به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
مشاوره خیانت پرسش و پاسخ

مشاوره خیانت پرسش و پاسخ

مشاوره خیانت پرسش و پاسخ هایی که لازم است بدانید!

یکی از اتفاقاتی که می تواند سبب گردد آسیب های روحی روانی سختی به برخی زوجین وارد گردد آمادگی برای جدا شدن یا طلاق می باشد.

طبیعتا هر انسانی که ازدواج می کند دوست دارد در زندگی مشترک خود با همسرش، اوقات و لحظات خوبی را تجربه نماید و تصمیم گیری برای طلاق می تواند سبب لطمه دیدن احساسات ایشان گردد.

از آنجایی که سوالات بسیاری ممکن است در ذهن زن و مرد ایجاد گردد قصد داریم به مشاوره خیانت پرسش و پاسخ پرداخته و اطلاعاتی را در این زمینه ارائه دهیم.

جلسات مشاوره خیانت می تواند کمک کند زوجین با پذیرش واقعیت پیش آمده با کمک روانشناس سعی کنند حال روحی خود را مجددا بهتر کرده و برای جدایی در صورتی که خودشان تمایل جدی برای اینکار را دارند، نیز آماده شوند.

مشاوره خیانت پرسش و پاسخ

مشاوره خیانت متداول ترین پرسش و پاسخ ها

در این بخش قصد داریم در راستای مشاوره خیانت پرسش و پاسخ هایی که رایج هستند را بعضا بیان داریم.

مشاوره خیانت پرسش و پاسخ

1.چرا حس می کنم همسرم خیانت می کنه؟

در پاسخ به این سوال باید ابتدا به خودتان نگاهی بیندازید و بررسی کنید که آیا از پیش در سایر روابطتان هم به اطرافیان خود شکاک بوده اید یا خیر؟ اگر بله تا چه میزان و به کدامین آن ها؟ چرایی مشکوک بودنتان را جویا شوید.

حال به رابطه عاطفی تان با همسرتان نگاهی بیندازید..آیا از ابتدا به همسرتان شک داشته اید یا به مرور زمان با رفتارهایی که داشته سردرگم شده اید؟ خوب است که به این مساله توجه داشته باشید که اگر حتی قبل از شروع رابطه تان دچار بی اعتمادی به اطرافیانتان بوده اید نیاز است که از جلسات مشاوره فردی بهره مند شده و به صورت ریشه ای به علت یابی این مساله بپردازید.

اگر به دلیل رفتارهای همسرتان دچار بی اعتمادی گشته اید بهتر است این احساس را با همسرتان در میان بگذارید شاید تنها دچار سوءتفاهم شده باشید در غیر این صورت خوب است که از جلسات مشاوره زوج درمانی بهره مند گردید.

مشاوره خیانت پرسش و پاسخ

2.چرا همسرم خیانت میکنه؟

مشاوره خیانت پرسش و پاسخ چرا همسرم خیانت میکنه؟ را مورد بررسی قرار می دهد..

لذا این مساله را بیان می دارد که دلایل متعددی می توانند سبب گردند که مرد متاهل به همسر خود یا حتی بالعکس، خیانت کنند، فرضا ممکن است شخص از همسر خود محبت و عشق لازم را دریافت نکرده، برخی نیازهای لازم اعم از عاطفی، جنسی و فیزیکی و..در زندگی مشترک ارضاء نشده و یا فرد به سبب مشکلات درونی فرضا کاهش عزت و اعتماد به نفس، تنوع طلب بودن و..دچار خیانت به همسر گردد.

ابتدا نیاز است که زن و مرد هر دو از جلسات مشاوره خیانت همسر بهره مند گردند زیرا ممکن است شخص خیانتکار به سبب مشکلات ریشه ای و یا تجربیات تلخی که در دوران کودکی داشته است پس از ازدواج در وادی خیانت افتاده باشد، در صورتی که همسر خیانتکار از حضور در این جلسات امتناع می ورزد، توصیه می کنیم حتما شخص خیانت دیده در این جلسات به تنهایی حاضر گردد تا از راهنمایی های روانشناس متخصص بهره مند گردد.

مشاوره خیانت پرسش و پاسخ

3.آیا خیانت تکرار می شود؟

در راستای ارائه توضیحات مشاوره خیانت پرسش و پاسخ بعدی، رایج ترین سوال این است که آیا خیانت تکرار میشود یا خیر؟ باید بیان داریم..

نمی توان تکرار شدن خیانت را به صورت قطعی در همه افراد یکسان داشت زیرا ممکن است برخی از تکرار مجدد خیانت امتناع ورزیده و برخی به سبب برخی عوامل مجددا به همسر خود خیانت کنند.

در اولین خیانت، فرد ممکن است به هر دلیل خیانتی که انجام داده است را توجیه کند اما توجیه کردن خیانت دوم احتمالا برای تمامی افراد خیانت دیده سخت تر و غیر قابل درک تر باشد..

از جمله دلایلی که ممکن است سبب گردد شخص مجددا به همسر خود خیانت کند عبارتند از:

  • هوس باز بودن و میل به تجربه رابطه جنسی و عاطفی با شخصی غیر از همسر
  • تمایل داشتن چند همسر و عدم پایبند بودن به تک همسری
  • حل نشدن مشکلات عاطفی و جنسی زن و مرد
  • دوست نداشتن همسر
  • عدم رضایت از زندگی زناشویی و خیانت برای اتمام رابطه
  • و..

در اغلب مواقع تکرار خیانت از سوی شخصی است که برای بار اول خیانت دیده است..این افراد به دلیل اینکه نمی توانند خیانتی که به ایشان شده است را درک کرده و ببخشند، جویای انتقام بوده و به همسر خود خیانت می کنند.

تکرار خیانت هشداری است که باید از سوی زوجین جدی گرفته شود بنابراین توصیه می شود جهت کاهش احتمال تکرار خیانت، علت خیانت همسر پرسیده شده و از جلسات مشاوره زوج درمانی بهره مند گشت.

مشاوره خیانت پرسش و پاسخ

4.آیا خیانت قابل بخشش است؟

طبیعتا فهمیدن اینکه همسر آدمی به وی خیانت کرده است ممکن است به قدری سخت باشد که فرد نداند چطور واکنشی را باید در این زمان از خود نشان دهد.. این نکته مهم است که اشاره کنیم نمی توان به طور قطع تمامی زوجین را مجاب به بخشیدن همسر خیانتکار خود کرد به همین دلیل لازم است که حتما از روانشناس متخصص کمک گرفته و راهنمایی های لازم را با توجه به در نظر داشتن تمامی جوانب دریافت نمود.

روانشناس هیچگونه دخالتی در تصمیم نهایی شخص خیانت دیده نداشته و تنها راهنمایی هایی که باید را ارائه می دهد.

در راستای ارائه مشاوره خیانت پرسش و پاسخی که وجود داد، باید بیان داریم که اگر قصد دارید همسرتان را ببخشید، نباید در این امر عجله کنید..کمی به خودتان فرصت داده و علت خیانت را جویا شوید، ممکن است در این امر بیش از حد هیجانی عمل کنید بنابراین از روانشناس در این روند کمک بگیرید..

مشاوره خیانت پرسش و پاسخ

5.خیانت زن به شوهر چه حکمی دارد؟

زن متاهلی که به شوهر خود خیانت کند باید مطابق با قانون به سبب جرمی که انجام داده است مجازات شود، فرضا:

هر رابطه ای که کمتر از زنا باشد مثل لمس نقاط خصوصی یکدیگر، بوسیدن و در آغوش گرفتن و..در این نوع رابطه نیز مجازات زن 99 ضربه شلاق خواهد بود.البته از 1 تا 99 ضربه، متغیر بوده و قاضی تصمیم نهایی را بر این امر اتخاذ می کند.

رابطه جنسی زن متاهل با مرد مجرد یا متاهل غریبه ( دخول بین ایشان صورت گیرد ) سنگسار خواهد بود که با توجه به شرایط خاصی انجام می گیرد.

6.در مشاوره خیانت، خیانت مرد به زن از نظر قانون چه حکمی دارد؟

در مشاوره خیانت پرسش و پاسخ زوجین، این سوال که حکم خیانت مرد به زن چیست؟ باید پاسخ داده شود..حکم خیانت مرد به زن هم به مانند حکم خیانت زن به مرد بوده و در صورت پیگیری نیز مجازات خواهد داشت.

مشاوره خیانت پرسش و پاسخ

7.انتقام از همسر خیانت کار درست است یا خیر؟

یکی از هیجانات منفی که پس از خیانت همسر در فرد خیانت دیده ایجاد می گردد تمایل به انتقام می باشد که این نیز ممکن است در ذهن برخی افراد خیانت دیده به طور جد ایجاد گردد البته برخی با این تصور، فکر می کنند شخصی ضعیف هستند.

در روانشناسی مشاوره خیانت پرسش و پاسخی که ارائه شد، انتقام از همسر بابت خیانتی که وی مرتکب شده است راه مناسبی نبوده و می تواند علاوه بر وارد شدن ضربه بیشتر به رابطه عاطفی و زناشویی، شخص آسیب های روحی روانی زیادی را متحمل گردد.

زیرا انتقام از همسر نه تنها سبب بهتر شدن حالتان نمی گردد بلکه باعث می شود علاوه بر آزردگی از بابت خیانتی که دیده اید نسبت به خود و خیانتی که انجام داده اید احساس بد و شرم آوری داشته و نسبت به خود تنفر پیدا کنید بنابراین این نیز جز آسیب زدن به روح و روان شما مزیت دیگری نخواهد داشت.

چنانچه علاوه بر شخص شما، همسرتان هم از خیانت و انتقامی که به او کرده اید سودی نخواهد برد بلکه ممکن است وی از عملکرد خویش پشیمان بوده و با مشاهده خیانت شما دیگر امیدی به بهبود رابطه وجود نداشته باشد.

در ابتدا پس از فهم خیانت همسرتان، این سوال را از خود جویا شوید که آیا شخص لیاقت اینکه من خودم را بخاطر او آلوده گناه و خیانت کنم دارد؟ آیا لیاقت این را دارد که من عزت نفس خود را به خاطر خیانتی که دیده ام شکسته و تنها برای انتقام گرفتن خود را در دام فردی دیگر بیندازم؟

مشاوره خیانت پرسش و پاسخ

8.مقصر خیانت کیست؟

مطابق با مشاوره خیانت پرسش و پاسخی که ارائه می شود، مقصر در خیانت چه کسی است؟ در خیانت ممکن است هر یک از افراد خیانتکار و خیانت دیده مقصر تلقی شوند علاوه بر ایشان ممکن است حتی شخصی غیر از این دو سبب خیانت مرد به زن و یا بالعکس شوند.

  • شخص خیانتکار

در اغلب مواقع مقصر خیانت، شخص خیانتکار می باشد زیرا شخص می توانست در صورت وجود مشکل به جای خیانت کردن به همسر خود، مشکل را با صحبت و یا حضور در جلسات مشاوره روانشناسی حل کند.

بنابراین زمانی که فرد خیانتکار به هر دلیل تعهدی که به همسر خود داشته است را شکسته است می توان او را مقصر دانست.

  • شخص خیانت دیده

گاهی اوقات مقصر خیانت، شخص خیانت دیده تلقی می شود..و این به گفته شخص خیانتکار است که اگر بپرسند چرا خیانت کردی همسر خود را مسبب این اتفاق می داند فرضا مشکلات عاطفی، جنسی و..که با وی داشته اند سبب گشته به او خیانت کنند.

بنابراین شخص خیانت دیده هم ممکن است به سبب برخی رفتارها و مشکلات از نظر شخص خیانتکار، مقصر خیانت تلقی گردد.

  • شخصی دیگر (ثالث)

در برخی اوقات ممکن است شخصی دیگر مسبب خیانت زن و مرد به یکدیگر باشند این اتفاق ممکن است از راه تهدید میسر گردد یا هر دلیل دیگری

البته نمی توان به طور قطع به مقصر دانستن اشخاص چه زن چه مرد چه شخص غریبه دانست زیرا نیاز است زن و مرد در جلسات مشاوره زوج درمانی اطلاعات لازم را ارائه داده و سپس توضیحاتی که باید را از سوی روانشناس دریافت نمایند زیرا روانشناس به خوبی می تواند پس از بررسی تمامی جوانب شخصی که باعث ایجاد خیانت شده را تشخیص دهد.

بنابراین خوب است که یکدیگر را متهم نکرد زیرا عوامل متعددی می توانند بر بروز خیانت تاثیرگذار باشند که توسط روانشناس قابل تشخیص می باشند.لذا در راستای ارائه مشاوره خیانت پرسش و پاسخ؛ می توان از جلسات مشاوره زوج درمانی کلینیک روانشناسی روان آرام بهره مند گشت.

آیا می توان از جلسات مشاوره غیر حضوری بهره مند گشت؟

بله این جلسات به صورت حضوری و غیر حضوری تشکیل شده و می توان جهت بهره مندی با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

آیا خیانت به همسر درمان دارد؟

همیشه نمی توان خیانت همسر را به سبب وجود مشکلی روانشناختی دانست بلکه عوامل متعددی می توانند بر خیانت دخیل و تاثیرگذار باشند که می توان با بهره مندی از جلسات مشاوره روانشناسی علت خیانت را تشخیص و به بررسی مشکل پرداخت.
راه های درمان خیانت و راهنمایی های لازم از سوی روانشناس به فرد خیانتکار ارائه می گردد، با توجه به تصمیم وی برای عدم تکرار خیانت و همچنین شرایط تاثیرگذار بر آن، عدم تکرار خیانت در افراد متغیر بوده و نمی توان به صورت قطعی به این سوال پاسخ داد.
ولیکن با همکاری های لازم با روانشناس و راهکارهای درمانی می توان میزان احتمال خیانت را کاهش داده و مجددا زندگی مطلوبی را برقرار نمود.

هزینه جلسات مشاوره زوج درمانی چقدر است؟

هزینه جلسات وابسته به تعداد جلساتی که زوجین نیاز دارند تعیین می گردد که به مراتب تعداد جلسات مراجعین با توجه به نیاز آن ها و تشخیص روانشناس برای ادامه یا اتمام روند جلسات برقرار می شوند.

4.6/5 - (76 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره