشند..

همچنین عوامل زیر می توانند بر کاهش میل جنسی بانوان موثر باشند:

تمامی این عوامل می توانند بر کاهش میل جنسی بانوان تاثیر داشته باشند.. به همین سبب این مهم است که در صورت وجود هر یک از این عوامل بانوان از جلسات مشاوره رابطه زناشویی بهره مند گردند.

در ادامه نیز به برخی از عوامل موثر بر کاهش میل جنسی مردان اشاره می کنیم.

علت کاهش میل جنسی در مردان

درمان کاهش میل جنسی

آیا می توان از جلسات مشاوره جنسی به صورت مجازی بهره مند گشت؟

بله زوجین می توانند از جلسات مشاوره جنسی کلینیک روانشناسی روان آرام هم به صورت حضوری و هم مجازی بهره مند گردند..تنها کافیست با شماره درج شده تماس حاصل نمود.

تعداد جلسات مشاوره جنسی چقدر است؟

با توجه به علت کاهش میل جنسی و میزان نیاز زوجین تعداد جلسات مشاوره جنسی متغیر می باشد.

4.5/5 - (90 امتیاز)

چرا دچار کاهش میل جنسی می شویم؟

یکی از سوالات متداول بین زنان و مردانی که دچار کاهش میل جنسی می شوند این است که چرا به طور ناگهانی دچار کاهش میل جنسی شده ایم؟!

باید بیان داریم:

عوماً مصرف برخی داروهای خاص سبب کاهش میل جنسی می شوند اما به طور کل با توجه به عللی که پیشتر به آن‌ها اشاره نمودیم زوجین ممکن است دچار کاهش میل جنسی شود که نیاز به درمان وجود دارد..

مثلاً مصرف برخی داروها مثلا داروهایی که برای کنترل فشار خون مصرف می شوند نیز سبب می گردد که میزان سطح تستوسترون کاهش یابد چه بسا زمانی که تستوسترون کاهش یابد میل جنسی هم کم می شود..

داروهای متعددی می‌توانند سبب کاهش میل جنسی شوند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم..

داروهایی اعم از:

و..که به آن ها اشاره نکردیم..

نشانه های تشخیصی کاهش میل جنسی چیست؟

اینکه چگونه تشخیص دهیم مردان و زنان دچار کاهش میل جنسی هستند به برخی عوامل فیزیکی و روانی بستگی دارد.

باید بیان داریم این عوامل به سادگی قابل تشخیص نبوده و نیاز است که روانشناس متخصص در این باره اطلاعات لازم را به مراجعین ارائه دهد.

در ابتدا اگر مشکلات فیزیولوژیکی سبب کاهش میل جنسی شده باشد نیاز است که توسط متخصص زنان علت یابی و بررسی گردد همچنین متخصص ارولوژی هم می تواند در این باره به مراجعین کمک کند.

به طور کل نیاز است که مراجعین دارای سابقه پزشکی باشند همچنین نیاز است که جهت کسب اطلاع از وجود بیماری های مشابه و..مراجعین آزمایش های خاصی دهند.

پروسه علت یابی و درمان کاهش میل جنسی ممکن است گاهی کمی طولانی گردد چرا که در برخی مواقع نیاز است که فرد پس از آزمایش ها و علت یابی ابتدایی جهت تشخیص دقیق تر نیز به متخصصین دیگری ارجاع شود مثلاً متخصص مغز و اعصاب یا متخصص غدد..

شاید سوال پیش آید که چرا مراجعه به متخصص مغز و اعصاب یا غدد می تواند کمک آفرین باشد؟

لذا باید بیان داریم کاهش میل جنسی ممکن است منشا عصبی یا هورمونی داشته باشد و یا حتی گاهی ممکن است مشکلات روانی و ارتباطی و عاطفی بین زوجین سبب کاهش تمایل به برقراری رابطه جنسی شده باشد.

در انتها مشاور جنسی نیز می‌تواند با ارائه راهنمایی های اصولی و بررسی و علت یابی بروز این مشکل به زوجین کمک کند تا مشکلات جنسی و یا حتی روانی،عاطفی ایشان کاهش و تا جای ممکن حل گردد..

چرا که گاهی اوقات مشکلات جنسی مثل کاهش تمایل به برقراری رابطه سکس نیز به سبب مشکلات عاطفی بین زوجین می باشد چه نیاز است جهت بهبود کیفیت رابطه جنسی، رابطه عاطفی بین زوجین بهتر است.

درمان کاهش میل جنسی

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام، دارای مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده و توسط سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است. کادر کلینیک روان آرام را مشاورانی خبره، اساتید دانشگاهی و روان درمانگران به نام تشکیل داده اند. حوزه فعالیت این کلینیک روانشناسی را می‌توان حوزه فعالیتی وسیعی دانست چرا که خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره مشکلات روان شناختی، روان پزشکی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، فردی، زوج درمانی، خانواده و حتی مشاوره های گروهی را نیز پوشش می‌دهد

درمان کاهش میل جنسی

راهکارهای درمان کاهش میل جنسی

پیشتر بیان نمودیم که میل جنسی ممکن است به سبب مصرف دارو و یا تغذیه نامناسب، سبک زندگی ناسالم و.‌. کاهش یابد بنابراین ممکن است با قطع داروی خاص خواص یا مصرف داروهای گیاهی نیز ز به درمان کاهش میل جنسی پرداخت.

مصرف داروهای گیاهی

ممکن است با تشخیص پزشک مصرف برخی داروهای گیاهی جهت درمان کاهش میل جنسی موثر باشد مصرف برخی گیاهان مثل ریحان یا سیر می توانند کمک کننده باشند.

تغذیه مناسب

زمانی که مردان و زنان دچار سوء تغذیه باشند و به طور کل تغذیه نامناسبی داشته باشند ممکن است دچار کاهش میل جنسی شوند بنابراین تغذیه مناسب می تواند در تقویت میل جنسی موثر باشد فرزند خوردن گوشت یا ماهی قزل آلا و..

همچنین مصرف آجیل و مغزیجات مثل بادام زمینی و گردو و.. می توانند گردش خون را افزایش و در تقویت میل جنسی موثر باشند.

مراجعه به مشاور جنسی و زناشویی

مشاوره جنسی می تواند به زوجین کمک بکند که علت کاهش تمایل به برقراری سکس تشخیص و با ارائه راهکارهای موثر در درمان گردد.

بدین سبب می توان جهت بهره مندی از جلسات حضوری و آنلاین مشاوره جنسی با کلینیک روانشناسی روان آرام تماس حاصل نمود.

این جلسات به زوجین کمک می کند پس از علت یابی بروز این مشکل توسط روانشناس، با بهره گیری از راهکارهای موثر روانشناسی، رابطه عاطفی و جنسی بسیار مطلوبی را به مرور تجربه نمایند.

درمان کاهش میل جنسی

بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره