به راحتی وقت مشاوره بگیرید همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.
تشخیص خیانت زنان و مردان

تشخیص خیانت زنان و مردان

تشخیص خیانت زنان و مردان

خیانت یکی از چالش برانگیزترین و آسیب‌زاترین مشکلاتی است که می‌توان در یک رابطه با آن مواجه شد. متأسفانه، تغییرات ظریف اما محسوس در رابطه شما می تواند نشانه ای باشد که شریک زندگی شما رابطه نامشروع دارد. و توجه به آنها به تشخیص خیانت زنان و مردان کمک می‌کند. برای تشخیص خیانت بهتر است با انواع خیانت و نشانه جهانی آن آشنا شد و مشاوره خیانت را نیز در نظر داشت.

انواع خیانت زنان و مردان

برای تشخیص خیانت زنان و مردان ، ابتدا باید بدانیم که خیانت در قالب های مختلفی اتفاق می‌افتد و هرکدام از آنها اهداف متفاوتی را دنبال می کنند، انگیزه های گوناگونی به آنها دامن می زند و تأثیرات متفاوتی دارند.

یکی از بارزترین نقاط ضعف در تحقیقات خیانت، عدم تمایز بین انواع آن است که می‌تواند منجر به تعمیم نادرست، گمراه کننده و غیر مفید شود. درک علت شناسی فردی، بیوگرافی، خانوادگی، زناشویی و فرهنگی خیانت برای مداخله موثر بسیار مهم است. انواع خیانت عبارتند از:

۱.خیانت برای حفظ آرامش زندگی زناشویی

مردان یا زنانی که برای پرهیز از هرگونه مشکلات زناشویی دست به هر کاری می زنند، گاه برای برآورده کردن نیازهای خود به اموری متوسل می شوند که به همسرشان بیان نشده است.در تشخیص خیانت زنان و مردان این نوع خیانت معمولا زیاد دوام نمی آورد و ممکن است چندین بار در طول ازدواج تکرار شود. همچنین تشخیص خیانت ممکن است کمی سخت باشد.

۲. خیانت برای جلوگیری از صمیمیت

افرادی که با صمیمیت مشکل دارند، می‌ترسند و بنابراین تمایلی به نزدیکی صمیمانه ندارند و از این خیانت برای حفظ فاصله عاطفی خود از همسرشان استفاده می‌کنند. در حقیقت خیانت به عنوان یک مانع عاطفی-رابطه ای در ازدواج عمل می کند.

۳. خیانت در بحران‌های هویتی

بحران های میانسالی، سندروم آشیانه خالی، افسردگی، احساس پوچی و … عواملی هستند که می توانند به خیانت کردن و همچنین تشخیص خیانت کمک کنند. مردان و زنان ممکن است برای احیای هویت خود خیانت کنند تا اضطراب، افسردگی یا سایر احساسات ناخوشایند هویتی را کاهش دهند و پنهان کنند. همچنین یک شریک ممکن است به یک رابطه خارج از ازدواج به عنوان راهی برای تأیید حس مردانگی یا زنانگی خود روی بیاورد در نتیجه تشخیص خیانت زنان و مردان بسیار حائز اهمیت است.

۴. خیانت به دلیل اعتیاد جنسی

در مورد تشخیص خیانت زنان و مردان افراد مبتلا به اعتیاد جنسی کنترل ضعیفی از خود نشان می دهند. آنها بارها و بارها از رابطه جنسی برای کاهش درد درونی و یا احساس پوچی خود استفاده می کنند. تشخیص خیانت در این مورد نیز می‌تواند با رصد رابطه جنسی زوجین و کیفیت آن صورت بگیرد. در بخش نشانه‌های خیانت این مورد توضیح داده شده است. به طور کلی در بین زوج های متاهل، مردان بیشتر از زنان ممکن است اعتیاد جنسی داشته باشند.

۵. خیانت بدون برنامه‌ریزی

این نوع خیانت برنامه ریزی نشده است؛ بلکه “فقط” زمانی اتفاق می افتد که یک فرد در زمان نامناسب در مکان اشتباهی باشد. کنجکاوی، حمله‌ي عصبی، مستی و … ممکن است منجر به چنین خیانت کوتاهی شود که اغلب هرگز تکرار نمی شوند و در بسیاری موارد تشخیص خیانت نیز اتفاق نمی‌افتد.

۶. خیانت به دلیل گرایش‌های فردی

برخی از افراد به دلیل عدم امنیت و اعتماد به نفس پایین و نیاز دائمی به تایید شدن یا گرایش‌های فردی نامتعارف در رابطه جنسی، مستعد خیانت هستند. برای مثال افراد خودشیفته ممکن است بیشتر در معرض خیانت زناشویی باشند. همچنین برخی از باورها و اعتقادات ممکن است خیانت را برای افراد یک حق طبیعی جلوه دهند. در نتیجه برای تشخیص خیانت زنان و مردان به یک مشاور مراجعه فرمایید.

۷. خیانت برای تلافی کردن

گاهی اوقات، یکی از شریک‌های زندگی می‌خواهد با داشتن یک رابطه نامشروع، ناراحتی یا مشکلی از جانب همسر خود را تلافی کند.

۸. خیانت به دلیل نارضایتی از ازدواج

این نوع خیانت نتیجه مستقیم یک ازدواج بد با ارتباط ضعیف، عدم صمیمیت، حمایت یا تمایلات جنسی است. همچنین می تواند ناشی از ارزش های فرهنگی و خانوادگی ناسازگار باشد. هنگامی که نارضایتی زناشویی وجود دارد، ممکن است یکی از طرفین یا هر دو به دنبال آرامش و صمیمیت در آغوش فرد دیگری باشند. برای تشخیص خیانت در این مورد نیز باید کمبود صمیمیت، ارتباط، رابطه جنسی و … در زندگی مشترک بررسی شود.

تشخیص خیانت زنان و مردان

۹. خیانت برای پایان دادن به رابطه

برخی افراد ناراضی در رابطه از خیانت به عنوان یک تخته پرش برای پایان دادن به ازدواج استفاده می کنند. این می تواند یک اقدام آگاهانه یا ناآگاهانه باشد؛ اما این افراد برای تنها نماندن بعد از پایان رابطه، خیانت را شروع می‌کنند. این از دلایل تشخیص خیانت زنان و مردان است

۱۰. خیانت طولانی

این نوع روابط شامل کسانی می شود که درگیر روابط طولانی مدت خارج از ازدواج هستند. در واقع دو رابطه موازی و طولانی دارند. در این موارد ممکن است بسیاری از اطرافیان و یا همسر نیز در جریان قرار گیرند.

۱۱. خیانت آنلاین

خیانت‌های آنلاین از زمان پیدایش اینترنت و دوستی‌های آنلاین، چت روم و پورنوگرافی بسیار رایج شده است. خیانت آنلاین ممکن است شامل تماشای محتوای پورنوگرافی، چت‌های جنسی و … باشد.

۱۲. خیانت توافقی

گاهی اوقات روابط خارج از ازدواج با توافق دو طرف در زندگی زناشویی گنجانده می شود. به نظر می رسد بسیاری از زوج ها در بسیاری از فرهنگ ها خیانت را به عنوان بخشی از ازدواج خود می پذیرند. این زوج ها با فاش شدن خیانت با بحران مواجه نمی شوند.

تفاوت خیانت در زنان و مردان

زنان و مردان به دلایل متفاوت به یکدیگر خیانت می‌کنند. مردان و زنان از نظر بیولوژیکی در شرایط متفاوتی تصمیم به خیانت می‌گیرند که عبارتند از؛

۱. تفاوت در بیولوژیک

۱. بسیاری از مردان خیانت می کنند؛ فقط به این دلیل که فرصت آن برایشان پیش آمده است، حتی زمانی که شخص دوم را پایین‌تر از همسرشان می دانند. اما زنان به این دلیل خیانت می‌کنند که می‌خواهند همسر خود را با فرد بهتر و برتری جایگزین کنند. تشخیص خیانت زنان و مردان از مهم ترین علل پیشگیری از این خیانت هاست

۲. زنان زمانی بیشتر خیانت می‌کنند که از طرف شریک خود احساس قدردانی، دوست داشتن یا درک شدن دریافت نمی‌کنند. اما مردان کمتر چنین محاسباتی را انجام می‌دهند. در مردان فرصت‌طلبی دلیل پررنگ‌تری برای خیانت است.

۳.از دیدگاه تکاملی، خیانت تلاشی برای بقاست. اکثر گونه‌های جانوری چند‌همسر هستند، زیرا در این صورت است که شانس بقا افزایش پیدا می‌کند و از آنجایی که اکثر حیوانات نر قادر به تولید مثل با تعداد نامحدودی از شرکای جنسی هستند، تک همسری در آنها کمتر دیده می‌شود. از طرف دیگر، حیوانات ماده از نظر ظرفیت تولیدمثلی محدودتر هستند و بقای فرزندان آنها به جفت گیری تنها با سالم ترین نرها بستگی دارد.

بنابراین منطقی به نظر می رسد که مردان هر زمان که فرصتی فراهم می شود خیانت می کنند، در حالی که زنان به دنبال انتخاب برتر هستند. تشخیص خیانت زنان و مردان بر اساس شخصیت پر اهمیت است

۲.تفاوت در احساسات

۴.از بسیاری جهات خیانت کمتر به جنسیت مربوط می شود و بیشتر به احساسات زوجین نسبت به یکدیگر برمی‌گردد. بهترین راه برای تشخیص خیانت زن و مرد، نگاه به جنسیت آنها نیست، بلکه در واقع نگاه کردن به رابطه است. اما به طور کلی روحیه زنان برای ماندگاری و سازش بیشتر از مردان است و اغلب خیانت در زنان دیرتر رخ می‌دهد.

۵. خیانت کردن در روابطی که صاحب فرزند هستند، متفاوت است. زوجین با وجود فرزند ممکن است دیرتر خیانت کنند. به‌ویژه در زنان با توجه به احساس مادری و گذشتی که نسبت به فرزند دارند، خیانت ممکن است سخت‌تر اتفاق بیفتد.

تشخیص خیانت زنان و مردان

نشانه‌های تشخیص خیانت زنان و مردان

نشانه‌های خیانت در هر رابطه متفاوت است، اما برخی از نشانه‌های مشترک تشخیص خیانت زنان و مردان وجود دارد که می توانید به دنبال آنها باشید. علائم رایجی که ممکن است به تشخیص خیانت کمک کنند، عبارتند از:

۱.شریک عاطفی‌تان به ظاهر خود اهمیت بیشتری می‌دهد.

اگر طرف مقابل شما به طور ناگهانی شروع به ورزش کردن، تغذیه سالم‌تر، لباس خریدن و … کرد، این می‌تواند نشانه‌ای باشد که او سعی می‌کند برای کسی جذاب‌تر به نظر برسد.

۲. به صورت مخفیانه از تلفن همراه یا رایانه استفاده می‌کند.

افرادی که خیانت می‌کنند، بیشتر از قبل از تلفن و رایانه خود استفاده کنند و طوری از آنها محافظت کنند که انگار زندگیشان به آن وابسته است. اگر تلفن و لپ تاپ شریک زندگی شما قبلاً هرگز به رمز عبور نیاز نداشتند و حالا رمز عبود دارند، این نشانه خوبی نیست. اگر همسرتان به طور ناگهانی شروع به حذف چت‌ها یا پاک کردن تاریخچه مرورگر خود به صورت روزانه کرد، می‌تواند کمی نگران کننده باشد و به تشخیص خیانت کمک کند.

۳. غیرقابل دسترس می‌شود.

برای تشخیص خیانت زنان و مردان، دقت کنید که آیا همسرتان کمتر به تماس ها و پیام‌های شما پاسخ می دهد یا خیر. اگر شریک زندگی شما در حین کار یا در یک سفر کاری غیرقابل دسترس است، این نشانه خوبی نیست و می‌تواند نگرانتان کند.

۴. میل جنسی شریکی عاطفی‌تان کم شده است.

کاهش و افزایش سطح فعالیت جنسی در رابطه شما می تواند نشانه تشخیص خیانت باشد. هنگامی که یکی از افراد خیانت می‌کند، رابطه جنسی کمتری اتفاق می افتد. ممکن است بلعکس نیز باشد و رابطه جنسی بیشتری رخ دهد؛ زیرا فرد خائن سعی می‌کند چیزی را پنهان کند. یکی دیگر از نشانه های احتمالی خیانت این است که رابطه جنسی شما و همسرتان از نظر عاطفی ضعیف شده است.

۵. فرد خیانتکار شما را سرزنش می‌کند.

خیانتکاران تمایل دارند رفتار خود را برای خودشان توجیه کنند. یکی از راه هایی که آنها این کار را انجام می دهند این است که تقصیرها را گردن شما بیندازند. آنها می گویند که شما تغییر کرده‌اید، مثل گذشته دوستشان ندارید یا به اندازه کافی به زیباییتان اهمیت نمی‌دهید.

۶. صمیمیت عاطفی بین شما کمرنگ می‌شود.

یکی از نشانه‌های تشخیص خیانت زنان و مردان کم شدن صمیمیت است. ما تمایل داریم به مرور زمان به هم پیوند بخوریم، احساس امنیت کنیم و یاد بگیریم به یکدیگر اعتماد کنیم. این فرآیند به عنوان ایجاد صمیمیت عاطفی شناخته می شود و صمیمیت عاطفی چیزی است که ما را تا مدت‌ها به یکدیگر متصل نگه می‌دارد. اگر صمیمیت عاطفی میان شما کمرنگ‌تر شد یا اگر احساس کردید که همسرتان به لحاظ عاطفی آسیب‌پذیر شده است، ممکن است با یکی از نشانه‌های خیانت روبرو شده باشید.

۷. فردا خیانتکار مدام در مورد برنامه‌هایتان می‌پرسد.

زمانی که شریک زندگی شما مدام از شما می پرسد که چه زمانی در خانه خواهید بود و چه زمانی نخواهید بود، ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. فرد خیانتکار به دنبال زمان‌هایی است که می‌تواند آزادانه و منعطف با فرد دوم بگذراند.

۸. شریک‌عاطفی‌تان حالت تدافعی دارد.

روابط تغییر می کنند و تکامل می یابند، اما این تکامل باید چیزی باشد که بتوانید به عنوان یک زوج در مورد آن صحبت کنید. یکی از نشانه‌های تشخیص خیانت این است که هنگام صحبت با همسرتان، او مدام از دلیل سوال پرسیدن شما سوال می‌کند، عصبی می‌شود یا نیاز به زمان زیادی برای پاسخ دادن دارد.

سخن پایانی

همه این موارد و بسیاری دیگر می توانند نشانه‌های تشخیص خیانت زنان و مردان باشند. همچنین ممکن است تنها نشانه‌ای باشد که بدانید شریک زندگی‌تان دست از تلاش کردن برای رابطه برداشته و به دنبال راهی برای خارج شدن از آن است. در نهایت تمام این‌ها نشانه بزرگی است که مشکلی وجود دارد و نیاز به راه‌حل دارد. اگر با این علائم مواجه شدید، بهتر است از زوج‌درمانی کمک بگیرید تا شما را در حل تعارضات کمک کند.

4.5/5 - (187 امتیاز)
بپیوندید
اطلاع از

0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها

پاسخگوی شما 9 الی 21

88216100 نوبت‌دهی مشاوره