به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
جلب اعتماد پس از خیانت

جلب اعتماد پس از خیانت امکان پذیر است؟

جلب اعتماد پس از خیانت امکان پذیر است؟

می دانیم که خیانت می تواند پیامدهای منفی بسیاری را به همراه داشته باشد و بنیان خانواده را بر هم بزند با این وجود برخی افراد پس از خیانت پشیمان شده و قصد دارند اعتماد کم شده یا از دست رفته همسر خود را مجددا جلب نمایند.

به همین سبب قصد داریم به برخی راه های جلب اعتماد پس از خیانت اشاره نماییم.

پیش از شروع خوب است اشاره کنیم بهتر است انتظار اینکه رابطه تان در اسرع وقت بازسازی شود را نداشته باشید چرا که درد و رنج خیانت به حدی زیاد است که می تواند روح و روان همسرتان را بسیار متأثر سازد بنابراین سعی کنید به همسرتان زمان بدهید و عواقب اشتباهی که مرتکب شده اید را تا زمان بهبود رابطه، بپذیرید.

1.مراجعه به مشاور روانشناس

در اولین فرصت بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به روانشناس مراجعه کرده و از راهنمایی های ایشان بهره مند گردید.
چه بسا در مسیر جلب اعتماد پس از خیانت نیز خود شما هم ممکن است احساسات بدی را تجربه کنید اما خوب است که بدانید در این مسیر سخت

می توانید از راهنمایی های روانشناس بهره مند شده و با در نظر داشتن تمامی جوانب اقدام نمایید.

بنابراین بهتر است از راهنمایی های تخصصی روانشناس غافل نشوید و احساسات و افکار خود را با ایشان در میان بگذارید.بدین جهت می توانید با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایید و از جلسات مشاوره خیانت بهره مند گردید‌.

2.به دنبال نتیجه سریع نباشید

پیشتر هم اشاره نمودیم که باید به همسرتان زمان بدهید بنابراین زمانی که به همسرتان اعتراف می کنید که این اشتباه بزرگ یعنی خیانت را مرتکب شده اید انتظار نداشته باشید در طی چند روز یا بازه زمانی کوتاهی شما را ببخشد چرا که وقتی افراد به همسرشان خیانت می کنند زن یا مرد تصور می کنند کمبودی داشته یا به اندازه کافی دوست داشتنی نبوده اند در حالی که این فرد مقصر است که نیاز به درمان دارد..

متاسفانه برخی افراد ایرادات همسر خود را بهانه و توجیهی می دانند برای خیانتشان در حالی که می توانستند برای بهتر شدن رابطه شان با همسر خود بیشتر تلاش کنند تا فرد دیگری را جایگزین ایشان کنند!

به طور کل نیاز است که همسرتان را درک کنید.سعی نکنید اشتباه خود را برای همسرتان توجیه کنید بلکه آن را بپذیرید و طلب بخشش کنید..اگر واقعا پشیمان هستید بهتر است جهت جلب اعتماد پس از خیانت به همسر خود، از دروغگویی برای بهانه تراشی و..به وی خودداری کرده و برای اینکه بخشیده شوید صبوری کنید.

جلب اعتماد پس از خیانت

3.بسنجید که چه چیزی باعث خیانت در شما شد

بهتر است علت اصلی خیانت را بیابید و جهت حل آن اقدام کنید. اگر به سبب اختلافاتی که با همسرتان داشته اید در دام خیانت افتاده اید توصیه می کنیم نیازها و دغدغه های خود در رابطه عاطفی و حتی زناشویی تان را با همسر خود در میان بگذارید.

خوب است که در کنار همسرتان مسائل و مشکلاتی که سبب کمرنگ شدن رابطه تان می شود را دانسته و در کنار یکدیگر به حل آن ها بپردازید.

بدین سبب علاوه بر بهتر شدن رابطه عاطفی تان نیز رابطه جنسی و زناشویی تان هم به مرور بهبود می یابد بنابراین جهت جلب اعتماد پس از خیانت سعی کنید علت اصلی بروز مشکل را شناخته و حل کنید.

4.رفتارهای مشکوکانه نداشته باشید

جهت جلب اعتماد پس از خیانت نیز زمانی که همسرتان پذیرفت که باز هم در کنار شما زندگی کند، توصیه می کنیم از انجام رفتارهای مشکوک و شک برانگیز اجتناب نمایید.

چرا که همسرتان پس از خیانتی که کرده اید بسیار حساس شده و ممکن است ناخودآگاه به رفتارها و حرکات شما توجه زیادی داشته باشد بنابراین سعی کنید از انجام رفتارهای شک برانگیز پرهیز کنید..

فرضا بهتر است رمز گوشی خود را به همسرتان بگویید یا به همسرتان اجازه دهید از برنامه های روزانه شما در محل کار یا حتی شبکه های مجازی تان با خبر باشد.

5.به سوالات همسرتان پاسخ دهید

مسلما واقف هستید که وقتی همسرتان در خصوص خیانتی که به او کرده اید چه در دنیای واقعیت چه در فضای مجازی نیز سوالاتی در ذهنش ایجاد می گردد که نیاز است به تمامی آن ها پاسخ دهید و ابهامی را در ذهن همسر خود باقی نگذارید.

بنابراین سعی کنید به سوالات همسرتان پاسخ دهید و حتی اگر این کار برایتان دشوار بود از جلسات مشاوره زوج درمانی کمک بگیرید.

سعی کنید پشیمانی خود را کاملا صادقانه بیان دارید چه بسا زمانی که همسرتان شروع به پرسیدن سوال های جزئی خود کرد، با صداقت کامل و بدون دروغگویی نیز به این سوالات پاسخ دهید.

چرا می گوییم در پاسخ به سوالات جزئی همسر خود دروغ نگویید؟ چرا که اگر امروز دروغ بگویید فردا ممکن است به شکل دیگری دروغتان فاش گردد و این نیز می تواند لطمه بیشتری به همسر و رابطه تان وارد نماید.

برخی افراد می گویند خب همه چیز را نمی گوییم تا حساسیت های همسرمان کمتر گردد در حالی که وقتی همه چیز را هم نگویید یعنی که باز دروغ گفته اید و این از هر چیزی بدتر است..

چرا که با پنهان کاریتان همسر شما بیشتر از قبل نسبت به شما بی اعتماد می گردد چرا که زمانی ممکن است از اتفاقات و موضوعاتی که شما از وی پنهان کرده اید باخبر شده و آن موقع نیز دیگر نمی توانید بخشش دوباره همسرتان را داشته باشید چرا که دو بار با او و احساساتش بازی کرده اید.

6.دیگران را متهم اشتباه خود نکنید

بهتر است بدانید و بپذیرید که خیانت هیچ توجیهی ندارد و هیچ دلیلی نمی تواند بهانه ای برای این باشد که سبب گردد فردی دچار خیانت شود

بنابراین بهتر است به جای اینکه دنبال مقصر باشید مسئولیت اشتباه بزرگی که انجام داده اید بپذیرید و دست از توجیه کردن بردارید که این کار نه تنها سبب بهبود رابطه تان نمی شود بلکه می تواند سبب نفرت همسرتان از شما گردد.

فرضا نگویید نوشیدنی الکلی که خورده بودید یا برای مسئله ای دیگر نیز به طور اتفاقی خیانت کرده اید چرا که این بهانه ها نمی تواند کسی را خصوصا همسرتان را توجیه کند.

جلب اعتماد پس از خیانت امکان پذیر است؟

 

7.به احساسات همسرتان توجه کنید

تا مدتی بهتر است از همسرتان انتظار مهربانی، محبت و رفتارهای ملایم و آرامی را نداشته باشید چرا که در این بازه زمانی بیشتر از هر زمان دیگری پرخاشگر و عصبی بوده و مدام در حال کلنجار با خودش می باشد..

در این زمان ممکن است همسرتان نسبت به شما ناامید، تنفر و ناراحت و عصبی باشد بنابراین خوب است که همسرتان را درک کنید و به جای اینکه از او دور شوید در کنار او بمانید و به او محبت کنید تا احساس صمیمیت و نزدیکی را به مرور مجددا بین خود و همسرتان برقرار سازید.

8.تنها لب و دهن نباشید

متاسفانه برخی افراد تنها در زبان ابراز پشیمانی می کنند ولی در عمل اصلا پشیمانی خود را نشان نمی دهند.

رفتارهای اشتباه خود را که سبب مشکوک شدن همسرتان می شوند را کنار بگذارید. مهرورزی به وی را بیشتر کرده و به او توجه بیشتری کنید.

این را بدانید..تا زمانی که همسرتان به مانند قبل در کنار شما احساس امنیت خاطر نکند نمی تواند با شما مثل قبل شود بنابراین توصیه می کنیم اگر به دنبال جلب اعتماد پس از خیانت در همسرتان هستید در عمل هم خواسته خود را ابراز دارید.

این نکته را هم بیان داریم که برخی برای اینکه رضایت خاطر همسرشان را جهت بخشش جلب نمایند سعی به خودزنی، خودکشی و..می زنند تا همسرشان مجاب به بخشش شود در حالی که این رفتارها نشان دهنده عدم بلوغ فکری بوده و می تواند سبب گردد که مرد یا زن دیگر نخواهد به زندگی با این شخص ادامه دهد.

به همین سبب توصیه می کنیم به جای هیجانی رفتار کردن سعی کنید به آرامی با همسرتان صحبت کرده و با او مدارا کنید.

9.نخواهید سریعا با همسرتان رابطه جنسی داشته باشید

برخی افراد می خواهند با برقراری رابطه سکس صمیمیت دوباره ای را با همسرشان ایجاد نمایند در حالی که خوب است برای برقراری رابطه جنسی عجله نکرده و به همسرتان زمان بدهید.

البته این بدین معنی نیست که به هیچ عنوان اشاره ای به این موضوع نکنید که همسرتان تصور کند دیگر میل جنسی ای به وی ندارید بلکه بهتر است در زمان و موقعیت درست که همسرتان نرم تر و آرام تر شده است به برقراری رابطه سکس اشاره کنید.ولیکن این توقع را نداشته باشید که همسرتان در مدت زمان کوتاهی به نیاز جنسی شما پاسخ مثبت بدهد.

10.ایرادات همسرتان را وسط نیاورید

نگویید تو باعث شدی که خیانت کنم..تو بودی که نیازهامو ارضاء نکردی و..چرا که وقتی ویژگی های منفی و ایرادات همسرتان را سپری برای توجیه خیانت خود می کنید باعث می شوید کار به جدایی یا طلاق عاطفی و..بکشد.

چرا که شما می توانستید ایرادات همسر خود را به او گفته و کمکش کنید تا این اشتباهات را به حداقل برساند ولیکن ترجیح دادید که به طور عمد به وی خیانت کنید و کسی دیگر را که شاید علاقه ای هم به آن ندارید جایگزین وی کنید..

این نیز می تواند آسیب روحی بسیاری به همسرتان وارد آورد و همسرتان دچار افسردگی و سایر بیماری های روحی روانی گردد چرا که تصور می کند مقصر خیانت بوده و خودش زندگی مشترکش را به این روز انداخته است در حالیکه تا زمانی که دو طرف خودشان نخواهند هیچ خیانتی رخ نمی دهد!

چه بسا مجدد یادآور می شویم که بهتر است مراحل و فرایند جلب اعتماد پس از خیانت را با روانشناسی مجرب و متخصص در زمینه خیانت و زوج درمانی طی کنید و مطابق با راهنمایی های تخصصی ایشان عمل نمایید.

بدین جهت می توانید با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایید.

آیا می توان از جلسات مشاوره آنلاین بهره مند شد؟

بله علاوه بر جلسات حضوری می توان از جلسات مشاوره آنلاین و غیر حضوری کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند گردید..کافیست با شماره درج شده تماس حاصل نمود.

چقدر طول می کشد اعتماد از دست رفته برگردد؟

نمی توان مدت زمان معینی را بدین جهت تعیین نمود چه بسا جلب اعتماد بسیار سخت است و بازگرداندن آن سخت تر..ولیکن می توان با روانشناس متخصص مشورت نمود و از راهکارهای تخصصی ایشان جهت جلب اعتماد مجدد بهره گرفت.

4.6/5 - (78 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره